2017. november 28., 15:49 Módosítva: 2017.12.01 06:24
283
46 hozzászólás

Amikor az ember egyetemre jár, általában nem dúskál a pénzben, viszont közlekedni így is szeretne, és néha tényleg az autó a legjobb megoldás. Hogy milyen típust válasszon egy kezdő, arra rengeteg érvényes válasz létezik, ezért mi most tekerünk még egyet a feladványon és megpróbáltunk kiválasztani néhányat a félmillió forintos értékhatár környékén lévő ajánlatok közül. 

46 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2017. november 27., 16:03 Módosítva: 2017.12.01 06:24
242
12 hozzászólás

Mindannyian 300 lóerős, könnyű sportkocsiról álmodunk, aztán beülünk valami egészen másba, ami már a nevünkön van, kikanyarodunk a rossz minőségű, gödrös főútra, amit 60-as táblával tettek használhatóvá és végig hasonló minőségű utakon tesszük meg szokásos napi köreinket a munkahelyünk, a gyerek óvodája és a bolt közt és vissza. Biztos, hogy ehhez sok erőre és bonyolult technikára van szükségünk?  

12 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2017. november 26., 14:42 Módosítva: 2017.11.29 08:48
218
10 hozzászólás

Ha beüt valamilyen új sorozat, én vagyok az, aki valahogy nem tud azonnal felülni a hype-vonatra. A zseniális Braeking Badet is csak két évvel az utolsó rész megjelenése után néztem meg. Mondták, hogy erős, egyre csak mondták, aztán egy unott, esős őszi délutánon nekifeküdtem, és rohadt jó volt. Így voltam a Stranger Thingsszel is, 2016 nyarán jött ki, én meg idén ősszel daráltam le a nyolc részt. Mindenkinek ajánlom, tényleg, fantasztikus, még úgy sem tudom utálni, hogy egy fenemód olcsó trükkre, a nosztalgiára épít. A nyolcvanas évek összes jellegzetes popkulturális emléke ott van benne, helyenként csak utalás szintjén, mint egy Cápa poszter a falon, de néha konkrétan újraforgattak jeleneteket, például az E. T.-ből.

10 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2017. november 26., 11:41 Módosítva: 2017.11.30 06:59
82
40 hozzászólás

Digó limó

37818

Kénytelen vagyok megint itt panaszkodni, ha nem tenném, akkor gyomorfekélyt kapnék a felgyülemlett idegtől. Most hívott a fényező, hogy a műanyag küszöbburkolatot nem tudta visszatenni (de szerintem csak lusta volt leszedni és visszarakni), a szomszédos szerelő meg nem tudja kicserélni az önindítót. És ez nevezi magát szerelőnek? Három csavar fogja az egészet, ha lenne szerszámom és emelőm, pillanat alatt én kicserélném. Azt mondja nem fér hozzá. Hát bő nyállal bekaphatja, az ő trógersága miatt, most kerítsek hétvégén egy szerelőt, aki soron kívül meg is csinálja keddre és nem ilyen kókler, mint ezek. Pedig ha normális lenne, akkor hozzá vinném máskor is, de így biztos elkerülöm, mint migráncs a kerítést.

40 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2017. november 26., 00:04 Módosítva: 2017.11.29 08:47
396
70 hozzászólás
Feleségem, Kati Baby-Benzéről kevés szó esik mostanában. Leginkább, mert nincs miért. Azaz most, most ki kellett vonni a forgalomból jó másfél hónapra. Riport.

Nyolc évig volt meg az előző 190-esünk, még egy bő hónap, és ez a mostani is már négy éve fut nálunk. Az annyi, mint tizenkét boldogan eltöltött év 190-es szívódé négyhengeresekkel. Szép, hosszú idő, s ha beleszámolom, hogy az elsőt, EFY-t 432 ezer kilométerrel vettük, 516 ezerrel adtuk, a mostaniban, IIH-ban majdnem 360 ezer volt, amikor megvettük, s mindjárt átlépi a 400-at a számláló, az már kilométerben sem kevés – 84+36 ezer, az összesen 120.

70 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2017. november 25., 12:46 Módosítva: 2017.11.29 08:48
502
136 hozzászólás

Ha épp nem a Csótány ad feladatot, vagy nem a BMW bejáratása van porondon, akkor a harmadik autó, hűséges Octaviám gondoskodik az aktív pihenésről. Rachel hónapok óta mondogatja, hogy sötétben nem látja az utat. Ha én vezettem, láttam, bár nincsenek komoly elvárásaim. Egy vidéki út alkalmával Dani cimborám jegyezte meg, hogy az irányjelzőm erősebben villog, mint tompított fényszóróm fénye. Néhány héttel később, pedig már én is megijedtem, annyira nem láttam semmit sötétben. A xenon fényforrások ritkán némulnak el, inkább csak a fényerejük csökken exponenciálisan, és a színük lesz egyre kékesebb. Akár 70%-ot is csökkenhet a fényerő, de esetemben összetett problémára gyanakodtam. Általános jelenség, hogy a korosodó, xenonos VW-konszern termékek nagyon gyengén világítanak. Beszámolok az én megoldásomról, hátha valakinek hasznos lehet.

136 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2017. november 25., 07:44 Módosítva: 2017.11.29 08:47
652
19 hozzászólás
Amikor a Volvo a Fordé volt, és a Yamahával tervezett kompakt V8-as benzinmotort, a világ egy kicsit a feje tetejére állt. A nyolchengeres pedig keresztbe, egy S80 motorterében. Ákosnak éppen ez a különlegesség tetszett, ezért bátran vett a családnak egy ilyen autót.

Egyre többen tudják rólam, hogy egy ideje autóimádattal teli szívem egyik csücskében a Volvók vannak. Ezt hangoztatom is, ha valaki éppen autót akar venni és találok az igényeinek megfelelő típust a svédek közt. Amikor Papp Tibi összetörte az Avensist, lehetséges utódként egy 2,4-es, benzines S60/V70-et ajánlottam figyelmébe. Hogy végül miért vásárolt mégis Audit, az már egy másik történet.

19 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2017. november 23., 11:51 Módosítva: 2017.11.27 06:36
455
8 hozzászólás

T.I.R., Konvoj (Gumikacsa), Hungarocamion Truck Kupa. A 80-as években nem az autós újságíró, hanem a (Hungaro)kamionos volt az élet császára. Hungarocamion ugyan már 2006 óta nincs (40 év után ekkor lett a maradékából Waberer's), de nyomaival itt-ott még találkozhatunk. Legjellemzőbb példája a meglehetősen tartós anyagból készült ponyva újrafelhasználása, de lelkes emberek még próbálkoznak a velünk porladó guruló történelem feltámasztásával is. A lenti videóban Béke Tóni és csapata szabadít ki egy egykori hungarós hűtős félpótot, ami így reménykedhet, hogy újra járhatja az utakat.

8 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2017. november 20., 18:02 Módosítva: 2017.11.24 06:22
102
3 hozzászólás

Itt az első hó, így pont illik ide az a hír, hogy véget ért a Burlak második kiadásának tesztútja. A következő út már az Északi-sarkra megy. Ennek örömére kiadták a teljes útról készült filmet (oroszul tudók előnyben). Bónuszként a korábban látott zöld előd (az egy terepjáró nem terepjáró-szellemében nem járnak egyedül) mellett egy darabon feltűnik egy konkurens cég mindentjárója, a csőrös Fjodor. Ebben akad pár érdekes megoldás, mint például a fafűtésű kályha, a fűtés miatt. Minden van a filmben a jó eséllyel végleg elakadt Ural-tól kezdve a már megszokott futómű-problémákon át (mínusz sokban azért könnyen törik a fém) az indítási nehézségekig. 

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2017. november 16., 14:17 Módosítva: 2017.11.18 15:31
110
29 hozzászólás
Lélektani határ ez - derék, mezei igavónót gyűjtsünk-e be a szalonból, vagy kockáztassunk egy picit, mondjunk le a garancia jó részéről, de egy még hosszú életű, csillogást is adó szép autóba tegyük-e a pénzt?

Elérkeztünk a "használtat vagy újat?"-sorozatunk negyedik részéhez. Az első posztban a 2,5 millió forintos kérdést tettük fel. Abban az ársávban még logikusnak is tűnik a dilemma, hogy egy fapados új, vagy egy, valamilyen szempontból jobb használt autót vennénk-e. Aztán megnéztük a használtpiac négymilliós ársávját, amennyiért újonnan már jó nevű gyártók kompaktjait is megkapjuk, majd felugrottunk 10 millióig, amennyiért már rendes prémiumautók is vannak. Ez történt eddig. Kimaradt viszont a 6-6,5 millió forintos lépcső, ezt a hiányosságot pótoljuk most.

29 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2017. november 15., 13:18 Módosítva: 2017.11.17 13:54
207
3 hozzászólás

Gondolom, sokan láttak már rönkfutóversenyt, amikor az embernek a vízben úszó rönkön kell egyensúlyozva futnia. Na ez is valami hasonló, csak Bobcattel. Vagy esetleg egy kis búj-búj zöldág JCB-kkel.

3 hozzászólás
2017. november 14., 15:47 Módosítva: 2017.11.19 16:35
23
0 hozzászólás

Döbbenetes látvány a Can-Am versenyautó és pápamobil áthatásából létrehozott izé. Nem is nagyon tudtuk volna mihez kötni, ha a Jalopnikon utána nem járnak, hogy mi a szösz ez. Úgy néz ki, valamiféle bonyolult, többszörös áttételű humornak szánták, az eleve karikatúra-jellegű kaido racer stílus karikatúra-jellegű paródiájának, kei-car méretben.

😂アルト?

Mark Kawaguchi (@markkawaguchi) által megosztott bejegyzés,

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2017. november 13., 16:03 Módosítva: 2017.11.17 06:17
89
55 hozzászólás
Ha a Wernher von Braun nem az amerikaiak kezébe kerül a II. világháborút követően és a Blaupunkt ötletét bevezeti a Német Szövetségi Köztársaság, akkor a Burda-szabásminta napi használatban lenne ma is.

Furfangos Simon régi barátom. Együtt jártunk középiskolába, együtt roncsderbiztünk, együtt borítottuk ki szüleinket remek ötleteinkkel, azok kényszeres megvalósításával és rakétakísérleteinkkel. Ha találkozunk, mindig történik valami. Tudományos értekezéseink előrébb lökik a világot, a fel sem merült problémákra is találunk megoldást.

A Csótánnyal vonultunk le nemrég, családilag. Simon és a csapat hozta a formáját, volt mikroszkóp, flipper, gyerekeknek demonstráció, miért nem szabad égő olajat vízzel oltani. Aztán előkerült az Univerzum három példánya '75-ből. Tudományos, ismeretterjesztő magazin, negyedéves előfizetési díj: 15 Ft. Bezárkóztam a lakóautóm hátsó szobájába és elolvastam mindet.

Ezt nézzék, mit találtam a 81. oldalon!

55 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2017. november 12., 10:10 Módosítva: 2017.11.16 07:14
109
41 hozzászólás

Hűséges, megbízható társ a mindennapokban

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Összesen 1db izzót kellett benne cserélni a 12 év alatt. Ezen kívül semmi! Éves szerviz szakszervizben és benzin. Fájó szívvel adtam el, mert már nem volt rá szükség.

41 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2017. november 11., 14:58 Módosítva: 2017.11.15 06:22
49
3 hozzászólás

Az élet nagy kérdései válasz nélkül-lista ezennel egy ponttal rövidebb: megvan, hány fánk fér bele hatvan másodpercbe a rövid tengelytávos játszóautók brit királyával, egy Caterham 620 R-rel. 310 lóerő, kétliteres Ford Duratec négy hengerrel és a skótok hatszoros olimpiai bajnoka, Chris Hoy a kormány mögött.

Mit tippelsz?

A válasz pedig: 

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2017. november 10., 17:20 Módosítva: 2017.11.14 06:30
193
22 hozzászólás
Nyolc évvel ezelőtt egy Tokióban élő honfitársunk Magyarországra autózott egy kétütemű, 360 köbcentis, fél évszázados Subaru-töpörtyűvel. Most indulni fog vele a Budapest-Bamakón.

Már több mint hét éve annak, hogy kaptam egy telefont a szerkesztőségbe - „valami nagyon régi, pici, gömbölyű Subaru grasszál a Körúton, és ilyen fura, kétsoros rendszám van rajta”. A gömbölyű, pici Subaru csak 360-ast jelenthetett, a fura, kétsoros rendszám pedig a japán Z-s rendszámot, azaz a latinra lefordított képírásos exportrendszámot, amilyet csak katalógusképeken láttam előtte. A három dolog: autó, hely, rendszám kombinációja a legvalószerűtlenebb együttállás volt, amit el tudtam képzelni. Pedig a hír minden porcikája igaznak bizonyult.

22 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2017. november 5., 07:03 Módosítva: 2017.11.09 07:13
654
78 hozzászólás

Írtam korábban, hogy eladtam a Vianót, és lakóautót keresek. Meg is van, hát persze, hogy Volkswagen. De ne rohanjunk ennyire előre. Határozottan érzem, az irány , de senkit nem akarok meggyőzni - mindenki az igényeinek megfelelő járművet válasszon. Naponta döbbenek meg magamon, hogy viszonylag rövid idő alatt mennyire máshogy állok dolgokhoz. Pár éve azt sem tudtam, hogy néz ki egy lakóautó belülről, nem is igazán tartottam ésszerű vételnek. Amatőr szlalombajnokságra válogattam autókat, valami csapatós, driftelős verdát. Aztán változott sok dolog körülöttem. Ami korábban fontos volt, a háttérbe szorult, új dolgok léptek a színpadra.

78 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2017. november 2., 16:10 Módosítva: 2017.11.06 06:23
2
7 hozzászólás

Avagy ha egyszer beszippantott az olasz autós érzés, bármennyit is szívsz, nem szabadulsz. Az előzmény:

A Bitrubo Gransportja

25972

Az autót a rendszám betűi alapján olyan 1994 környékén regisztrálhatták az országban. Előélete így a homályba vész, de ez immár maradhat is így, lényegtelen immár. Az előző tulajdonos feltehetően behozta szülőföldjéről motorhibásan, de két esemény mindenképpen történt: előjött az a gyári hiba amely 1986-ig sújtotta a korai Biturbo modelleket.

7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2017. november 2., 15:17 Módosítva: 2018.05.20 23:58
593
0 hozzászólás

 Manapság már nem olyan megdöbbentő egy sok száz lóerős, luxuskivitelű terepjáró, de az 1980-as évek közepén szinte senki más nem próbálkozott ilyesmivel - a Lamborghinin kívül. Az LM002 nem lett igazán sikeres, de megmutatta az utat, amelynek a végén bő húsz év múlva az AMG-féle hatkerekű G osztály és a Dartz Prombron pöffeszkedik.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2017. október 29., 20:43 Módosítva: 2017.11.02 06:33
39
9 hozzászólás

DOLCE VITA és a szabadság érzése

69727

A kanyarokat szereti. A váltó elég rövid utat jár, tökéletesen van hangolva. Alacsony fordulatszámon is el lehet vele autókázni, de nem ajánlott.

9 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2017. október 29., 05:24 Módosítva: 2017.11.02 06:33
573
91 hozzászólás
Sokan egy lyukas garasba nem fogadtak volna, hogy ez az autó idén ősszel még nálam lesz/még működni fog/még jóban leszünk. Na lám, így érdemes jósolgatni.

Már túl is vagyunk az egy éven, hiszen 2016 októberének legeleje óta használom ezt az Alfát, ami egy 1989-es, tehát még rövid orrú, de azon belül már a faceliftelt, tehát újfajta belsejű 33-as. Sokan, sok mindenre rá szoktak csodálkozni ezzel az autóval kapcsolatban, olykor még az autókhoz elvileg értő kollégáim is, ezért elmondom: ez lényegében ugyanaz a kocsi, mint az 1971-ben megjelent Alfasud, bár sok-sok módosításon esett át – például teljesen máshogy néz ki.

91 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2017. október 24., 17:16 Módosítva: 2017.10.26 10:56
124
15 hozzászólás

Újabb fénylő koncok hullnak ki a Hiéna pofájából: az Osram Night Breakerekért ezúttal éjszakai csapatós sztorikat vártunk. A szigorú zsűri kiválasztotta a két legjobbat, az utolsó izzóinkat ők nyerték, gratulálunk!

15 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2017. október 24., 14:52 Módosítva: 2020.07.02 10:14
1
21 hozzászólás

Férfiatlan bevallani, de szeretem az elektromos rollereket. Beviszem a Flóriánig a csomagtartóban, ott kiveszem, napközben azzal megyek ügyeket intézni, ebédelni, este visszadobom a csomagtartóba, aztán irány haza. Persze, mindezt egy robogóval is megtehetem, de ahhoz nem árt valamilyen védőruha, sisak, aztán annyira nem is jó a török büfé előtt hagyni, szóval bizonyos élethelyzetekben macerás tud lenni, a roller a jobb megoldás.

21 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2017. október 23., 16:15 Módosítva: 2017.10.26 17:55
387
29 hozzászólás

Amikor először találkoztam Imrével, közöm sem volt az MX-5-özéshez. Esztergom felett futottunk össze, a Vaskapu kilátóban. Gyanús volt a kocsija, nagyon ült, és szemre is nagyon könnyű kerekek voltak rajta, a vaskos bukócsőről nem is beszélve. Akkor már nagyon terveztem a vásárlást, szóval le is támadtam emberünket, ugyan mutassa már meg, mit lehet kihozni egy második generációs MX-5-ből. Felpattintotta a géptetőt, és röviden ezt:

IMG 0074
29 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2017. október 22., 06:58 Módosítva: 2017.10.26 06:18
66
25 hozzászólás

Október, az nekem Veterama. Bő húsz éve már, hogy igyekszem minden évben kijutni. Tavaly nem jött össze, idén viszont már muszáj volt, elvonási tüneteim kezdtek lenni. A hangulat, a sok érdekes autó, motor és tárgy között lenni őrületesen jó élmény, akkor is szeretek veteramázni, ha épp nincs szükségem semmilyen alkatrészre. Most sem akartam semmi konkrét dolgot venni, se motort nem építek/újítok fel, projekt autóm sincs jó ideje. Igazi nézelődős, hangulatba merítkezős hétvége volt. 

25 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még