Új autóként gördült ki a gyáriak kezei közül az 1972-es 3.0 CSi kupé a napokban, egyedi kívánságok szerint módosítva.
Ezúttal egy Magyarországon gyártott típus, az átalakított Suzuki Swift is indul a címért, 34 másik autóval együtt.
Amióta leállították az LM002 gyártását, évről évre visszatérő pletyka, hogy feltámasztják a luxusterepjárók ősét. Mostanra talán elérkezett az idő: a SUV-szegmens óriásira duzzadt, miért ne vághatna a Lamborghini is egy szeletet a tortából.
A Hummertől, a Pontiactól és a Saturntól megszabadultak ugyan, de az amerikai vállalatóriásnak kevés a maradék hét márka.
Nem, ez nem egy hülye vicc a cseh autógyártó jelvényéről: a Skodának az idén tényleg jobban megy, mint bármikor korábban.
Túl sok kritikát kapott a japán hibrid kemény rugózása, így a tervezők gyorsan áthangolták a futóművet. Az ígéretek szerint az új beállítás úgy lett kényelmesebb, hogy közben még a stabilitáson is sikerült javítani.
Valahol tudat alatt sejthettük, hogy Wolfsburgban nem találnak ki új elnevezést, legalábbis az első tanulmányautó bemutatója óta.
A gülüszemű Nissan Micra utolsó példányai is elkészültek – a következő generáció Anglia helyett Indiából érkezik.
Nem új játék a kinek erősebb az apukája című, de a legtöbben óvodás korukra kinövik. A Mercedes viszont csak jövőre megy suliba, legalábbis az alapján, amit automata váltó fronton művelni készül.
Ismét a valenciai Moto GP pálya adott otthont a Ferrari Challenge versenysorozat soron következő két futamának. Az eseményen a Warm Up Racing két versenyzővel: Válint Tiborral és az olasz Diego Rodával vett részt.
Pénteken, rendhagyó módon 3x2 órán keresztül edzhettek, barátkozhattak a pályával a pilóták. Válint tavaly már versenyzett itt több alkalommal, viszont a Rodának teljesen ismeretlen volt az aszfaltszőnyeg.
„Hogyan verd meg a németeket?”. Ilyen, és ehhez hasonló feliratokkal reklámoz Angliában a Nissan – a fenti mondatot egy londoni Imax mozi bejárata fölé helyezték el. A gerillamarketinghez kép is tartozik, melyen egy 370Z sportautó oldalára vésett strigulákkal szimbolizálják a Nürnburgringen begyűjtött Audi, BMW és Porsche trófeákat.
A Tesla és a Toyota már májusban aláírták a két gyártó jövőbeni együttműködéséről szóló szerződéstervezetet. Az eddig sem volt titok, hogy a közös munka célja olyan elektromos járművek kifejlesztése lesz, melyek a mindennapi használatban is jól megállják a helyüket. Most az első konkrétummal is előálltak: 2012-re tervezik annak a Toyota RAV4 piacra dobását, melynek teljesen elektromos hajtását a Tesla alkotja meg.
Nem ritkák a hasonló, luxussportautók kigyulladásáról szóló képriportok. Legutóbb egy Szingapúrban lángra kapó Ferrari F430 Spiderről készített fotósorozat futotta körbe a világot, de volt itt balesetet szenvedett, majd porig égő Lamborghini Gallardo, kétszer is. Tavaly novemberben beszámoltunk a Ferrari visszahívási akciójáról, melyben a benzincsövek rossz elhelyezése miatt maguktól kigyulladó sportautókat rendelt vissza az olasz gyár. A jelenlegi, legújabb képeket egy – vélhetően nem több, mint fél éves – 458 Italiáról készítették Párizsban.
Állampolgári bejelentésre fogtak el a rendőrök két közterület-felügyelőt pénteken. A két őr nem elégedett meg a szabálytalanul parkoló férfi megbírságolásából származó bevétellel: azon felül további pénzt követeltek.
Évi 300 ezer darab Volkswagen személygépkocsi gyártására lesz képes az az új kelet-kínai gyár, amelynek megépítéséről a Shanghai Volkswagen csütörtökön kötött megállapodást.
A Jiangsu tartományi Yizheng városában épülő gyár 2013-ban kezdi meg termelését, és több mint háromezer embernek teremt munkalehetőséget. Ez lesz a Shanghai Volkswagen Automotive Co. ötödik összeszerelő üzeme Kínában.
Több mint 2 milliárd eurós nyereséget ért el a Daimler német autógyár az idei második negyedévben – egy évvel korábban 1 milliárdos veszteséggel zártak.
Az ukrán autóipar a világ legolcsóbb automata váltós autójának bemutatására készül. Az új modell a Daewoo Lanos helyi gyártású változatát váltja, amelyet a GM-mel kötött licencszerződés lejárta óta Chance néven forgalmaznak.
Úgy hallani, az új típus többé-kevésbé saját fejlesztés lesz – persze nyilván a régi Daewoo technika alapjain – és az ukránok a hazai piacon kívül elsősorban az orosz felvevőpiac erejében bíznak. A típus legerősebb ütőkártyája az ára lehet: a hírek szerint jóval 10 ezer dollár alatt lesz, és ennyiért már automata váltóval szállítják. Van rá esély, hogy a zaporozsjeiek a GM korszerűbb technikájához is hozzájuthattak, mivel élő kapcsolat van a két cég között, az ukránok kezében levő, de pillanatnyilag bérmunkában Chevrolet Aveókat előállító lengyel FSO üzem kapcsán.
Az új, vagy legalább felújított típusra nagy szüksége is van az ukrán autógyárnak, mivel a Chance alacsony ára ellenére már nem igazán nagy sláger: tavaly 7344 példányt adtak el belőle.
A versenyautó-gyártás mikroszoftja, a Dallara szállíthat autókat minden csapatnak. Így olcsóbb lesz elindulni a versenyeken, legalábbis a szervezők szerint, és kiegyenlítődhetnek az esélyek.
Úgy tűnik, a BMW-nél már megkezdődött az eddigieknél jóval kisebb Mini tervezése – ha minden igaz, már a jövő évi Genfi Autószalonon láthatunk is egy korai prototípust, persze még csak tanulmányként.
Most már semmi kétségünk nem lehet az új kisautó formáját illetően, miután nyilvánosságra kerültek a szabadalmi vázlatok.
A 458 Challenge nem kényes úrifiúknak készül: ehhez a géphez a tűzálló overallra és magas szintű vezetési tudásra van szükség.