Az autóvezetés stresszes meló, rengeteg dologra kell egyszerre odafigyelni. Ha amúgy sem vagyunk jó passzban, akkor érdemes lehet letenni az autót egy kis időre, mert akkor nem keveredünk olyan helyzetbe, mint nemrég egy opeles Budapesten.
Míg sok ember spórol, ahol tud, és próbál túlélni a válság időszakában, van egy szűk társadalmi réteg, aminek semmi sem fáj. Ennek köszönhetően zárhat rekordévet egy olyan autógyártó, aminél százmillió forinttal még senki vagy.
Átlag földi halandó ritkán kerül olyan autó közelébe, mint egy Bugatti Chiron. Persze minden csak pénz kérdése, és ha van felesleges egymilliárd forintod, akkor lehet egy Chironod is, hiszen pont felkerült egy a Használtautó.hu-ra.
Minden bizonnyal nem én vagyok az egyetlen, aki 9-10 éves korában úgy döntött, hogy az akkor még rengeteg szabadidejének egy részét, élethű makettek építésének szenteli. Nálam néhány évig tartott ennek a hobbinak a kiteljesedése, ami főként a katonai helikopterek 1/144-es és 1/72-es méretarányú kicsinyített másainak megépítését jelentette. Egészen 16 éves koromig űztem ezt a szép hobbit. Ekkorra már egész vállalható szinten építgettem a miniatűr helikoptereket, ugyanis számos kelléket és irodalmat beszereztem ahhoz, hogy makettjeim minél jobban hasonlítsanak az eredeti járműre. Aztán ahogy az lenni szokott a kamaszkor beköszöntével már jobban érdekeltek a csajok és a bulizás, mint az apró légijárművek építése.
A General Motors (GM) összefogott a japán Komatsu építőipari járműgyártóval, hogy közösen a világ első hidrogén üzemanyagcellás bányászati dömperének prototípusát megépítsék. Alapként a már jól bevált dízel-elektromos Komatsu 930E bányadömpert használják majd. Bár az új üzemanyagcellás bányadömper műszaki adatairól nem sok szó esik a Komatsu sajtóközleményében azonban, ha a 930E tudásból indulunk ki, akkor jó megközelítéssel sejthető lehet, hogy milyen műszaki tartalommal érkezik az új hidrogénes dömper.
A 2015-ös LaFerrari önmagában is egy brutális hipersportautó, de ha valakinek a 950 lóerő nem lenne elég, az olaszok megépítették az FXX-K verziót is, 1036 lóerővel. Ha pedig valaki ezzel sem érné be, 2017-ben elkészül az FXX-K Evo, mely 23 százalékkal több leszorítóerőt termel, miközben körülbelül 90 kilóval könnyebb.
Sávváltásból alakult ki majdnem verekedés a Hungária körúton. A Kerepesi útról kanyarodtak mind a ketten, majd ezt követően a középső sávba sorolt a Kia vezetője, amit az opeles is szeretett volna végrehajtani - a kiás nem hagyta, ebből alakult ki a nézeteltérés. Az autóból kipattanva, heves árnyékboksszal igyekeztek úriember módjára megoldani a problémát.
A Mitsuoka arról híres, hogy átlagos japán autókból (a Bubu Classic SSK kivételével, mert az egy VW Beetle-ön alapszik) alkot kimondottan érdekes autókat. Gondoljunk csak a Honda Civicből formált Dodge Challengerre vagy a Chevy Tahoe orrú Toyota RAV-4-re. Tehát akinek nincs japán autója, annak nem lesz Mitsuokája. Kivétel, ha csinál magának.
Szokásunkhoz híven összegyűjtöttük az utinform.hu legfrissebb híreit az ország útjairól.
36 évet kellett rá várni, de megérte. Minden jel arra utal, hogy a BMW-nek se rossz üzlet az M3 Touring változata - Angliában például az értékesített M3-asok közel fele (46 százaléka) már kombi.
Nem véletlen ez, hiszen az arányaiban minimális súlytöbbletet leszámítva hátránya gyakorlatilag nincs, viszont sokkal praktikusabb, mint az M3 és az M4 modellek - idővel gyűjtői darabok is lehetnek.
A Peugeot 1983-ban megalkotta a 205-öt, aminek '84-ben a GTI, majd '88-ban a Rallye változatát dobták piacra. Maga a 205 is már egy ikonnak számít, de a azon belül a GTI és a Rallye legenda lett. A Peugeot viszont azóta nem nyúlt a Rallye névhez. Ezt pedig megunta egy svájci kereskedés, ezért megalkották szellemi utódját a 208-ból.
A túlzott kapkodás és vakmerőség sosem ajánlott a volán mögött, hiszen könnyen baleset lehet a vége. Ezt nemrég egy budapesti futár is megtapasztalta, aki a XI. kerületi Andor utcában próbálta átrágni magát a forgalmon.
Egy német médiajelentés szerint a Volkswagen azért késlelteti egy új, olcsóbb elektromos autó sorozatgyártását, mert alazább Euro 7 szabályozással a tervezettnél tovább tudnak kisebb, belső égésű motoros autókat értékesíteni.
Már ismert a bejelentés miszerint a Ford 2025-től beszünteti a Focus gyártását. Miután az európai gyártás központja a Köln mellett található üzem lesz, a vállalat már egy ideje aktívan keresi a vevőt a Saarlouis-i üzemre, ahol évtizedeken át készültek a Focus modellek.
Nincs új év extrém gyoshajtás nélkül - gondolhatta sztorink főszereplője, amikor január 4-én a 21-es főút Pásztó melletti szakaszán vezetett. E gondolat után ugyanis a megengedett 110 km/h helyett 226 km/h-val haladt. Legalábbis rendőrség kamerája ezt vette fel.
Az utóbbi években számos autógyártó gondolta újra saját dizájnnyelvezetét, melyek közül talán a BMW húzta a legmerészebbet. Az új, agresszív formavilág még hagyján, a többségnél az egész hűtőmaszkot beborító hatalmas vesék verték ki a biztosítékot, melyeket a 7-es és 4-es BMW-k kaptak meg. Tetszik vagy nem tetszik, a megosztó dizájn tényleg több vásárlót vonz.
A Toyota idén is megtartotta piacvezető pozícióját Magyarországon, derült ki a márka által kiadott sajtóközleményből. A hivatalos kommunikáció szerint idén 14.222 darab új személyautót adtak el hazánkban, ami 13,2%-os piaci részesedést jelent. Gazdára talált 3077 új kishaszongépjármű is, ezzel a Toyota a második pozíciót birtokolja a piacon. Idén először sikerült több mint ezer Lexust is eladni, számszerint 1077 darabot.
A Hondához köthető Mugen kezelésbe vette a Civic Type-R-t, aminek végeredményét a január 12-én induló Tokyo Auto Salonon mutatják be először.
Átszakított a híd korlátját egy Audi Gyöngyösön pénteken. Az autót a híd mellett futó gázcső „fogta meg”, hogy ne zuhanjon bele a Gyöngyös-patakba.
A BYD luxus almárkája, a Yangwang még tavaly mutatta be hipersport villanyautóját, az U9-et. A több mint ezer lóerős autó nemcsak erős, de egyéb nem szokványos trükökket is tud: például egy helyben forogni... vagy ugrani, de tényleg.
Autós üldözés zajlott nemrég Budapesten. A XVIII. Kerületi Rendőrkapitányság járőrei január 2-án figyelmesek lettek egy autóra, mely törött szélvédővel közlekedett az éjszakában. A rendőrök fény- és hangjelzéssel próbálták megállítani a fehér Peugeot-t, mely azonban inkább menekülni kezdett.
November végén mutatták be a Dacia Duster új generációját, ami igen nagy figyelemnek örvend, már csak azért is, mert a modell mindig is az olcsó, elérhető autók táborát erősítette. A franciaországi árazás alapján úgy tűnhet, hogy ebből a táborból már ki szeretnének szakadni, de nyugat-európai fizetésekhez mérten még mindig ott vannak.
Olyannal viszonylag gyakran találkozhatunk, hogy egy ház elől, a felhajtóról lopják el valaki autóját, az azonban nem túl gyakori, amikor nem az autót, hanem magát a felhajtót viszik a tolvajok.
Csütörtöktől már bármelyik Volánbusz járatát valós időben követhetjük a Google Térképen keresztül - jelentette be Vitézy Dávid közlekedéspolitikus a Facebookon.
Tavaly nagyot ment, hogy a Lamborghini készített egy terepre szánt verziót a Huracánból, a Porsche pedig a 911-ből. A limitált számban készülő modelleket még 2022 végén jelentették be és 2023-ban kezdték meg gyártásukat. Az Audi viszont idén jutott el odáig, hogy ez nem is egy rossz ötlet, ezért ők is beszálltak a bizniszbe – csak ők nem egy sportautójukat dakarosították.