A jelenlegi Mustang generációt a kezdetektől kínálták négyhengeres motorral is, de úgy néz ki, a vásárlókat ez a változat Európában alig érdekelte. Az eladások mintegy 15%-át tette ki a 2,3 literes turbómotorral gyártott változat, és úgy tűnik, ez kevés volt ahhoz, hogy megtartsák a négyhengerest.
Öt perc alatt feltölthető akkumulátort fejleszt elektromos autókhoz egy izraeli vállalkozás - jelentette a Jediót Ahronót című újság hírportálja, a ynet vasárnap. Igaz, azt nem említik, hogy mekkora akkucsomagról van szó az elméleti villanyautóban.
Kitörölhetetlen emlék a Need for Speed Underground 2 és nem csak az autók vagy azért, mert suli után a matek házi helyett épültek a nagylökhárítós, neonfényben úszó, vállalhatatlanul felmatricázott autók. Hanem azért is, mert ekkoriban mindig ott volt a táskában esztétikai és menőségügyi iránymutatásként a Tuning & Stereo.
Nemcsak saját csapata lesz a 2021-es szezontól az Aston Martinnak a Forma-1-ben, de az úgynevezett biztonsági autót és az orvosi autót is a brit márka adja idéntől a sorozatnak. Pontosabban felváltva szerepelnek majd az Aston autói a műfajban 1996 óta egyeduralkodó Mercedesszel.
“Több palack bort is vesztettünk azon a fogadáson, amin a kéziváltós GT3-asok arányára tippeltünk” - monda a brit Autocar magazinnak Frank-Steffen Walliser, a Porsche GT részlegének vezetője. Ez jól mutatja, hogy még a porschésok is mennyire meglepődtek a GT3-hoz kínált hatsebességes kézi váltó sikerén, aminek egyébként a limitált példányszámú 911 R ágyazott meg, de a lelkes vásárlók tömege hiányolta a 991.1 bemutatásakor.
Évente legalább egy új elektromos modell bemutatására készül a Volkswagen, ahogy már a Totalcaron is megírtuk, ezt Ralf Brandstätter vezérigazgató jelentette be. De a hosszú távú projekt nemcsak olyan csúcsmodelleket foglal magában, mint a Project Trinity. Kilátásba helyezték ugyanis olcsó villanyautók piacra dobását.
Idén éppen 45 esztendeje annak, hogy 1976-ban a Volkswagen bemutatta az első Golf GTI-t. A 110 lóerős 1,6-ossal egy igazi legenda született, később is valamennyi Golf-generációból elkészült az ügyeletes hot hatch. Igaz, nem mindig ez jelentette a csúcsváltozatot, hiszen a kettesből volt például G60, a hármasból VR6, a négyesből R32, és így tovább.
Elhalasztották a szervezők az idei Le Mans-i huszonnégy órás autóversenyt. A World Endurance Championship központi futamának tekinthető megmérettetést eredetileg a június 12-i hétvégén rendezték volna, de úgy döntöttek, inkább augusztus 21-re tolják a program kezdetét.
A Fiat csoport egykori teherautós és munkagépes üzletága egy ideje már különálló cégként működik, CNH Industrial néven. Ehhez a cégcsoporthoz tartozik az Iveco teherautó- és autóbusz-gyártó, de úgy néz ki, hogy ettől a részlegétől épp szabadulni igyekszik a tulajdonosi kör.
Hamarosan korlátozott példányszámú 812 Superfast-változatot leplez le a Ferrari, az autót már meg is mutatták néhány kiemelt ügyfélnek. Ahogy pedig ilyenkor lenni szokott, most is volt köztük valaki, aki nem bírt magával. Ezúttal egy Instagram-felhasználó osztott meg idő előtt egy képernyőképet.
Ősszel mutatta be a BMW az új M3-ast és M4-est, lassan pedig már a legyártott példányok szállítása is beindul. Először a hátsókerekes kivitelek kerülnek gazdáikhoz, az összkerekes változatokra ugyanakkor még várni kell. Pedig – némi meglepetésre – a vevők inkább a négykerékhajtású BMW-ket keresik.
Jelenleg a tesztelésnél tart a Rally2 szabályrendszer szerint épített új Audi A1 alapú versenyautó.
Hat év telt el a dízelbotrány óta és a Volkswagen évről-évre tisztább jövőt ígér és ez nincs másképp most, 2021-ben sem. Az autóiparon végigsöprő újítási hullám nem csillapodik és sorra futnak be az online sajtótájékoztatók, a több oldalra nyújtott sajtóközlemények, hogy éppen ki és mikortól tervez kizárólag elektromos autókat értékesíteni.
Texasban a kivételesen kemény téli időjárás minden területen komoly fennakadásokat okoz, így egyes műanyagipari alapanyagok előállítása is leállt egy időre. Ez generálhat újabb problémát az autógyártók számára, a hónapok óta komoly károkat okozó chiphiány mellett.
Nem ez az első hír arról, hogy a Fedex elektromos autókat rendszeresít, de most derült ki, hogy milyen ütemben tervezik lebonyolítani a váltást.
Könnyű túltolni a 100 millió forinton egy olyan közúti rakétát, mint amilyen a Porsche 911 Turbo S. A Turbo ugye mindig a minden körülmények között pokolian gyors 911-es, amit elsősorban arra való, hogy közlekedjenek vele és, hogy az évek folyamán - egy kicsi lejtő közbeiktatásával - az értéke folyamatosan növekedjen. Azt sem engedték el, hogy versenypályán ütős legyen, de arra meg már inkább a GT3 lesz a nyerő választás.
Az álcázott fotók alapján eddig is sejthető volt, hogy a Mercedes csúcs-villanyautója formai szempontból nem követi a benzines modellek építési sémáit, de ez az első erős bizonyíték.
Japánt valamikor a japán autók uralták, legyen szó bármilyen kategóriáról. Ám úgy néz ki, ez egyre kevésbé van így. A Toyota hazai luxusmodellje, a Crown például elveszteni látszik korábbi népszerűségét: míg a 90-es években még akár évi 200 ezer autót is eladott a koronás jelvény, most 36 ezerrel járul hozzá a Toyota eladásaihoz.
Bár az utóbbi öt-hat évben az egész autóipar önvezetési fejlesztésektől hangos, máig nem akad egyetlen cég sem, amely a közönség számára valóban magára hagyható önvezető rendszert kínálna. A Honda lehet az első, de egyelőre a japán gyártó is kivételesen óvatos.
A Porsche leleplezte a legújabb elektromos modelljét, a Taycan Cross Turismót. A technika nagy része már ismerős a szedán Taycanból, de a külsőt érintő változásokon kívül is van néhány újdonság.
A Smart márkát annak idején az európai piac legkisebb autójával vezették be. Az első nagyobb megújulást azonban egy alsó középkategóriás ötajtós modell vezeti be.
Ahogy az Aston Martint a Racing Point F1-es istálló tulajdonosa, Lawrence Stroll mentette meg a csődtől, már sejthető volt, hogy a két vállalkozás kapcsolatba kerül egymással. A Formula 1 névváltoztatási protokollja miatt azonban erre csak az idén kerülhetett sor.
Fegyverkezési verseny folyik a legfelső szegmensben, újabb és újabb eszközökkel próbálnak egymásra licitálni a luxus/prémium márkák. Ezek között a legújabb a General Motors tavaly augusztusban az Egyesült Államok Szabadalmi és Védjegyhivatalánál levédetett lábmasszázs funkció.
Elég komoly megújulási programot hirdetett a brit autógyártó, amelynek része a felesleges kapacitások leépítése, és a modellválaszték átalakítása mellett még egy lényeges programpont: a minőségbiztosítás javítása.
Az AMG GT 73-ról eddig csak pletykákban lehetett hallani, ez lehet az AMG legerősebb utcai modellje, akár 800 lóerő feletti teljesítménnyel.