Öt éve már, hogy bemutatták a Jaguar első luxusterepjáróját, az F-Pace nevű modellt, így bőven eljött az ideje egy alapos átdolgozásnak. Igazából egy távol-keleti gyártó már új modellt készített volna, de a briteknek most csak a frissítés fér bele.
A Mercedesnek mindeddig sikerült nagyon diszkréten intézni saját dízelmotorokkal kapcsolatos ügyeit. Nem derült ki egyértelműen, hogy mely típusokkal sértették meg az előírásokat és milyen módon. Viszont évről évre érkezik hír arról, hogy valahol kicsengettek néhány milliárd dollárt vagy eurót ilyen-olyan bírságokra, és az összegek alapján elég valószínű, hogy a szabályszegésük hasonlóan durva volt, mint a Volkswagené.
A Hyundai tényleg nagyon bátran nyúlt a Tucsonhoz, és ezt nem elsősorban a formai megoldásokra értjük: simán kockáztatják annak a típusnak a jövőjét, amely Európában például egyértelműen a legnépszerűbb Hyundai volt az előző négy év során.
Egyes beszámolók szerint a CCS szabványú európai Supercharger állomásokon fizetés nélkül tölthetők például a Volkswagen ID.3 és a Hyundai Kona Electric modellek.
Egy finn búvárcsapat a Balti-tenger mélyén egy tizenhetedik századi kereskedőhajót talált, ami azon túl, hogy óriási ritkaság, még jó állapotban is van az északi tengervíz konzerváló hatásának köszönhetően.
A Reuters híre szerint egy belső dokumentumban esik szó az autók szén-dioxid-kibocsátásának további szigorításról: ez a korábban megszavazott 37,5% helyett 50%-os kibocsátás-csökkentést említ 2030-ig, a 2021-es szabályozáshoz képest.
A nagy újság az, hogy jövőre gyári LMP1-es Alpine prototípust indítanak az FIA WEC versenyein, abban a kategóriában, ahol eddig az Audi, a Porsche és a Toyota játszotta a főszerepet.
A hunyorítva kifejezetten jó arányú jármű, amelyet a Hyundai tervezői alkottak, nem más, mint a szappanosláda műfaj egy újabb példánya.
Vajon miért gondolta úgy az utánfutós pickup sofőrje, hogy jó ötlet az autópálya-felhajtóról menetiránnyal szemben folytatni az utat?
Tekerve menne akár 60 km/h-val, miközben úgy lenne könnyebb egy mázsánál, hogy egy miniautó minden képességével bír. Még utast is lehetne szállítani az Aacheni Műszaki Egyetem tanulmányával.
Stabilra javította az eddigi negatívról a globális autóiparra érvényben tartott kilátását kedden a Moody's Investors Service, azzal a véleményével indokolva a lépést, hogy az ágazat lassan magához tér a koronavírus-járvány okozta súlyos értékesítési sokkból és a kereslet jövőre várhatóan meredeken emelkedik, bár minden bizonnyal évekbe telik a korábbi értékesítési számok újbóli elérése.
Hogy a Bogár mennyi időn át volt jelentős darabja az autógyártásnak, arról sokat elmond, hogy ez a nagyon megkímélt 34 éves darab, amit most árulnak, egy fél évszázados évforduló alkalmára készült.
A kínai piac lett a német és ezzel együtt a világ autógyárainak is a legfontosabb pillére az EY tanácsadó cég szerdán publikált tanulmánya alapján.
Eddig úgy tűnt, a kínai Tesla gyár főleg helyi igények kielégítésére épült, de a legújabb hírek szerint már az idén elkezdhetik innen exportálni a legolcsóbb Teslákat.
A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése olyan megoldásokat támaszt fel, amelyeket rég a múlt részének tekintettünk. Így most egy svéd konzorcium olyan szállítóhajót tervez üzembe állítani, amelynek a hajtását a tenger felett fújó szélre bíznák.
A Suzuki kínálatát rendesen megtépázták az európai szén-dioxid-kibocsátási előírások: több típus forgalmazását le is állították miatta. Ezek közt volt a Jimny is, amely csupán 2018 óta volt piacon ebben a formájában – talán ezért döntöttek úgy, hogy készítenek egy haszonjármű-változatot, amelyet tovább kínálhatnak Európában.
Az újautó-szag sokak számára kellemes emlékeket idéz, pedig azt jelenti, hogy az autó alkotóelemeiből párolog valami, és ezt nem mindenki viseli jól.
Nem új hír, hogy a koronavírus-járvány okozta bevételkiesés a McLaren pénzügyeit teljesen felborította: korábban már bejelentették, hogy elbocsátják dolgozóik negyedét és jelzáloghitelt vettek fel a cég autógyűjteményére, de úgy néz ki, további lépésekre van szükség.
Az MC20 bemutatása kapcsán beszéltek a Maseratival kapcsolatos további tervekről, amelyek között üzleti szempontból egyértelműen a kisebb terepjáró bemutatása a legfontosabb.
Ha nem is nagyon fürgén, de a Fordnál is reagálnak a piac változásaira. Állítólag egy új modellen dolgoznak, a Kuga egy hosszabb, tágasabb változatán, amely több ma még épp kapható típus helyére érkezhet az európai palettán.
Vannak hibák, amelyek egyértelműen a spórolásra vezethetők vissza, és vannak olyanok is, amelyekre nincs észszerű magyarázat: a Volkswagen ennél nyilván jobbat is tudna.
A Lucid Air prototípusait elég régóta mutogatják már, hogy senkit ne lepjen meg a forma. Kicsit semmitmondó, nagyon sima vonalú szedán karosszéria, amely aerodinamikai hatékonyságot sejtet, és hatékony is, legalábbis a világverő 0,21-es formatényező erre utal. És a burkolat alatt, mint kiderült, akár 1080 lóerő is dolgozhat, ami sok tekintetben a leggyorsabb villanyautóvá teszi az Airt.
A Maserati most még minden ízében hagyományos, benzinmotoros sportkocsit mutatott be, viszont már most beígértek egy tisztán elektromos változatot is. Mindezt ráadásul csak kezdőlépésnek szánják a márka teljes megújításához, ami 13 újdonságot jelent a következő három évre.
Egy az egyben kapta meg a G80-ason megjelent sajátos orrkialakítást a Genesis jelenlegi alapmodellje, a 3-as BMW ellenfelének számító G70, ám úgy hallani, nem ez lesz a típus egyetlen újdonsága.
Korábban a Volkswagen hülyenév-adó házibajnokságában az ID.Roomzz nevet adták a tanulmányautónak, ami a legnagyobb Volkswagen villany-SUV előfutára volt. Ám úgy tűnik, már tesztelik a szériaváltozatot, amelynek várhatóan tisztességes típusszámot adnak.