Egy lambóajtós Ferrari, szigonnyal az orrán és Porsche lámpákkal a farán – így lehetne összefoglalni a látványt. Az MC20, bár a Maserati számára bizonyos értelemben új kezdetet jelöl, nem más, mint egy csinos utcai sportkocsi, a megszokott építési elvek mentén.
Az ötajtóshoz hasonlóan a Golf Variant is láthatóan nagyobb lett az elődjénél, ami elsősorban az utastér helykínálatában jelentkezik.
Annak alapján, hogy 2016 óta hallani a Nikola nevű cégről, már mutatott négyféle autótípust, és tőzsdén jegyzik a részvényeit, komoly vállalkozásnak gondolhatjuk. Ám a napokban bejelentett GM-Nikola megállapodás alapján egyre inkább úgy néz ki, a Nikola csak egy kiválóan megválasztott név.
Elég különös történet, de úgy néz ki, az Audi Kínában egy Volkswagenből fejleszt magának új modellt, ami viszont egy Audiból származik. És úgy nevezik el, hogy mindenki teljesen megzavarodjon, legalábbis az eddigi hírek szerint.
Alig mutatták be az Enyaq iV-t, a Skoda első, csak elektromos hajtással elérhető modelljét, máris felbukkantak a kémfotók egy második elektromos Skodáról. Ez méreteiben és arányaiban is emlékeztet az Enyaq-ra, egy lényeges eltéréssel: más a tetővonala.
A legújabb előzetesből sejthető, hogy a formatervezők igyekeztek visszautalni az elődök jellegzetesebb részleteire, ahogy arra is van utalás, hogy az új sportkocsi manuális váltóval érkezik.
Az Extreme E elvben jövőre indul, de eddig elsősorban olyan csapatok jelezték a részvételi szándékukat, amelyek mögött nagy, tőkeerős vállalatokat lehet sejteni. Azt egyelőre nem tudni, hogy Hamilton, illetve X44 nevű csapata honnan kapja az alapításhoz szükséges tőkét, de a bajnok szerint ez is egy nagyszerű alkalom arra, hogy jót tegyen.
Lassan kiderül, mit is értettek a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség vezetői vezető-követő módszer alatt. Az egyik első gyakorlati példa az Európának szánt, következő Nissan Micra lesz.
Érdekes, hogy bár a BMW-nél elég jól működik a terep-kupé recept több méretben is, a konkurencia nem sietett igazán lemásolni az ötletet, és aki megtette, az is inkább csak lokálisan kínál ilyesmit. A Renault például csak Oroszországnak fejlesztette ki az Arkana nevű modelljét, a VW pedig most épp Kínában kezdi a Tiguan X nevű típus forgalmazását.
Ez már a harmadik hasonló, átemblémázott modell: a Suzuki a Toyota RAV4-essel bővíthette saját kínálatát, a Toyota viszont már megkapta a Vitarát, most pedig a Suzuki Balenót kezdik kínálni Toyota Starlet néven.
A Financial Times híre szerint a koronavírus és a Brexit együttesen késztette a gyártás fél éves halasztására a Nissan vezetését.
Minden évben az ősz első napjaira eldől, melyek azok az abban az évben bemutatott új típusok - jelen esetben 2020-ról beszélünk -, amelyeket minimum öt európai országban forgalmazni fognak majd a következő év január elsején - azaz most már 2021-be léptünk át. Ezek a típusok az azévi (2021-es) Év Autója-díj várományosai.
Láthatóan igyekeztek közös vonásokat kitalálni a három új alap-Daciának, de közben sejthető, hogy a tervezést egyik esetben sem az alapoktól kezdték.
Lényegében néhány nappal az új elektromos Skoda, az Enyaq iV bemutatása után a cseh gyártó közölte, hogy leállítja a Citigo minden változatának gyártását.
Nagy-Britanniában csökkent az új autók eladása augusztusban éves szinten, ami nagy csalódás a piac szereplőinek, akik arra számítottak, hogy miután júliusban idén először nőttek az eladások, ez egy új trend kezdete lehet.
A csúcsra már nem Renault-ként jutnának vissza: a franciák Formula-1-es csapata a következő idénytől Alpine néven indul a sorozatban.
Az 1994-ben tragikusan elhunyt Ayrton Senna da Silváról készít nyolcrészes minisorozatot a Netflix. Még Senna szülőházában is forgat a stáb.
Még nem viszik múzeumba az ID.R-t, egy rekordra még mindenképp rámegy vele a Volkswagen. Hamarosan az övék lehet mind a két goodwoodi csúcs.
Tipikusan nagyvárosi utakon általános tahóságokkal jött ki a Pofátlan(tan)ítás 19. epizódja. A Budapest útjairól kiadott legfrissebb civil rendőrautós gyűjtés leginkább a buszsávra és a piros lámpára érzéketlen autósokat szedte össze, de azért jutott bele más is.
A Hyundai mostanság mutatott néhány szokatlan vonalvezetésű autót, de Európába sem a Grandeur, sem az Elantra nem jutott még el. Ám valószínű, hogy a Tucson el fog, és ez a modell is hordozza magán a cég formatervezőinek néhány érdekes ötletét.
Egyelőre néhány részletet, és az autók körvonalát mutató sziluetteket mutatott a Dacia az újdonságokról, amelyektől formailag és műszakilag is jelentős előrelépés várható.
A Brabham márka sportkocsija az autótervezés egy korábbi korszakából ragadt itt: hasonló, szívómotoros sportautókat ma már alig készítenek, különösen ilyen vegytiszta formában. A BT62R újdonsága ugyan az, hogy rendszámot is kaphat, de azt a gyártó sem ígéri, hogy utcán jó lesz vele közlekedni, csak azt, hogy nem kell hozzá tréler.
A Seattól elhozott új vezér nem húzza az időt: hozzákezdett a rendcsináláshoz a Renault-nál. Első körben új vezetési struktúrát alakít ki, ahol márkák szerint alakítanak ki különálló részlegeket. Összesen négy lesz, a Renault, a Dacia és az Alpine mellett külön részleget kapnak az új mobilitási megoldások.
Nagyjából hat éve beszélnek a Grand Wagoneer feltámasztásáról a Jeepnél. Mostanra elkészült az első nyilvános változat, de a megszokottnál drágább modellel láthatóan óvatosak a Fiat Chryslernél, így egyelőre csak tanulmányautóként mutatták be.
Hosszú korszak ér szépen lassan véget: az utolsó Crown Victoria rendőrautókkal búcsúzik végleg az egykori alvázas országúti cirkálók végeláthatatlan sora. A napokban épp a kaliforniai autópálya-rendőrségtől szerelik le a régimódi vasak utolsó példányait, bár lehet, hogy kevésbé szem előtt levő helyeken még éveken át szolgál majd egy-egy példány.