Az utóbbi években sok elektromos átépítés készült nagyon régi autókból. Nyilván ezzel együtt az a kérdés is felmerült, hogy az átalakított járművek a továbbiakban is megőrzik-e a veterán-státuszt, és adott esetben az ezzel járó előnyöket.
Egy újabb villanyautós startup-cég vette fel, és igyekszik leporolni a Morris márkajelzést, bár láthatóan építenének a hagyományokra is. A J-Type nevű, 1946-os furgon modern, elektromos változatával próbálnak újra betörni a piacra.
Most még nincs szó tömeges jelenségről, de a korai Model S-eknél már fel-felbukkan a probléma: az elektronika mindenféle előjel nélkül megszűnik működni. Az is kiderült, hogy miért, de mivel az elhasználódás a használattal arányos, nem is egyszerre állnak meg a kaliforniai gyártó villanyautói.
A Fiat Chrysler Automobiles Amerikától kapta a csinos büntetést, méghozzá azért, mert a 2017-es modellévű autóik túl sok üvegházhatást okozó gázt bocsátottak ki.
A környezetvédelemmel kapcsolatos indokok túl kevésnek bizonyultak ahhoz, hogy meggyőzzék a német parlamentet a sebességkorlátok bevezetéséről.
Ahogy kezdenek szép lassan terjedni a villanyautók, úgy áldozik le egyre jobban a belső égésű motorral hajtott autóknak. A vérpezsdítő hangorkán és a benzinszag megszűnésével az autógyártóknak kreatív eszközökre lesz szükségük, ha fenn akarják tartani a szenvedélyes rajongók érdeklődését. A Mini úgy tűnik tényleg elég komolyan vette a kihívást.
Nincs tíz éve, hogy megszűnt a korábban sokáig csak pénzt vivő terepjárómárka, máris úgy hírlik, hogy visszatérhet, méghozzá elektromos autókkal.
Leépítésekbe kezd a Brose német autóipari beszállító, a Magyarországon is tevékenykedő társaság csütörtöki közleménye szerint 2000 munkahelyet szüntet meg Németországban.
A vállalat elnökének, Oliver Blume-nak legalábbis nem jön be a helyzet, ami a Porsche első villanyautójának érkezése óta tart az autós közbeszédben.
Az így hangzik találóbb lenne, mert képben nagyon gyenge, hangban ellenben erős videót adott ki a Koenigsegg friss világrekordjáról. Ilyen volt belülről a 31,49 másodperces 0-400-0 a Regerának.
A napokban a Hyundai megosztotta, hogy mivel készülnek a SEMA Show-ra, a világ egyik legnagyobb tuning-rendezvényére. A széria Velosterből átalakított Grappler valódi terepjárónak látszik, amivel bármikor letérhetünk a járt útról, sőt, ha éppen az erdő közepén érne minket az éjszaka, a benne elhelyezett kiegészítőknek köszönhetően akkor sem kell aggódnunk.
Nem meglepő, de legalább konkrét adatokat közölt egy felmérés a városi terepjárók veszélyfaktoráról. Kiderült, hogy nem érdemes velük ütközni, bár még mindig jobb most, mint húsz éve volt.
Bár a dízelbotrány óta sokat csökkent az ilyen motorokkal készült autók iránti kereslet, a személyautó-dízeleknek azért még messze nincs végük. Ezt jelzi a Mazda európai kutatás-fejlesztési igazgatójának nyilatkozata is, aki komoly fejlődést ígér.
Miközben egyre többen temetik a belsőégésű motorokat, akad, aki még mindig ilyeneket fejleszt és készít. És nem csak a nagy autógyártóknál. Egy kis ausztrál cég, a Race Cast Engineering a General Motors legendásan tömör építésű LS sorozatú Small Block V8-asa alapján épít hatalmas V12-es blokkokat.
A brutális erejű, sportos furgon vagy kisbusz ötlete nem új: a Ford már az 1970-as évek elején épített 400 lóerős Transit Supervant, a Renault pedig egy Espace-ba épített Formula 1-es V10-est. A Hyundai gépe ennyire nem radikális, de így is igen látványos, amit tud.
A Renault stratégiáját eddig a Drive the Future nevű hatéves terv határozta meg, amelyet még Carlos Ghosn dolgozott ki. Eddig nem nyúltak hozzá, de úgy néz ki, Thierry Bolloré vezérigazgató váratlan leváltása után a hosszú távú stratégiát is átdolgozzák a cégnél.
A Citroën Jumpy, Peugeot Expert és Opel Vivaro alapjaira építenek elektromos változatokat 2020-tól. A bemutató még odébb van, de a gyártásra vonatkozó tervek már nyilvánosak.
A belsőégésű motorok méretcsökkenése megállíthatatlannak tűnik, erre a következő példát a Mercedes sportrészlege szolgáltathatja. Úgy hallani, már a kisebb hosszmotoros modellekből is eltüntetnék az eddig használt V8-as motort, a helyére hibrid rendszer érkezhet, kétliteres négyhengeres turbómotorral.
A Toyota ugyan némi késéssel kezdett a villanyautó-fejlesztésbe, de úgy tűnik, az idén Tokióban már bemutatnak egy tisztán elektromos városi kisautót, amelyet jövőre szériagyártásba is küldenek, ha minden a tervek szerint zajlik.
Két vázlatot is közzétett a cseh gyártó az új Octaviáról, amelyet állítólag november közepén mutatnak be.
Vincent Cobee állítólag a Carlos Ghosn letartóztatása utáni vezetőségi átrendeződés miatt távozott a Mitsubishitől, így landolt a Peugeot-csoport kisebbik tömegmárkájának élén. A francia szakember Linda Jacksont váltja fel, aki állítólag marad a PSA kötelékében, de új feladatot kap.
Több száz lopott autó nyomára bukkantak a Készenléti Rendőrség kiemelt ügyek főosztályának nyomozói amikor egy 2017-ben, Bécsből eltűnt Land Rovert találtak egy szegedi garázsban. Az autó műholdas nyomkövetője jelzett és a helyszínen három szerb férfit vettek őrizetbe, akik közül ketten éppen az alvázszám meghamisításán ügyködtek.
Külsőre nem is lenne látható különbség a benzines és hibrid változatokhoz képest, ha nem terveztek volna teli hűtőmaszkot az XC40 elektromos változatára.
Nem ez az első alkalom, hogy ilyesmit hallani a Tesláról, de eddig csak a Model S és a Model X kapcsán derült ki olyan, hogy a hatótávot csökkentő változtatást végeztek volna az autó szoftverében. Most viszont a Model 3 akkujából tűnt el nagyjából 5 kWh a beszámolók szerint.
Recharge, azaz újratöltés lesz a neve a jövőben az összes, a hajtásrendszerében külső forrásból is tölthető akkumulátort tartalmazó Volvo modellnek, azaz a tisztán elektromos, és a konnektoros hibrid modellváltozatoknak is. Ám ez csak egy külsőség, amellyel a Volvo márka környezettudatos mivoltát igyekeznek hangsúlyozni.