A napokban a Hyundai megosztotta, hogy mivel készülnek a SEMA Show-ra, a világ egyik legnagyobb tuning-rendezvényére. A széria Velosterből átalakított Grappler valódi terepjárónak látszik, amivel bármikor letérhetünk a járt útról, sőt, ha éppen az erdő közepén érne minket az éjszaka, a benne elhelyezett kiegészítőknek köszönhetően akkor sem kell aggódnunk.
Nem meglepő, de legalább konkrét adatokat közölt egy felmérés a városi terepjárók veszélyfaktoráról. Kiderült, hogy nem érdemes velük ütközni, bár még mindig jobb most, mint húsz éve volt.
Bár a dízelbotrány óta sokat csökkent az ilyen motorokkal készült autók iránti kereslet, a személyautó-dízeleknek azért még messze nincs végük. Ezt jelzi a Mazda európai kutatás-fejlesztési igazgatójának nyilatkozata is, aki komoly fejlődést ígér.
Miközben egyre többen temetik a belsőégésű motorokat, akad, aki még mindig ilyeneket fejleszt és készít. És nem csak a nagy autógyártóknál. Egy kis ausztrál cég, a Race Cast Engineering a General Motors legendásan tömör építésű LS sorozatú Small Block V8-asa alapján épít hatalmas V12-es blokkokat.
A brutális erejű, sportos furgon vagy kisbusz ötlete nem új: a Ford már az 1970-as évek elején épített 400 lóerős Transit Supervant, a Renault pedig egy Espace-ba épített Formula 1-es V10-est. A Hyundai gépe ennyire nem radikális, de így is igen látványos, amit tud.
A Renault stratégiáját eddig a Drive the Future nevű hatéves terv határozta meg, amelyet még Carlos Ghosn dolgozott ki. Eddig nem nyúltak hozzá, de úgy néz ki, Thierry Bolloré vezérigazgató váratlan leváltása után a hosszú távú stratégiát is átdolgozzák a cégnél.
A Citroën Jumpy, Peugeot Expert és Opel Vivaro alapjaira építenek elektromos változatokat 2020-tól. A bemutató még odébb van, de a gyártásra vonatkozó tervek már nyilvánosak.
A belsőégésű motorok méretcsökkenése megállíthatatlannak tűnik, erre a következő példát a Mercedes sportrészlege szolgáltathatja. Úgy hallani, már a kisebb hosszmotoros modellekből is eltüntetnék az eddig használt V8-as motort, a helyére hibrid rendszer érkezhet, kétliteres négyhengeres turbómotorral.
A Toyota ugyan némi késéssel kezdett a villanyautó-fejlesztésbe, de úgy tűnik, az idén Tokióban már bemutatnak egy tisztán elektromos városi kisautót, amelyet jövőre szériagyártásba is küldenek, ha minden a tervek szerint zajlik.
Két vázlatot is közzétett a cseh gyártó az új Octaviáról, amelyet állítólag november közepén mutatnak be.
Vincent Cobee állítólag a Carlos Ghosn letartóztatása utáni vezetőségi átrendeződés miatt távozott a Mitsubishitől, így landolt a Peugeot-csoport kisebbik tömegmárkájának élén. A francia szakember Linda Jacksont váltja fel, aki állítólag marad a PSA kötelékében, de új feladatot kap.
Több száz lopott autó nyomára bukkantak a Készenléti Rendőrség kiemelt ügyek főosztályának nyomozói amikor egy 2017-ben, Bécsből eltűnt Land Rovert találtak egy szegedi garázsban. Az autó műholdas nyomkövetője jelzett és a helyszínen három szerb férfit vettek őrizetbe, akik közül ketten éppen az alvázszám meghamisításán ügyködtek.
Külsőre nem is lenne látható különbség a benzines és hibrid változatokhoz képest, ha nem terveztek volna teli hűtőmaszkot az XC40 elektromos változatára.
Nem ez az első alkalom, hogy ilyesmit hallani a Tesláról, de eddig csak a Model S és a Model X kapcsán derült ki olyan, hogy a hatótávot csökkentő változtatást végeztek volna az autó szoftverében. Most viszont a Model 3 akkujából tűnt el nagyjából 5 kWh a beszámolók szerint.
Recharge, azaz újratöltés lesz a neve a jövőben az összes, a hajtásrendszerében külső forrásból is tölthető akkumulátort tartalmazó Volvo modellnek, azaz a tisztán elektromos, és a konnektoros hibrid modellváltozatoknak is. Ám ez csak egy külsőség, amellyel a Volvo márka környezettudatos mivoltát igyekeznek hangsúlyozni.
Ez lesz az első Jazz, amelyet már kizárólag hibrid hajtással lehet majd megvásárolni Európában, de úgy néz ki, az autó alapvető jellegét ez nem befolyásolja.
A kombiknak régóta stabil helyük volt az európai autópiacon, de az utóbbi években jelentősen csökkentek az eladások. A 2016-os 2 millió autó helyett az idén már csak 1,7 millió ilyen autó eladása várható, 2025-re pedig 1,5 milliós piacot jósolnak az elemzők.
A BMW eddig csak Kínában kínált kompakt méretű szedánt, az 1-es sorozat részeként, ám azt nem hozzák Európába. Az itteni vevőknek készítettek valami sportosabbat az elsőkerék-hajtású FAAR platformra, a 8-aséhoz hasonló stílusban.
Az Electric GT nevű vállalkozás néhány éve már foglalkozik hagyományos, benzines modellek elektromossá alakításával. Az első munkájuk három éve egy Ferrari 308-as átalakítása volt: a végeredmény ott egy 465 lóerős, hárommotoros szörnyeteg lett, amely sokkal jobban megy, mint a 240 lóerős eredeti.
Bár a Toyota még mindig a hagyományos – ahogy ők mondják, öntöltő – hibrid hajtású modellekből adja el a legtöbbet, egy ideje már nagyobb akkumulátorral felszerelt, külső forrásból tölthető modellt is kínál.
A városi légitaxik fejlesztése néhány évtizede már folyik, de az utóbbi évtized drón-forradalma felgyorsítani látszott a folyamatot. Ám úgy tűnik, az Audinál ennek ellenére jegelik a Pop.Up nevű tervezetet, amelynek a célja egy nagy méretű kvadrokopter által reptetett autó létrehozása lett volna.
Törökország sokat veszíthet gazdaságilag, ha a VW csoport úgy dönt, hogy a Passatok és Skoda Superbek gyártását mégsem ide telepíti, ahogy korábban bejelentette. Márpedig a vállalatóriás a német-török politikai feszültség miatt épp visszavonulót fúj.
Ahogy a Hummer lassan kikopik az Egyesült Államok haderejéből, az AM Generalnak is új tevékenység után kell néznie. Alighanem ez vezette az indianai céget arra, hogy elkészítse a Jeep Gladiator egy katonai felhasználásra alkalmas változatát.
Nem egyértelmű, hogy jó az elképzelés, de a Volkswagen csoport tervezői egyelőre hisznek benne, hogy elég a sportos összképhez, ha a tető alacsonyabbra kerül.
Nálunk kevésbé ismert, hogy az Isuzu a világ egyik legnagyobb haszonjárműgyártója és így ők sem szeretnének kimaradni abból az új divatból, miszerint önvezető, elektromos hajtású koncepciókamiont építsenek.