Eredetileg az idei évre ígérték a Maserati legkomolyabb sportkocsiját, de most úgy néz ki, nagyon sokára lehet a típusból bármi. Úgy néz ki, egyelőre nincs mérnöki kapacitás a fejlesztésre, mivel más típusok elsőbbséget élveznek.
Láthatóan a Hondánál is igyekeznek meglovagolni a manapság dühöngő SUV-divatot. A CR-V mellett piacra dobták a HR-V-t, és most egy harmadik, még kisebb modell leleplezésére készülnek.
A német sajtóban jelent meg az egyelőre erősen pletykaízű hír, amely szerint az Audi brutális költségcsökkentés célpontjává válhat a VW csoporton belül. Az Audit vezető Rupert Stadler azt mondta a Der Spiegelnek, hogy minden jövőbeli fejlesztésük alapos vizsgálat tárgyát képezi. A VW igazgatótanácsa várhatóan november közepén dönt majd róla, hogy mennyit enged költeni a márkának, és mire.
A Renault két szezon után megszünteti középmotoros sportkocsijai számára kiírt bajnokságát. Az R.S.01-esek azonban nem tűnnek el: készült a típushoz egy gyári GT3 átalakító készlet, amellyel a gyáriak szerint versenyképes lehet márkafüggetlen sportkocsiversenyeken is.
Az UAZ a zsugorodó orosz piacon próbál újabb vásárlókat szerezni a Patriot terepjáró új változatával. Igazítottak az autó külső és belső kialakításán, bővült az elérhető extrák sora, viszont a dízelmotor egyelőre eltűnik a kínálatból, legalábbis amíg nem lesz belőle tisztább változat.
Amit korábban csak sejtettünk, az most már szinte biztos: a Volvo kínai anyacége, a Geely holnap éjjel nem csak egy új autót mutat be, de egy komplett szolgáltatást is.
Az oroszok gyakorlatilag lemásolják az Iszlám Állam módszereit: ahogy azok különféle polgári pick-upokat vetnek be fegyveres járműként, most az orosz antiterrorista osztagok is megkapják a maguk felfegyverzett, platós modelljét.
Bár sokáig egyértelmű jelei voltak annak, hogy az Apple saját autót kezdett tervezni, és a céget több autógyártóval is hírbe hozták – többek közt a Magna-Steyr és a McLaren neve is szóba került – a legújabb hírek szerint nemrég új irányt adtak a fejlesztésnek.
Nehéz eldönteni, hogy az ötlet hiányát leplezik így, vagy tényleg hisznek az egyszerűség erejében, mindenesetre az első tisztán elektromos, szériagyártású Audi aszfalt-terepjárót E-tron néven tervezik bemutatni. Így, mindenféle más jelzés nélkül.
A Mercedes E osztály és a Peugeot 3008-as is az elérhető legtöbb csillagot kapta, de azért öt csillag és öt csillag között is szemmel láthatóak a különbségek.
A hatóságok és a kormány Nagy-Britanniában még lassabban emészti a VW dízel-botrány tanúságait, de végül is a kormányzat harcias hangot kezd megütni az autógyártóval szemben. Elfogathatatlannak nevezték a Volkswagen válaszát arra a kérdésre, hogy miért nem kapnak hasonló kompenzációt a csalószoftveres dízelmotorral felszerelt dízel-autók tulajdonosai, mint észak-amerikai sorstársaik.
A Corvette attól zseniális, hogy nem csak gyors, de egész elérhető is. A GM sportkocsija azonban még a régi iskolát képviseli: nagy és erős V8-as motort hord az orrában, amely semmivel nem környezetkímélőbb, mint muszáj.
A történet tavalyról indul, amikor egy spanyol autós magazin újságírója, Pablo David Gonzalez kapott tesztre egy Jeep Renegade-et. A teszt része volt, hogy Gonzalez körülbelül 130 km/h-s tempónál lepadlózta a féket, hogy megnézze, hogyan reagál rá a magas hasú, 1,6 tonnás retróterepjáró. A lehető legrosszabbul: a Jeep elején letapadtak a kerekek, mire a hátulja elemelkedett. Nem csak egyszer, Gonzalez és kollégái újra és újra elő tudták hozni a hibát egy egyszerű vészfékezéssel.
Konténereket továbbítana a kikötőben horgonyzó hajók és egy szárazföldi lerakat között a csőben sikló óriáskapszulákkal, a hyperlooppal a világ harmadik legnagyobb kikötőüzemeltetője, a dubaji DP World Group, amely 50 millió dolláros tőkeinjekcióval adott újabb nagy lökést a futurisztikus terv megvalósulásának.
Tartja előnyét a Tesla, az idei harmadik negyedévben is mindenkit elvert a nagy prémiumautók mezőnyében az USA-ban. Senki sem bírja velük a tempót, a második S Mercire majdnem rádupláztak.
Jön a downsizing vége? Meglepő következményekkel járt a Volkswagen dízelbotrányát követően az emissziós tesztek szigorítása: az autógyárak nagyobb motorok fejlesztésébe fogtak a Reuters forrásai szerint.
Pár hete már írtunk arról, hogy a Jaguar-Land Rover különleges vezetéstechnikai tréninget kínál: klasszikus autókkal lehet téli körülmények között csapatni. Úgy tűnik, a McLaren sem akar nagyon lemaradni, így ők is meghirdettek egy sarkköri mókát.
Különleges kereskedést nyitott a Jeep – ezzel ünneplik fennállásuk hetvenötödik évfordulóját, és a márka off-roados hagyományait. A szalon különlegessége, hogy csak összkerekes autóval lehet rendesen megközelíteni.
A Porsche Carrera GT ritka. Nem kicsit. Összesen 1270 darabot gyártottak belőle 2003 és 2007 között, és minden idők legnagyszerűbb sportautói között emlegetik. 5,7 literes V10-ese amellett, hogy 612 lóerőt és 590 newtonmétert tud, ráadásként csodaszépen is szól. Ebből a típusból birtokol egyet a Maxoge felhasználónéven futó Youtube-felhasználó.
Alig több mint egy héttel ezelőtt jelent meg a The Grand Tour hivatalos trailere, amelyben láthattuk az első morzsákat az ex-Top Gear-trió következő nagy dobásából. Azt megállapíthattuk, hogy valóban nagy dobásról van szó: Clarksonék gigászi költségvetésből dolgozhatnak, megtartva a régi hangulatot. A rajongók persze már nagyon várják az első adást. Olyannyira, hogy elkészítették a kedvcsináló videó remake-jét, méghozzá a Grand Theft Auto V videojátékban.
Egyelőre csak névtelen belső forrásokra hivatkozik az Autocar híre, amely szerint a Volkswagen csoport feláldozza az Audi sportprototípus-programját a spórolás oltárán. Egy ilyen lépés révén legalább évi 200 millió euró maradhatna a kasszában, miközben a Porsche tovább arathatna a World Endurance Championship futamain, köztük Le Mans-ban.
A Renaultnál ritkán fordul elő, hogy egyértelműen látszik, valami nem a tervek szerint halad. Az új Alpine-nal azonban még mindig vajúdik a francia cég, pedig évek óta megy az ígérgetés, és követik egymást a tanulmányautók, amelyek állítólag egyre közelebb vannak a készhez.
Az Atieva amerikában működik, egy kínai befektető támogatásával, és eddig csak annyit mondtak, hogy a Tesla Model S riválisán dolgoznak. A recept is ugyanaz: nagy li-ion akkumulátor, teljesen értelmetlenül hatalmas teljesítményű motorok és nagy szedán karosszéria.
Szomorú, amikor előkerülnek az efféle improvizált fegyverek, de úgy tűnik, az építők azért nem teljesen amatőrök.
A Volkswagen csoport nagy spórolásban van, elsősorban a dízelbotrány sok milliárd eurós költségei miatt. Így a munkaerő költségeit is csökkenteni szeretnék, de úgy tűnik, egyelőre megelégszenek azzal, ha a természetes módon megüresedő munkahelyeket nem töltik fel új emberekkel.