Az elmúlt években sokszor beszéltek már róla, de egészen mostanáig csak találgatás volt: összkerékhajtást kap az M5-ös BMW. Erről az ausztrál GoAutónak beszélt az új generációs 5-ös ottani bemutatóján a bajor gyártó egyik munkatársa. Sven Arens hozzátette: erre szükség volt ahhoz, hogy elég hatékonyan tudják kamatoztatni az ikerturbós V8-as teljesítményét.
A futballisták szeretik a méregdrága autókat. Az idei Európa-bajnokság kapcsán mi is megírtuk, hogy mennyire változatos ízléssel vásárolgatják a sportkocsikat és terepjárókat. Igaz, a forgalomban nem mindig adja ki: lehet valaki világsztár a zöld gyepen, a Ferrarit akkor is oda tudja csapni. Ezen szeretne változtatni Bradley Brush, az InnerDrive sportpszichológusa.
Igazán lendületes videót dobott ki az új A4 Allroadról az Audi. Az A4 Avanton alapuló, emelt hasmagasságú modellt egy murvával felszórt kertváros útjain űzik, és egy olyan fiatal párt mutatnak be, akik szokásos vasárnapi rutinjukat csinálják végig – csak éppen egy kicsit másképp. A csattanót nem lőnénk le, 1 perc 10-nél következik.
Henrik Fisker nem az a típus, aki könnyedén feladja. A dán formatervező több nagy autógyártónál is dolgozott, majd saját márkát alapított. 2008-ra készült el első saját modelljük, a Karma, azonban az időközben egyre súlyosbodó válság elsöpörte őket. 2013-ra becsődöltek, de Fisker úr tovább küzd. Pár nappal ezelőtt már felröppentek a hírek a következő próbálkozásáról, most pedig egy újabb fotót is kidobott saját Twitter-oldalára.
Régóta nem titok, hogy a Mercedes pick-uppal tervezi bővíteni a kínálatát, amelyet – egyelőre tanulmányként – október 25-én délután be is mutatnak a közönségnek. Ám néhány órával a premier előtt, amely egyébként élőben is követhető lesz, mutattak egy kis előzetest az autóról.
Újra felbukkantak a pletykák, amelyek szerint a BMW új, minden eddiginél nagyobb kétajtós modellt tervez. Már korábban levédették a név több változatát – így az M8, a 850 és a 860 típusjelzéseket – és úgy hallani, már javában folyik is a fejlesztés.
Az Airbus amerikai kutatóközpontja, az A3 állt elő ismét a személyi repülő eszköz ötletével, de most egy kicsit más a koncepció. A gépet gép vezetné a célig, ember csak utasként tartózkodna a fedélzeten.
Ahogy a korábbi kémfotók alapján már sejteni lehetett, az Opel Meriva is elhagyja a gyorsan zsugorodó egyterű-szegmenst. Ami tíz éve még a legnagyobb divat volt, az ma már szinte eladhatatlan, így lesz a Merivából valami más.
A kétliteres TDI körüli utójátékkal nem ért véget a VW pokoljárása az USA-ban, most a háromliteres turbódízellel kapcsolatban hallani komoly visszavásárlásról.
Sokáig húzta, de most a BMW i3-at is elérte a kínai klónipar: a műfajban nem kezdő Yemának sikerült a szokott színvonalnál messze gyengébben lemásolni a kis villanyost: íme a B11.
Nem kevesebb mint tizennégy alternatív hajtású autót ígér 2020-ig a Kia. A koreai gyártó európai részlegének vezetője, Michael Cole azt mondja: lesznek új elektromos autóik, de a hibridekre, plug-in hibridekre is ráfekszenek. Sőt legalább egy tüzelőanyag-cellás modellt is terveznek.
A Lamborghini nagyjából másfél évvel ezelőtt indította újra gyári restaurátorműhelyét, a Polo Storicót. A részleg azt a nemes feladatot kapta, hogy megőrizzék az utókornak a márka történelmi örökségét - ezt pedig igen meggyőzően teljesítik is. Most például egy 350 GT-t újítottak fel.
Minden eddigihez képest elképesztő aerodinamikai jellemzőket ígér az Aston Martin és a Red Bull közös fejlesztésű sportkocsija. Mindezt ráadásul úgy érték el, hogy egészen innovatív stílusban tervezték meg a kasznit. Nincs például hátsó szárny.
Pillanatnyilag alig akad olyan autógyártó, amely ne fejlesztene önvezető autókat. A Jaguar sem kivétel, bár a brit cég a kisebbek közé tartozik, így két partnert is talált a kísérletekhez: korábbi anyacégét, a Fordot, és a jelenlegit, a Tatát, pontosabban annak európai műszaki központját.
A rigai luxusautó-gyártó, a Dartz évekkel ezelőtt azzal katapultálta magát a köztudatba, hogy bálnapénisz-bőr kárpitozást kínáltak egyik első autójukhoz. Akkor a nemzetközi felháborodás miatt végül mégsem készült ilyen kivitel, de maga a hír is elég volt, hogy a cég neve három-négy hullámban körbeszáguldja az internetet. Legújabb őrültségük azonban már nem blöff: a 30 ezer dolláros, azaz durván 8,5 millió forintos kormánykerék készen van.
Fisker úr formatervezéssel csinált karriert, de úgy tűnik, nem mond le róla, hogy autógyárat alapítson, és így tegye halhatatlanná a nevét.
Úgy tudjuk, a Volkswagen márka 3,7 milliárd eurós költségcsökkentési programot próbálna elindítani, és ennek az összegnek a nagy részét, 3 milliárdot Németországban tervezik megtakarítani. Nem csoda, hogy a szakszervezet egyelőre keresztbe feküdt a tervek megvalósulása előtt.
Carlos Ghosn mostantól a Mitsubishinél is elnök, ahogy a Renault-nál és a Nissannál is, mivel mostantól hivatalosan is a Nissan birtokolja a Mitsubishi Motors részvények 34%-át.
Az egyelőre névtelen tanulmány egész más céllal készült, mint a 01: ezt nem tervezik gyártani, azért leplezték le, hogy megmutassák, hogy áll a márka számára kitalált stílus egy másik alapformának.
A bejelentés pontosan úgy szól, hogy az a hardver, ami az önvezetéshez szükséges, minden autóban benne lesz. Azaz nem csak a jelenlegi modelleket szerelik fel azzal a kamera-, szonár- és radarrendszerrel, illetve fedélzeti számítógéppel, amely az önvezető rendszer működéséhez elengedhetetlen, hanem az olcsóbb Model 3-asokat is.
A Gymkhana 9-ből sokan hiányolták a Hoonicorn Mustangot, amely nemrég még brutálisabb lett. Kiderült miért: Ken Block a Pikes Peak aszfaltcsíkján forgatja következő videóját.
A Volvót több mint hat éve vásárolta meg a kínai Geely, de csak most mutatták be az első olyan terméket, amelyet a kínai cég gyárt, de a Volvo mérnökeinek szaktudását hordozza magában. A korábbi, kudarcba fulladt próbálkozások után ez lehet az első kínai gyártású autó, amely Európában és Észak-Amerikában is sikerre számíthat.
Tim Mings azt mondja, talán ő az egyetlen ember, aki teljes munkaidőben 600 köbcentis Honda személyautókat javít. Vagyis nagyrészt restaurál, hisz az N600-asok és Z600-asok közül, amelyekkel a japán gyártó amerikai autógyártó karrierje kezdődött, már a legfiatalabb is több mint negyven éves.
Az autógyártóknál gyakori, hogy akár évekkel korábban megmutatják a kereskedőiknek készülő autóik látványterveit. A Jeep is így tett, de úgy látszik, nem figyeltek eléggé a titoktartásra, így két újdonság is kiszivárgott.
Eredetileg az idei évre ígérték a Maserati legkomolyabb sportkocsiját, de most úgy néz ki, nagyon sokára lehet a típusból bármi. Úgy néz ki, egyelőre nincs mérnöki kapacitás a fejlesztésre, mivel más típusok elsőbbséget élveznek.