A Borgward márka Brémából származik, és a feltámasztott márka is itt alapítja meg európai gyártóbázisát. Szó sincs ezreket foglalkoztató gyáróriásról, amilyen a Borgward fénykorában volt, de elegáns megoldás a kínaiaktól, hogy a helyszínválasztássál hűek próbálnak maradni a márka hagyományaihoz.
A legfeltűnőbb változtatás az Octavián a fényszórók új kialakítása: az eddigi egyszerű négyszögforma helyett megosztott első lámpákat kap a típus. Ha nem is igazán eredeti a megoldás – hasonlót már elkövetett a Mercedes az előző E osztályon – de legalább egy kicsit elüt a sablontól, ami már önmagában is meglepetés a VW csoport bármely márkájánál.
A töréstesztjeiről ismert szervezet ismét bizonyította, hogy mennyit ér aktuális értékelési rendszere: konkrétan félrevezető, ha valaki csak a csillagok alapján próbál döntést hozni.
Néhány hete még arról lehetett hallani, hogy az Audi 2017 végén búcsúzik a hosszú távú sportkocsiversenyek világától, de most kiderült, már az idén vége a dalnak. Elképesztő egyeduralom – 13 győzelem – után az idén véget ér a program, egyszerűen feloszlik az Audi Sport Endurance részlege.
Valószínűleg a Mercedesnél is tudják, hogy a halott vásárló nem jó vásárló, de a számháború kötelez: ha versenyben akartak maradni a BMW-vel, az E63 AMG nem adhatja alább hatszáz lóerőnél.
Még az újdonság nevét sem mondják ki az előzetesben, így csak a pletykákra támaszkodhatunk, amikor említést teszünk róla. Ezek szerint Atlas lesz a neve a novemberben érkező új Volkswagennek.
Az új Countryman a márkajelzés ellenére már nem igazán mini: bő húsz centivel hosszabb lett, azaz eléri a 4,3 métert, emellett három centivel szélesebb is az elődjénél. Így már inkább a kompakt ötajtósokkal versenghet, mint a kisautókkal.
Hivatalossá vált, amit jó ideje már tudni lehetett: a Toyota végleg beszántotta a Sciont. A márkát még 2002-ben hozták létre a japánok, méghozzá azzal a nem titkolt céllal, hogy megcélozzák a fiatalokat, és izgalmas alternatívát kínálnak az első autójukat megvásárolók számára. Tizenhárom év és 1,2 millió eladott példány után viszont be kellett látniuk, hogy túl kicsit a forgalmuk a kereskedőhálózat fenntartásához. A döntést a Scion Facebook-oldalán jelentették be.
Today, after 13 years and nearly 1.2 million owners, Scion closes its doors. Some of our models will continue to live on...
Közzétette: Scion – 2016. október 24.
A találgatásokat és az órákkal ezelőtt kidobott teaser-videót követően a Mercedes-Benz végre leleplezte pickup-tanulmányát. A stockholmi bemutatót Dieter Zetsche vezette fel. A Daimler AG vezérigazgatója kitért arra a 220D pickupra, amely Dél-Amerikának készült évtizedekkel ezelőtt. Azóta viszont a Mercedesnek - és a többi német prémiumgyártónak - nem volt ilyen típusa, ráadásul az sem volt elterjedt, globális modell. Hozzátette: a márka pickupjának minden szempontból a legjobbnak kell lennie a maga kategóriájában.
A Mercedes-Benz - a német prémiummárkák közül elsőként – pickuppal bővíti modellpalettáját. A Nissan Navara alapjaira épített új modelljüket néhány órával ezelőtt már megvillantották, most azonban hivatalosan is lerántják róla a leplet. A bemutatót élőben is közvetítik, itt pedig magyar idő szerint 18.30-tól bárki követheti.
Az elmúlt években sokszor beszéltek már róla, de egészen mostanáig csak találgatás volt: összkerékhajtást kap az M5-ös BMW. Erről az ausztrál GoAutónak beszélt az új generációs 5-ös ottani bemutatóján a bajor gyártó egyik munkatársa. Sven Arens hozzátette: erre szükség volt ahhoz, hogy elég hatékonyan tudják kamatoztatni az ikerturbós V8-as teljesítményét.
A futballisták szeretik a méregdrága autókat. Az idei Európa-bajnokság kapcsán mi is megírtuk, hogy mennyire változatos ízléssel vásárolgatják a sportkocsikat és terepjárókat. Igaz, a forgalomban nem mindig adja ki: lehet valaki világsztár a zöld gyepen, a Ferrarit akkor is oda tudja csapni. Ezen szeretne változtatni Bradley Brush, az InnerDrive sportpszichológusa.
Igazán lendületes videót dobott ki az új A4 Allroadról az Audi. Az A4 Avanton alapuló, emelt hasmagasságú modellt egy murvával felszórt kertváros útjain űzik, és egy olyan fiatal párt mutatnak be, akik szokásos vasárnapi rutinjukat csinálják végig – csak éppen egy kicsit másképp. A csattanót nem lőnénk le, 1 perc 10-nél következik.
Henrik Fisker nem az a típus, aki könnyedén feladja. A dán formatervező több nagy autógyártónál is dolgozott, majd saját márkát alapított. 2008-ra készült el első saját modelljük, a Karma, azonban az időközben egyre súlyosbodó válság elsöpörte őket. 2013-ra becsődöltek, de Fisker úr tovább küzd. Pár nappal ezelőtt már felröppentek a hírek a következő próbálkozásáról, most pedig egy újabb fotót is kidobott saját Twitter-oldalára.
Régóta nem titok, hogy a Mercedes pick-uppal tervezi bővíteni a kínálatát, amelyet – egyelőre tanulmányként – október 25-én délután be is mutatnak a közönségnek. Ám néhány órával a premier előtt, amely egyébként élőben is követhető lesz, mutattak egy kis előzetest az autóról.
Újra felbukkantak a pletykák, amelyek szerint a BMW új, minden eddiginél nagyobb kétajtós modellt tervez. Már korábban levédették a név több változatát – így az M8, a 850 és a 860 típusjelzéseket – és úgy hallani, már javában folyik is a fejlesztés.
Az Airbus amerikai kutatóközpontja, az A3 állt elő ismét a személyi repülő eszköz ötletével, de most egy kicsit más a koncepció. A gépet gép vezetné a célig, ember csak utasként tartózkodna a fedélzeten.
Ahogy a korábbi kémfotók alapján már sejteni lehetett, az Opel Meriva is elhagyja a gyorsan zsugorodó egyterű-szegmenst. Ami tíz éve még a legnagyobb divat volt, az ma már szinte eladhatatlan, így lesz a Merivából valami más.
A kétliteres TDI körüli utójátékkal nem ért véget a VW pokoljárása az USA-ban, most a háromliteres turbódízellel kapcsolatban hallani komoly visszavásárlásról.
Sokáig húzta, de most a BMW i3-at is elérte a kínai klónipar: a műfajban nem kezdő Yemának sikerült a szokott színvonalnál messze gyengébben lemásolni a kis villanyost: íme a B11.
Nem kevesebb mint tizennégy alternatív hajtású autót ígér 2020-ig a Kia. A koreai gyártó európai részlegének vezetője, Michael Cole azt mondja: lesznek új elektromos autóik, de a hibridekre, plug-in hibridekre is ráfekszenek. Sőt legalább egy tüzelőanyag-cellás modellt is terveznek.
A Lamborghini nagyjából másfél évvel ezelőtt indította újra gyári restaurátorműhelyét, a Polo Storicót. A részleg azt a nemes feladatot kapta, hogy megőrizzék az utókornak a márka történelmi örökségét - ezt pedig igen meggyőzően teljesítik is. Most például egy 350 GT-t újítottak fel.
Minden eddigihez képest elképesztő aerodinamikai jellemzőket ígér az Aston Martin és a Red Bull közös fejlesztésű sportkocsija. Mindezt ráadásul úgy érték el, hogy egészen innovatív stílusban tervezték meg a kasznit. Nincs például hátsó szárny.
Pillanatnyilag alig akad olyan autógyártó, amely ne fejlesztene önvezető autókat. A Jaguar sem kivétel, bár a brit cég a kisebbek közé tartozik, így két partnert is talált a kísérletekhez: korábbi anyacégét, a Fordot, és a jelenlegit, a Tatát, pontosabban annak európai műszaki központját.
A rigai luxusautó-gyártó, a Dartz évekkel ezelőtt azzal katapultálta magát a köztudatba, hogy bálnapénisz-bőr kárpitozást kínáltak egyik első autójukhoz. Akkor a nemzetközi felháborodás miatt végül mégsem készült ilyen kivitel, de maga a hír is elég volt, hogy a cég neve három-négy hullámban körbeszáguldja az internetet. Legújabb őrültségük azonban már nem blöff: a 30 ezer dolláros, azaz durván 8,5 millió forintos kormánykerék készen van.