A Model 3 érkezése rendesen felforgatta a nagyobbik Tesla kínálatát. Idén már irtottak egyet a Model S kínálatának alján, most pedig itt az újabb áldozat, a belépőmodellséget nemrég megörökölt 75 RWD, az utolsó hátsókerekes Model S.
A valaha volt leggyorsabb gyári Mustanggal készül a Ford. Az amerikai gyártó a Mustang GT felfrissített változatát faragja ezzel az ígérettel, a fő attrakció pedig a négy másodperc alatti nulla-százas sprint lehet (pontosabban 0-60 mph, tehát 0-97 km/h).
Az álmatlanság veszélyes kór, sokszor nem is gondolnánk, mennyire. Most éppen egy 79 éves belga néni mutatta meg, milyen rossz ötletek foganhatnak meg az ember agyában, ha nem jön álom a szemére.
Idén ünnepli negyvenedik születésnapját a BMW 7-es sorozata. A modell 1977-es megjelenéséig a bajorok többnyire a kisebb, sportos szedánokról és kupékról voltak ismertek, de úgy döntöttek, lépnek egyet a prémiumság irányába. A Mercedes-Benznek akkor már évek óta gyártásban volt az első, W116-os kódú S osztálya.
Az autógumitesztek között hosszú évek óta mérvadónak számít az ADAC elemzése, az idei nyári mintázatokat már tavasszal alaposan kipróbálták. A legalaposabb, legösszetettebb tesztek közt van azonban az Evo magaziné is. Ők a teljes próbát még nem hozták nyilvánosságra, de a főbb eredményeik már elérhetőek.
Bevonhatják Németországban azon dízelbotrányban érintett autók forgalmi engedélyét, amelyeket nem vittek el a botrányt követő visszahívásra - írja a német Focus Online a német gépjármű-felügyelet (Kraftfahrt-Bundesamt) egy belső dokumentumára hivatkozva.
Robert Kubicát évekkel ezelőtt a Forma-1 egyik legnagyobb ígéretének tartották. Aztán 2011-ben jött egy komoly baleset, ami után egy ideig az is kérdéses volt, sikerül-e megmenteni jobb kezét. A lengyel klasszis nem adta fel, kitartása pedig odáig vezetett, hogy egy hónapja újra Forma-1-es autót tesztelhetett. És ezzel nincs vége.
A Jaguar először a múlt havi goodwoodi Festival of Speeden mutatta meg az XJR felfrissített, meghergelt változatát. Igaz, akkor még csak álcázva láthattuk a csúcsszedánt. Most viszont lehullt a lepel, és a műszaki tartalom sem titok többé.
Mégis gyártásban tartja a CT6-ot a Cadillac. Erről a márka vezérigazgatója, Johan de Nysschen beszélt egyértelműen, cáfolva a múlt héten megjelent híreszteléseket. Korábban a Reuters írta meg, hogy a General Motors 2020 után hat személyautójától is megválna: a Chevrolet Volt, a Buick LaCrosse, a Cadillac XTS, a Chevrolet Impala és a Chevrolet Sonic mellett a listán szerepelt a CT6 is.
Nyilvánosságra hozta az első gyári fotót a következő Swift Sportról a Suzuki. A legújabb Swiftet a Genfi Autószalonon mutatták meg a nagyközönségnek, azóta pedig már a magyar utakon is szép számmal akad belőle, de a legizgalmasabb változatra még szeptemberig várni kell.
A Nissan már javában teszteli az új Leafet, amelynek bemutatóját vélhetően ősszel, a Tokiói Autószalonon tartják. Eddig csupa másodlagos fontosságú információ mellett a hatótávra vonatkozóan csak ígéreteket hallottunk – igaz, ezek a korábbi értékek megduplázásáról szóltak. Egy lelkes leafesnek köszönhetően most valamivel többet tudunk.
Határozottan visszautasítja a károsanyag-kibocsátási adatok meghamisításának vádjait a BMW. A bajorok a többi nagy német gyártóhoz hasonlóan érintettek a pénteken kirobbant kartellbotrányban, de egyelőre kategorikusan cáfolnak minden ezzel kapcsolatos pletykát.
Új vezetőt nevezett ki az európai formatervezési részleg élére a Ford. A korábbi dizájnfőnököt, Joel Piaskowskit Amko Leenarts váltja, aki az elmúlt négy évben a márka belső formatervein dolgozott. Korábban megfordult a PSA-nál is, ahol a Peugeot-k belső dizájnjáért felelt.
Az ausztriai Magna-Steyr gyárban elkészült a 300 ezredik Mercedes-Benz G osztály. A jellegzetes formájú, robusztus, szögletes terepjáró már 37 éve van gyártásban, az évek során gyártották nyitott tetővel, vagy éppen kétajtós kivitelben, és jelenleg is létezik belőle pickup változat.
A tavalyi Genfi Autószalonon, amikor a Bugatti bemutatta legújabb szupersportkocsiját, a Chiront, a Volkswagen csoport akkori vezetője beszélt néhány érdekes tervről is. Martin Winterkorn elmondta például, hogy kétféle teljesítményszintben gondolkodnak, az erősebb Chiron hibridhajtást kaphat. Úgy tűnik, azóta sok minden változott.
Veszélyes játékot játszik a Ford az Egyesült Államokban. Az amerikai gyártó kérelemmel fordult az NHTSA-hoz (a helyi közlekedési hatósághoz), hogy elkerülhessen egy 2,5 millió autót érintő visszahívást.
A kosárlabda-rajongók jól ismerhetik Stephen Curryt, aki az észak-amerikai profiliga (NBA) történetének egyik legjobb dobójátékosa. A Golden State Warriors klasszisa rendszerint nem spórol a hárompontosokkal, de azokat többnyire a pályán követi el.
A Subaru idén egyszer már nekifutott a rekorddöntésnek a Nürburgringen. A leggyorsabb négyajtós szedán címét szerették volna megkaparintani, de akkor nem jártak sikerrel. Nem adták fel, és a kitartásnak meg is lett az eredménye.
Mintegy 850 ezer autót kénytelen visszahívni az Audi. Az akció a V6 és V8 TDI-ket érinti, ezeken ingyenesen végeznek szoftverfrissítést, hogy valós körülmények között is megfeleljenek a károsanyag-kibocsátási normáknak.
A tervezetthez képest csúszik a Ford GT sportkocsik átadása. Az amerikai gyártó erről levélben értesítette az érintett tulajdonosokat. Azzal érveltek, hogy a megfelelő minőségű összeszerelés nagy szakértelmet igényel, az alapos munka pedig több időt vesz igénybe, mint amivel eredetileg kalkuláltak.
Ahogyan arról mi is beszámoltunk, a nagy német autógyártók titkos kartellt szervezhettek, és minden fontos kérdésben összedolgozhattak a színfalak mögött. A német Spiegel című lap legfrissebb száma címlapon hozza a német gazdaság történetének legnagyobb botrányaként emlegetett ügyet, az anyag elkészítése közben jelenlegi és korábbi autóipari vezetőket is faggattak. Érintett a Volkswagen, az Audi, a Porsche, a Daimler és a BMW is.
Nem húzza be fülét-farkát az évtized legnagyobb autóipari botránya után Matthias Müller. Sőt, a Volkswagen-konszern vezérigazgatója azt mondja: a dízelmotorok kitiltásának és károsanyag-kibocsátásának napirenden tartása a közbeszédben a dízeljárművek ellen indított kampány része.
A német gazdaság történetének legkomolyabb kartellügye pattanhat ki a Spiegel című lap értesülései szerint. Az autóipar meghatározó szereplői a kilencvenes évek óta dolgozhatnak titkos munkacsoportokban, azóta szisztematikusan egyeztethettek technológiai kérdésekről, költségszintekről és beszállítókról. Sőt, a dízelmotorok károsanyag-kibocsátásáról is – így lényegében a dízelbotrány alapjait is közösen fektették le.
Egy gyári tuningos Evora Sport 410-ből készül a valaha volt legerősebb utcai Lotus. Íme az GT430, a Lotus limitált közúti pályaautója.
Csúcsra fejlesztette a regeneratív fékezéssel autózást a Nisssan, még lejtőn is állóra fékezi magát az új Leaf a gázpedál felengedésével.