A hazai közlekedési szakemberektől az elmúlt években sokszor hallhattuk, hogy bezzeg Prágában milyen nagy közlekedésfejlesztéseket hajtottak végre, amíg Budapesten nem történt szinte semmi. Mostanra már ezek a hangok háttérbe szorultak, hiszen Prága igen messze került a magyar fővárostól. Úgy tűnik, a következő bezzegváros Bukarest lehet.
A lehető legcsendesebb utastérrel, alumínium platformmal és a kortársakhoz felzárkóztatott extrákkal jön a nyolcadik generációs Phantom. Tizennégy év után újul meg a Rolls-Royce csúcsmodellje.
A Porsche sem marad ki a dízelbotrányt követő visszahívásokból. Csütörtökön jelentették be, hogy a Volkswagen-konszern sportmárkája bő húszezer 3 literes, V6-os TDI-vel szerelt Cayenne-t rendel be.
Már a Nordschleifén gurul, így szinte biztosan ott lesz az augusztusi Pebble Beach Concour's d'Elegance-on a Vanquish új csúcsmodellje, a Zagato Speedster. Ezen a videón itt a hangja és a látványa, A videón mozgásban a Volante, a végén képeken a Speedster. Alább utóbbi nem szerény ára, amivel rögtön bekerül az Aston Martin legdrágább autói közé.
Fél Amerika nézte élőben a rendőrsereg elől gurulni, most akár egy fél LaFerrari árát megadhatják ezért a huszonéves fehér Ford Broncóért.
A Volvo szerint nem kampányszerű szivárogtatás eredménye, szimplán a német képviselet hibája, hogy ezzel a teaserrel lebukott kis SUV-juk. Mindegy is, honnan a gyári fotó, a lényeg, hogy ez itt az XC40 háta, és árulkodóbb, mint első látásra tűnik.
Egy ideje már nem titok: a BMW feltámasztja a 8-as sorozatot. Sőt, május óta az is közismert, hogy a lakossági 8-assal együtt dolgoznak a vadított M8-ason. Most viszont már azt is tudni, hogy egy versenyváltozat is lesz rögtön az újdonságból, amivel jövő nyáron ott lesznek a Le Mans-i 24 órás rajtjánál.
Nem zárkózik el a Forma-1-től, sőt, érdekeli a márkát egy esetleges versenyprogram – mondja Andy Palmer, az Aston Martin vezérigazgatója. A beszállásnak azonban sok feltétele van, mind közül a legfőbb persze a pénz.
Még ebben az évtizedben eléri a Minit a villanyláz: 2019-re megcsinálják a háromajtós elektromos változatát. Németországból jön a hajtás, de Nagy-Britanniában marad a gyártás.
A német autógyárakkal szemben felmerült kartellgyanú nem csökkenti eladásaikat és különben is, elbírnák a büntetések költségét Clemens Fuest neves német közgazdász, a müncheni ifo gazdaságkutató intézet elnöke szerint, aki a Bayerischer Rundfunk tévécsatornának nyilatkozott szerdán.
A Model 3 érkezése rendesen felforgatta a nagyobbik Tesla kínálatát. Idén már irtottak egyet a Model S kínálatának alján, most pedig itt az újabb áldozat, a belépőmodellséget nemrég megörökölt 75 RWD, az utolsó hátsókerekes Model S.
A valaha volt leggyorsabb gyári Mustanggal készül a Ford. Az amerikai gyártó a Mustang GT felfrissített változatát faragja ezzel az ígérettel, a fő attrakció pedig a négy másodperc alatti nulla-százas sprint lehet (pontosabban 0-60 mph, tehát 0-97 km/h).
Az álmatlanság veszélyes kór, sokszor nem is gondolnánk, mennyire. Most éppen egy 79 éves belga néni mutatta meg, milyen rossz ötletek foganhatnak meg az ember agyában, ha nem jön álom a szemére.
Idén ünnepli negyvenedik születésnapját a BMW 7-es sorozata. A modell 1977-es megjelenéséig a bajorok többnyire a kisebb, sportos szedánokról és kupékról voltak ismertek, de úgy döntöttek, lépnek egyet a prémiumság irányába. A Mercedes-Benznek akkor már évek óta gyártásban volt az első, W116-os kódú S osztálya.
Az autógumitesztek között hosszú évek óta mérvadónak számít az ADAC elemzése, az idei nyári mintázatokat már tavasszal alaposan kipróbálták. A legalaposabb, legösszetettebb tesztek közt van azonban az Evo magaziné is. Ők a teljes próbát még nem hozták nyilvánosságra, de a főbb eredményeik már elérhetőek.
Bevonhatják Németországban azon dízelbotrányban érintett autók forgalmi engedélyét, amelyeket nem vittek el a botrányt követő visszahívásra - írja a német Focus Online a német gépjármű-felügyelet (Kraftfahrt-Bundesamt) egy belső dokumentumára hivatkozva.
Robert Kubicát évekkel ezelőtt a Forma-1 egyik legnagyobb ígéretének tartották. Aztán 2011-ben jött egy komoly baleset, ami után egy ideig az is kérdéses volt, sikerül-e megmenteni jobb kezét. A lengyel klasszis nem adta fel, kitartása pedig odáig vezetett, hogy egy hónapja újra Forma-1-es autót tesztelhetett. És ezzel nincs vége.
A Jaguar először a múlt havi goodwoodi Festival of Speeden mutatta meg az XJR felfrissített, meghergelt változatát. Igaz, akkor még csak álcázva láthattuk a csúcsszedánt. Most viszont lehullt a lepel, és a műszaki tartalom sem titok többé.
Mégis gyártásban tartja a CT6-ot a Cadillac. Erről a márka vezérigazgatója, Johan de Nysschen beszélt egyértelműen, cáfolva a múlt héten megjelent híreszteléseket. Korábban a Reuters írta meg, hogy a General Motors 2020 után hat személyautójától is megválna: a Chevrolet Volt, a Buick LaCrosse, a Cadillac XTS, a Chevrolet Impala és a Chevrolet Sonic mellett a listán szerepelt a CT6 is.
Nyilvánosságra hozta az első gyári fotót a következő Swift Sportról a Suzuki. A legújabb Swiftet a Genfi Autószalonon mutatták meg a nagyközönségnek, azóta pedig már a magyar utakon is szép számmal akad belőle, de a legizgalmasabb változatra még szeptemberig várni kell.
A Nissan már javában teszteli az új Leafet, amelynek bemutatóját vélhetően ősszel, a Tokiói Autószalonon tartják. Eddig csupa másodlagos fontosságú információ mellett a hatótávra vonatkozóan csak ígéreteket hallottunk – igaz, ezek a korábbi értékek megduplázásáról szóltak. Egy lelkes leafesnek köszönhetően most valamivel többet tudunk.
Határozottan visszautasítja a károsanyag-kibocsátási adatok meghamisításának vádjait a BMW. A bajorok a többi nagy német gyártóhoz hasonlóan érintettek a pénteken kirobbant kartellbotrányban, de egyelőre kategorikusan cáfolnak minden ezzel kapcsolatos pletykát.
Új vezetőt nevezett ki az európai formatervezési részleg élére a Ford. A korábbi dizájnfőnököt, Joel Piaskowskit Amko Leenarts váltja, aki az elmúlt négy évben a márka belső formatervein dolgozott. Korábban megfordult a PSA-nál is, ahol a Peugeot-k belső dizájnjáért felelt.
Az ausztriai Magna-Steyr gyárban elkészült a 300 ezredik Mercedes-Benz G osztály. A jellegzetes formájú, robusztus, szögletes terepjáró már 37 éve van gyártásban, az évek során gyártották nyitott tetővel, vagy éppen kétajtós kivitelben, és jelenleg is létezik belőle pickup változat.
A tavalyi Genfi Autószalonon, amikor a Bugatti bemutatta legújabb szupersportkocsiját, a Chiront, a Volkswagen csoport akkori vezetője beszélt néhány érdekes tervről is. Martin Winterkorn elmondta például, hogy kétféle teljesítményszintben gondolkodnak, az erősebb Chiron hibridhajtást kaphat. Úgy tűnik, azóta sok minden változott.