Szomorú, amikor előkerülnek az efféle improvizált fegyverek, de úgy tűnik, az építők azért nem teljesen amatőrök.
A Volkswagen csoport nagy spórolásban van, elsősorban a dízelbotrány sok milliárd eurós költségei miatt. Így a munkaerő költségeit is csökkenteni szeretnék, de úgy tűnik, egyelőre megelégszenek azzal, ha a természetes módon megüresedő munkahelyeket nem töltik fel új emberekkel.
A brit Autoexpress híre szerint ez lehet az utolsó Aygo, amely még benzinmotorral kapható, az utódmodell már elektromos hajtásláncot kaphat. Az azonban nem egyértelmű, hogy azt az autót is a PSA-val közösen gyártanák, vagy sem.
A Honda formatervezői mintha kezdenének kivergődni abból a tükörlabirintusból, amibe évekkel ezelőtt keveredtek bele – legalábbis ez az érzés fogott el a legújabb CR-V láttán. Legalábbis most mintha valami emészthetőbbet sikerült volna rajzolni. Részleteiben itt-ott még mindig feleslegesen komplikált, viszony az arányai jobbak, mint eddig, és a részletek sem fájnak igazán.
A legutóbbi Gymkhana videót ugyan egy Focusszal forgatta Ken Block, de közben az egyedi Mustangot sem hanyagolták el. Átépítették, méghozzá úgy, hogy most a motorháztetőn kilógó turbókból lövellnek a lángok.
Másfél éve kapható az R8 tisztán elektromos kivitele, de úgy tűnik, a vásárlóközönség nem harapott rá. Nem csoda, egy kicsit lassabb és sokkal drágább, mint egy Tesla Model S.
Ahogy a tegnap kiszivárgott képek kapcsán már megírtuk, az új ötös BMW-n nem igazán látszik a fejlődés, pedig minden apró részletét átdolgozták. És nem csak a formaterv ilyen, de az egész autóra ez a jellemző: megfontolt továbbfejlesztés eredménye, forradalmi fejlesztések nélkül.
A Nissan Leaf a kisebb akkumulátorral csendben eltűnik a kínálatból, a nagyobb akkucsomagért viszont magasabb árat kell fizetni.
Tény ami tény, az autómosó kijárata sem volt épp a legszerencsésebb kialakítású, de az azért sejthető lehetett, hogy itt nem fér el egy padlógáz.
Úgy néz ki, tanultak a VW-nel kapcsolatos konfliktusukból: egyelőre szó sincs részvényeladásról, csak kölcsönösen hasznos együttműködésről.
Úgy másfél év kellett, hogy James Glickenhaus sportkocsi-manufaktúrája felkészüljön a márka első saját autójának szériagyártására. Ezalatt változott néhány lényeges részlet is, például a motor, amely nem hat, hanem nyolchengeres. A forma viszont sem szebb, sem eredetibb, mint korábban.
Ha nem nézzük meg egymás mellett a régi és az új modellt, azt sem egyszerű eldönteni, hogy mi változott. Pedig az új G30-as számos részlete új, de a karakter, az érintetlen.
A Buick GL8 eredetileg a szabványos, nagy GM egyterű volt, a Chevrolet Venture, vagy ha úgy tetszik, a sikertelen Opel Sintra kínai megfelelője, de az évek során különálló evolúciós utat járt be. Ez a mostani már a harmadik generáció, és egyre jobban hasonlít a japán konkurenciára – ami nem feltétlen válik az előnyére.
Október 13-án tartják a G30 gyári kódú új 5-ös sorozat bemutatóját. Most azt próbálják elérni, hogy a megfelelő pillanatban mindenki rájuk figyeljen.
A Deutsche Post már több mint ezer Streetscootert állított szolgálatba, és később forgalmazni is szeretné az elektromos áruszállító járművet. Matthias Müller szerint végtelenül dühítő a helyzet.
A jelenlegi Opel Corsa leginkább szükségmegoldásként jellemezhető: az elődjét már nem lehetett piacon tartani, így olyan alaposan felfrissítették, hogy az anyja se ismerjen rá. Ám úgy néz ki, már van elég fejlesztési erőforrás az utódmodell kialakítására, így nem kizárt, hogy egy-két éven belül egy tényleg új Corsa kerülhet piacra.
Részint a további fejlesztések finanszírozására, részint a veszteségek ellensúlyozására a Renault 85 milliárd rubelt, azaz nagyjából 1,2 milliárd eurót önt a Lada gyártójába, tőkeemelés formájában. A tőkeemelés tényéről már szeptemberben hírt adtunk, a meglepetés viszont az, hogy az egészet a Renault fizeti, az állami Rostec egyetlen kopejkával sem járul hozzá az AvtoVAZ pénzügyi stabilizálásához.
A Der Spiegel értesülései szerint a minisztériumi jelentés úgy fogalmaz, a Tesla Autopilot rendszer „jelentős közlekedési veszélyt jelent”. Ennek ellenére – pedig a jelentést tartalmát a közlekedési miniszter biztosan ismerte – eddig semmiféle korlátozást nem vezettek be az ilyen rendszerek használatával szemben Németországban.
A BMW M4 GTS ellenfele lehet az új AMG Mercedes, amelyet épp a Nordschleifén nyúznak, elég jó tempóban.
Abban nincs semmi meglepő, hogy Kínában a régi, három generációval ezelőtti Ford Transit gyártása ma is folyik.
Mindössze három hónappal a gyártás beindítása után megszűnik a nagyobbik Tesla alapváltozata a 60 kWh-s akkumulátorral. Az új alapmodell a 75D lesz, amely erősebb, nagyobb hatótávú, és drágább.
A Renault-Nissan vezérigazgatója részletekbe ugyan még nem ment bele, de azt ígéri, amint megkapták az összes hatósági jóváhagyást, nyilvánosságra hozzák azt a részletes tervet, amely a Renault-Nissan szövetség és a Mitsubishi összefonódására vonatkozik.
Egy torniói dizájnersrác rajzolta, pedig az évszázad Maseratija lehetne ez a LaFerrari-ra rajzolt, Tipo 63-ihlette dizájntanulmány, az MC-63.
Eddig se volt jó éve, szeptemberben viszont hétéves mélypontra esett a dél-koreai autóexport a szöuli kereskedelmi és ipari minisztérium adatai szerint.
Nem született új rekord (az 3,8 milliárd forint), de megint megmutatták, Dubajban minden pénzt megér egy rendszámtábla. 33 millió dirhamot ért a D5 az eheti árverésen, ahol volt, aki egy Porschéhez vett rendszámot, pedig az autója még nincs meg.