Dél-Koreában hosszú ideig bevett gyakorlat volt, hogy a személyes használatra vásárolt luxusautókat céges szolgálati autóként regisztrálják a tulajdonosok, hiszen az ázsiai ország törvényei szerint így sokkal kevesebb adót kell utánuk fizetni. A koreai kormány azonban az asztalra csapott, és egy frappáns intézkedéssel jelentősen visszaszorította a trükközést.
Már több nagymúltú európai autómárkát is felszippantottak a kínaiak – például az MG-t –, de úgy tűnik, nekik ez még nem elég. A közelmúltban egy olyan, francia márkára szerették volna rátenni a kezüket, ami jelenleg a Stellantis tulajdonában van.
A Használtautó.hu Magyarország vezető autós piactereként remek rálátással rendelkezik a hazai piacra, amelynek alakulásáról időnként elemzéseket is megjelentet. A legfrissebb jelentésből több érdekesség is kiderül.
Bár az EQS kifejezetten villanyautónak készült, a Mercedes-Benz mégis gondolkodott egy belső égésű motorral szerelt változaton. Persze az autó elejében elhelyezett apró, 1 literes kéthengeres a kerekek közvetlen forgatása helyett hatótávnövelő generátorként teljesített volna szolgálatot.
Hol van már a franciaországi elnökválasztás, amikor a második fordulóba jutott két elnökjelöltek túlzónak tartották a legnagyobb vállatok vezetőinek csillagászati fizetéseit.
El kell ismerni, hogy forgalmi rendjüket tekintve vannak alattomos vagy akár idegesítő parkolóházak. Valószínűleg ilyenben tévedt el az a brazil férfi is, aki jobb híján a lépcsőn próbálta meg elhagyni egy stadion parkolóházát, de nem sikerült neki.
Vannak olyan közlekedők, aki igen lazán kezelik a szabályokat: itt van például ez a kerékpáros ételfutár, aki úgy gondolta, hogy remek ötlet felhajtani az M0-s autóútra a kamionok és a 110-zel haladó autók közé.
Győrben történt, hogy a gyalogátkelő felé közeledő gyalogost nem vette észre időben egy autós, nem tudott megállni előtte, így inkább kikerülte. A gyalogost ez eléggé felbosszantotta.
A napokban bemutatta a Honda a Ye Seriest, vagyis Ye szériát: a kizárólag elektromos autókból álló modellcsaládot a kínai piacra szánják. Egyelőre három új típus érkezett, de a közeljövőben további hármat mutat majd be a Honda.
Európában valamilyen érthetetlen oknál fogva komoly térhódítást vittek véghez az SUV-k, és ezzel együtt az olyan ésszerű kategóriák, mint a családi egyterű vagy a klasszikus szedán, kikoptak. Ezzel szemben utóbbi reneszánszát éli például Kínában, ahol az eladások jelentős részét még mindig ez a forma teszi ki.
A Mazda 6 legutolsó generációja már egy ideje a piacon van, tisztán elektromos változat egyáltalán nem készült belőle. Most ez megváltozhat, de nem egészen úgy, ahogy azt elsőre gondolhatnánk.
A Nissan Qashqai harmadik generációja életciklusa közepénél jár, időszerű volt egy kis frissítés. Nem is aprózta el a dolgot a gyártó: az új, javított kiadás markánsabb orr részt és jelentősen fejlettebb infotainment rendszert kapott.
A Cybertruck túlzás nélkül a legmegosztóbb jármű a világ útjain. A szokatlan kinézetű platóssal saját bevallása szerint is hatalmasat vállalt a Tesla, az autós közösség kárörvendőbb fele pedig azóta is minden információmorzsára ugrik, ha az autó hibáiról van szó. Most ők örülhetnek.
Ha nem tudod legyőzni az ellenfeled, szövetkezz vele. Valami ilyesmi lehetett a gondolat az Uber magyarországi visszatérése mögött. Azok után, hogy a globális szinten is rendkívül népszerű szolgáltatást a taxisok egyszer már elzavarták hazánkból, az amerikai székhelyű vállalat most a Főtaxival szövetkezve térne vissza. Ennek részleteiről itt írtunk.
Rövid kedvcsináló videót mutatott a Citroën a hamarosan bemutatásra kerülő C3 és ë-C3 Aircrossról. Nemcsak az a különlegessége, hogy kicsit terepjárósabb jellemvonásai lesznek, mint a nemrég bemutatott C3-nak, de ha lehet hinni a pletykáknak, akkor 7 üléses kivitele is lesz majd.
Nemrég jelent meg a legújabb Mustang, nem sokkal rá a legdurvább gyári kivitelét, a GTD-t is bejelentették. Nem, ez nem a Volkswagen Golf sportos dízel változata, hanem egy kőkemény versenytechnikára építkező Mustang irgalmatlan erővel.
Úgy néz ki hamarosan vége az istenien üvöltő V8-as és V6-os motoroknak a Maserati háza táján és ők is az elektromos autókat választják. Eddig a pontig még van egy kis idő, de a márka konzervatív rajongói véssék eszükbe a kijelölt dátumot: 2028.
A modern autók önvezető rendszerei folyamatosan fejlődnek, és egyre több szituációt képesek megfelelően kezelni. Nem mindenhol nézik azonban ezt jó szemmel.
Lassan a tradicionális sportautógyártókat is eléri az elektromos autózás, ennek megfelelően a Maserati sem akart lemaradni. Emeltek is egy nagyot a téten és bemutatták a GranCabrio Folgore nevű modellt, mely legalább olyan erős, mint amilyen elegáns.
Repül az idő. Idén 30 éves a Koenigsegg, a gyártó pedig egy több epizódos visszatekintéssel szeretné megünnepelni mindezt. Meg is jelent a közösségi médiában ennek első része, melyben egy különleges és érdekes részletre derült fény a márka múltjáról.
A G87-es BMW M2 a megosztóbb modellek közé tartozik, amit egyrészről a megjelenése, másrészről a súlya miatt érdemelt ki. Viszont 460 lóerejére és 550 Nm nyomatékára sok panasz nem érkezett. Egy viszont a Manharthoz biztosan érkezett, így alaposan kigyúrták az M2-t.
Egyre több gyártót foglalkoztat az a kérdés, hogy hidrogénnel megmenthető-e a belsőégésű motor. Ebben komoly szerepe lehet majd a Renault csoportba tartozó Alpine-nak, ugyanis hamarosan hipersportautót mutatnak ezzel a technológiával.
"Úgyis lassú a forgalom, bármi történik, meg tudok állni..." Valami ilyesmi gondolat lehetett a tömött M1-es autópályán közlekedők fejében még márciusban – kezdi a beszámolót az MKIF Zrt. Facebook oldala. A mellékelt videón az M1-es autópálya egy szakasza látszik, ahol figyelmetlenségből alakult ki tömeges koccanás.
Mélyen a zsebébe nyúl a Kia, hogy segítse villanyautói eladását.
Elon Musk többször elejtett már utalásokat azzal kapcsolatban, hogy az új Tesla Roadster rakétatechnológia segítségével játszaná ki a fizika törvényeit. Amint kiderült, ugyanez az ötlet a világ egy másik pontján, Olaszországban is felmerült.