A szerviz csak cserélni tudja, azonban vagyunk néhányan, akik ezt javítani is tudjuk. Élő példa a TotalCar programozója, Füge, aki nemrég még a kardjába készült dőlni ugyanilyen problémával: mára törölték az öngyilkosjelöltek névsorából.
200-300 ezer pénzből kellene vennem gépjárművet. Kérdésem, hogy egy 10 év körüli keleti (kispolák), vagy inkább egy 15-20 éves nyugati típust válasszak. Nagyon fontos a megbízhatóság számomra és az alacsony fenntartási költségek.
Egy hónap múlva kaptam vissza, azzal, hogy kicserélték a kapcsolót, de tönkrement a turbina, azt is fel kellett újítani. 85 ezer Ft-ot fizettem. Amikor eljöttem a szervizből, a probléma a szerviztől 2 km-re ismét előjött.
Egyszer sem hagyott ott az út szélén, nagyon megbízhatóan működik. Én viszont kiütöttem őt tavaly ősszel (most egy éve). Elnéztem egy jobbkezes utcát, és csúnyán nekem jöttek. Pont telibe kapta az érkező autó a kereket. Az index nem tört ki, az első ajtót nem kellett cserélni.
Nem a kompresszió a lényeg, hanem a motor vesztesége, amit álló motornál mérünk. Sűrített levegővel töltjük fel az égésteret, a főtengely meg van támasztva, hogy ne forduljon el, és adott időegység alatt az elszivárgó levegő mennyiségének százalékos aránya adja a veszteséget.
Mielőtt a motort szétszerelték, végeztek rajta veszteségmérést, ami nem mutatott különösebb hibát, még a hengerfej-hibát sem. Erre a duplára dagadt víztartály utalt, meg a csökkent teljesítmény. A probléma ezek után jelentkezett.
Végső elkeseredésemben fordulok Önhöz. Van egy 1996-os év eleji Rover 620ti szgk-m. A gyári eredeti kerék mérete 205/50 R16, alufelni. Egy barátomtól kaptam egy vadonatúj 15"-os téligumi szettet a kocsihoz. Az egyetlen probléma, hogy egyszerűen nem tudom, mekkora 15"-os lemezfelnit kellene vennem rá.
Ha az olajbeöntő sapkát letekerem, szürke trutyit látok rajta, ugyanez a trutyi távozik a szelepfedél fenti szellőzőcsövén a légszűrőházba. Az olaj a nívópálcán nem színeződik, ugyanolyan aranysárga mint új korában. A hűtővíz nem fogy, és nem olajosodik (gondoltam hengerfej, vagy tömítés). Lehet hogy pára jut az olajhoz?
Most csak egy sofőrrel a fedélzeten sem megy többet 150 Km/h-nál...
A vásárlás után szakemberrel átnézettem, a szükséges javításokat megcsináltattam. Ennek során megállapítottuk, hogy a fékrendszere nem igényel beavatkozást, jó állapotban van. Egy intenzív fékezésnél azonban hangos koppanást hallottam előről, és a bal első féktárcsa eltörött.
Nagy reményekkel felkerestem egy Bosch szervízt Dunaharasztiban, ahol millió vezeték ráakasztása után az jött ki, hogy semmi baj. Lambda szonda OK, computer OK. Minden érték a gyári.
A másik dolog meg, amiatt írok, hogy a bal ajtó élesen csipog. Olyan hangot ad, mint amikor az üveghez fém ér hozzá. Levettem az ajtókárpitot, de akkor láttam, hogy nem lehet hozzá férni. Az egyik barátomnak volt Fiat Bravaja és annak is ugyanúgy csipogott az ajtaja.
Egy éve kormányművet cseréltek benne, mert állítólag szivárgott belőle az olaj, azóta minden induláskor, vagy menet közben motorféknél elöl egy elég hangos kattanás hallható. Többször visszavittem a szervizbe, ahol javították, de nem jöttek rá, mi lehet a hiba oka.
A gépkocsi főleg nagyobb sebesség mellett ( 80-90-100 Km/h) befolyásolhatatlanul irányt vált. A jelenség főleg az úton található domborulatokon való áthaladást követően jelentkezik (nem gödrökről beszélek).
A márkaszervizben a teljes kormánymű cseréjét javasolták. Jogos ez, vagy egyszerűbb problémáról lehet szó? Sajnos nem merjük a kormánymű cseréjét bevállalni, a szervizekben tapasztalt hozzá nem értés végett.
Nem tudom teherben zavarható vagy -é, de megpróbálkozom. Beesett hozzánk egy 1996-os évjáratú, 814 D Merci, kulcsos leállítású, és nem működik rajta a leállítás.
Van egy 1990-es Opel Omegám (2.0i) Az alapjárattal és az ABS-sel van gondom. Az alapjárati fordulatszám össze-vissza változik. Néha kicsit magas, néha olyan alacsony, hogy leáll. Az ABS is hol működik, hol nem.
Kedves doktor úr, talán Ön tud segíteni.
Két éve vettem egy Ticót nyáron, és az első hideg napok bejövetelénél az
történt, hogy elindítás után rögtön leáll a motor, és a hidegtől
függően a második indítás után már jó, vagy még egyszer eljátssza ezt.
Az előző télen fordult elő, hogy nyirkos időben/sok állás után hiába indítóztam, csak forgatta, de nem indította be a motort. Kb. 5 perc múlva azonban simán beindult a kocsi. Volt gyertyacsere is, mégse szűnt meg a dolog. Én "beázásra" gyanakszom, csak nem tudom hol...
Van egy 93-as 1.6-os Vectra csodám. Kettesben alacsony fordulaton nagyon rángat. Lehet valamit tenni vagy egyszerűen csak ilyen?
Mai szentenciánk: a fék, a kormánymű és a felfüggesztések legkisebb bizonytalansága illetve hibája esetén a hiba okának tisztázásáig semmiképpen ne közlekedjen az autóval, míg a hibát meg nem állapítják. Pénzt ugyan kereshet másik autóra, de az egészség és a mások élete ennél sokkal nagyobb kincs.
Egy 91'-es 128.000 km-t futott 1100 ccm-es R5-tel rendelkezem, és a következõ a probléma. Már nyáron is tapasztaltam, hogy néha-néha nyekereg az elsõ futómű menet közben. Erre egy MAK-os azt javasolta, hogy szilikonspray-vel fújjam be a lengõkarszilenteket, lehet, hogy ez a baj.
R-19 txe 1991.
Ha a fordulatszámmérőt bekötöm, a motor 1-5 perc múlva leáll.
Én Ausztráliából kérdezem, itt csak egy mechanikus van Brisbane-ben,
jó és becsületes francia srác, de nem tudjuk mi a baj .
Ha tudsz valami jót küldeni, meg fogom köszönni!
Egyre gyakrabban fordul elő a következő hiba:
Indulás után (szivatóval is ) a motor rángat és alapjáraton lefullad.
Van amikor nagy gázfröccs után a hiba megszűnik. Gyertya , benzinszűrő , légszűrő cserélve. Az benne a pláne, hogy nem mindig, és ilyenkor jó az alapjárata.
1990es Renault19-em néhány hete alapjáratban sípoló hangot ad. Amint a motor magasabb fordulatszámon jár, a hang megszűnik, azonban alapjáratban ismét visszatér.