Van egy Suzuki Swift 1.3 GLX tipusú 93-as évjáratú autóm, és vontattam vele egy a megengedettnél nehezebb autót amitől a kuplungom kicsit "megégett" és azóta eléggé fent fog.
Ford Sierra 2.0i 1992: egyenetlen alapjárat, kiszámíthatatlanul ingadozik néha, sőt le is állhat, aztán ez el is múlik. Reggel indítás után is hajlamos leállni, aztán második indítás után már el lehet az autóval indulni. A gyújtás most lett beállíttatva, elvileg az alapjárat is.
Ford ESCORT 1.4 ALBA 1993-as gk-m a következőt tette:
Reggel elég hidegben tökéketesen indult, kb. 2 km-t mehettem. Fél óra múlva
vissza akartam indulni, de nem indult a kocsi. Az aksi tökéletesen
forgatott, szikra volt, a gyertyák újak.
Segítségre lenne szükségem. Nemrég vettem egy 96-os Astrát (1.6 16V). Van a műszerfalon az a bizonyos sárga diagnosztikai lámpa, amely 5-15 km-rel az elindulás után kigyullad, a motor újraindítása után újra kezdődik az egész, egyébként az autó kifogástalan menetteljesítményt nyújt, nem is fogyaszt extrém sokat.<
97-es Ford Escort autómnál a következő hiba jelentkezik néha: nem indul :-) De nem úgy egyszerűen nem indul, hanem kigyúl minden lámpa (fék, akkumulátor, esetleg kézifék) a műszerfalon, viszont a motortérben teljes a csönd. Se önindító, se más zaj nem hallatszik. Áram van, mert a magnó megy, pl. Ha ezek után egy ideig nem nyúlok hozzá, és 5 perc után újra próbálkozok, akkor elindul az autó.
Van egy '92-es Vitarám, és a kormányműnél csöpög az olaj. Néhány szintén Vitara tulajdonos ismerősömnél ugyancsak előfordul ez a hiba. Ez tipikus jelenség a Vitaráknál?
3 hete vásároltam egy Toyota Corolla 1.4 VVT-i személygépkocsit. Az autó motorja már a 2. napon elkezdett csörögni. Tudom, nem pontos ez a kifejezés de talán érthetõ mire gondolok.<
Egy új Nissan Micrám van, 1.3-as, CVT váltóval. Indításkor furcsa, nyekergő hang hallható, de csak akkor, ha a motor még hideg (általában reggel). Az autóban 5700 km van, de ezt a tünetet már az első héten produkálta. Ez így normális?
Egy éves új típusú Vectrám van, 1.6-os. Kb. 25e km-t futott. A kocsit újonnan vettem és szeretném hosszú évekig használni, akár 10 évig is. Kérdésem, hogy elég-e a gyár által előírt 15e kilométerenkénti olajcsere, 30 ezrenként légszűrőcsere. Amerikai autós lapok szerint 5 ezrenként érdemes olajat cserélnie annak, aki jót akar kocsija motorjának. Nem ellenérdekeltek a gyárak abban, hogy sokáig üzemeljen egy autó?
Autómata szivatós 85 -ös 1.3 -as II Golfom van. A hócipõm kezd tele lenni, hogy az olajba rendszeresen benzin kerül. Vettem egy új AC pumpát (olasz) és az olajat is kicseréltem. Ezek után megintcsak elõjött a hiba.
BMW 1983. 525E kocsim fogyasztása 18 liter. Korábban 10 literrel beérte. A motor hibátlanul működik, indul, gyorsul stb. Több szerelő vizsgálta, hőgombákat cseréltek, gyújtást, CO-t állítottak, a légtömegmérő rugóját feszítették. Siker semmi.
1993-as 135e km-t futott 1.4-es Opel Astrám van. Tegnap iszonyatos sivítás tört elő a motorteréből. Először a szokásos ékszíjcsúszásra gyanakodtam, de közelről meghallgatva (és az ékszíjat megfeszítve) egyértelművé vált, hogy a hang az osztófejből jött, csapágy problémának tűnik. Ez elképzelhető diagnózis? A biztonság kedvéért leállítottam a szervizbe menetelig, attól tartva, hogy beáll. Ez normális jelenség ennyi kilométer után?
Hali, van egy érdekes problémám (Skoda 120L, 1987). Nyáron nagy melegben 90-es tempó környékén az autó néha-néha egy pillanatra megtorpan, mintha egy pillanatra nem kapna üzemanyagot. Máskor soha nem jelentkezik a gond. Elvileg gyújtás, gyertyák rendben vannak.
1996-os VW Passatom van, folyton kilopják belőle a lökhárítóba szerelt első ködlámpát. Most beszereztem két újat, egyelőre a csomagtartómban tartom, keresek valami olyan beszerelési megoldást a téli szezonra, hogy megnehezítsem a tolvajom dolgát.
Az autódoktor mai aforizmája: ''A fizikát csak alkalmazni lehet, megváltoztatni nem.'' Mai eseteink még a szokottnál is érdekesebbek: mitől recseg a Samara rádiója, lehet-e 5 sebességesre alakítani az Asconát, és mi is az a biztonsági termosztát.
'88-as Ford Fiestám van, 1.6 D. Egy 1300km-es út során egyszer észrevettem (kb. a felénél), hogy elfott a víz. Nézegettem, a ventillátor működik, a csövek nincsenek szétpukkanva. Utánatöltöttem, megint 20 km után elfőtt. Majd vártam vagy 2 órát, és újratöltöttem, és kb. 80km/h-s sebességgel menve semmi probléma nem volt a célig. Az olajat megnéztem, és fekete volt. Tehát nem szürkült be.
Az autódoktor mai aforizmája: A Mercedest meg kell becsülni, mert szebb, gyorsabb és erősebb autót már gyártottak a világon, de jobbat még nem. A Merdzsó automata váltóolaján kívül szó lesz még a Rover fékjéről és az Ibiza világításkapcsolójáról.
1996-os Skoda Feliciám van, LX típus, központi befecskedezővel. Néha, főleg meleg motornál, ha alacsonyabb fodulatról próbálok gázt adni, vagy emelkedőn odalépek, rángatással válaszol.
A "traktoros" viselkedésű 2105-ös Lada problémáiról és még két autóról olvashatnak ma.
Ma visszatérünk tegnapi cikkünkben említettekre az Escort motorpörgésével kapcsolatban.
Újra előjönnek a fordulatszámmal kapcsolatos kérdések és egy érdekesség: négyütemű Trabant motoröblítése megfelelő olajjal.
Egy autóbuta nagy testvér kérdezi az autódoktort, hogy miért zuhan vészesen autójának fordulatszáma, ha üresbe teszi a váltót menet közben.
Az Autódoktor mai aforizmája: autós végzettség nélkül az Alfa Romeo motorházának megtekintését csak gyönyörködési céllal ajánlom.
Most vásároltunk Suzuki Swift 1.0 Gl típusú gépkocsit. Szeretném megtudni, hogy a hátsó ablaktörlöt hogyan tudom működtetni.
Néha (általában reggel, vagy munkaidő után induláskor) a Suzi (1.0, 5 ev, 42000 km) benzinszivattyúja zajos, sivító hangot ad ki, de csak kb. addig, amíg a relé le nem kapcsolja, vagy max. 2 gyújtásráadásig. Komoly zűr lehet belőle, vagy természetes? Október óta van nálam az autó, eleinte nem csinálta, de mostanában gyakori.