Skoda, Skoda, BMW

2000. szeptember 27., 10:37 Módosítva: 2000.09.27 10:37

Az autódoktor mai aforizmája: "a BMW-hez sok szerelő ért, de kevés boldogul vele." Futottak még: Skoda gyújtáskábel és Skoda váltó.

Golf-betegségek

2000. szeptember 26., 10:43 Módosítva: 2000.09.26 10:43

Egy 7 éves VW Golf 1.6-osom van. Az utóbbi hónapokban indítózáskor egy kellemetlen cirregô, kerregô hangot ad, amely csak néhány másodpercig tart, a motor ezutan szépen, gond nélkül jár. Van, hogy a jelenség hetekig szünetel, majd újra elôjön. Mi lehet ez?

Alvázszám-ellenőrzés, hangeffektusok

2000. szeptember 22., 11:35 Módosítva: 2000.09.22 11:35

Tudna-e segíteni a következő kérdésben:
kihez lehet fordulni, hogy az ember leellenőriztesse egy autó alvázszáma alapján, hogy tiszta-e? Van-e ilyen lehetőség netalán a neten?
Előre is köszönöm a segítségét!
Egyébként gratula a Totalcar oldalhoz!

Golf-surrogás, Felicia-morgás, 120 L-bejáratás

2000. szeptember 21., 13:19 Módosítva: 2000.09.21 13:19

1995-ös évjáratú VW Golf III GT TDI-m a következő tüneteket produkálja: A bal hátsó keréktől surrogás hallatszik, a fékpedál lenyomásakor - szintén hálulról - nyikorgó hang jelentkezik, közben az ABS lámpa a műszerfalon fel-felvillan. A fékrendszer egyébként kitűnően működik, az ABS is jól funkcionál, az előbb említettek azonban kicsit aggasztanak.

Amit tudni akarsz a Golf-váltóról...

2000. szeptember 19., 11:20 Módosítva: 2000.09.19 11:20

Tavaly novemberben kezdődött a probléma az 5 éves VW Golf III váltójával. Éppen külföldre indultam vele, amikor úgy 200 km megtétele után, elkezdte kidobálni az ötöst a váltó. Mivel viszonylag új (!) autóról van szó, azt hittem, csak egy lokális problémáról van szó, és továbbmentem.

Golf, Favorit, Hyundai

2000. szeptember 18., 11:29 Módosítva: 2000.09.18 11:29

1990-es VW GOLF II 1.6 Turbo Diesel, 3 ajtós autóm van. Az a gondom vele, hogy szelepszerű kerepelő hangja van a motornak, de csak akkor, ha nagy nyomatékkal kell teljesítenie.

BMW-kopogás, Suzuki-csörgés, Favorit-rázkódás

2000. szeptember 15., 11:41 Módosítva: 2018.06.04 10:27
Az autó típusa: BMW 318i, 1993, limuzin. Huzamosabb ideig magasabb terhelésen pl. autópályán történő menetben átlag 140 km/h sebesség után, a motor alapjáraton hangosabban működik (kopog). Ez műszaki hibára enged következtetni, vagy ez a normális üzemállapot?

Az autó típusa: BMW 318i, 1993, limuzin.
Huzamosabb ideig magasabb terhelésen pl. autópályán történő menetben átlag 140 km/h sebesség után, a motor alapjáraton hangosabban működik (kopog). Ez műszaki hibára enged következtetni, vagy ez a normális üzemállapot?

Rossz minőségű motorolaj, vagy a minimumnál alacsonyabb olajszint, vagy a megengedettnél magasabb futásszint (fáradt már az olaj), esetleg mind a három egyszerere okozza a problémát.
Csak úgy javítható, ha részlegesen megbontják a motort, kiveszik a hidraulikus szepelállító elemeket, mosóolajjal átmossák és jó minőségű motorolajjal feltöltik, természetesen olajszűrőcserével. Otthon, házilag nem ajánlom, mindenképpen szakszervizben kellene megcsináltatni.
Ez ha nem is típushiba, de típusgyengeség, ami több BMW-nél és Mazdánál is megfigyelhető: a minimálszint alá csökkent olajszint miatt a motor olajsárral löki tele a hidraulikus elemeket. Ezeknél különösen fontos egy-két hetente ellenőrizni az olajszintet.

Egyéves Suzuki Swift GL 1.0 autóm van. Hidegen történő indulásnál, ha rálépek a gázra majd leveszem róla a gázt, akkor egy csörgő, fémes hang hallatszik a motorházból. Üresben is csinálja, nem kell mozogni az autónak. Kb. 1-2 perces melegedés után a hang megszűnik.

Az egyéves szervíznél mondtam a szerelőknek, de ők sem tudják miért van. Az autó még garanciális, ettől függetlenül nem szivesen szedetném szét, ha nem muszáj.

Mindenképpen hallani kéne. Elképzelhető, hogy valami meglazult lemez vagy alkatrész okozza, esetleg a kipufogó. De ha belső motorhang, akkor mindenképpen az olajrendszerben lesz a gond: túl sűrű motorolajra, vagy valami hasonlóra tippelek - nem tudja időben felnyomni a motorolajat. De az ilyesmit mindenképpen hallani kell.

1990-es Skoda Favorit 136L tulajdonosa vagyok. A problémám a következő: Élesebb kanyarokban a jobb első kerék felől tompa koppanások sorozata hallatszik, és a kormány is picit rázkódik. Akkor fordul elő, ha az útkereszteződésben kicsit gyorsabban kanyarodom balra, és a centrifugális erő megdönti a kocsit.
A kérdésem:
Havonta kb. 1500 km-t szoktam levezetni, és október végén lesz aktuális a következő látogatásom a szerelőnél (olajcsere, motorbeállítás stb.). Várhatok-e addig, vagy inkább vigyem a kocsit rögtön szerelőhöz?

Jobb minél előbb szerelőhöz vinni, mivel ez kezdődő félétengelyproblémának tűnik. A jobb külső féltegelycsukló van elkopva, és a golyóscsukló golyóinak kopogását hallod.


A totalcar új szolgáltatása: autós telefondoktor Gyakori eset, hogy utólag kiderül, mi magunk is meg tudtuk volna javítani. Addigra azonban a márkaszerviz már ki is állította a 8 000 forintos számlát - meghúztak egy csavart, vagy visszadugtak egy csövet valahová. Rengeteg pénzt és időt takaríthatunk meg, ha néha fel merjük nyitni autónk motorházfedelét. Írja meg egy email-ben, milyen autója van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek.

A választ postafordultával TELEFONDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig meg bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.

Roverhűtés,

2000. szeptember 14., 14:28 Módosítva: 2009.07.25 17:17

Rover 213-asom (89-es évjárat) már másfél éve hűséges társam, mostanában azonban kissé mohó, túl sokat iszik. Szerencsére nem benzinből, hanem a hűtővizet kedveli.

Golf hűtés, Skoda-sebességváltó

2000. szeptember 13., 11:33 Módosítva: 2009.07.25 17:04

89-es Golf II (karburátoros). Hirtelen gázadásra inkább lefulladással, mintsem gyorsulással válaszol. Ilyen térdreesések után az segít, ha az ember felengedi a pedált és óvatosabban gyorsít.

Csak egy karcolás

2000. szeptember 12., 11:31 Módosítva: 2000.09.12 11:31

Az autó (3 ajtós), hátsó sárvédőidomján egy kb 2 cm-es karcolást okoztam, mikor a garázsban az utánfutót próbáltam mellé tolni és sajnos szűknek bizonyult a hely. A karcolás nem túl mély, nem látszik ki a fém réteg. Hallottam arról, hogy a fényezésnél az egész karosszériaelemet újra fújják, de a 3 ajtós felépítés miatt nekem úgy tűnik, hogy a sárvédő elem szervesen kapcsolódik a fő karosszéria elemhez és valószínűtlennek tartom, hogy az egészet újra kellene fújni a karcolás miatt.

Az autódoktor válaszol

2000. szeptember 11., 11:02 Módosítva: 2009.07.25 17:04

A beteg egy Skoda Felicia (1 éves múlt), a probléma a következő: ha hűvös az idő, és a motort hidegen indítom, egy bizonyos idő elteltével a hűtőrács felől erős gőz száll fel, amint a motor elér egy bizonyos hőmérsékletet.

Az autódoktor válaszol

2000. szeptember 8., 11:00 Módosítva: 2009.07.25 17:17

Ahogy nyomom le a gázpedált, van egy tartomány, ahol nem nő, hanem egyenesen csökken a motorteljesítmény, majd ezen a tartományon túljutva hirtelen, mintha gázfröccsöt kapna, kap erőre a motor. Ez azért bosszantó, mert pontosan 50km/h környékén van ez a pont, így városban állandóan rángatózva tudok csak haladni.

Az autódoktor válaszol

2000. szeptember 7., 11:34 Módosítva: 2000.09.07 11:34

Gyakori eset, hogy utólag kiderül, mi magunk is meg tudtuk volna javítani. Addigra azonban a márkaszerviz már ki is állította a 8 000 forintos számlát - meghúztak egy csavart, vagy visszadugtak egy csövet valahová. Rengeteg pénzt és időt takaríthatunk meg, ha néha fel merjük nyitni autónk motorházfedelét.

Opel Kadett D

2000. szeptember 6., 10:52 Módosítva: 2009.07.25 17:04

A kétféle problémám fordul elő az autóval, mindkettő véletlenszerű időközönként:
- Az alapjárat teljesen stabil, viszont gázadáskor mintha iszapba lépnék, le akar fulladni az autó, csak erőteljes gázpedál nyomásra kap erőre, ennek következtében elég kenguru módjára lehet csak menni vele.

A totalcar új szolgáltatása

2000. szeptember 1., 13:29 Módosítva: 2000.09.01 13:29

Gyakori eset, hogy utólag kiderül, mi magunk is meg tudtuk volna javítani. Addigra azonban a márkaszerviz már ki is állította a 8 000 forintos számlát - meghúztak egy csavart, vagy visszadugtak egy csövet valahová. Rengeteg pénzt és időt takaríthatunk meg, ha néha fel merjük nyitni autónk motorházfedelét.