Üdv a kérdésem az lenne 97-es 1.4benzines 3ajtoshoz valo válto olaj tipusa és kb mennyisége?160e van ben ha igaz,de egy kis logás után elcsöpögött.Most felujitottam uj csapágyak és szimeringek csak az olajával vagyok meglöve és mennyiségével.Válaszát elöre is köszönöm.
Kedves Érdeklődő!
Nagyon hasznos információ, hogy hány ajtaja van, de az autó típusa sokkal jobban befolyásolná az olajválasztást. Azt viszont nem adta meg :)
Üdv,
Olajdoki
Tisztelt Olajdoki,
Egy 2007-es Opel Vectra C dízelem van. Eddig mindig Castrol Edge 0W-30-at kapott, az említett olaj tanúsítványai is rendben voltak. A Castrol, mint később megtudtam, az ősszel megújította a termékeit, a megszokott olajon immár nem szerepel a GM-es jóváhagyás. Én viszont naivan megvettem ugyanazt az olajat, amit mindig, bele is került az autóba. Lehet-e ebből gond? Illetve egy érdekes adalék: Eddig a motorolaj és fogyasztás kapcsolatát mindig csak hit kérdésének tekintettem. A legutóbbi csere óta viszont azonos használat mellett több ezer kilométeren mérve, stabil 3-4 dl-es fogyasztáscsökkenést tapasztalok. A "rossz" olaj ennyire jó lenne?
Üdvözlettel,
Tamás
Kedves Tamás!
Egyetlen csereperiódus alatt nem lesz belőle semmi probléma, emiatt ne cserélje le soron kívül. Az olajnak valóban van hatása az üzemanyag-fogyasztásra, ugyanis a motornak le kell küzdenie az olaj jelentette ellenállást is. Egy kisebb viszkozitású, üzemanyag-takarékos olaj kisebb ellenállást jelent, ezért a fogyasztás - egy kicsit - csökkenhet. Ha eddig pl. 10W-40-es olajat használt volna, azt mondanám, az új olaj okozhatja a csökkenést. De két, egyforma, 0W-30-as olajról beszélünk, úgyhogy az a véleményem, hogy ebben az esetben nem erről van szó, hanem valami egyéb tényező áll mögötte.
Üdv,
Olajdoki
Tisztelt Olajdoki!
Toyota Corolla 1997-2000 motor: 4E-FE, most 12 éves 150 000 km van benne. A kezdetek óta Castrol szintetikus OW-5W olajokat használok. Két-három éve tapasztalok olajfogyasztást, most 15 000-es csere között 3 dl.
Gondolom elfogadható.
Mi a véleménye - érdemes más viszkózitású olajra például 10W-60-ra átálni? Nem feltétlenül az olajfogyasztás miatt, inkább a motorélettartam szempontjából. Milyen olajat javasolna?
Kedves Levélíró!
Ez az olajfogyasztás bőven jó, sokan észre sem vennék. Nem igényel semmilyen intézkedést. A vastagabb olajra való áttérést nem javaslom, mert a magasabb viszkozitás azt jelenti, hogy melegebb kell legyen a motor ahhoz, hogy az olaj az üzemi hőmérsékleten optimálisnak számító viszkozitásra vékonyodjon. Ehhez pedig nagyon sportosan kell vezetni. Normál üzemben azzal tesz a legjobbat a motornak, ha a melegoldali viszkozitást 30-ra vagy 40-re lövi be.
Üdv,
Olajdoki
Tisztelt Olajdoktor,
Van a családban egy kevés km-es Golf IV-esünk (60 000) 1.4 16V, ami a megvásárlás elott kb 5 évet állt. A vásárlás után a szükséges cseréket elvégeztük, és kapott új olajat is (Castrol 10W 40). 4000 km-t mentünk vele azóta. Sajnos nem csak én vezetem az autót és 3000 km után egy éles kanyarban bejelzett az olajnyomás visszajelző, de sajnos a családtagom nem csinált vele semmit, hanem ment tovább, mert pár secig tartott. Aztán egy idő után, szintén kanyarban már sípolt is, de megint csak pár secig. Ezután ültem én be az autóba és tapasztaltam a hibát, ami után hazaértem és azt láttam, hogy a nívópálca meleg motornál nem mutat semmit. Hideg motornál sincs a normális tartományban hanem picit olajos az alja(kb 1mm.) Azonnal bementem egy hipermarketbe ahol HUNOIL 10W 40-ből utánatöltöttem 2 liter olajat amitől most már a normális tartományban van az olajszint. Kérdésem az lenne, hogy normális, hogy 3000 km után elfogyasztotta az olajat? A másik kérdésem, hogy mennyire tettük tönkre ezzel a motort? (Az 1000km-t autópályán tettük meg vele.) Mentségünkre szolgáljon, hogy van egy régi swiftünk is, amivel olaj problémák nincsenek és jóval több km van benne.
Kedves Érdeklődő!
Normálisnak nem nevezném, hogy ennyi olajat megegyen 3000 km alatt, de semmiképp sem elképzelhetetlen. Ha 2 litert kellett utántölteni, akkor kb. 7 decit evett ezrenként, ami sajnos előfordul ennél a típusnál. A megoldás az odafigyelés és a rendszeres utántöltés lett volna. Károsodás szinte biztosan történt (minimum jelentősebb kopás), de hogy mekkora, azt nem lehet kívülről megmondani. Nézesse meg egy szervizzel, ha szeretne végére járni a problémának, vagy ne tegyen semmit, de akkor még érhetik meglepetések. Olajat, olajszűrőt mindenképp cseréljen.
Üdv,
Olajdoki
Hello Olajdoki!
DCi motoros autómhoz ACEA B4-et ír a könyve. Ebbol az 5W40-es félszint. Elf /amit ugye szeret a Renault/ fele annyiba kerül, mint az eddig használt fullszint Valvoline Synpower 5W40. Mi történne, ha Elfre váltanék? Nehéz elhinni, hogy a gyári olaj, csak mert félszint, de az eloírásokat teljesíti, nem a legjobb bele. Átlagos használat mellett van egyáltalán jelentősége, hogy félszintet, vagy fullszintet tölt bele az ember? Mikor jön elő a különbség? 250, 350 ezer km után?
Kedves Érdeklődő!
Ahogy Ön is ráérzett, almát hasonlít össze körtével, ha egy félszintetikus olaj árát hasonlítja egy teljesen szintetikuséhoz. A Valvoline-nak is van félszintetikus B4-es olaja, pl. a Durablend 10W40. A teljesen szintetikus olaj egyébként a motor számára elérhető legegészségesebb étrendet jelenti. Ezek az olajok leginkább abban különböznek a nem szintetikus társaiktól, hogy szinte a teljes csereperiódus alatt ugyanolyan vagy közel ugyanolyan marad a minőségük, mert rendkívül jó hő és oxidációs stabilitással rendelkeznek. Az adalékanyagok ezekben is elhasználódnak az idő és a kilométer elteltével (ezért kell őket cserélni), de a kiváló szintetikus alapolajnak hála, számos tulajdonságuk a teljes csereperiódus alatt közel változatlan marad. A legtöbb autó nem követeli meg az ilyen szintű kényeztetést, ezért nem alapkövetelmény a kézikönyvben sem. De ha valaki maximalista, és szeretné, hogy a motorja a legtisztább, legjobb állapotban legyen, az úgyis ilyet fog használni. Ugyanúgy nehezen számszerűsíthető, hogy mennyivel hamarabb következne be műszaki hiba egy félszintetikus olaj használata esetén, mint egy szintetikus esetén, mint ahogy nem tudjuk számszerűsíteni, hogy mennyivel élünk tovább, ha egészséges életmódot folytatunk, mint ha csak átlagosat. Ez motoronként / egyénenként változó. De ez, hogy nem tudjuk számszerűsíteni, nem jelenti azt, hogy nem igaz. A döntést mindenki magának hozza meg, a szintetikus olaj használata ma még (a legtöbb autó esetében) nem kötelező.
Üdv,
Olajdoki
Üdv Olajdoki!
Egy érdekes kérdésem lenne. A tárgyban említett olajat szeretném majd megvásárolni a héten. Webshopokban 2000-3000 Ft-ba kerül 1 liter. Viszont szombaton tankoláskor megnéztem a benzinkútnál, 5600 Ft-os árat láttam. Emiatt felmerült bennem a kérdés, hogy esetleg hamis is lehet a 2000-be kerülő olaj? Vagy annak voltam szemtanúja, hogy a benzinkutakon ilyen piszok módon húzzák le az embert? És akkor nyugodtan megvehetem az olcsóbb olajat? Elnézést, ha bugyuta a kérdés, de nem vagyok tisztában az ilyen dolgokkal. Kérem, próbáljon meg minél hamarabb válaszolni, mert a hét közepén már szeretném megvenni az olajat!
Válaszát köszönöm!
Szabolcs
Kedves Szabolcs!
Sajnos a kutakon valóban elég lehúzós árak vannak. Sokan mondják, hogy az üzemanyagon annyira kicsi az árrés, hogy inkább a shop-ok tartják el a kutakat. Gondolom ehhez kell ez a fajta árazás. A hazai importőrök kb. 1,5 és 4 euró közötti összeget fizetnek az olaj literéért, annak minőségétől függően, így még egy minőségi olaj is bőven beleférhet a 2-3 ezer forintos kategóriába, a költségekkel, haszonnal, mindennel.
Üdv,
Olajdoki
Tisztelt Olajdoktor!
Az én autómba 0W30-as, 5W30-as, 10W30-as vagy 15W40-es olaj való, legalább ACEA B4-es; katalizátoros, de nem részecskeszűrős, tehát C előírás nincs.
Idén ősszel megszűnt a Castrol Edge Turbo Diesel olajok széles palettája, csak az 5W40-es maradt meg, de a Magnatec családból is csak ez a viszkozitású maradt meg a Diesel jelöléssel. Mikor a Castrol márkaboltot felhívtam, ők azt mondták, hogy azért, mert mostantól a "sima", nem Diesel jelölésu olajak valók a dízel autókba is. Az első kérdésem, Önnek mi a véleménye, valóban ugyanolyan jók lesznek ezek az olajok a dízel autókhoz? És ha igen, akkor miért maradtak meg az 5W40-es olajok Diesel jelöléssel?
A második kérdésem, hogy amíg a leköszönő Edge Turbo Diesel 0W30 és 5W30-as olajnál is fel volt tüntetve az ACEA A3/B4/C3 minősítés, addig az őket elvben leváltó Edge 0W30 és 15W30 olajoknál, sőt az Edge Turbo Diesel 5W40-nél és a Magnatec Diesel 5W40-nél sem az A, sem a B minosítés nincs feltüntetve, csak a C. Ugyanakkor más Castrol 5W40-es olajoknál, amik teljesítik ugyan a C3-mat, de azért mind az A és a B minősítés is fel van tüntetve. Hogy van akkor most ez? Az újabb olajnál, ami elvben leváltja a régit, kevesebb minősítési tanusítványt adnak meg? A két megmaradt dízel olajnál pedig egyiknél sem szerepel B, csak a C tanusítvány. Ön szerint lehet ilyen? Mi erről a véleménye? A hivatalos technikai adatlapokat, megfelelési tanusítványokat a Castrol magyar oldaláról töltöttem le.
Tisztelettel várom válaszát!
Kedves Levélíró!
A Castrol termékek elnevezésével kapcsolatban nem vagyok illetékes, de abban biztos vagyok, hogy nem a termékek elnevezésétől fog függeni, hogy megfelelnek-e dízelmotorba vagy sem. A szabványokat, jóváhagyásokat kell nézni, ahogy Ön is tette, nagyon helyesen. Az ACEA C3 szabvány például megköveteli mindazt, amit az ACEA A3/B4 megkövetel (sőt, többet), így nem kell attól tartania, hogy egy ilyen olajjal rosszul választana. Az, hogy az A3/B4-et nem tüntették fel nem számít, bár gondolom sok vevő esetében fog ez zavart okozni.
Üdv,
Olajdoki
Tisztelt Olajdoktor!
A kérdésem a következő: használható-e diesel olaj benzines autóba? Konkrétan Castrol 10W40-ről van szó. Azt hallottam, hogy diesel olaj használható benzinesben, fordítva viszont nem. Mi erről a véleménye?
Köszönöm: Zoltán
Kedves Zoltán!
A Castrol Magnatec Diesel 10W40-nek van benzines jóváhagyása, több is, úgyhogy használható benzinmotoros autókhoz, ha nincs az adott típushoz valami olyan speciális követelmény, amit ez az olaj nem teljesít. Ha az olajnak egyáltalán nem volna benzines jóváhagyása, akkor nem volna ideális választás, mert a csak dízelbe való olajok nem tesznek jót a katalizátornak és növelik a károsanyag-kibocsátást. Ezek a hatások persze nem egy csereperiódus alatt jelentkeznek vagy válnak nyilvánvalóvá, így sokan nem is tudnak róla.
Ami a fordított helyzetet illeti (benzines olajat dízelbe), ott valóban nagyobb a kockázat. A mai korszerű dízelmotorok speciálisan adalékolt olajat igényelnek, amelynek egy, csak benzinmotorba szánt olaj szinte biztosan nem felel meg. Ezért jellemző, hogy nagyon sok autógyártó saját szabványának megfelelő olajat ír elő a dízelmotorjaiba. A magasabb hőmérséklet és az ebből adódó savasabb közeg minimum magasabb detergens és diszpergens tartalmat követel meg, de sok esetben az olaj más tulajdonságainak finomhangolását is.
Ami a régebbi dízelmotorokat illeti, azokhoz többnyire elégséges egy benzinesbe való olaj, bár azok is profitálnak egy kifejezetten dízel személyautókba szánt olaj használatából.
Üdv,
Olajdoki
4,5 éves Skoda Fábia 1.2-es benzines váltójában mennyi kilóméter után kell olajat cserélni?
Kedves Levélíró!
Ennek a típusnak a váltója élettartam kenésre szánt olajjal van feltöltve, amit nem kell cserélni. A mai korszerű autóknál ez sok esetben van így. Az olaj lecserélése egy hétköznapi váltóolajra inkább ártana, mint használna, annak ellenére, hogy maga az olaj frissebb volna.
Üdv,
Olajdoki
Tisztelt Olajdoktor!
Azzal a kérdéssel fordulnék Önhöz, hogy olajcsere előtt állok, és az 1.9 Tdi Afn Passatomba Castrol Edge 5w-40-es olajat használok. Gondolkodom Prolong bele töltésén csak páran megijesztetek, hogy nem mindig jó a motornak. De ahogy a termékleirásban olvastam úgy nagyon meggyőzőnek tűnt.
Mit tanácsol?
Előre is köszönöm!
Kedves Levélíró!
Ha nem csak ír, hanem olvassa is a rovatot, talán láthatta, hogy magam is ellene vagyok az olaj tulajdonságait utólag javító adalékoknak. Az olajgyártók nem spórolják ki az olajból az adalékokat: azokban van minden, a megfelelő arányban. Ez az arány azért fontos, mert így ezek az adalékok nem akadályozzák egymás hatását és nem bontják meg az egyensúlyt. Ebbe utólag beavatkozni nem szerencsés. Ráadásul az ilyen és ehhez hasonló adalékok csak az olaj kenési tulajdonságait javítják sokszor más, fontos tulajdonságok rovására, mint pl. a hőelvezetés.
Üdv,
Olajdoki
Kedves Doki! Most szeretnék olajat cserélni egy 1999-es évjáratú Rover 416-ban. (benzines, 111 Le.) A kérdésem az, hogy hány literrel kell feltöltenem, hogy optimális legyen? Válaszát köszönöm.
Kedves Levélíró!
3,5 liter olaj kell bele, úgyhogy ha egy 4 literes flakonnal vásárol, annak elégnek kell lennie még az esetleges utántöltésre is.
Üdv,
Olajdoki
Tisztelt Olajdoki!
Most vásároltam egy 2007-es 2.0 DCi Lagunát. A gyár szerint 30 000 km az olajcsere periódus. Szeretném benne lecserélni az olajat, a szerelőm a Valvoline Synpower 5w-40 olajat ajánlotta. Ezzel az olajjal muködhet ez a hosszú csere intervallum? Az autó főleg országúton van használva, kímélő üzemben. Köszönöm a válaszát!
Kedves Érdeklődő!
Ez attól függ, hogy van-e dízel részecskeszűrő az autóban vagy nincs. Ha nincs, akkor ez az olaj megfelelő, akár 30 ezerre is. Ha van, akkor RN0720 jóváhagyással rendelkező olajat kell használni, ami a Valvoline olajok közül a Synpower MST C4 5W30. Részecskeszűrős esetben egyébként akkor is fontos az RN0720-nak megfelelő olaj használata, ha nem 30 ezer kilométerenként, hanem sűrűbben cserélné (ezzel rosszat nem tesz a motornak, az biztos).
Üdv,
Olajdoki
Tisztelt Olajdoktor!
Cégünknél van egy diesel Renault Megane kombi (1461 cm3, 78 kW, 2008-as évjárat), amely zabálja az olajat. Konkrétan kéthetente egy liter olajat kell utántölteni. 5W40-es olajat használunk. Ezt az olajfogysztást rendellenesnek tartom. Megjegyzem az autó nincs széthajtva, nincs magas fordulaton használva stb. Vittük már az autót szakszervízbe, nem szakszervízbe, de sehol nem tudtak semmit sem tenni. Kérdés, hogy ez a jelenség esetleg típushiba-e, vagy sem? Hanem, akkor találkozott-e hasonló jelenséggel ennél a márkánál? Van-e valamilyen elképzelése (látatlanban), hogy mi okozhatja ezt a brutális olajfogyasztást?
Válaszát előre is köszönöm!
A. László
Kedves László!
Hogy ez az olajfogyasztás rendellenes-e, azon is múlik, hogy mennyit mennek az autóval. Ha pl. heti 1000 kilométert mennek vele és kéthetente kell utántölteni, akkor akár normális (bár nem örömteli) jelenségről is szó lehet. Nincs személyes tapasztalatom ezzel a típussal, nem tudom, mennyi a normális olajfogyasztása, de ha nem mennek sokat vele, akkor biztos, hogy rendellenességről van szó. Ha viszont a szervizekben sem jöttek rá a hiba okára, akkor nehéz távolból találgatni. Nem írta, mennyi kilométer van benne, attól is függhet a motor műszaki állapota. Végső esetben meg lehet próbálni egy motortömítő adalékot használni vagy átállni egy 5W50-es olajra, bár ezek nem számítanak igazi megoldásnak, mert nem az okot, hanem a tünetet kezelik.
Üdv,
Olajdoki
Kedves olajdoktor!
Egy Suzuki Swift 2-es autóm van interneten rendeltem olajat a Mobil1 esp Formula 5w30-at. Az interneten a következő jelölések voltak ACEA A3/B3/B4/A5/B5/C2/C3, API SL/SM/CF. A dobozon csak ACEA C2, C3 és API CF jelölések vannak. Ez jó a kocsimba? Ha jól tudom Swift követelményei az ACEA A3/B3 és az API SL, SM. Válaszát előre is köszönöm!
Kedves Érdeklődő!
Az olaj megfelelő ebbe az autóba, de a felsorolt jóváhagyások számomra olyan látszatot keltenek, mintha mindent odaírtak volna, ami az eszükbe jutott. Például nem találkoztam még olyan olajjal, ami egyszerre felelt volna meg az ACEA A3/B3 és az A5/B5 szabványnak, egész egyszerűen azért, mert az egyik 3,5 mPa*s alatti, a másik pedig e fölötti HTHS viszkozitást követel meg az olajtól. Szóval a felsorolt jóváhagyások egy része nem fedi a valóságot (ha érdekli itt utánanézhet: http://www.mobil.com/Hungary-English/Lubes/PDS/GLXXENPVLMOMobil_1_ESP_Formula_5W-30.aspx) de az olaj amúgy megfelelő.
Üdv,
Olajdoki
Tisztelt Olajdoktor!
Létezik olyan olaj adalék aminek a hatása megegyezik a prolongal, metabonddal..., de az ára a töredéke. Öreg autóba szeretnék valami plusz adalékot, de félek, hogy elmarad a várt hatás. Ezért inkább kipróbálnám valami olcsóbbal mielott 20 000 kiadok érte.
Kedves Levélíró!
Mint már többször is kifejtettem, nem ajánlom ezeknek az adalékoknak a használatát. Nem tudok belőlük olcsóbb változatot, de mivel nem értek egyet a használatukkal, akkor sem ajánlanék, ha tudnék.
Üdv,
Olajdoki
Kedves Olajdoktor.
Az volna a kérdésem hogy átlagosan mekkora a tömege egy liter motorolajnak, mert a legtöbb autógyártó a műszaki adatoknál tömegben adja meg a gépjármű maximális olajfogyasztását, de egy laikus nem biztos hogy ezt át tudja számítani űrmértékre. Előre is köszönöm: Imre.
Kedves Imre!
1 liter motorolaj 0,8 és 0,9 kg szokott lenni, de ezt - csekély mértékben - a méréskori hőmérséklet is befolyásolja. 0,85 és 0,88 közötti értékek a legjellemzőbbek.
Üdv,
Olajdoki
Kedves Doktor Úr!
1987-es évjáratú, benzines Audi 80-as autóm van. Mostanában kicsit intenzívebb lett a füstölése, mint eddig volt, de még mindig nem olyan vészes. Nem is csoda mondjuk, van benne jó pár százezer kilóméter. Eddig Castrol 10W40-es olajat használtam, 10 000 kilométerenként cseréltem. Arra lennék kíváncsi, ajánlana-e sűrűbbet hozzá? Vagy esetleg létezik-e kifejezetten kopottabb motorokhoz kifejlesztett olaj? Természetesen nem várok csodát, csak jó lenne ha még egy ideig elgurulna szegényke. Motorgenerálra nem igazán költenék, többe lenne mint az autó.
Előre is köszönöm válaszát, szép napot!
Üdvözlettel: László
Kedves László!
Létezik kopottabb motorokhoz kifejlesztett olaj. Ilyen például a Valvoline Maxlife 10W40. Sűrűbb olaj használatát nem ajánlom, mert a 15W40-es nem csökkentené az olajfogyasztást (ha a füstölés mellett ez is van), a 20W50 már igen, de annak meg a kenés látná kárát.
Üdv,
Olajdoki
Tisztelt Olajdoki!
Az lenne a kérdésem, hogy szívódízel motor üzemeltethető-e fáklya-, lámpa olajjal, esetleg grillbegyújtó folyadékkal? Illetve milyen kockázatokat rejt ezek használata a motorra nézve?
Köszönettel,
D.Attila
Kedves Attila!
A magyar leleményesség határtalan. Köszönöm a kérdését, megalapozta az egész napos jókedvemet.
Üdv,
Olajdoki
Egyébként nem javasoljuk. A felsorolt anyagok mind könnyebb kőolaj-származékok, mint a gázolaj, jóval rosszabb kenőképességgel és alacsonyabb kompressziótűréssel. Így a befecskendező rendszer gyors kopására és a motorban eredetileg tervezettnél gyorsabb égésre lehet számítani, ami kisebb teljesítményt és gyors elhasználódást okozhat. Ez különösen a grillgyújtó folyadékra igaz.
a szerk.
Lehet, hogy fura ügyben fordulok Önhöz, de hát ez van...
A 90-es évek elején vettem 50 liter gázolajat, amit műanyag kannában a garázsomba tettem.Egyre több holmi került oda, és a gázolajról meg is feledkeztem.
Most, a garázs takarításakor került elo a 2 kanna, tele gázolajjal.
Kérdésem:felhasználhatom még ezt az anyagot a gépkocsi károsodása nélkül?
Szíves válaszát várva
Tisztelettel:
Ujvári Sándor
Kedves Sándor!
Semmiképpen sem. A gázolaj eltarthatósága, a felhasznált adalékoktól és a tárolási hőmérséklettől függően, 6 hónap és 2 év között mozog. Ennek a kannának a tartalma már sokszorosan lejárt.
Üdv,
Olajdoki
Tisztelt Doki!
Megtörtént a legutóbbi olajcserémnél (tegnapelőtt), hogy 4 liter 5W-40-es után még nem volt jó az olajszint, gondoltam, megnyitok még egy literes flakont és még töltök picit (az autó egyenesen feküdt), és a nagy kapkodásban (bénáskodásban, figyelmetlenségben) egy 10w-40-est bontottam meg, abból töltöttem be 3-4 decit. Autó: 99-es Golf4 TDI 116 lovas, olajak: Aral High Tronic 5w-40-es es Aral Blue Tronic 10w-40-es, azóta nem jártam az autóval, nem tudom, milyen problémák adódhatnak ebből. Azt szeretnem tudni, hogy kell-e új olajcsere, vagy mehetek nyugodtan vele 10 000 km-t? Árt-e a motornak valamivel?
Előre is köszönöm Doki!
Tisztelettel: Jakab Alpár
Kedves Alpár!
Ha csak 3-4 dl, az nem okoz problémát. Nyugodtan maradhat benne a következő olajcseréig.
Üdv,
Olajdoki
Tisztelt Olajdoktor! Egy ideje otthon cserélgetem a motorolajat két autómban. Több flakon és többféle márkájú 10-40w olajmaradék halmozódott fel az idok során.Felhasználhatom-e olajcserére, összeöntve a maradékokat? Köszönettel, Szabó Gábor
Kedves Gábor!
Ha le voltak zárva a flakonok és nem régebbiek 4-5 évesnél, akkor fel lehet őket használni. Viszont csak olyan motorba szabad őket betölteni, amibe külön-külön is megfelelőek volnának.
Üdv,
Olajdoki
Tisztelt Olajdoki!
Érdeklődnék Fiat Croma 1996 2.5 TD motoros autómba (170 000 km)milyen olajat ajánl? Selénia Turbodiesel 10w-40 megfelelő lenne ebbe a motorba,vagy milyen más megfelelő minőségű olaj jöhet szóba?
Válaszát előre is köszönöm!
Tisztelettel:Roland
Kedves Roland!
Nagyon régi konstrukciójú olaj ez, még olyan - azóta megszűnt - jóváhagyásokkal, mint pl. a CCMC PD2. Az olaj használható ugyan ehhez a motorhoz, de inkább javasolnám egy korszerűbb olaj használatát. Pl. A Selenia WR 5W40-et. Vagy ha nem ragaszkodik a Seléniához, akkor pl. Fuchs Titan Syn MC 10W40-et.
Üdv,
Olajdoki
Tisztelt olajdoki!
2007-es G Astrám va 1.4 benzin, tankolhatok bele Shell Vpower-100-as üzemanyagot?
Kedves Levélíró!
Természetesen használhatja, miért is ne? Hogy megéri-e az már más kérdés. Érdemes elolvasni ezt a régi, de szerintem részben még aktuális cikket: http://totalcar.hu/magazin/kozelet/shellvpower/
Üdv,
Olajdoki
Tisztelt Olajdoki! Most cseréltek olajat az autómba. Úgy néz ki, hogy egy kicsit túltöltötték. A megengedett maximális szint fölött 3-4 milliméterrel áll az olajszint. A kérdésem az, hogy károsíthatja-e a motort ez a többlet olaj, illetve érdemes egy kicsit leengedni belőle? Köszönöm a válaszát! Váradi Tamás
Kedves Tamás! Ekkora különbség meg sem kottyan neki. Semmilyen teendője nincs vele. Üdv, Olajdoki
Tisztelet Olajdoktor! Egy 96-os 2.0 16v (100kW) Opel Vectrát hajtok, aminek a motorjával meg vagyok elégedve, viszont mostanság elég rendesen eszi az olajat, ami kb 5000 km alatt eléri az 1 litert. A legjobban idegesítő azonban a hatalmas füstfelhő és dugóban terjengő bűze. Mit tanácsol ellenőriztessem a gyűrűket vagy esetleg szelepszár szimering probléma lehet? Jelenleg Agip 10W-40 olaj van benne, próbálkozzak másfajta olajjal, milyet tudna ajánlani hozzá? Köszönöm, Gabi
Kedves Gabi! Ha csak a szag lenne, akkor lehetne a katalizátor a ludas, mert a 0,2 liter / 1000 km olajfogyasztás nem járhatna komoly szaggal vagy füstfelhővel. A másfajta olaj nem megoldás, mert az olaj a hibás. Javaslom elvinni szervizbe. Üdv, Olajdoki