Most vásároltam a Peugeot Partner 2.0 HDI típusú autót. Olajcsere a gyár által előírtra. Azután a motor csattog kb. 2800-3000-es fordulatnál. Elképzelhető, hogy az új olaj kimosott valamit, vagy addig valami adalék volt az olajban?
Tisztelt Érdeklődő!
A jelenleginél magasabb viszkozitású olaj használatával valószínűleg orvosolható a probléma. Peugeot szakszervizek általában a mostanában használatos 5W-30-as, könnyűfutású, de vékony filmréteget képező kenőanyagot használják, független szervizekben ettől eltérőt is ajánlhatnak. A jármű korától függően egy 5W-40-es vagy 10W-40-es olaj használata segíthet a zaj csökkentésében. Ha a friss olaj által kimosott lerakódások miatt alakult ki ez a csattogás, akkor is egy magasabb viszkozitású olaj lehet a megoldás. Amennyiben a csattogás továbbra sem szűnik meg, javaslom a szerviz ismételt felkeresést egy motorvizsgálatra.
Üdvözlettel
Olajdoki
Tisztelt Olajdoki,
Chevrolet Aveo 2006 1.2 ben szeretnék váltóolajat cserélni.
A karbantartási könyv szerint 75W-85 olaj valóbele. A Castol a "Castrol Syntrans Multivehicle (SMX-S) 75W90" olajat ajánlja ami elvileg kompatibilis ezzel a kért olajjal. A Castrol 75W85 olalajat nehézgépekhez javasolják a Castrol oldalán.
Mit tegyek az autóba? Nem csak Castrol-t vásárolnék.
Köszönettel:
Péter
Kedves Péter!
Mindenképp maradjon az eredetileg előírt 75w85-ös viszkozitásnál. A váltóolajoknál már egy kismértékű eltérés is jelentős hatással lehet a váltás minőségére. A Castrol oldalán valóban úgy tűnik, mintha csak haszongépjárművekhez volna jó, de bár általában ott szokott ilyen olaj előírva lenni, jelen esetben a kivétel erősíti a szabályt esete forog fenn.
Üdv,
Olajdoki
Egy olyan kérdésre szeretnék választ kapni hogy, bele lehet-e önteni a Mol Dynamic Synt 10W-40-es olajat személyautómba, Golf 1.9 TDI (90LE). Én úgy halottam hogy ez az olaj teherautókba és autóbuszokba ideális, személyautóba is jó lehet? Fordulatszáma sokkal kisebb egy teherautónak mint egy személyautónak, ezért fogalmazódott meg bennem a kérdés. válaszát és segítőkéségét előre is köszönöm!
üdv.: Ferenc
Kedves Ferenc!
Teljesen jól tudja, ez az olaj haszongépjárművekhez lett kifejlesztve, így személygépjárműben történő felhasználását nem javaslom. Ha mindenképpen haszongépjármű motorolajat szeretne a Golfba tölteni, akkor válasszon valamilyen vegyes gépjármű parkokhoz ajánlott, univerzális kenőanyagot! Ilyen lehet a MOL Dynamic Transit 10W-40, amelynek ACEA B4 elfogadása alkalmassá teszi a dízel személygépjárművekben történő felhasználást, akár még közvetlen befecskendezéses dízelek esetén is.
Üdvözlettel
Olajdoki
Kedves Olajdoki!
Egy hipermarket akcióján (mivel az ár nagyon csábító volt) felbuzdulva, vásároltam egy kanna Total Classic 10w40 motorolajat. Itthon az olaj dobozát tüzetesebben megvizsgálva, a "Garanciaidőn túli járművekhez" feliratra lettem figyelmes. Ez miért van az olajon feltüntetve? Ez minőségben jelent valamit? Nyugodt szívvel önthetem bele 1,4-es Nissan Almerámba?
Köszönöm válaszát!
Péter
Kedves Péter!
Valószínűleg azért szerepel az olajon ez a felirat, mert nem rendelkezik a mai korszerű autókhoz megkövetelt jóváhagyásokkal. Új autókhoz ma már általában nem is használható 10W40-es olaj, pont azért mert nem tud megfelelni a szigorú motortisztasági és károsanyag-kibocsátási követelményeknek. A távol-keleti autók sokkal kevesebb követelményt támasztanak az olajokkal szemben, mint az európai autók, így azért ez az olaj is jó eséllyel megfelel a Nissan elvárásainak. Mivel évjáratot nem írt, ezért ennél pontosabb választ nem tudok adni.
Üdv,
Olajdoki
Tisztelt Olajdoktor!
Olvasgattam az interneten különböző cikkeket a megfelelő olaj kiválasztásáról és arról is ,hogy többszázezer kilómétert futott motoroknál miként változik a csereperiódus és a használandó olaj. Ezen témában lenne 1-2 kérdésem. Már írtam 3-4 napja, egy 92-es Opel Astra F Caravanom van, C14NZ motorblokkal. Az autó cirka 300-400 ezer között futott (cserélt kilóméteróra miatt nem tudni pontosan), olajfogyasztása (15W40 Castrol Magnatec-ből) kb. 7dl 7000 km-en, ezt nívó alapján mondom.
Tehát az autóhoz a gyári előírás szerint az egyik használati könyv SAE10W40 API-t ír, a másik SAE20W40 API SF/CD-t. Na mármost utána olvastam, hogy SAE egyszerűen csak az olaj viszkozitását mutatja, az API szabvány pedig aminek meg kell feleljen az olaj, az lefele kompatibilis és az új szintetikus olajak API SM-SJ-stb... szabványt tudják, tehát visszamenőleg a régebbi motorokba is jók. Akkor ezek szerint egy modern, új, teljes egészében szintetikus olajat én bátran beletehetek a 92-es Opelembe, ami sokat futott. Tehát pl. a Castrol GTX Professional 10W40-et is ugyanúgy beletehetem az autóba, mint a Mobil Super 2000X1 10W40-est, és így szépen sorba végig az összes 10W40-es olajjal. Ámde, azt vettem ki a cikkekből, hogy az olajban a két szám pl.: 10W és 40, a hideg és meleg viszkozitást jelölik. Ezáltal, hogy hidegebb időben az autó hamarabb és jobb kenést kapjon (ezt nem biztos, hogy jól raktam össze), lehet tölteni a járgányba akár 0W40-es olajat is. Ez igaz ebben a formában?
Végezetül a címben szereplő sokat futott motorokhoz való olajakról szeretnék kérdezni. Találtam rengeteg féle-fajta motorolajat. Valvoline, Mobil1 és a többi 87 félét. (Létezik ezekből külön szintetikus és félszintetkus? Ha igen, akkor mi lesz gyakorlatban a különbség köztük?) Kérdésem az volna, hogy ezekkel érdemes-e foglalkozni, és ha igen, akkor melyik márkával? Nincs tapasztalatom az olajakkal kapcsolatban. Ezelőtt 1500-as Ladám volt, abba ugyanaz a 150W40-es Castrol ment, mint amit most az autószerelő az Opelbe tett. Tehát konkrétan márka érdekelne, ami biztosan nem lutri.
Elnézést, hogy ennyi kérdésem van egyszerre, de sajnos nem igazodom ki ezen az olaj témán és ahogy látom rengeteg autószerelő sem. Ennek ellenére szeretném, ha normális olaj kerülne az autómba, hogy emiatt ne kelljen akár évek múlva szerelőhöz futkosni.
Előre is köszönöm válaszát !
Tisztelettel, Varga Balázs
Kedves Balázs!
A következtetései helyesek, valóban betöltheti a felsorolt olajokat. A 0W40-es olajat mindazonáltal ágyúval verébre lövésnek érzem, egy 5W40-es olaj is több mint megfelelő, akár a leghidegebb téli körülmények közé is, ami Magyarországon előfordul.
Üdv,
Olajdoki
Üdvözlöm!
Olvasgattam az olajokról és úgy döntöttem, hogy OPEL VECTRA B X18XE motoros autómba MÉGUIN 0W-40-es olajat töltök olajcserekor, eddig a GM 10W-40-es olaját használtam de hidegben nem igazán akar az folyni, ezért váltottam! A kérdésem pedig maradjon a 10.000km csereperiódus vagy elmehetek ezzel a szintetikussal 15 vagy akár 20 ezer km-t?
Üdv.: Zsolt
Kedves Zsolt!
Mehet vele 15 ezret, feltéve, hogy ezt a távot nem több, mint egy év alatt teszi meg. Évente mindenképp kell cserélni, kilométertől függetlenül.
Üdv,
Olajdoki
Tisztelt Olajdoktor!
Szeretném megkérdezni, hogy a most vásárolt Aprilia SR50 Di-tech típusú 2001-es évjáratú robogóba a különolajzás tartályába van még olaj, ennek a pontos típusát nem tudom. Kérdésem, ezt cseréljem le vagy feltölthető esetleg bármilyen ehhez való olajjal?
Válaszát várom!
Kedves Érdeklődő!
Nyugodtan utántöltheti a gyári előírásoknak megfelelő olajjal, nem kell leengedni a már benne levő olajat - feltételezve, hogy az is a gyári előírásoknak megfelelő.
Üdv,
Olajdoki
Kedves Olajdoktor!
Tavaly vettem egy 2002-es benzines Seat Leon 1.6 16V-t. A szerviz füzetben sehol nem találtam nyomát, hogy cseréltek volna-e fék folyadékot. Gondolom most már megérett a cserére, csak azt nem tudom milyet vegyek.
Segítségét előre is köszönöm: Laci
Kedves Laci!
Egy DOT4-es fékfolyadékot javaslok, mint amilyen például a Repsol Liquido Frenos DOT 4 vagy a Motul DOT 4 Brake Fluid.
Üdv,
Olajdoki
Tisztelt olajdoktor,
Most vásároltam egy négyütemű 190cc Subaru motoros önjáró fűnyírót, melybe a gyártó SAE 10W30-as, API SJ szabványt teljesítő olajat ajánl.
Jó lehet a MOL Dynamic Garden 4T 10W-30-as olaj mely (eddig stimmel) nem az API SJ, hanem az API SL/CF szabványt teljesíti?
Üdvözlettel:
Gyuri
Kedves Gyuri!
Igen, az API SL visszafelé kompatibilis az SJ szabvánnyal, ezért megfelelő.
Üdv,
Olajdoki
Kedves Olajdoki!
Van egy 1991-es évjáratú Piaggio Sfera S50-es robogóm! Tisztában vagyok vele, hogy az ásványinál minden esetben jobb választás egy szintetikus olaj, de mi a helyzet a félszintetikussal?
Van érdemi előnye a teljesen szintetikusnak vele szemben? Az árkülönbség elég jelentős!
Hozzátenném, hogy 40 kilométeres távokat teszek meg a robogóval lakott területen kívül (is). És nem kimondottan kíméletes tempóban!
Eddig 3000km került a sárkányba, mióta velem van! Agip IRide fullszintetikus olajat adtam neki, a motor állapota semmit nem romlott ezalatt! Egy félszintetikus olaj is tudná ugyanezt??
Válaszát köszönöm!
Balázs
Kedves Balázs!
Van különbség a fél- és a teljesen szintetikus olajok között, de ez a különbség egyre kisebb, mert manapság már nagyon jó félszintetikus olajok vannak. Laboratóriumi körülmények között biztosan kimutatható a különbség, mert a szintetikus olaj valamivel jobb kenést és tisztább motort jelent. De nem minden esetben lehet ezt a különbséget készpénzre váltani a gyakorlatban.
Üdv,
Olajdoki
Tisztelt Olajdoktor!
Opel Astra J 1.4 turbo gépkocsimban 5600 km állásnál olajat és szűrőt cseréltettem az egyik Opel szakszervízben. A munkafelvevő MOBIL SUPER 3000 X1 5W-40 olajat mutatott, hogy ezt teszik a gépkocsiba. Az olajos doboz matricáján láttam az opel minősítését: GM-LLB-025. Az Astra dokumentációjában DEXOS 2 szabványnak megfelelő olajat írnak ehhez a típushoz.
A kérdéseim a következőkez a Mobil Super 3000 X1 5W-40 olaj okoz-e károsodást mivel nem Dexos 2 minősítésű? A szervízfüzetben nem jelölték meg az olaj minőségét csak a viszkozitását, ez helyes eljárás-e . Egy garanciális járműnél? A MOBIL olajnak van Dexos 2 minősítése?
Kedves Levélíró!
A GM-LL szabványok a korábbi Opel szabványok, a Dexos 2 pedig az új. Jobb lett volna a Mobil Super 3000 XE 5W30-at betölteni, mert az a Dexos 2-nek megfelelő olaj, de egy csereperiódus alatt nem lesz probléma ebből az olajból sem. Az, hogy mit írnak a szervizfüzetbe az változó - úgyis a pecsét a lényeg. Mindaddig amíg a szerviz adta az olajat és nem Ön vitt oda valamit más fajtát, addig az övéké a felelősség.
Üdv,
Olajdoki
Tisztelt Olajdoki!
2008-as Opel Corsa D 1,3 CDTI (Z13DTJ) ecoflex 5 sebességes manuális váltóba milyen és mennyi hajtómű olaj kell?
Válaszát előre is köszönöm.
Tisztelettel: Robi
Kedves Robi!
Élettartam-feltöltésre szánt, speciális olaj van benne, nem kell cserélni. Egyébként GM 1940768 szabványnak megfelelő 75W80-as olaj van benne, 1,6 liter.
Üdv,
Olajdoki
Tisztelt Olajdoki,
Egy 2003-as 1.8-as benzines Ford Mondeom van 160 000 km-el. Áprilisban vettem majd a májusi olajcsere után elkezdte enni az olajat nem is kicsit. 1700 km megtétele alatt(autópályán) összesen 2,5 liter olajat kellett után tölteni. Kedv függő az olajfogyasztása, rövid távon szinte semmi hosszabb távon már eszi rendesen. Most Ford 5W30 olaj lett utántöltve. Mikor lecseréltük az olajat Mobil 1 50W30 lett beletöltve. Nem füstöl az autó, a motor sem olajos valamint olajfolt sincs a kocsi alatt.
Van ötlete hogy mi lehet a probléma?
Kedves Érdeklődő!
Csak egy dolog a biztos: nem az olajjal, hanem az autóval van a probléma. A látható füst hiánya ellenére valószínűleg belső tömítetlenség. Vigye szervizbe, végeztessen kompressziómérést, és valószínűleg pontosabban ki fog derülni, hogy hol a hiba.
Üdv,
Olajdoki
Tisztelt Olajdoktor!
Két éve újonnan vettünk egy 2009-es Toyota Camry Hybridet. A Sakurába hordtuk a meghatározott időben. Csak most vettem észre, hogy a gyár által meghatározott 5W20-as vagy 0W20-as (ami még a betöltő nyílásra is fel van írva) olaj helyett mindig 5W30-as olajat raktak bele. Úgy olvastam, hogy nem véletlenül azt (0W20) írják elő, mert a belsőégésű motor gyakori ki-be kapcsolásától jobban kopik a motor egy kisebb viszkozitású olajtól... ráadásul még a részecskeszűrőnek is rosszat tesz. Igaz ez? Kinek higgyek?
Kedves Érdeklődő!
Az igaz, hogy egy túl alacsony viszkozitású olajtól jobban kopik a motor, csak éppen hogy az 5W20-as és a 0W20-as olajok alacsonyabb viszkozitásúak, mint az 5W30. Attól tehát nem kell félnie, hogy jobban kopik a motor az 5W30-as olajjal, de üzemanyagot lehet, hogy egy kicsivel többet fog fogyasztani.
A részecskeszűrőre az olajnak nem a viszkozitása, hanem a hamutartalma van hatással. Ha az előírtnál magasabb hamutartalmú az olaj, akkor az tényleg megrövidíti a részecskeszűrő várható élettartamát. De ha megfelelően alacsony hamutartalmú olajat töltött be a szerviz, akkor ebből a szempontból nem lényeges, hogy 5W30-as volt. Pláne, hogy a Camryben amúgy sincs részecskeszűrő, mivel azt a dízelmotoroknál alkalmazzák.
Üdv,
Olajdoki
Kedves Olajdoktor!
Az elmúlt 6 évben a Toyota Yaris (2005) autómba Castrol Magnatec 15W-40 (A3/B4) olajat használtam. Az éves szervízelésnél a márkaszervízben töltötték bele. A mostani szervízelésnél azt mondták, hogy a fenti olaj nem jó az autóba. Akkor évekig rossz olajat tettek bele? A most is előre megvásárolt olajat dobjam ki és vegyek egy másikat? Tényleg nem jó az autómba ez az olaj?
Üdv.
Imre
Kedves Imre!
Egy 15W40-es ma már csak a legöregebb autók számára jelent optimális megoldást, de inkább még azoknak sem. Attól még ez az olaj teljesíti a gyári minimum követelményeket, de jobb volna bele egy félszintetikus, 10W40-es olaj. Annyit mondhatunk, hogy az eddig használt olaj elégséges. Nem több és nem kevesebb.
Üdv,
Olajdoki
Tisztel Olajdoktor!
2000-es évjáratú Seat Cordobám (1.4 Stella 60Le) most volt olajcserén. Miután hazahoztam a szervizből vártam kb. 10 percet, megnéztem a nívópálcát és azt tapasztaltam, hogy a maximum jelzés fölött van az olajszint olyan 1,5-2 cm-rel.
Az autót visszavittem a szervizbe, hogy miért raktak ennyi olajat bele. A válasz az volt, hogy az az olajszint jó, mert ha megy a motor akkor a nívópálcán a szint kb megfelelő lesz. Egyébként állítólag 4 liter olajat töltöttek bele.
Nem tudom mit tegyek. Higyjek a szerviznek, vagy eresszek le az olajból?
Ebben kérem segítségét!
Tisztelettel: Tamás
Kedves Tamás!
Nem véletlenül nem járó motorral mérik az olajszintet: álló motorban kell az olajnak a minimum és maximum jelzés között lennie. A 1,5-2 cm mondjuk elég sok, ezért az ideális megoldás az lenne, ha leeresztene az olajból, de valószínűleg akkor sem lenne baja, ha így maradna.
Üdv,
Olajdoki
Kedves Olajdoktor.
2003-as benzines 2 literes Accordunk van 312 000 km-el, és épp olajcsere előtt van. Eszi egy picit az olajat, úgy 1,5-2l két olajcsere között. Milyen olajat ajánlana? És csere előtt mivel lehetne tisztítani a rendszert? Olvastam itt a TotalCar-on a régi Mazdáról, amiben fékolajjal tisztítottak ki a motort a régi olajtól? Mennyire lehet ezt a módszert használni minden nap használt, de sokat futott motoroknál?
A válaszát előre is köszönöm.
Laci, Szlovákiából
Kedves Laci!
Miért akarná kitisztítani a motort? Egy normálisan karbantartott motort nem kell olajcserekor kitisztítani. Az olaj eleve tartalmaz megfelelő tiszítóadalékokat, és azok bőven elegendőek. Ha meg nem volt a motor rendesen karbantartva, akkor is legfeljebb egy motoröblítő adalék használatát javasolnám, de még annak is megvannak a veszélyei. Félszintetikus, 10W40-es olajat ajánlok hozzá, mint pl. a Total Quartz 7000 10W40 vagy az OMV Bixxol Extra 10W40.
Üdv,
Olajdoki
T. Olajdoktor!
Az általam használt 7 éves 160 000 km-t futott Citroen Xsara II. 1,6 16 V (81 kw) típusú autómban a korábban használt 5-40 W Valvoline olajat szeretném 10-40 W Liqui Moly MoS (grafitos) olajjal helyettesíteni, aminek oka, hogy bár az olajfogyasztás minimális, de hidegindításkor egyre hosszabb ideig hallható a "hidrotőkék" hangja. Saját elgondolásom szerint, ami lehet hogy hibás, a nagyobb hideg viszkozitású olaj határására hamarabb felépül a megfelelő olajnyomás, így a hidegindításkori zaj - természetesen kb. 20-30 másodperc után elhalkul és meleg motornál nem hallható - hamarabb elhalkulna. Ebben kérném állásfoglalását, továbbá azt kérdezném, hogy látja-e értelmét Liqui Moly hydrotőke-adalék használatát a fent leírt olajhoz.
Köszönettel: Dr. Füredi Gábor
Kedves Gábor!
Egyik módszer sem garancia a probléma megoldására, de mindkettővel megpróbálkozhat, és lehet hogy valamelyik - vagy a kettő együtt - beválik. Dönthet úgy is, hogy nem foglalkozik vele, mert ez a jelenség komolyabb műszaki problémát nem jelent: mindaddig, amíg a kopogó hidrotőke rövid időn belül elhallgat, addig nincs jelentősége a kopogásnak.
Üdv,
Olajdoki
Tisztelt Olajdoki,
Három kérdéssel is fordulnék Önhöz.
Nekem egy 1.9D Skoda Feliciám van, 2000-es évjárat. Édesanyámnak egy 2004-es Skoda Superb 1,9PD TDi, ill. van még a tulajdonomban egy matuzsálem, 87-es 2,5D Ford Transit, mint "hobbimunkásautó:)"
Kérdésem a szokásos, milyen olajak illendőek ezekbe az autókba és hálás lennék, ha a feltöltési mennyiségét is megtudná írni nekem.
Segítségét előre is köszönöm!
Köszönettel:
Balázs
Kedves Balázs!
Az 1.9 D Feliciába 5,5 liter, az 1.9 PDTDi-be 3,6 liter, a Transitba pedig 6,3 liter kell. A PDTdi-nél kell elsősorban odafigyelni az olajválasztásra, mert fontos, hogy VW 505.01-nek megfelelő olaj kerüljön bele. Ilyen például a Valvoline Durablend Diesel 5W40 vagy pl. az ARAL HighTronic 5W40. A többibe mehet egy 10W40-es félszintetikus olaj, mint pédául a Liqui Moly Super Leichtlauf 10W40 vagy a Q8 Advanced 10W40. Ha egy olajjal oldaná meg mindet, akkor a PDTdi olaját a többibe is betöltheti.
Üdv,
Olajdoki
Kedves Olajdoktor!
2004-es 1,8-as Vectrám olajfogyasztását kissé sokallom. Jelenleg 5W30-as Castrol Edge van benne, az olajcsereperiódust 15 000 km-enként megejtem, ebben a periódusban kb. 2 litert utána kell töltenem. A kérdésem: javaslod-e, hogy más olajra váltsak az olajfogyasztás csökkentése érdekében, ha igen, milyenre?
Válaszodat, segítségedet előre is köszönöm!
Tisztelettel:
Péter
Kedves Péter!
A Castrol Edge 5W30-nak nincs GM jóváhagyása, ezért nem megfelelő választás ehhez az autóhoz. A Castrol Edge termékek közül az 5W40-es változat rendelkezik a GM Dexos 2 jóváhagyással, és mivel ez magasabb viszkozitású olaj, ezért ennek használatával némi olajfogyasztás-csökkenést is tapasztalhat. De nem az olajfogyasztás csökkentése az elsődleges; műszaki szempontból ugyanis sokkal fontosabb a gyári előírásoknak való megfelelés.
Üdv,
Olajdoki
Tisztelt Olajdoktor!
Volvo D5 motorba a szervízfüzet A3/B3/B4 0W-30 olajat ír, és én véletlenül C2/C3 0W-30 -ast töltöttem bele. Kérdésem, hogy lesz-e valami baja a motornak?
Válaszát köszönve:
Vörös József
Kedves József!
Az ACEA C kategóriájú olajok csökkentett hamutartalmúak, ami hasznos egy dízel részecskeszűrős konstrukció esetén, de egyéb esetben jobb választást jelentenek a normál hamutartalmú olajok. Mint pl. az előírt A3/B3/B4. Ennek az az oka, hogy a hamutartalmat azon az áron tudják a gyártók csökkenteni, hogy kevesebb az olajban a kén- és a foszfortartalom, ez viszont csökkenti az olaj által biztosított kopásvédelmet. A csökkenés nem drasztikus, és egy csereperiódus alatt nem is okoz problémát. De hosszú távon, a motor élettartamát nézve, jobban jár, ha nem C-s olajjal közlekedik.
Üdv,
Olajdoki
Tisztelt Doki!
Egy Honda Varadero 2007 motorba vennék olajat. Ami kell hozzá az Motul 7100 4T 10w-40, ebből 2 fajtát találtam 2 különböző árral. Az egyik dobozon az szerepel, hogy ester a másik dobozon ester bland. Mi a különbség a kettő közt és melyiket javasolja Ön?
Köszönettel:
Gacs Zoltán
Kedves Zoltán!
Az egyik olaj teljesen észter alapú, a másik részben észter részben API Group IV-es polialfaolefin alapú. Az észtert mint motorolaj alapolajat a kiváló alacsony- és magashőmérsékleti tulajdonságai miatt szeretjük, tehát egy olyan olaj, ami nagyobb arányban tartalmaz észtert még jobb, mint egy olyan, ami csak részben.
Üdv,
Olajdoki
Kedves Olajdoki!
2004-es 1,6 benzines Astrám (Z16XEP) zabálja az olajat: 1100 km / liter. Jelenleg Agip iSint 5W30-as olaj van benne. Rátölthető-e olcsóbb 10W40-es félszintetikus Agip olaj? Ennek ára fele a másiknak és kevésbé híg.
Köszönettel, Gábor
Kedves Gábor!
A 10W40-es olajok nem felelnek meg a gyári követelményeknek (GM-LL-A-025 vagy GM Dexos 2), de van olyan 5W40-es olaj, ami megfelel, és mivel ennek magasabb az üzemi hőmérsékleti viszkozitása, mint az 5W30-asnak, ezért ez eredményezhet alacsonyabb olajfogyasztást. Ilyen olaj például a Castrol Edge 5W40 vagy a Chevron Havoline Ultra S 5W40.
Üdv,
Olajdoki
Tisztelt olajdoki!
Anyukám céges 1.4 TSI Octaviájába a flottakezelő szervizese az olajcsere során Total Quartz Ineo Ecs 5W30-as olajat használt. Megnéztem az olaj dobozát, egyetlen VW-szabványnak sem felel meg. Lehet-e ennek bármilyen káros következménye?
Válaszát előre is köszönöm
Marci
Kedves Marci!
Igen lehet káros következménye, mert semmi sem garantálja, hogy ez az olaj megfelel a VW előírásoknak. Sőt, valószínűleg nem felel meg, mert ha megfelelne, akkor legalább annyi lenne rajta, hogy teljesíti a VW xy szabványának előírásait.
Rövid távú következményre mindemellett nem számítanék, ezek a dolgok inkább hosszú távon jentkeznek. És mivel flottás autóról van szó, ezért addigra ezt az autót már rég eladták valakinek.
Üdv,
Olajdoki
Tiszteletem!
Egy Renault Megane 2(faceliftes) 1.4 16v -es autóról van szó. 3 éves, 60 000 km. Észre vettem, hogy sok használat után is, az elektromos mutató maximum olajszintet mutat, megnéztem "manuálisan", letöröltem, és nagyon erős benzinszagot éreztem, a gusztusomhoz meg elég híg volt az olaj. Az autó sokat jár városban, télen hideg motorral is. Csereperiódus kb.15-17 ezer kilométerenként volt. Mi lehet a gond? És hogy lehet kiküszöbölni? Olvastam, hogy nem tökéletes égés miatt kerülhet benzin az olajtartályba - hogy lehet ezt megoldani? Segítenek a speciális adalékú benzinek? Nagyon fontos, nem tudom mit csináljak. Köszönöm
Kedves Levélíró!
Az ilyesmi valóban ennél régebbi autóknak a problémája szokott lenni, de az ördög nem alszik, mint ahogy ez az eset is mutatja. Az olaj és az üzemanyag között átjárás belső tömítetlenségre utal, és általában mindkét irányban működik. Érdemes megnézetni a márkaszervizzel, mert ha üzemanyag keveredik az olajba, az lecsökkenti annak viszkozitását és elégtelen kenést okozhat.
Üdv,
Olajdoki