Hello!
Az lenne a kérdésem, hogy 1994-es Suzuki Swiftnél van-e váltóolajcsere. Ha igen, jó-e az a 10W40 motorolaj?
Kedves Levélíró!
Gondolom a svith az swift akart lenni... Kell benne cserélni a váltóolajat, méghozzá 40 ezer kilométerenként, de legalább 4 évente. Nem 10W40-es motorolaj való a váltóba, hanem API GL-4 szabványnak megfelelő, 75W90-es olaj, mint például a Valvoline Maxlife MTF GL-4 75W90.
Üdv,
Olajdoki
Tisztelt Olajdoki!
Vásároltam egy Motul Scooter Expert 10w40 olajat a robogómba gondoltam hamár lecserélem akkor ne valami gagyi Madaras tesósra. Mondta az eladó, hogy azért annyi az ára a kiszerelésnek, mert 2008.06.13-án gyártották de 2017.06-ig megörzi a minőségét.Biztos nem lehet vele hiba ez minőségi cucc!Gondoltam csak nem romlik meg egy olaj.Megvettem,lecseréltük az olajat mindent szakszerüen megoldottunk mindíg felső szintig töltöttem és ellenőriztem hetente 1-szer!Elmentem ezzel az olajjal 600km-ert és főtengely csapágyas lett a robesz motorja.Nagyon nem lettem boldog a hírtől és elgondolkodóvá tett a dolog,hogy nem e lehetett ettől az olajtól?Most ez ügyben szeretnék tanácsot kérni,hogy keressem fel a Motul szakembereit kérdőre vonni vagy felejtsem el és törődjek bele.Előre is köszönöm Válaszod szép napot Neked!
Tisztelt Érdeklődő!
Az olajgyártók általában 5 év szavatosságot vállalnak termékeikre, így szavatossági probléma semmiképpen nem állhat fenn. Ha feltűnően olcsó volt a termék az azért kétkedésre adhat okot, hogy valóban az volt-e a flakonban, ami rá van írva? (Pl. Kibontáskor a csavarzár sértetlen volt? Nyitáskor „reccsent”?)
A MOTUL egyébként valóban a motorkerékpár olajok specialistája, de azért nem árt ellenőrizni a motorolaj teljesítményszintjét és a motorgyártó által előírt specifikációkat. Ha a motorolaj eléri a kívánt minőségi szintet vagy esetleg még meg is haladja azt, akkor olaj oldalon nem lehet probléma, nem az olaj volt a hibás a történtekért. Ebben az esetben tüzetesebb motor átvizsgálásra lesz szükség egy szakszervizben.
Üdvözlettel
Olajdoki
Tisztelt olajdoki!
1.4 16V Fabiába(BUD) megfelelő a Texaco Havoline Ultra S 5W30-as olaj?
Mi a véleménye erről a márkáról, mert sokan azt mondják ez nem egy minőségi olaj?
Kedves Levélíró!
Nincs igazuk a kritikusoknak: minőségi olajról van szó, amelyet nyugodtan betölthet a Fabia motorjába. VW 502.00 minősítéssal is rendelkezik, tehát a gyári követelményeknek is megfelel.
Üdv,
Olajdoki
Kedves Olajdoki!
Egy 2005-ös 100 000 km-t futott diesel Ignisbe szeretnék olajat cserélni.5W40 TOTAL QUARTZ 9000 megfelelő-e vagy mást válasszak. Másik kérdésem váltóolaj utántöltése,vagy cseréje. Minősitésre milyen olajat vegyek a váltóba.
Válaszát köszönöm, üdv.: Zsolt
Kedves Zsolt!
A motorba bőven megfelel a Total Quartz 9000 5W40. A váltóolajat csak akkor kell cserélni, ha az átlagosnál nagyobb igénybevételnek van kitéve. API GL-4 minőségű, 75W90-es hajtóműolaj való bele.
Üdv,
Olajdoki
Tisztelt Olajdoktor!
Úgy gyanítom, hogy a (Volvo V40 1.9 td) kocsimban még nem volt cserélve a szervóolaj. Az a kérdésem, hogy Ön szerint hány kilométert, illetve hány évet képesek ezek az olajok elviselni hatékony munkavégzéssel, vegyes használat során?
Válaszát, segítségét előre köszönöm!
Kriston Márton
Kedves Márton!
A kormányszervó olajok általában élettartam feltöltésű hidraulikus folyadékok, és jelen esetben is ez a helyzet. Cserélni nem szokták, legfeljebb pótolják, ha esetleg elfolyt. A Pentosin CHF 11S egyébként az ide megfelelő olaj, amelynek a gyártója a termékleírásban is kiemeli, hogy élettartam feltöltésű folyadékról van szó: http://www.pentosin.net/pressreleases/CRP-116_Pentosin_CHF11S_V3.pdf
Üdv,
Olajdoki
Tisztelt Olajdoki.
Az lenne a kérdésem,milyen gyakran kell a váltóba olajat cserélni.Van-e tipusonkéti előírás a csere gyakoriságára. 96-os 1.6 benzines Mitsubishi Carisma váltó olajcseréjének a gyakorisága érdekelne. Válaszát előre is köszönöm
Üdv: Zoltán
Kedves Zoltán!
A gyártó nem határozott meg csereperiódust a váltóolaj vonatkozásában, azaz nem írja elő annak cseréjét. Amennyiben mégis cserélni szeretné, akkor speciális váltóolajat kell használnia, az Elf Tranself NFP 75W80-at.
Üdv,
Olajdoki
Tisztelt Olajdoki!
Idén decemberben lesz 4 éves az autóm.
Opel Astra H 1,4 (Z14XEP), futott km: 32 000
A felhasználói kézikönyvben + interneten semmiféle információt nem találtam,hogy mikor kell hűtőfolyadékot cserélni. Esetleg élettartamra szól a gyári feltöltés?
Megtisztelő válaszát előre is köszönöm!
Tisztelettel:
Gábor
Kedves Gábor!
A korszerű fagyállók 4-5 évig vagy 200-300 ezer kilométerig bírják, de érdemes esetleg egy benzinkúton beméretni a fagyáspontját.
Üdv,
Olajdoki
Kedves Doktor!
Tévedésből az üzletben Diesel turbó 5-40-es szintetikus olajat adtak, és mi után töltöttük a Toyota Corolla 2000-es évjáratú 1.4-es bnzines autóba, 1 litert. Milyen bajt okozhat?
Köszönöm.
Kedves Érdeklődő!
A legtöbb dízel olajnak van benzines jóváhagyása is. Ellenőrizze, hogy van-e benzines jóváhagyás a flakonon, például API SJ vagy SL vagy SM, esetleg ACEA A3. Ha ezek valamelyike vagy egyéb benzines jóváhagyás szerepel rajta, akkor semmi probléma. Ha nem szerepel, akkor sem fog az olaj egy csereperiódus alatt gondot okozni, de legközelebb érdemes jobban odafigyelni.
Üdv,
Olajdoki
Üdv!
Érdeklődnék hogy lehet e még valahol beszerezni Castrol TQF olajat, egy Borg Warner automata váltóhoz kellene, ez a előírt olaja, vagy pedig ha nem, mivel helyettesíthető? Éppen egy régi Volvo 140-et pakolok össze, ahhoz kellene.
Köszönöm!
Kedves Érdeklődő!
Ezekbe a régi Borg Warner váltókban a Ford M2C-33F vagy -33G elfogadásnak megfelelő ATF olajat kell használni. Szerencsére több gyártó kenőanyaga is megtalálható a piacon, amelyek megfelelnek ezen előírásoknak, így keresheti a következő termékeket: MOBIL ATF 220, Shell Donax TF, AGIP ATF 33G, TOTAL ATF 33. További kellemes összepakolást kívánok!
Üdvözlettel
Olajdoki
Azt szeretném megkérdezni, hogy a HunOil márkájú motorolaj milyen minőségű? Bátran használhatom e. 1,9 dCi Lagunám van 200 000 km-el.
Üdv. Feri.
Kedves Feri!
Azt, hogy egy olaj megfelel-e az adott felhasználásra, nem az dönti el, hogy ki az olaj forgalmazója, hanem, hogy a gépjármű gyártója által előírt követelményeket teljesíti-e az adott kenőanyag. Ha megfelel a Renault elvárásainak, akkor a HunOil akár jó választás is lehet, de sajnos sem a kenőanyag elfogadásairól, sem a Laguna motorjáról nem írt bővebben, így konkrétumot nem, csak általános tanácsot tudok adni.
Hagyományos (dízel részecskeszűrő nélküli) Renault Laguna motor esetén az olajnak az ACEA B4, SAE 5W-40 előírásoknak kell megfelelnie, részecskeszűrővel szerelt változat esetén pedig Renault RN0720, SAE 5W-30 specifikációkat kell teljesítenie. Ha a megtett 200ezer km már komoly kopásokat is eredményezett a motorban, akkor hagyományos motor esetén magasabb viszkozitás szintű olajat is be lehet tölteni a tömítettség segítése céljából, részecskeszűrős jármű esetén viszont mindig ragaszkodni kell az ún. alacsony vagy csökkentett hamutartalmú olajok alkalmazásához, mert a részecskeszűrő nagyon érzékeny a hamutartalomra.
A HunOil termékek minősége elég nehezen behatárolható, mivel ilyen nevű olajgyártó nincs. Ezért az, hogy mi kerül a flakonokba, kitől szerzik be az olajaikat, amit HunOil néven forgalmaznak, kizárólag a cég titka. Egyes források szerint a lengyel olajtársaság termékeit töltik be, de lehet, hogy több beszállítójuk is van. Ha a HunOil felelősséget vállal (és miért ne vállalna) azokért a teljesítményszintekért, amiket a flakonokon feltüntetnek, akkor nem lehet probléma a megfelelő helyen történő alkalmazásokból. A helyes alkalmazás mellett bekövetkező, olajeredetű károsodásokért a HunOil köteles anyagi felelősséget is vállalni. Ezekből kiindulva, ha Ön, a fentiek alapján, a megfelelő minőségi szintű HunOil olajat vásárolta, akkor bátran betöltheti azt a Laguna-ba, ha nem, akkor javaslom az előírás szerinti motorolajra történő áttérést.
Üdvözlettel
Olajdoki
Kedves Doki!
1. Opel Corsa B 1997 1,2-be jó a Gm 10w40? vagy mást ajánl?
2. Olajadalékot kell beletenni? Ha igen milyet?
3. 192e km van a kocsiba megyek külföldre ezért le akarom cserélni, bár amúgy is 12e km van az olajban és 10e km-ként vagy legkésőbb minden év telén mindenképp szoktam cserélni.
Kedves Érdeklődő!
Régebben sokan panaszkodtak a GM olajokra. Manapság már nemigen hallok problémákat velük, de azért érdemes megfontolni néhány alternatívát is, mint például a Fuchs Titan Syn MC 10W40-et vagy a Liqui Moly Super Leichtlauf 10W40-t. A motorolajok eleve tartalmazzák a szükséges adalékokat, ezért az utólagos adalékolásuk nem ajánlott. Az évenkénti olajcserét pedig csak támogatni tudom.
Üdv,
Olajdoki
Helló!
Egy '98-as Passatom van, 4 sebességes automata váltóval. A kérdésem az lenne, hogyan lehet megoldani ezen az olajcserét? Jó az, ha simán le van eresztve és feltöltve? A váltó alján és az oldalán van egy imbusz fejű csavar talán az lehet az? Előre is köszi. üdv: Zoltán
Kedves Zoltán!
Valószínűleg jól látja a lehetőségeket és valóban a két csavar szolgál az olajcsere elvégzésére. Az alsón lehet leereszteni az oldalsón pedig feltölteni a hajtóművet. A betöltő nyílás egyúttal szintjelzőként is szolgál. A feltöltés azért nem minden esetben egyszerű, lehetséges, hogy olajtöltő pumpára is szüksége lesz. Ezért mielőtt nekilátna olajat cserélni, mindenképpen konzultáljon szervizesével!
Üdvözlettel
Olajdoki
T. Cím!
Gondolom már ezren kérdezték hogy merjék-e használni ezt az adalékot nagy teljesítményű autóknál (Civic Type R) és motoroknál ( Suzuki 450 RMZ). Úgy tudom jobb kerülni de sehol sem találok rá magyarázatot hogy miért is. Gondolom ha olyan jó lenne minden versenyző beloborítaná a versenygépébe. Ha tudna egy linket ami engem igazol (mármint hogy hülyeség ez az adalék) megnyugodnék és nagyon megköszönném.
Az említett autó és motor amit használok és próbáltak meggyőzni hogy öntsem bele.
Előre is köszönöm válaszát
Székely László
Kedves László!
Sajnos a válasz nem ennyire egyszerű. Mivel a Metabond pontos összetételét csak maga a gyártó ismeri, ezért nyilván senki sem mer nagyon sarkos véleményt megfogalmazni ezzel kapcsolatban, főként az interneten nem. Nagyon súlyos jogi következményei lehetnek annak, ha valaki téves adatok alapján mond ítéletet akár pro, akár kontra. Így sajnos nem valószínű, hogy az interneten egzakt tájékoztatáshoz juthat erről a témáról.
Inkább arról mondanék pár szót, a teljesség igénye nélkül, hogy olaj oldalról miért nem javasoljuk az utólagos kenőanyag adalékolást. Nagyon jó meglátás, hogy ha ez az adalék egy „csodaszer” lenne, akkor mindenki csak ezzel versenyezne, sőt a nagy olaj gyártók, mint a Mobil, a Castrol, a Repsol, a Motul és a többiek már rég felvásárolták volna a technológiát vagy akár az egész céget és a saját olajaikban is ezt használnák alapanyagként, hiszen a Forma 1-ben, a Moto GP-ben és a többi csúcskategóriás versenysportban igazán nagy terheléseknek vannak kitéve a motorok. Valami miatt azonban ezek a cégek a saját maguk által fejlesztett kenőanyagokat ajánlják és a McLaren, a Ferrari, a RBR, a Lotus és a többiek is ezek közül a kenőanyagok közül választották ki a számukra megfelelőt.
A kenőanyagoknak vitathatatlanul nagyon fontos tulajdonsága a súrlódás- és kopáscsökkentés, de ezen kívül még számos más elvárásnak is meg kell felelniük. Mivel minden kenőanyag csak viszonylag kis mennyiségben (3-18%) tartalmaz adalékot, ezért nagyon jól be kell osztani a rendelkezésre álló szűk tartományt, hogy minden megkívánt tulajdonságot a kellő mértékben tudjunk támogatni. Alapvető dolog, hogy a kenőanyagok egy kiegyensúlyozott rendszert alkotnak az adalékaikkal, amely rendszernek a használat során egészen az olajcseréig „működőképes” állapotban kell maradnia. Ha ezt a rendszert megbontjuk egy külső adalék bevitelével, annak beláthatatlan következményei lehetnek. Esetünkben valószínűleg kiemelkedő kopásgátló hatást fogunk tapasztalni, de ennek fejében a kenőanyag többi tulajdonságai (pl. tisztító hatás, oxidáció gátlás, csereperiódus...) sérülhetnek a belső egyensúly felbomlása miatt. Ha belegondolunk abba, hogy egy új olaj kifejlesztése több százezer Euro-t emészt fel, nem gondolhatja komolyan senki azt, hogy az otthoni kis garázsban betöltött pár ezer Ft-os adalékkal, mindenféle tesztelés nélkül, világmegváltó eredményeket lehet elérni. Azt sem lehet pontosan előre meghatározni, hogy a felhasználó milyen típusú kenőanyaghoz kívánja illeszteni a megvásárolt extra adalékot. Előfordulhat ugyanis, hogy a Mobil, a Shell, a Total vagy a MOL olajai teljesen különböző adalékcsomagokból épülnek fel, teljesen különböző alaptulajdonságokkal. Vajon ugyanaz lesz a hatás az extra adalék betöltése után minden esetben vagy lehetséges, hogy az egyik adalékcsomaggal történő keveredéskor kiválások fognak keletkezni, ami tönkreteheti a motort? NEM tudhatjuk! Ugyanúgy, ahogy mi nem ismerhetjük a Metabond összetételét, ők sem ismerhetik a Shell vagy a MOL vagy bármely más termék összetételét, ami további rizikófaktort hordoz magában.
Napjainkra már nagyon fontossá vált a környezetvédelem kérdése, ami egyes esetekben speciális, alacsony hamutartalmú olajok felhasználását igényli. Ki biztosítja a felhasználót arról, hogy az alacsony hamutartalmú olaj az utólagos adalékolás után is alacsony hamutartalmú marad? Senki! Ha megnő a hamutartalma a kenőanyagnak, akkor a beépített részecskeszűrő gyorsabban eltömődhet, gyorsabban tönkremehet és évente cserélgetheti a felhasználó, ami több százezer forintos tételt jelet darabonként. Bár valószínűleg az utólagos adalékok nagy részének formulája is már megváltozott az idők folyamán, azt azért tudni kell, hogy ezek az adalékok igen agresszív környezetszennyező anyagokat is tartalmaztak, tartalmaznak.
Összegezve az eddigieket, az utólagos adalékok felhasználását az olajtársaságok egyértelműen elutasítják, sőt a gépgyártókhoz hasonlóan a garanciát is megszűntetik, amennyiben kimutatható az utólagos adalékolás alkalmazása a kenőanyagban. A fő probléma a bizonytalanság, hiszen ezek az termékek nincsenek tesztelve üzemi körülmények között a kenőanyagokkal együtt, és különböző összetételű olajokhoz keverve hatásuk is eltérő lehet, amiért az olajgyártók nem vállalhatják és nem is vállalják a felelősséget.
Üdvözlettel
Olajdoki
Kedves Olajdoki!
Egy 2003-as Passat 1,9 PD TDI autóm van. Javasolná-e - hasznos-e - olajcsere előtt valamilyen motortisztító adalék használatát, ha igen melyik típust? Az autó 5 éve nálam, azóta mindig Castrol Edge 5w-30 turbó-dízel olajat használok, 20-23000-kénti cserével. Olajfogyasztás 15e után max egy liter a cseréig.
Válaszát köszönöm, üdv.: Zsolt
Kedves Zsolt!
A leírtak alapján elég jól karbantartott autónak tűnik. Nem látom szükségét motortiszításnak, mert a motorolajok eleve tartalmaznak tisztító adalékot, ráadásul a szintetikus olajok eleve sokkal tisztábban tartják a motort.
Üdv,
Olajdoki
Tisztelt Olajdoktor úr!
Xedos 6 (19éves) V6-os autóval járok. Az autó fogyasztja az olajat, 1000 km-en kb. 0,4-0,5liter. Megvétele után lecseréltem az olajat. Mol 15w-40 volt benne, 10w-40 került bele (jelenleg is Valvoline Maxlife). Mivel V6-os autóról van szó, és még nem találtam megfelelő szakembert a motor megcsinálásához, ami nem 2 Ft-ba kerülne, ezért egyenlőre utántöltöm.
Kérdésem, hogy érdemes-e a vastagabb olajat tölteni bele, ahogy az előző gazdája tette? vagy milyen olaj töltsek bele? Vagy mit lehet tenni?
Köszönettel:
Gábor
Kedves Gábor!
Még ez az olaj is vastagabb, mint ami gyárilag meg van engedve. Nem tudom, hogy tudja-e, de a túl vastag olaj használata kopáshoz, és azon keresztül az olajfogyasztás növekedéséhez vezet? A tűnetek átmenetileg enyhülnének egy még vastagabb olajtól, de a motor csak tovább kopna és egy idő után még több olajat kezdene fogyasztani. Nem gond, ha egyelőre utántöltéssel szeretné kezelni a problémát, de utántöltésre se használjon 10W40-esnél vastagabb olajat.
Üdv,
Olajdoki
Tisztelt Olajdoki,
a napokban vettem egy Octaviát 1.4TSI 122LE (CAX A) motorral és a szalonban azt a tájékoztatást adták, hogy az motorba KIZÁRÓLAG 5W30-as LONGLIFE olaj való, viszont jómagam és a totalcar.hu-n olvasottak alapján én a fix 15 000-es csereperiódus mellet döntenék nem longlife olajjal. A szalonban azt mondták nekem, hogy ez lehetetlen és tönkremegy a motor, ha nem longlife olaj kerül bele. Abban szeretném kérni a segítségét, hogy információi szerint használható-e ebbe a motorba nem longlife olaj fix 15 000km-es periódussal vagy sem?
Válaszát előre is köszönöm!
Üdv.
András
Kedves András!
Nem kötelező longlife olajat használni, ha normál csereperiódossual kívánja üzemeltetni. Egy VW 502.00-nak megfelelő olaj is jó bele, de ne feledje: a normál csereciklus mellett legalább évente egyszer akkor is le kell cserélni az olajat, ha még nem ment vele 15 ezer km-t.
Üdv,
Olajdoki
Kedves Olajdoki!
Van egy szeretett Golf IV-esem ami 98-as Ahw motorkodú, és 186 000 km-el.
Következő a kérdésem, hogy most 5w-40 Catrolt Magnatec-t használok, amit cserélnék 10w-40-re de a szerelőm nem ajánlja, mivel a 10w részintetikus és és ezt a motort full sintetikus olajokhoz fejlesztették. (valamint a közelgő hidegek miatt csak nyári időszakra) Érdekelne, hogy van-e 10W40 olajban szintetikus vagy full szintetikus és mit ajánlana.
Válaszát előre is köszönöm
Golfos!
Kedves Golfos!
Személygépkocsi olajok között nem jellemző a 10W40-es viszkozitású, teljesen szintetikus olaj. A teljesen szintetikus szgk olajok jellemzően 5W vagy 0W viszkozitásúak téli oldalról és nincs is különösebb műszaki oka annak, hogy ez Önnek ne feleljen meg. Dönthet úgy, hogy 10W40-re vált és félszintetikus olajat használ, mert - minden egyéb érvvel ellentétben - ez is megfelel az Ön autójához. Dönthet úgy is, hogy teljesen szintetikusra vált, pl. egy 5W40-es viszkozitásúra (a Castrol Magnatec 5W40 csak félszintetikus). Vagy használhatja a jelenlegi, félszintetikus 5W40-es olajat a továbbiakban is. Nem kell egyébként más olajat használni télen, mint nyáron - az még akkor kellett, amikor egyfokozatú olajok voltak elterjedtek.
Üdv,
Olajdoki
Tisztelt Olajdoktor!
Az Astra g (x16xel) motorja bármit csinálok, nem akarja enni az olajat (a kis aljas). Pedig már majdnem 200 000 km van benne. Azt olvastam, hogy márpedig kéne neki 3000 km-enként 1L a "szakértők" szerint.
10 000 - 12 000 kilóméterenként cserélek olajat (10w-40), ebben van mindig 2/3 országút és autópálya, 1/3 városi üzem. 10 000 km felett valahol már elkezd fogyogatni az oil, de addig semennyi.
Ez miért lehet?
Köszönöm!
Kedves Levélíró!
A 3000 kilométerenként 1 liternél bőven lehet kevesebb az olajfogyasztás, de valóban nem nulla. Minden motor fogyaszt olajat, de mivel az olaj és az égéstér között nincs hermetikus zár, ezért mindig kerül olaj az égéstérbe és üzemanyag az olajba. Ha ez a két hatás nagyjából kiegyenlítődik akkor nincs látható olajfogyasztás. De attól az olaj még fogy és a belekerülő üzemanyag miatt hígul is. Ez pedig rontja a kenőképességét. A sok ok közül ez az egyik amiért időnként le kell cserélni.
Üdv,
Olajdoki
Van egy BMW 730-asom.
Indításkor hidegen csörren egyet. Amikor beindul, akkor abba hagyja és üzemi hőmérsékleten (uszkve 100 km megyek vele) kigyullad az olaj lámpa, pedig maximumnál van az olajszint.
Az olaj most lett cserélve BMW 5W40-esre.
Mi lehet a baj?
Kedves Érdeklődő!
Bár a jármű életkoráról és állapotáról nincs információnk, valószínűleg ezt a problémát az olaj nem fogja megoldani. Régebbi évjáratú motor esetén, amelyben már jelentősebb kopások is kialakultak, az eredetileg szorosan illeszkedő részek között a kopások következtében megnövekedtek a hézagok, így az üzemi hőmérsékleten hígfolyósabb olaj könnyen el tud szökni ezeken a bővebb réseken és a tömítéseknél. Ennek következménye, hogy lecsökken az olajnyomás és felvillan a lámpa. Visszahűlt olaj esetén az olajnyomás ismét fennáll egészen a következő felmelegedésig.
Hasonló jelenséget okoz a manapság sajnos elég „népszerű”, de korántsem szakszerű tömítéscsere, újrahasznosított, beragasztott tömítésekkel. Sajnos ezt a ragasztót az olaj egy idő után feloldja, ami az olajszivattyú szívótölcsérébe kerülve blokkolja az olaj keringetését, tehát megszűnik az olajnyomás. Ha leáll a szivattyú, elengedi a szennyeződést és újraindításnál a folyamat kezdődik elölről.
Új jármű esetén üzemanyag bekerülésére lehet gyanakodni, ami jelentős motorolaj híguláshoz vezet. A híg motorolaj üzemi hőmérsékleten tovább hígul és alkalmatlanná válik a motor kenésére. A motorolaj viszont egyre jobban szaporodik a karterben és eléri a maximumot vagy meg is haladhatja azt. Ebben az esetben a befecskendező rendszer átvizsgálása szükséges.
Javasolnék egy villámgyors szervizlátogatást, lehetőleg egy megbízható szakszervizbe!
Üdvözlettel
Olajdoki
Tisztelt Olajdoki!
Öt éves Mazda 3 1.6 benzines autómban Aral High Tronic F 5w-30 motorolaj van.Ezzel az olajjal egy év alatt kb. 7000 km-t futott. Kérdésem,hogy ennyi futásteljesítménnyel cseréljem-e az olajat egy év után?
Köszi! Gyula
Kedves Gyula!
Ahol a gyártó előírja az évenkénti olajcserét, ott futásteljesítménytől függetlenül le kell cserélni az olajat évente. Egyrészt azért mert a használatba vett olaj minőségromlása akkor is zajlik, amikor a motor áll, ugyanis az üzemeltetés során belekerülő szennyeződések óhatatlanul rombolják az olajat. Másrészt pedig ha valaki keveset megy egy csereperiódus alatt, az valószínűleg többször használja az autóját rövid utakra, így több az adott kilométerre vetített hidegindítások száma, továbbá arányaiban több kilométert tesz meg az autó hideg motorral és ezért hideg olajjal. Ezek a tényezők oda vezetnek, hogy kevés kilométer alatt jóval nagyobb tud lenni az olaj fajlagos elhasználódása, mint amekkorának a futott kilométer alapján lennie kellene.
Üdv,
Olajdoki
Üdv Doki!
Vettem egy C Vectrát, aztán most olajat cseréltem benne, de nem tudtam, milyet vegyek bele. Megkérdeztem egy illetékest azt mondta 5w-40-es kell bele, így hát én a Total quartz 9000 nél döntöttem. Kérdésem hogy jól választottam-e, mert 10w-40-es Castrol volt benne? A kocsi 1.8-as és 170 000 km van benne.
Válaszodat előre is köszönöm.
Gyuszi!
Kedves Gyuszi!
A C Vectrák motorjaiba igazából már GM-LL-A-025 (vagy dízel esetén GM-LL-B-025) vagy GM Dexos 2 jóváhagyással rendelkező motorolaj kellene. Nincs olyan 10W40-es olaj, ami megfelelne ezeknek az előírásoknak, tehát az az olaj, ami eddig benne volt nem volt igazán jó. Az 5W40-es viszkozitásúak közül a Total Quartz 9000 Energy 5W40 például megfelelő, ha tehát ezt választottad, akkor jól döntöttél.
Üdv,
Olajdoki
Üdvözletem.
Van egy 2004. 12. havi Opel Vectra C 2.2 benzines szgk-m ami 140 000 km futott. (motorkód. Z22YH) Milyen olaj lenne az ideális a motor egészségének védelme érdekében: a Mobil 1 0W-40 vagy Mobil 5W-30 vagy Mobil 5W-40. A váltóműbe milyet ajánl.
Válaszát előre is köszönöm.
Kedves Érdeklődő!
A felsorolt olajok közül a Mobil 1 New Life 0W40 rendelkezik a megfelelő gyári jóváhagyással, így azt javaslom. A váltóban nem kell olajat cserélni.
Üdv,
Olajdoki
Kia Rió 1.5 crdi autómba Castrol Magnatec 5w-30 A1 olajat töltöttek az olaj szervizben. Mindig elkérem az 1 literes flakont, és itthol olvasva nem látom, hogy dizel autóhoz jó lenne. Kérdésem, hogy megfelelő olajat tettek e az automba. Várom szives válaszát.
üdvözlettel: Ernő
Kedves Ernő!
Ennek az autónak a motorjába ACEA B4-nek vagy API CH-4-nek megfelelő olaj való, és sajnos ez az olaj egyik szabványt sem teljesíti. Az viszont nem igaz, hogy nem jó dízelbe, mert megfelel az ACEA B5 dízel szabvány követelményeinek, ami elég magas szintű motorvédelmet követel meg, így attól nem kell tartania, hogy egyetlen csereperiódus alatt ebből gondja származna. Azért legközelebb érdemes szólni a szerviznek, hogy figyeljen oda jobban.
Üdv,
Olajdoki
Tisztelt Olajdoktor!
2003.08.-i üzembehelyezésű Skoda Octavia 1,6i BFQ104705 Olajcseréhez a Shell Helix Ultra5W-40 olaj megfelelő-e? Olajcsere előtt érdemes-e az olajteknőt levenni és letisztítani
Köszönettel J.György
Kedves György!
A választott olaj megfelelő, mert rendelkezik a gyárilag megkövetelt Volkswagen jóváhagyással. Egy normálisan karbantartott autó esetén nem kell olajteknőt tisztítani olajcserekor.
Üdv,
Olajdoki
Tisztelt Olajdoki!
Kérdésem egy Opel Astra G (2001) 1.6 8v benzines autóval kapcsolatos. Az autó nem rég kerűlt hozzám. Előzö tulaj elmondása szerint olajcsere mindig rendben volt, max 8-10 ezer kilométerenként lett cserélve (Castrol magnetec 10W40). Állitása szerint 1000 km-ként 3dl olajat fogyaszt az autó, én viszont azt tapasztaltam, hogy 2 ezer után több mint 2 litert kellett bele tölteni. A motor szépen , csendesen jár, nem füstől, az olaj nem folyik belőle, viszont a fogyasztás valahol 7-8 liter között van városon kivűl(amit picit soknak találok).A szervizben nem tudtak semmi használhatót mondani. Válaszát előre is nagyon szépen köszönöm!
Tisztelettel, Ábrahám Péter!
Kedves Péter!
Nem egészen értem, hogy mi a kérdés, mert a levélben csak kijelentések voltak, kérdés nem. Az olajfogyasztáshoz annyit tudok hozzáfűzni, hogy vagy sokkal jobban tolja neki, mint az előző tulajdonos és ezért fogyaszt sokkal többet, vagy az eladó nem festett valós képet az autó állapotáról. Javaslom, hogy vigye szervizbe, ahol fel tudják tárni az olajfogyasztás pontos okát és valószínűleg megoldást is tudnak ajánlani. Ha valaki esetleg azt tanácsolná, hogy töltsön bele vastagabb olajat: ne tegye, mert csak tüneti kezelés az olajfogyasztásra és nem szünteti meg a kiváltó okot. A motort viszont kevésbé védi a kopástól.
Üdv,
Olajdoki