Van, amikor csak roncsolással lehet kiszedni az izzítógyertyát. Ehhez is létezik célszerszám.
Elég, ha egyszer megússza az ember, máris behozta az árát a gép. Amennyiben tudja, amit ígér.
Ha mégis, jó lenne ránézni ezekkel a gépekkel. Nem lesz olcsó.
Nem egyértelmű a harc kimenetele, ha összeeresztjük a két végletet. Van, amikor az ütőerő számít.
Két irányban lehet hosszú egy fogó: előre-, vagy hátrafelé.
Hát az, amivel le kell húzni a hengerfejcsavarokat.
Van, aki Ferrariról álmodik, van, aki erről. Pontosan megmért, szaftos newtonméterekről.
Rádugják a gépet, kijön három hibakód. Ez még nem diagnosztika. A lényeg utána jön.
Lassan az egész autó egyetlen, megbonthatatlan egységgé válik. A stekkerek is szerelhetetlennek tűnnek, de csak ha nincs megfelelő szerszámunk.
Sziszeg, ereszt, szökik a nyomás? Nem árt tudni, mert belepusztulhat a turbó.
Hiába szép egy peckes mutató, ma mindennek digitálisnak kell lennie. A szögmérőnek is.
A legszűkebb nyílásokba is be lehet vele kukkantani, és ha kell, rögzíti a felvételt.
Jön a hűtési problémák szezonja. A csodakoffer mindent megold.
Szeleprugót összenyomni sokféleképpen lehet. Talán így a legolcsóbb.
Nincs reménytelen eset, amíg valamilyen csökevény maradt még a csavarfejből.
Sokszor a legprimitívebb szerszámok spórolják meg a legtöbb időt. Mert hibázni mindig fogunk.
A jó benyomás a műhelyben legalább olyan fontos – ha nem fontosabb –, mint egy banketten. Hiszen nem mindegy, hogy mit lát az ügyfél: jó nevű márkát, vagy házibarkácsot.
Tangában is lehet flexelni, persze. Csak hülyeség.
Amikor azt hiszed, hogy nem lehet újat kitalálni, akkor szembejön ez, és csak nézel.
Vannak munkák, melyekhez nem jó kesztyűt húzni. De a napokig koszos kéz is undorító. Ilyenkor kell előre gondolkodni.
Arra viszonylag hamar rájöttem, hogy a BGS 8807 mit akar és mire való. De hogy valójában mire használható, azon még gondolkodnom kell. Vannak ötleteim.
Még gyakorlott elektromos szerelők is benézik néha. Nekiesnek a nem működő központi zárnak, pedig csak a biztosíték olvadt ki. Ezzel könnyen ellenőrizhető.
Milyen elegáns is ez: bemész a kútra, bedugja a kezelő a csövet, öt perc alatt üres a motor, lehet betölteni a friss olajat. De ezt házilag is lehet!
Nincs még egy ilyen sokoldalú szerszám. Mennyei finom süteményeket és meglazult rozsdás csavarokat hagy maga mögött.
Számos módja van a berohadt vagy tönkretett anyacsavar megindításának vagy levágásának, és ezek közül nem a hidegvágóval szétverés a legjobb, hiszen van rá célszerszám.
Káprázatos szerszámot sodort felénk a szél, ki kellett próbálni. Sosem láttam még ekkora tágulást.
Célszerszám, amit egy hülye is tud kezelni. Bár ritkán van rá szükség, de akkor felbecsülhetetlen.
Az elmúlt évek egyik legnagyobb találmánya az autószerelésben. Nem túlzás.
Mert háromezerért már fogót is kapunk hozzá? Mert piszok gyors és igénytelen? Jó, jó, de honnan a név?
Pofonegyszerű, és még csak nem is drága az eszköz, amellyel a legvégzetesebben begyógyult csavar is megnyílik.
Ugyanaz találta fel, aki az öblítős vécét, ráadásul pont az ott szerzett ismeretei alapján. Talán mesélt is erről a szerelőd, de sose értetted, mire való. Na, majd most.
Ami mindenre jó, az igazán nem jó semmire. De az ember mindig bízik a csodában.
Nem akarom tudni, milyen ocsmányságokat okoz a tüdőbe jutó por, gáz, gőz. Egy jó maszkkal nem is kell megtudni.
Több száz bar nyomáshoz nem elég jól meghúzni a bilincset. Ide fegyverzet kell.
Minden tisztességes drót végén krimpelt csati van. De a rendes krimpeléshez nem olcsó a szerszám.
Mérőeszköz-fetisisztáknak kötelező, másoknak simán praktikus. Persze csak akkor, ha szokott csavarboltba járni.
Aki szerel, az előbb-utóbb találkozik az Elnyalt Fejű Csavar Esetével. Bár káromkodásgyártáshoz kiváló katalizátor az ilyen, nincs reménytelenül messze a megoldás.
Most már bevallhatom, ifjúkori autózásom bimbózó napjaiban azért volt farmotoros autóm, mert abból nem felfelé jött ki a motor, ha szerelni kellett. Ha tudtam volna, hogy ilyen egyszerű…
Semmiség kell ahhoz, hogy megundorodjunk az autónktól, egy véletlen mozdulat, egy kis házi barkácsolás, egy elnézett parkolás, máris selejtes a gép, repedt, folyik, lóg. Van megoldás.
Okosabb lehetsz minden neppernél, hibakódokat törölhetsz, diagnosztizálhatsz, gyorsulást mérhetsz. A telefonoddal.
Ezeket használja és így mérjen, hogy felismerje a tákolt romokat! Rétegvastagság-mérők kezdőknek, haladóknak és profiknak.
Kipróbáltam az összes hülyeséget, műfogsorpasztillát, forró citromlevet, egyikben sincs kraft, de a szódabikarbóna tényleg csodát tesz.
Van, amikor nyers erőre van szükség a szerelésnél. Ilyenkor kell a megfelelő szerszám.
Nyugi, nem lesz baja, csak jobban hozzá lehet férni az aljához.
Valami történt köztem és a Torrent között. Leszedte a kokszot, én meg kurjongatni kezdtem.
Az évtized találmánya nálam a gumikukac. Nem kell gép, nem kell defektjavító spray, csak pár perc, és befoltozzuk a lyukas gumit.
Egy fontos és nagyon jól ismert garázs- és műhelyberendezés, aminek a valódi nevét már nem is tudjuk. Ez a krokodil emelő.
Kézbe vettük és elvesztünk. Ha tehetnénk, minden csavart ezzel húznánk meg.
Minden viccben van egy morzsányi komolyság, attól lesz húzása. Ha a japánok áramot vezetnek a kabátba, annak oka van.
Amelyik autósnak még nincs bikakábele, annak majd lesz. Elfüstöltünk párat, hogy kiderüljön, melyik a jó.
Amikor a tisztességes szerszámok mind cserben hagytak, akkor kerül elő, hogy kihúzzon a csávából.
Tudja mi azonos a krova készletben, a csillag csavarhúzóban? Az hogy mindkét elnevezés népi butaság.
Kevés egyszerűbb szerszám van a műhelyben, mint a csavarhúzó, mégis gyakorlott szerelők is gyakran rosszul használják, nem a megfelelő csavarhoz valót.
Spórolna az olajcserén? Megmutatjuk, mire figyeljen, és milyen eszközökkel teheti könnyebbé a munkát.
Uram, én ehhez nem nyúlok, vigye máshoz - mondja az autószerelő. Mi menti meg ilyenkor az autóst?
Nyenyere, nyenyere, ugrik a mutató, és pár pillanat alatt elárulja, mennyire kopott a motorunk.
Kézzel, szájjal, vagy elemessel? Megmutatjuk!
Van, amikor nem jó a sötétben tapogatózni. Erre az esetre adá az ipar a szerelőlámpákat - itt van mind.
Kerékcsere, aláfekvés? Hebrákolás helyett profi emelés - Szerszám Szombat.
Megmondjuk, mire van szüksége - ha ön egy kilenc és fél éves kislány. Szerszám-szombat a Totalcaron.