2015. augusztus 31., 17:21 Módosítva: 2015.09.03 17:52
1

Hello!

Tanácsot szeretnék kérni hogy a 2001-es gyártmányú Prius (NHW11) hajtóművében kell-e olajat cserélni, ha igen akkor a gyári (nem túl olcsó) olajon kívűl jó-e más, pl a XADO.

Köszönöm a segítséget, Üdv, Tóth Attila

Kedves Attila!

Igen, a Xado hivatkozott olaja is jó, az Eneos Eco ATF is jó és a Valvoline Maxlife ATF is jó bele. Mindegyik teljesíti az ide vonatkozó Toyota Type T-IV szabvány előírásait.

Üdv, Olajdoki

2015. augusztus 21., 11:36 Módosítva: 2015.08.28 11:57
70

Tisztelt Olajdoki!

Az lenne a kérdésem, hogy Opel Astra 2003 évjarat Z17DTL a motorkódja ês 270 000 km van benne. Most vettem, és nem tudom milyen olaj való bele, mert olaj keresők hoznak hozzá 0w-30, 5w-30, 5w-40-es olajokat is. Milyet tegyek bele, ami teljesíti a gyártói előírásokat?

Az Opel olajon kívül, mert azt nem tenném bele. Előre is köszönöm a válaszát!

Üdv

Kedves Levélíró!

A legtöbb motorhoz több különböző viszkozitási osztályú motorolaj is használható, és az olaj keresők is azért hoznak hozzá ennyi különféle viszkozitású olajat, mert ezek mind  megfelelőek. Persze nem minden 0W30-as, 5W30-as és 5W40-es olaj felel meg, csak azok, amelyek teljesítik a GM-LL-B-025 vagy a GM Dexos 2 szabványok követelményeit. Javaslataim pl.: Eneos Premium Hyper 5W40 vagy Motul SPECIFIC DEXOS 2 5W30.

Üdv, Olajdoki

2015. augusztus 18., 14:47 Módosítva: 2015.08.22 07:23
41

T. Olajdoki!

Az autóhoz javasolt 80W váltóolaj helyett használható-e a valószínűleg modernebb 80W-90-es olaj? Van lényegi különbség? Válaszát előre is köszönöm!

Üdv: Laci

Kedves Laci!

Nem valószínű, hogy a 80W90-es modernebb olaj. Egy 80W90-es olajban több viszkozitás módosító van, mint egy 80W-s egyfokozatúban. Ezek a hosszú láncú szénhidrogén molekulák hajlamosak a váltó fogaskerekei között elnyíródni, és az olaj viszkozitását veszti. Így az olaj sokkal kevesebb ideig képes megfelelően teljesíteni, mint amennyit a csereperiódus alapján bírnia kellene.

Továbbá azt sem szabad elfelejteni, hogy két különböző viszkozitású olaj között NEM CSAK a viszkozitás szokott lenni a különbség. Sokszor a két olaj teljesítményszintje is eltérő, így - ha van valami gyári előírás - annak a teljesítését is ellenőrizni kell.

Üdv,  Olajdoki

2015. augusztus 16., 13:21 Módosítva: 2015.08.22 07:23
5

Tisztelt Olajdoki!

Toyota Corolla autóm 1980 évjáratú, 4K motorral szerelt. Ezer kilométerenként 1 liter a motor olajfogyasztása. Kérdezném, ilyen mértékű olajfogyasztás mellett szükséges-e cserélni a motorolajat, vagy elegendő 5 vagy 10 ezer kilométerenkénti olajszűrő csere?

Üdv, B.

Kedves Levélíró!

Szükséges cserélni az olajat, mert a benne maradt olaj gyorsan elszennyezi az újonnan hozzáadott olajat. Ahhoz, hogy az olajban felgyűlt szennyeződésektől megszabaduljon, fontos a teljes olaj- és szűrőcsere.

Üdv, Olajdoki

2015. augusztus 13., 18:02 Módosítva: 2015.08.15 08:42
1

Tisztelt Olajdoki!

Vásároltam egy Alfa 146 1.9jtd-t 400000 km-el kéne olajat cserélni de nem tudom mit is tegyek bele.5w40-et vagy 10w40-et én az utóbbira gondoltam. Castrol márkáról.esetleg ön mit tanácsol? Cserétől cseréig kb fél litert eszik a  10w40-böl a tulajdonos elmondása szerint.

Köszönöm,

Egy Olvasó

Kedves Levélíró!

A 10W40-es olajat én is jó választásnak tartom. Castrol olajok közül például a Magnatec 10W40 megfelelő.

Üdv, Olajdoki

2015. augusztus 12., 10:54 Módosítva: 2015.08.13 18:07
80

Kedves Olajdoktor!

Szeretném a véleményét kérni, hogy az ilyen eszközökkel kiváltható-e az olajcserekor a leeresztés művelete?

Érzésem szerint az olajteknő alján összegyűlnek olyan levált részecskék is, amik a leeresztéssel eltávoznak, míg a szivattyú ezt nem vagy csak részben tudja eltávolítani. Ugyanakkor csábító, hogy házilag egész tisztán megoldható lenne a dolog.

Köszönettel

Kiss Szilárd

Kedves Szilárd!

Jól összefoglalta a fő előnyét és hátrányát ennek a megoldásnak. Lehet használni, sokan használják is, de valóban előfordulhat, hogy nem sikerül eltávolítani ezzel a módszerrel az összes olajat / szennyeződést. Szóval nem olyan tökéletes megoldás, mint a leeresztés, de megvannak az előnyei is.

Üdv, Olajdoki

2015. augusztus 7., 12:53 Módosítva: 2015.08.13 11:13
3

Tisztelet Olajdoki!

Kell olajat cserélni az automata váltóban? Szinte minden fórum/blog/szerviz mást ír, gyártók szerint nem kell mivel "élettartamra" szóló olajjal van feltöltve. Kérdés, hogy mit jelent az élettartam. Váltó szervizek szerint viszont időszakonként ugyanúgy szükséges a cseréje mint a motor olajé. Egyébként egy 2008-as évjáratú Mazda 6 automata váltós autó kapcsán érdeklődöm.

Üdvözlettel: Tóth István

Kedves István!

Sokan elvi okokból nem tudják elfogadni az élettartamkenést, mint koncepciót a közlekedési olajok kapcsán. Azzal érvelnek, hogy nincs örök életű olaj. Ez igaz is, de az autó egyik alkatrésze sem örök életű, mégsincs minden egyes alkatrésznek előírva a rendszeres cseréje.

A modern hajtóműolajok már elég hosszú életűek ahhoz, hogy ne kelljen automatikusan, bizonyos kilométer megtétele után feltétlenül cserélni őket. Ha nem ért egyet ezzel az érveléssel, senki nem tiltja meg, hogy cserélje, de csak a gyárilag előírt minőségű olajat használja, különben több kárt okoz, mint amennyi hasznot.

Üdv, Olajdoki

2015. augusztus 3., 16:49 Módosítva: 2015.08.09 09:59
5

Üdv Olajdoki,

Kérdésem a következő lenne: 2003-as 4ZZ-s 1.4 motorral szerelt Corollámba az ENEOS PREMIUM HYPER MULTI A5/B5 motorolaj megfelelő-e? Ha nem, várom építő javaslatát,

Tisztelettel, Corollás Zsolt

Kedves Zsolt!

Ez az olaj nincs besorolva az API szabványok szerint, a gyártó viszont API SJ, SL vagy annál jobb minőségű olajat ír elő. Ezek az API szabványok egyébként nem követelnek sokat, ez az olaj valószínűleg túlteljesíti őket, annak ellenére, hogy nincs besorolva. De ha még nem vette meg, akkor inkább javaslok egy olyan olajat, ami be van sorolva: például az Eneos Premium Hyper 5W30 (Multi nélkül) vagy az Eneos Sustina 5W30 vagy 5W40.

Üdv, Olajdoki

Olajba öntöttem a szeleptisztítót, járhatok vele?

2015. július 29., 16:27 Módosítva: 2015.08.03 10:41
3

Üdvözlöm!

Kérdésem a következő:

Figyelmetlenségem miatt, a motorolajba öntöttem a benzin adalékot. Név szerint a szelep tisztító adalékot. Járathatom vele az autót(közlekedhetem így), vagy azonnal cseréljem le az olajat?

Válaszát köszönve: N J

Kedves NJ!

Ne közlekedjen így az autóval, cserélje le az olajat minél hamarabb. Kárt okoz a motorban, ha így jár vele.

Üdv, Olajdoki

Olajcsere az E90-be

2015. július 27., 13:19 Módosítva: 2015.07.27 13:19
1

Kedves Olajdoktor!

2006-os BMW 320d E90-es autóm van! Szerencsére hibátlanul üzemel! Olajcsere előtt állok! Az autómban 245 ezer km van! Milyen olajat ajánl bele? 90%-ban autópályán megyek vele!

Köszönöm válaszát

Kedves Levélíró!

Egy BMW LL-04 szabványnak megfelelő olajat javaslok, mint például az Eneos Premium Hyper 5W30 vagy a Repsol Elite Evolution 5W40.

Üdv, Olajdoki

Milyen teljesítményszintű olajat öntsek a motorba?

2015. július 22., 13:28 Módosítva: 2015.07.22 13:28
2

Tisztelt Olajdoki!

Opel Meriva, Z14XEP, 2006, mechanikus sebváltó. Milyen teljesítményszintű olajat öntsek a motorba? A váltóban állítólag élettartam feltöltésű olaj van. Ennek ellenére szeretném lecserélni.  Milyen speciális olaj kell bele, és hol tudom leengedni ill. feltölteni? Válaszát köszönöm!

Tisztelettel:Imre

Kedves Imre!

A motorba az Eneos Premium Hyper 5W40-et javaslom. A váltóba megfelel például a Fuchs Titan Sintofluid 75W80 (teljesíti a GM 1940768 követelményeit). A leengedés / feltöltés helyével kapcsolatban sajnos nem tudok segíteni.

Üdv, Olajdoki

B1 vagy B3 olajat válasszak?

2015. július 19., 09:55 Módosítva: 2015.07.19 09:55
2

Tisztelt Doktor!

Motorolajat szeretnék választani a nemrég vásárolt autómhoz. A fő problémám, hogy az autóm, (2007-es Honda Accord 2.2 i-ctdi) szervízkönyve a 0w-30 B1-et preferálja, de megengedi pl. az 5w-40 B3-at is. Én azt gondolnám, a preferált a jobb a kocsinak is, csak kicsit drágább, ha tehetem, ezt válasszam.

Viszont az ACEA szerint egyértelműen a B1/B5 energiatakarékos, alacsony HTHS indexű, de bizonyos típusokhoz nem megengedett, a B3 viszont jobban védi a motor élettartamát, igaz, kicsit többet fogyaszt az autó.

Ezek szerint én azt gondolnám, hogy bár a Honda a B1-et ajánlja, az autónak a B3 mégis jobb. A C-s olajokkal ugyan ez a fenntartásom, bár nagyobb motortisztaságot ígér az alacsony szulfáthamu tartalom miatt, ami főleg a részecskeszűrők élettartamának növelése miatt fontos, (szerencsére az én autómban még ilyen nincs), DE az ACEA szerint ez sem minden motortípushoz megengedett!

Emiatt, bár tisztábban tartaná a motort, még sem merném betölteni, lehet hogy a szulfáthamú valami plusz hatást/kenést biztosít, amit a régebbi motorok igényelnek, hasonlóan, mint az ólommentes benzint sem tolerálta némelyik régi autó, míg a mások igen? Tehát a kérdésem az lenne, hogy B1/B5, B3B/4, vagy esetleg C lenne e az autó élettartama szempontjából a legoptimálisabb választás.

A válaszát előre is köszönöm, Maurer Zoltán

Kedves Zoltán!

Egy A5/B5-ös olaj lenne a legjobb választás ehhez az autóhoz. Az alacsony HTHS index csak azoknál a motoroknál jelentene problémát, amelyet nem ilyen olajjal való üzemelésre terveztek. De itt pont ez az ajánlott olaj, tehát ez a probléma nem merül fel. Az ACEA C minőségű olajokat csak ott érdemes használni, ahol az az előírás.

Ezek az olajok annak árán tudnak alacsony hamutartalmúak lenni, hogy bizonyos kopásgátló adalékokat más adalékokkal helyettesítenek, amelyeket bizonyos motorok nem tudnak nélkülözni. Tehát ott, ahol nem előírás, nem jelent előnyt a használatuk.

Üdv, Olajdoki

Hogyan használjam a motormosót

2015. július 17., 16:23 Módosítva: 2015.07.17 16:23
2

Kedves Olajdoktor!

Több mint 20 000 km óta nem volt olajcsere 1.3-as 1993-as évjáratú Swiftemben. Mivel ez minimum duplája az ajánlott periódusnak, szeretném kitisztitani kicsit a csere előtt. Megvettem egy korábbi válaszában ajánlott Valvoline Engine Flusht, de nincs rajta, hogyan használjam.

A régi vagy az új olajba töltsem? Mennyit kell vele mennem mielőtt leengedem, stb..?

Köszönöm szépen a választ!

Üdv: Attila

Kedves Attila!

Közvetlenül olajcsere előtt töltse a flakon tartalmát az olajhoz, és járassa a motort 5 percen keresztül alapjáraton. 5 perc után állítsa le a motort és eressze le az olajat. Ne közlekedjen az autóval úgy, hogy már benne van az adalék az olajban.

Üdv, Olajdoki

Mit öntsek a Premacyba?

2015. július 16., 11:52 Módosítva: 2015.07.16 11:52
2

Érdeklődni szeretnék hogy milyen olajat érdemes használni, egy ilyen tipusnál (Mazda Premacy, 2002, 2.0 ditd). Köszönöm.

Üdv Gergő

Kedves Gergő!

5W30-as vagy 10W30-as dízel olaj való bele, mint például az Eneos Premium Plus 10W30 vagy a Fuchs Titan Supersyn 5W30.

Üdv, Olajdoki

Olajcsere a Civicbe

2015. július 14., 09:02 Módosítva: 2015.07.28 11:45
2

Kedves Olajdoktor!

Az lenne a kérdésem, hogy 07-es Honda Civicemben szeretnék olajat cserélni. A motor pontos típusa 1800cm3 140Le, R18A kódjelű motor. A szakszarvízben ajánlják a gyári specifikációs Castrol olajat 5000 Ft/l-ért. Érdemes ezt beletöltetni, vagy jó hasonló Castrol nem specifikációs olaj is, ami jóval olcsóbb. Ők ezt is beletöltik, csak garanciát nem válalnak rá.

Köszi. Üdv Péter

Kedves Péter!

Nincsenek különleges gyári előírások ehhez a típushoz. Egy A1/B1, A3/B3 vagy A5/B5 minőségű olaj egyaránt megfelelő hozzá. Javaslom például az Eneos Sustina 5W40-et vagy a Mobil Super 3000 X1 5W40-et.

Üdv, Olajdoki

Mit öntsek a Polóba?

2015. július 11., 10:48 Módosítva: 2015.07.11 10:48
1

Tisztelt Olajdoktor!

Szeretnék tanácsot kérni, 1990-es VW Polo 1.1 benzines motorba milyen olajat ajánlana? Sajnos nem tudom,  hogy a 10w-40 olajnál a szintetikus vagy félszintetikus olaj a jó? A hidrotőke is zajos.

Köszönöm a válaszát!

Kedves Érdeklődő!

Ehhez a motorhoz jó ár/érték arányú választás egy 10W40-es félszintetikus olaj. Például az Eneos Premium 10W40 vagy a Repsol Elite Multiválvulas 10W40. A hirdotőkéhez érdemes megpróbálni egy hidrotőke tisztító adalékot.

Üdv, Olajdoki

A C2 minősítés nem okozhat gondot az Avensisben?

2015. július 9., 13:24 Módosítva: 2015.07.30 15:37
1

Tisztelt Olajdoki!

Olajcsere következik. Az Eneos Premium Hyper S 5w30 termékre esett a választás, az API-CF miatt. Utólag látom, hogy az Eneos oldalán teljesen más az ajánlat a típushoz. C2 minősítés nem okozhat gondot?

Toyota Avensis (T25_), 2.2 D-4D 2AD-FTV 110kw 2005/125e km

Válaszát előre is köszönöm!

Kedves Levélíró!

Nem okoz gondot, hiszen az olaj valóban teljesíti az ide előírt API CF-4-et is.

Üdv, Olajdoki

Olaj a javított váltóba

2015. július 7., 16:36 Módosítva: 2015.07.30 18:29
1

Tisztelt Olajdoktor!

W168 A190 MB kocsim manuális váltója csapágyas lett. Találtam hozzá bontott váltót, amit gyári váltóolajjal töltöttünk fel, mégis 20e km után ez is megadta magát. Most a régi váltómat felújítottam itthon. Aki rakott már össze legó kamiont, annak szerencsére nem nagy feladat szerelni ezt a váltót. A váltóban ami csapágy rossz, vagy kicsit is gyanús volt azt kicseréltem, a szétszedett váltó minden alkatrészét alaposan eltakarítottam a nem kevés apró fémforgácstól.

Napokon belül menne fel a kocsi alá a váltó, de elbizonytalanodtam az egyébként nagyon drága gyári olajjal kapcsolatban. Ráadásul a szerelés közben tapasztaltam, hogy a fogaskerekeken látszanak a kilométerek, na nem vészes, de látszik. Ön milyen olajat javasol a váltójába? Maradjak a gyári olajnál?

Kedves Levélíró!

Sajnos ehhez a váltóhoz mindenképp MB 235.10 szabványnak megfelelő olajat kell használni, így nem sok mozgástere van. A gyári olajon kívül az Exxon Mobil Gear Oil MB 317 felel még meg ennek a szabványnak.

De valószínűleg ez ugyanaz az olaj, csak az Exxon Mobil lehet a gyári beszállító, és ha már ő gyártja a gyári olajat, akkor ad el belőle a saját neve alatt is. Nem hiszem egyébként, hogy az olaj gyenge védelmet nyújtott volna, inkább azt gondolom, hogy a bontott sem volt jó állapotban.

Üdv, Olajdoki

Szembe menni a szerelővel

2015. július 2., 09:25 Módosítva: 2015.07.02 09:25
1

Tisztelt Olajdoktor!

Van egy 2004 Mitshubishi Space Star-om, aminek meleg motor esetén kigyullad az olajnyomás visszajelző lámpája és lecsökken a forulatszáma. Az autó 275 000 km-t futott. Két szerelő is megmérte az olajnyomást és a fordulatszámot és alsó határértéket mondtak, valamint, hogy használjak másfajta olajat.

Jelenleg 5w40 használok ők 10w40 ajánlottak. A kérdésem az hogy hihetek nekik vagy menjek a magam feje és az internet után és cseréljem le 5w50-re esetleg 0w50re? Válaszát előre is köszönöm.

Köszönöm Tibi

Kedves Tibi!

Ha benzinmotoros autóról van szó, használhat 5W50-es olajat, az 1.9 dízel változathoz 40-esnél vastagabb nem használható. De egy 5W40-es olajnál nem lenne szabad ilyen probléma legyen, biztos van valami egyéb probléma a háttérben, amit egy vastagabb olajjal lehet, hogy el tud rejteni, de nem fog megoldani. Az okok között lehet nem megfelelő olajszűrő vagy hibás olajszivattyú is.

Üdv, Olajdoki

Ha gázüzemben használom, ki lehet-e tolni a csereperiódust?

2015. június 30., 15:44 Módosítva: 2015.06.30 15:44
1

Tisztelt Olajdoktor!

1999-es 1,5-ös Daewoo Lanosomat februárban gázosíttattam el. A kérdésem az, hogy ha gázüzemben használom ki lehet-e tolni a csereperiódust, vagy 10 000 kilométerenként le kell cserélni? A könyve 10 000 km-t vagy félévet javasol.

Válaszod előre is köszönöm! Laci

Kedves Laci!

Sajnos nem lehet kitolni. Ugyanolyan periódussal kell cserélni, mint az gyárilag elő van írva.

Üdv, Olajdoki

Bejáratós olaj?

2015. június 26., 07:56 Módosítva: 2015.06.26 07:56
1

Kedves Olajdoktor!

Egy új 1,6 diesel Honda CRV-t vettem márciusban. A budapesti szalonban azt tanácsolták, hogy 3-5e km között cseréltessem le az olajat, mert az bejáratós. A vidéki szalonban azt mondták, hogy erre semmi szükség. Évente, vagy 20e km megtétele után. Ön mit tanácsol?

Üdvözlettel, Kasnya Csaba

Kedves Csaba!

A mai motorok és a mai olajok mellett nincs műszakilag megalapozott indoka annak, hogy az első olajcsere rövidebb legyen. A kézikönyv szerinti csereperiódust kell követni.

Üdv, Olajdoki

Olaj a keveset használt autóba

2015. június 18., 16:22 Módosítva: 2015.06.18 16:22
1

Tisztelt Olajdoki!

Egy 1989-es BMW 320i tulajdonosa vagyok (motorkód M20B20 motronic). Az autó nagyon megkímélt, mindössze 220 ezret futott. A kocsit keveset használom, csak tavasztól őszig közlekedek vele, évi 7 ezret átlagosan. Az olajfogyasztása is pont ennyi 7 ezer km alatt eszik meg 1 litert.

Eddig a Mobil Super 2000 10W40 olajat használt30am, azonban a legutóbbi olajcserénél (barátaim unszolására) gyári BMW 10W40-es olajat öntöttem bele, ami ha jól tudom már longlife olajnak számít. Azt vettem észre, hogy egy kicsit jobban csipegeti 1.5-2 dl/1000 Km. A fenti üzemeltetési feltételek figyelembevételével milyen olajat javasolsz egy olyan kocsihoz amit ilyen keveset használnak?

Érdemes maradni a 10W40-nél? Szeretném a kocsimnak a legjobb motorolajat megadni és mivel hobbi autó nem gond ha kicsit drágább. Már 10 éve megvan az autó és még legalább 20 évig nem tervezem eladni. Várom tisztelt válaszod!

Egy E30 rajongó

Kedves Levélíró!

Szerintem is optimális választás egy 10W40-es olaj ehhez az autóhoz. Nem tartom valószínűnek, hogy egy 10W40-es olaj longlife olaj legyen, de ha az is, természetesen ennél az autónál ezzel az olajjal is maradni kell a normál csereperiódusnál. Ha úgy tapasztalja, hogy jobban fogyasztja ezt, mint a Mobilt, semmi akadálya, hogy inkább a Mobilt használja a továbbiakban is.

Üdv, Olajdoki

DPF-es olaj a benzines autóba

2015. június 17., 09:21 Módosítva: 2015.06.17 09:21
1

Tisztelt Olajdoktor!

Nemrég voltam egy Mazda márkaszervizbe, új 2 hónapos Mazda3 2L G120 benzines 2300 km-t futott autómmal olaj és olajszűrő cserén, hogy a nyers motorból az esetleges fémpor leválasztódásokat is leengedtessem, és otthon a papírt átnézve vettem észre hogy 5w-30 DPF Mazda olaj lett belerakva szerintem (Dexelia)

Tudtommal ez az olaj részecskeszűrővel (DPF) szerelt dízel motorokhoz szükséges, és nem ajánlott benzinmotorokhoz, illetve részecskeszűrővel nem szerelt dízel motorokhoz sem.

Ezt találtam neten a DPF olajról: Egy nagyon alacsony hamutartalmú olaj, ami átlalában azt jelenti, hogy a kisebb hamutartalom érdekében feláldoznak valamennyit a kenőképességből. Valószínűleg a motor egy kicsivel többet kopik a csereperiódus alatt, mint egyébként tenné, és lehet hogy ez nem sokat de valamennyit számíthat majd a motor várható élettartama szempontjából.

Kell-e aggódnom, ezt most akkor nem értem a Mazda3 G120-ban van részecskeszűrő féle amiért ez az olaj szükséges? Milyen olajat ajánl? Esetleg cseréltessem le másik olajra?

Köszönettel P.Attila

Kedves Attila!

Az alacsony hamutartalmú olajok eltérő adalékolása akkor jelent problémát, ha a motor nincs rá felkészülve. A mai korszerű motorok már nem igénylik a normál hamutartalmú olajok kopásgátló adalékait (pl. ZDDP), így az alacsony hamutartalmú olaj használata nem okoz problémát még benzinmotorok esetében sem. Ehhez a konkrét típushoz is megengedi a gyártó az alacsony hamutartalmú olaj használatát, legalábbis az ACEA C2 és C3 szintű olajét.

Üdv, Olajdoki

Mennyi olajat öntsek a 206-osba

2015. június 12., 14:31 Módosítva: 2015.06.12 14:31
1

Tisztelt Olajdoki!

2004-es évjáratú Peugeot 206 SW 1.4 benzin 8V autómba mennyi olajat kell tennem és milyen márkájú olajat ajánlana?

Köszönettel: Gábor

Kedves Gábor!

Egy félszintetikus, 10W40-es viszkozitású olajat javaslok, mint például az Eneos Premium 10W40 vagy a MOL Essence 10W40. 3,3 liter kell bele.

Üdv, Olajdoki

Tiptronic váltóban kell-e olajat cserélni?

2015. június 9., 13:48 Módosítva: 2015.06.10 18:13
4

Tisztelt Doki!

Azt szeretném meg kérdezni,hogy tiptronic váltóba kell-e olajat cserélni. Az autó egy 2004-es Passat 1.9 pdtdi. Szakszervizben azt mondták,hogy nem kell, de én azt is halottam, hogy kell.

Előre is köszönöm tisztelettel, Veder György.

Kedves György!

A tiptronic váltóban valóban nem kell olajat cserélni. Ha mégis cserélni szeretné, fontos tudni, hogy speciális hajtóműolajjal van feltöltve, amit nagyon kevés gyártó állít csak elő. Az egyik ilyen az ExxonMobil. A termékek Mobil és Esso márkanévvel egyaránt megtalálhatók, ennek megfelelően a terméknevek: Mobil ATF LT 71141 és Esso ATF LT 71141.

Üdv, Olajdoki