Ha ment már a szemedbe ecet, akkor szorozd be ötvennel. Ezt érzem most. Álmodtam már hasonlót: megpróbálom kinyitni a szememet, de a nagy fényességtől nem bírom. Annyiban más a szitu, hogy nem a fény zavar, hanem ez az eszméletlenül tömény sós víz. Marja a szememet, de mint az állat.
Taktikát változtatok. Az már nyilvánvaló, hogy csukott szemmel kell eljutnom a partig. Becélzom a szálloda partszakaszát, a lelki szemeim előtt enyhet adó törölközőhegyek lebegnek. Csak egy-egy tizedmásodpercre nyitom résnyire az egyik szememet, aztán becsukom, és a köves aljzaton megpróbálok sérülés nélkül eljutni odáig. Még mindig mar, a k. anyját!
De tényleg, mit keresek én itt?
A kilencvenes évek kezdetével a magyar utcakép részét képező BMW modellek (is) javarészt a nyugatról érkezett, levetett példányok voltak. A 316/18i, 320/23/25i, 520/25i, és a hetes szériák vegyes darabjai jelen voltak országszerte, és a korabeli hirdetési újságokat böngészve (igen, polcon tartok egy nagyobb mennyiséget) tartották is az árukat. Persze az Anisits-éra ütőképes, azaz leginkább agyonüthetetlen, de nem a mai értelemben vett öngyulladós darabjai, a 324d/td vagy az 525td/tds a benzineseknél jóval nagyobb tömegben szállították a tehetősebb magyarokat ingóságaikkal, terményeikkel, trélereikkel, lakókocsijaikkal együtt.
Már megettétek az összes bejglit, felgyújtottátok a fát és nem tudtok mit kezdeni magatokkal, pláne a gyerekkel?
Építsetek közösen retró számítógépes versenypályát!
Akit a korábbi részek érdekelnek,itt elérheti őket.
Az év utolsó két hónapja a gyomorgörcsé, elkészül-e a levelezőlapunk. Már többször felmerült, hogy nem haladó hagyomány, hagyhatnánk a francba. Aztán nagy nehezen kitalálunk valamit, nagy nehezen összeszervezzük, hogy nagyjából mindenki ráérjen, és bekövetkezik a csoda. Jól érezzük magunkat.
Akit még megérint az analóg, offline világ, eláruljuk, hogy erősen korlátozott darabszámban ki is nyomtajuk a karácsonyi üdvözlőlapunkat és a szerencsések betehetik a gyűjteményükbe. A kinyomtatás az, ami miatt a képeslap így, egy posztba ágyazva talán kevésbé élvezhető, de aki meg akarja nézni teljes méretben, annak a végére berakjuk a letöltő linkeket, mert Rézmonyó fantasztikus fotói és Tom Photoshop-ecsetvonásai így érvényesülnek a legjobban. Ez a papíralapú levelezőlap idén leporelló, hiszen sokan vagyunk meg a TU-154-es hosszú formátumú, íme:
A Scaniánál érzik a karácsony szellemét. Gondosan megtervezett kamionok (nyergesvontatók ;) ) készülnek még ilyenkor is.
Elképesztően csodálatos videót dobott fel jó érzékkel a Youtube, egyszerűen minden perce egy nosztalgikus aranybánya. 1977-ben járunk, ahol hibátlan filmes eszközökkel „a Budapesten közlekedő magyar és külföldi autósokat kívánja segíteni a tájékozódásban” egy minden ízében csodálatos sorozat Nagykörúttal foglalkozó epizódja.
Oroszország hozzájárulását a Youtube sokszínűségéhez kár lenne megkérdőjelezni, de ha valaki mégis megtenné, ezzel a videóval könnyen belé lehetne fojtani a szót.
Nem egyszerű egy ilyen sártengerben felült, elakadt teherautó mentése. Főleg, hogy itt nincs megállás, így az elhaladó lelkes versenyzőkollégák teszik izgalmasabbá a történetet, az egyik szolidaritásból gyorsan oda is támasztja az orrát. Ebből is látszik, hogy terepjárásnál mennyire nem mindegy a tengelytáv és a terepszög.
Színesíti a versenyt egy rózsaszín (feltehetőleg exkatonai, mint a verseny résztvevőinek többsége) MAN, illetve felhívnám a figyelmet a háttérben settenkedő Roburra is.
Télen sem kell téligumi, nekem még csak négyévszakos volt, de a legnagyobb havazáskor is haza tudok menni, pedig hegyen lakok és az utcánkban hókotró akkor jár, mikor a Pamela Anderson!
Úgy éreztem magam idén, mint Sziszüphosz, aki minden átok ellenére egyszer csak mégis felgurítja a követ a hegyre. Csoda történt, mert a garázsban - és előtte az utcán - már nem roncsgyűjtemény hullámzik, többnyire áttekinthetetlen fémtörmelék formájában, hanem kész, egyben levő, vizsgás, működő járművek állnak.
Ahogy elévülnek a titoktartási szerződések, és nyugdíjba vonul az 1990-es években Detroitban autókat tervező generáció, előkerülnek az érdekes sztorik. A középmotoros Corvette fejlesztésének híre például felszínre csalta a másik klasszikus, a Dodge Viper egy meg nem született változatának történetét, amely egyébként talán soha ki sem derül.
Lejtős kerted van? Nem tudsz mit kezdeni vele, mert mindig elgurul a borsó meg a dinnye? Rendezz benne üveggolyó versenyt!
A világ talán legkisebb költségvetésű versenysorozata lehet a Sand Marble Rally 2018, aminek most épp a 6. részét izgulhatjuk végig az alábbi videóban. Írtunk már róla pár éve, de azóta is töretlenül fut a széria. Az idei szezonban is izgalmas események történnek, feszült üldözések, váratlan kiesések, lehet drukkolni!
Vajon beindul? A Következő részben itt lent kiderül:
Asszonykámnak keresgéltem valami használt benzinest, amit lehetőleg nem kell havonta szervizeltetni, amikor is az egyik ezzel foglalkozó portálon kalandozva megláttam ez a LADÁT és nem akartam hinni a szememnek.
Lassan azért kiderül, hogy az leginkább elhatározás dolga, hogy mi hajtja az autóinkat, az elektromobilitás műszaki lehetőségei évtizedek óta adottak lennének, és erre akadnak bizonyítékok is. Például a BMW működőképes prototípusai, amelyekből csak azért nem lett semmi, mert valójában nem volt rájuk szükség.
Az 1000 lóerő kívánkozott az útra, nincs is annál jobb visszacsatolás önnön gazdagságunkról, mikor az ismerősök visítva, magukból kikelve, vagy éppen falfehér csendben kenődnek fel az ülésre, miközben mi önelégülten megbillentjük a bokánkat.
Egészen az új 911-es Los Angeles-i bemutatójáról hoztuk a legfrissebb hiénakoncot. Nyomdaipari prémiumtermék, a Gutenberg-galaxis Porschéja ez a kiadvány és most a tiéd lehet, ha rajzolsz érte.
Sajnos Szombathelyen nem sok ilyen kocsi van, úgyhogy az enyém az egyetlen ST, amit szoktak szervizelni, látszik is hogy félnek hozzányúlni. Szerencsére kopóalkatrészek fogynak csak, úgyhogy ez nem olyan nagy gáz. Még fékbetét is gyári. Ha cserés lesz, akkor valami jobbat tetetek be mint a gyári. Bár nem mondhatok róla rosszat, mert jól harapnak. De jobb a biztonság.
Holnap reggel pedig egy alapos írás jön az autóról, stay tuned!
Oroszországban egy évtizede rendeznek versenyt egy olyan járműkategóriának, ami nem épp a sebességéről ismert. Az esemény neve magyarul Bölény Traktor Show (Бизон-Трек-Шоу), így a nem túl meglepő, itt traktorok versenyeznek. A lenti videó 2013-as, de a versenyt 2008 óta rendezik és idén már 40 ezer ember volt kíváncsi rá a helyszínen.
A névadó (és rendező) egy egy orosz agrárcég Dél-Oroszországban, így az eseményt kicsit a mi Axiálos Hódmezőrületünkhöz hasonlíthatnánk, azzal a kis különbséggel, hogy itt maguk a traktorok csapatnak, és aszfalt még a környéken sincs.