Ha van otthon ez-az, simán összerakhatunk a sufniban egy hójárót, mint ez az orosz család. Az elején ugyan vannak kisebb akadályok, de aztán egész jól hasít. Ha jól látom, a meghajtást egy Druzsba láncfűrész adja, azonkívül pedig ami éppen a kamrában akadt.
Kínában épp most van a LiuGong munkagépgyártó bemutatója, és a modern technika jóvoltából szinte élőben nézhetjük a műsort.
Delhiben élő barátom csak annyit mondott - „arra készülj, ha valaki ki akar jönni eléd, ki fog. Nem néz körül, nem pillant bele a kereszteződésbe, tükörbe, semmibe, legfeljebb nyomja a dudát. A te dolgod lesz, hogy ne menj neki, a kettőtök karmája pedig megvéd majd titeket.”
Ugyan nem új, de az újszülöttnek ugye... és ezt most sodorta elém az internet.
A német Edeka szupermarket mindig is erős volt reklámvideókban, amit az alábbi kis szösszenet is bizonyít.
És íme a főszereplő a maga valójában és saját hangján (köszönjük FB olvasónknak a linket).
107 éve, hogy Indianapolis-külsőn, egy téglával borított oválon megrendezték az első 500 mérföldes autóversenyt. Egy utólag színezett videónak hála belenézhetsz, milyen vadregényes is lehetett a futam, ahonnan még az első világháború is három évre volt.
Azaz inkább csak lehetett volna, mert a Pathé archívumán túl nem nagyon maradt nyoma ennek a vásznas gyalogoselkapónak.
Novemberrel lassan vége idénre a különféle autósportos sorozatoknak – ez van, ha egy bolygó lakosságának 90+ százaléka az egyik féltekén él. A hajrá viszont erősen alakul, erre a hétre valahogy kimagaslóan sok szokatlan baleset jutott. Itt van mindjárt ez Amerika Dakarjáról, a Baja 1000-ről:
Az átlag állampolgár kevés örömét leli a mindennapok orwellizálódásában. Életünket lakossági és hivatali kamerák látóterében éljük, a bolygó dashcam-termésének bámulása talán jó kárpótlás ezért. Most az orosz termésből szedtünk össze egy sztereotip metszetet. Tessék, mi mindent látnak dashcamek és más kamerák az országban...
Pár napja pörögnek a hírek Nikola Gruevszki volt macedón miniszterelnökről, akit azért ítéltek otthon két év börtönre, mert törvénytelenül utasította a belügyminiszterét arra, hogy szerezzen neki egy Mercedest – privát használatra. Mármint egy 580 ezer eurós, azaz 180 millió forintos Mercedest. De mi a rosseb kerülhet egy bármilyen Mercedesen 180 millióba?
A Redditről kezdett virálni a napokban ez a videó egy konténerét vesztett kamionról. A vesztett mondjuk nem a jó szó, a kamionos és a mögötte haladó dashcames autós is sokat tett az ügyért: előbbinek nem tűnt fel az első érintő, utóbbi meg villoghatott volna érte, hátha akkor nem jön a második. De jött.
Nem telik el nap úgy, hogy ne érkezne hír a kaliforniai tűzvészről, autós vonatkozás is akad, pár napja például egy ritka és értékes Shelby GT350-est mentettek ki egy égő házból. A tűz egyelőre fékezhetetlennek látszik, az elnök az egész államot katasztrófa sújtotta területté nyilvánította, viszont a tragédiák közepette rengeteg emberi történetet hallani a menekülésekről is. Egy ilyen sztori főszereplője ez az elég megviselt Toyota Tundra.
Akik követik a Totalcar Facebook-csatornáját már biztosan találkoztak az elmúlt hetekben a Nissan Navara Kíméletlenül videósorozatunkkal. Kipróbáltuk, hogy mennyit bír a platója, mit bír elhúzni, lehetséges-e kameraképekből vezetni, és tudunk-e vele szántani. Mindezeket ide kattintva nézheti meg, aki lemaradt róla. A bónusz epizódban pedig Csatári Sándor, az Agrárgéptörténeti Egyesület elnöke mutatta meg nekünk birodalmát.Íme:
Nulla kilométerrel vásároltuk az autót. Nem voltak irreális igényeink, elképzeléseink. A fontos volt a nagy csomagtér, illetve a nagyobb, kényelmes beltér. Kényelmi funkcióknak a tempomat, esőérzékelős ablaktörlő, ülésfűtés, tolatóradar.
Pár hete annak, hogy Kim Dzsongun koreai diktátor egy ki tudja honnan szerzett Rolls-Royce-szal fogadta az amerikai külügyminisztert, jelezve, mennyire tesz olyan politikailag súlyos dolgokra, mint az embargó. A Kim-család diplomáciai múltjában sok efféle gesztus van, amik mellett ez csak egy gyenge trollkodás volt. Egyszer például legyártattak maguknak ezer 144-es Volvót, amiket aztán elfelejtettek kifizetni.
Én lennék az utolsó, aki bárkire követ vet, amiért indokolatlan pénzt költ kerékpársportra, hiszen nem is olyan rég, még lényegesen többért vettem bringát, mint amennyit az autóm ért. 5–6-700 ezerért vásárolt profi kerékpáron ugyanúgy nem szabad fennakadni, mint a 800 ezres gamer PC-n, a 2 milliós Snap-On Tools szerszámszekrényen, vagy a milliókért vásárolt fotós felszerelésen: ha valakinek ez a heppje, megéri, hiszen ideális esetben az anyagi javak kiszolgálják a felhasználót - bár nyilván minden területen vannak, aki csak a presztízs miatt veszik a felszerelést.
Frissült a Digó Limó, a Népítélet leghosszabb ítélete, a soha véget nem érős eposz. De elsősorban nem is ez az érdekes, hanem meghallgattattak az olvasók és készült a kocsival és grafomán tulajdonosával egy csodás videó.
Akik követik a Totalcar Facebook-csatornáját már biztosan találkoztak az elmúlt hetekben a Nissan Navara Kíméletlenül videósorozatunkkal. Kipróbáltuk, hogy mennyit bír a platója, mit bír elhúzni, lehetséges-e kameraképekből vezetni, és tudunk-e vele szántani. Íme a megmérettetések egy videóban összesítve:
Bistei kollégától hallottam először a Black Tack-ről, ami nem más, mint a Blue Tack (helyesen: Blu Tack) ipari erősségű változata. Ha nem lenne meg, a Blue Tack az a kék gyurma, amivel eredetileg papírokat lehet táblára ragasztani, és utána mindkét felületről nyom nélkül eltávolítható. A Black Tack alapból ugyanezt tudja, csak sokkal erősebb. Feketeöves gányolók álma!
Autós találkozókra járni jó dolog. Az egyetlen gond, hogy a polgár legtöbbször némán ácsorgó járműveket mustrálhat, hisz a gazdi szinte sosem áll az autója mellett, mert ő is nézelődni jött. Ha valaki mégis elszántan beszélni szeretne a tulajjal, szurikátaként tekergetheti a fejét, szemkontaktust keresve a tömegben, hátha. Tőlem az ilyesmi kicsit távol áll, ezért áll közel a veszprémi Toyota-Lexus sportautó találkozó, melyet idén harmadszorra rendeztek meg. Itt heves helyváltoztatásra is szabad használni az autót, és mivel nekem a gázpedál gondolatától leszáll a vörös köd, ott volt a helyem, ráadásul ezúttal öncélú májerkedés mellett jótékonykodásból is szét lehetett rúgni az autót!
Sokak álmát valósították meg a videóban látható leleményes fiatalok, amikor egy MiG-23-as indító gázturbináját belemókolták egy BMW-be. Ha ez önmagában nem lenne elég, az elképesztő hanghatások közepette bepillantást nyerhetünk egy egészen érdekes világ életébe, ahol aprócska garázsban zajlanak a meglehetősen tűzveszélyesnek tűnő tesztek, ahol érdeklődve videózzák a szörnyet a sorompónál, és ahol vicceskedve meghúzzák a kerozin feliratú flakont. Kár is tovább halogatni a lényeget, alább látható a 22 perc tömény döbbenet.
Mostanában szokás a Teslát a villanyautó-ipar legnagyobb forradalmárának kikiáltani, és való igaz, talán az övék volt az első olyan elektromos autó, amit sokan nemcsak elfogadnak, hanem egyenesen vágynak rá. Igaz, villanyhajtású járművek már a 19. század végén is léteztek, de a nagy, robbanásszerű elterjedés még mindig várat magára. Bezzeg, ha a hetvenes-nyolcvanas években a Ladának bejönnek a számításai.
Magyarországon egy átlagos autó 14 éves és 16 ezer kilométert gurul egy évben. Ez alapján egészen könnyedén bele lehet tekerni néhány százezer kilométert egy-egy öregebb autóba. Vezettünk már mi is félmilliót futott Twingót, egymillió feletti Ventót, sőt, már 600 ezer kilométeres Tesláról is hallottunk, de az igazán profik régi autóval utaznak rengeteget.
A lakossági autós tartalomgyártás ősforrása a 2005-óta működő Népítélet rovat. Közel 55 ezer szöveges értékelést gyűjtöttünk ide eddig és mivel a rendszerben márkánként, típusonként és motorváltozatonként keresgélhettek, érdemes beleolvasni egy-egy szövegbe, a nagy használtautó-vadászat előtt.