2018. február 1., 17:30 Módosítva: 2018.02.05 06:19
370
15 hozzászólás
Az autó pokoli kincs Namíbiában, mert magas rá a vám, mert tripla erős a korrózió, és mert az a használat mindent felemészt. Mint a Vénusz, zord, gyönyörű és pusztító az egész ország.

Eddig nem tudtam pontosan, miért viszik az újságírókat kisebb vagyonokért mindenféle távoli helyekre terepjárókat tesztelni. 2005-ben jártam már Zambiában és Botswanában egy halvány Jeep Cherokee faceliften, s mivel Zambia (ahol az időnk nagy részét töltöttük) egy hatalmas, sík ország, szemmagasságban húzódó, átláthatatlan bozóttal és sima aszfaltutakkal, Botswanából (ami érdekesebb lett volna) pedig fél nap után kizavartak száj- és körömfájás miatt, ezért nem sokat tudtam meg a kocsiról. Talán jobb is – a túrát köszönöm, igen jó volt.

15 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2018. február 1., 16:08 Módosítva: 2018.02.05 06:19
333
13 hozzászólás

A jó reklám az, ami elad - lehet pufogtatni a régi bölcsességet, de az igazságtartalmával kár vitatkozni. Ez a Kia az abszurditásra játszik, és szépen végigelemzi, hogy miben tud többet a Kia Forte, mint a Lamborghini Aventador. 

13 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2018. február 1., 11:15 Módosítva: 2018.02.05 06:19
651
22 hozzászólás

Meglepő találatot hozott fel egy használt autós oldal. Valaki egy MiG 21-est árul kicsi pénzért, természetesen lejárt okmányokkal (persze nem dohányzó, garázsban tartott ;) ).

22 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2018. január 30., 17:44 Módosítva: 2018.02.02 00:06
175
31 hozzászólás
Annyit utazunk autók miatt, hogy sokszor fel sem tűnik, mennyi érdekes helyre jutunk el. Korai kelés, repülés, tesztautó, prezentáció, egy kis vezetés, majd kései hazaérés. Viszont néha elég nagy kerülővel jutunk el a célunkhoz, és sokat is lehet autózni, ráadásul érdekes helyeken. A következő videó pont ezért nem egy autóról szól, hanem egy autó bemutatójáról.

 Holnap reggel pedig elmondjuk, milyen is a Jaguar E-Pace. 

Update: közben holnap lett, és megjelent a teszt.

31 hozzászólás
2018. január 28., 11:48 Módosítva: 2018.01.31 06:41
148
31 hozzászólás

Fekete démon

57712

A projektnek némi tapogatózás után úgy indultam neki, hogy 1,5 évig legalább nem fogok tudni járni az autóval. ehhez képest - ha nem is teljesen üzembiztosan, és csak P-rendszámmal, de - 1/2 év elteltével már el lehetett vele látogatni eseményekre, kiállításra, találkozókra.

31 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2018. január 28., 08:26 Módosítva: 2018.02.01 06:32
133
39 hozzászólás

Bár gyerekkoromban párszor kerültem már dokihoz biciklis sérülések miatt, szerelésből fakadóan először csak tizenkilenc éves koromban kellett beesnem az ügyeletre. Ha belegondolok, az egész korán volt...

A rémes első autómat, az akkor tizenöt éves, de már porrá rohadt Fiat 500-ast hegesztettük Wéber Győzi barátom nagybátyjánál, Ertl Pityuapunál – azért ott, mert az ezer forintnyi összvagyonomból, ami nyár elején volt, csak ingyenmunkára telt. Pityuapuéknál laktunk tehát Tata-Kertvárosban, az autót a kertben faragtuk vagy egy hónapon át, készítettük elő hegesztésre. Amikor eljött a nap, hogy felmenjenek a Váci úton vett küszöbprofilok (azt hiszem, azzal kezdte az ipart a Szegvári Viktor), Pityuapu éppen valami távoli helyszínen melózott a csőszerelő csapatával, s a segédjére bízta a melót - amiért beígértem két egész üveg Kőbambit. A srác profi csőhegesztő volt, olyan varratot tudott készíteni, amilyet Audi-műszerfalon nem lát ma az ember. De hozzá volt szokva, hogy profik veszik körül.

.

39 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2018. január 24., 18:35 Módosítva: 2018.01.27 07:24
2
22 hozzászólás
Irdatlan tempóban változik az autóipar, ami régen kicsinek számított, az most nagynak tűnik, ami régen is nagy volt, az most hatalmas, legalábbis kívülről. Holnap lesz egy részletes teszt az új X3-as BMW-ről, viszont beesett Dávid, akinek van egy X6-os cégautója. Aktuális, 2015-ös modell az is, így adta magát, hogy megnézzük, mennyivel kisebb az X3-as. Nem centivel méricskéltünk, hanem beültem, és szigorúan érzésre összepróbáltam a belteret.

 Holnap reggel pedig X3 teszt, stay tuned!

22 hozzászólás
2018. január 24., 14:29 Módosítva: 2018.01.27 07:24
368
18 hozzászólás

Imádom az expedíciós autókat, nem is magát a technikát, hanem amit sugároznak, vagyis, hogy addig mennek, amíg tart a bolygó. Kalandok a sivatagban, a sarkkörön, a tajgán, mikor merre, legalább olyan komoly élmény, mint sportautózni valahol. 

18 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2018. január 23., 18:03 Módosítva: 2018.01.26 09:54
658
15 hozzászólás

Ma egy pillanatra megállt az élet a szerkesztőségben, mindenki a monitor köré gyűlt, és elakadt a szavunk. Néztük, néztük, de nem hittük el, Iván is csak annyit bírt hozzáfűzni, hogy ennek biztos nincs csaja. Bármit írok ide, csak elvesz belőle, úgyhogy inkább nézzék meg:  

 (Akit szintén áthatott a vallásos áhitat, az a srác YouTube csatornáján folytathatja az álla keresését.) 

15 hozzászólás
2018. január 23., 13:27 Módosítva: 2018.01.27 07:23
386
15 hozzászólás

A Volkswagen-csoport 1,9-es TDI motorja köré legendák épülnek:  bármennyit elmegy , szinte bármeddig húzható, ráadásul keveset is fogyaszt. Nem csoda, hogy nemcsak a használtpiacon népszerűek az ilyen motorral szerelt autók, hanem számos átalakításhoz is szívesen használják. Szeretik az offroadosok, és olyat is láttunk már, hogy  egy problémás Subaru-dízel helyére  szerelték be. Miért ne lehetne Smartba is?

 

15 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2018. január 21., 14:46 Módosítva: 2018.01.25 06:47
372
53 hozzászólás
Az Én autóm a Totalcar autófenntartási kalandsorozata, mely az olvasók élményanyagából merít. A korábbi epizódokban volt már turbódízel Volvo, Lexus-suv, a rohadási hajlama miatt rettegett Mercedes, persze rozsda nélkül, ezúttal pedig valami egészen más következik. Istvánnal tavaly szeptember óta levelezünk, ő viszont több mint tizenöt évnyi szerviztapasztalatot zúdított a nyakamba a családja Citroen C8-ával kapcsolatban.

Ezeknek a nagy egyterűeknek az ára mára bezuhant egymillió forint környékére, így nem csoda, ha sokan számításba veszik őket, amikor családi autót keresnek. A Citroen C8 az Eurovan 2 sorozat tagja, némi átmaszkírozással nagyjából egy időben forgalmazták Fiat Ulysse, Peugeot 807, Lancia Phedra néven is és a 2002-től 2014-ig gyártott típuscsaládhoz összesen kilencféle motort lehetett rendelni.

Az alapot a kétliteres benzines jelentette, de az EV2-k kaphatóak voltak 2,2-es, szintén soros, négyhengeres és háromezres V6-os motorral, valamint többféle PSA-eredetű, közös nyomócsöves dízellel is. A nagy forgatónyomaték-alacsony fogyasztás kombináció miatt elvileg a dízelek ideálisak ehhez az autóhoz, ám mivel az Eurovan 2 nem mai konstrukció, éppen ezekkel kell a leginkább vigyázni. Nehézkes szerelhetőségük és összetettségük, illetve a common rail rendszer drága elemei miatt súlyos szervizszámlákkal tehetik pokollá a valahányadik tulajdonos életét.

53 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2018. január 21., 11:42 Módosítva: 2018.01.26 06:24
244
23 hozzászólás

Van olyan jármű, amivel simán lejutunk, és még szabályt se kell szegni. A lakóautók/kocsik és a pickupok mellett a repülés is a mániáim közé tartozik. Na nem az utasszállítókkal, azt meghagyom a nemzetközi tesztekre, meg amúgy se nagy élmény egy zajos csőben kuporogni. Bár a Toyota Proace lengyel bemutatójára vivő Dash 8 kellemes meglepetés volt.

23 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2018. január 21., 11:40 Módosítva: 2018.01.24 07:05
110
15 hozzászólás

Miért, mit vegyek b.meg!? Skodát?

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Tehetős, fiatal barátaim beszélgetése közben hangzott el a címben szereplő mondat, amikor egyikük autóvásárlási terveit tárgyalták meg néhány pohár sör mellett. A szóba kerülő prémium autókkal kapcsolatban ugyanis valakinek biztosan volt valami rossz tapasztalata: zörög a műszerfal, drága a javítás, nehezen elérhető alkatrészek stb. Erre fakadt ki keserűen az autóvásárlás előtt álló cimbora: „Miért? Mit vegyek b.meg? Škodát?”

15 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2018. január 21., 07:19 Módosítva: 2019.09.30 16:37
2117
68 hozzászólás

A kíváncsiságból beszerzett Lidl-tetőcsomagtartó, amit azért vettünk meg, hogy tudjuk, neked érdemes-e kiadnod pénzt érte, csak árválkodott a szerkesztőségben. Épp senkinek nem volt tetőcsomagtartani valója (vagy ha igen, nem volt a kombiján tetősín). Ahogy nézegettem a dobozát, eszembe jutott pár régi KRESZ-film, amikben mindig elmondták, az üzemanyag-takarékos vezetés egyik fontos eleme, hogy ne hurcolj egy rakás felesleges dolgot a kocsidban, illetve csak akkor vigyél bármit a tetőn, ha a kocsiban tényleg nem fér el. És a tetőcsomagtartót szereljed le, mert már az a nem túl terjedelmes szerkezet önmagában is túlfogyasztást okoz. (Itt ez a csodás kisfilm, 9:30-tól épp ezt a témát feszegetik. Pedig akkoriban 50 forintból megvolt a telitank :) )

Oké, azt mondják, többet fogyaszt ha fent van a tetőcsomagtartó. De ez csak két, viszonylag áramvonalas profilú rúd, ugyan, mennyivel lehet magasabb a fogyasztás? Nagyon sok autót lehet látni az utcán, amelyiken éjjel-nappal fent van a tetőcsomi. Most akkor őket nem érdekli a pazarlás, vagy kamu az egész, ennyit nem is számít? Ki kell próbálni, úgyis megyek hosszabb útra, akkor a Škodára feldobom a két keresztrudat, megmérem oda meg vissza is a fogyasztást.

68 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2018. január 20., 23:39 Módosítva: 2018.01.22 17:09
7
15 hozzászólás

Bár két játék már lement, még mindig van nálunk pár jegy a jövő heti AgrárgépShow-ra. Mindjárt indul a program, szóval hagyjuk a felesleges ömlengést: a kép alatt a feladat az újabb négyszer három jegyért, plusz az axiálos szakácskönyvekért. 

IMG 3027
15 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2018. január 20., 17:39 Módosítva: 2018.01.24 07:05
62
8 hozzászólás

Bár a Tax The Rich nevű bagázs, az extrémdrága sportautókkal nem sportautóknak való helyeken csapató őrültek csapata egy ideje nem aktív, kaptak egy erős kihívót. Ez a huracanos srác olyat dagonyázott Lamborghinijével, amit szándékosan talán soha többé nem fog senki. 

8 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2018. január 20., 14:10 Módosítva: 2018.01.24 07:06
250
20 hozzászólás

Időnként feltűnik a YouTube-on egy-egy új videó egy keskeny hídról, ami látszólag a nagy büdös semmiből a nagy büdös semmibe vezet. Mintha épp összedőlni készülne, miközben alatta sebesen folyik egy szürke, rideg folyó, majd ezeken a videókon aztán rendre átkel valaki valamivel, mondjuk a rozoga deszkáknál alig keskenyebb nyomtávú terepjáróval. Ez a híd volna Kandinszkij-híd, amiről mostanság ez a bő egyéves drónvideó virál a neten.

20 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2018. január 20., 10:59 Módosítva: 2018.01.24 07:05
243
49 hozzászólás

Évekkel ezelőtt egy belsőkamerás felvételen néztem, hogyan próbál meg egy mentőautó a dugón keresztülvágva eljutni a beteghez (igen, néha szoktam ilyenekkel időt múlatni), megdöbbenten néztem a monitort. Mi van? Ez a sziréna lenne, amit épp hallok? Az nem lehet. Ettől nem kapod fel a fejedet, hogy hoppá, valakinek sietnie kell. Inkább azt nézed, hol jön a fagyi, vagy a mélyhűtött pizza. Sajnos azt a régi videót nem találtam meg, de erről beszélek:

49 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2018. január 20., 08:00 Módosítva: 2018.05.18 15:39
730
10 hozzászólás

Akárcsak a Breaking Bad, vagy a Stranger Things a Narcos is azután jutott el hozzám, amikor a többség már túl volt rajta. A sorozat jelenleg a harmadik évadánál tart, az első kettő Pablo Escobar felemelkedését és bukását meséli el, a harmadik pedig a halála után időszakról, és a rivális drogbárókról szól. Wagner Moura mint Escobar hibátlan, igaz, a helyi nézők kritizálták, hogy a brazil akcentusa nem autentikus a kolumbiai  Patrón  szerepével. Boyd Holbrook amolyan szegény ember Ryan Goslingja, mint drogrendész nem túl erős karakter, Moura Escobarja mellett kifejezetten halovány, viszont a cinikus, szénfekete humorral átszőtt narrációja utánozhatatlan hangulatot ad a sorozatnak.

10 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2018. január 18., 17:28 Módosítva: 2018.01.21 20:36
102
0 hozzászólás

A 2018-as Dakaron pár napja még a kategória első helyén volt a Kamaz-Master csapata. A hajtásban még arra is volt idejük, hogy bemutassák, hogyan és hol tengetik üres óráikat. A lakó-Kamaz bemutatása közben gyanúsan tiszta volt ugyan minden, de biztos csak ilyen rendesen takarítanak a kamazos fiúk. Viszont kiderült, hogy gigantikus hűtő mellett beépített sörcsap is van a fedélzeten.

A később felbukkanó Icequeen-feliratú fura tárgy egy cryokapszula. Itt elsősorban ízületi fájdalmak és gyulladások ellen használják. Működése nagy vonalakban, hogy folyékony nitrogénnel lehűtik a kamrát olyan -110 és -150 fok közé. Ekkor a bőr hőmérséklete 5-10 fokra csökken, de mivel nem maradnak bent sokáig, így a belső hő nem esik kritikus szint alá. 

Oroszul tudók előnyben.

Szólj hozzá!
2018. január 18., 16:47 Módosítva: 2018.01.20 23:41
23 hozzászólás

Ha még nem jött szembe az előző hiénaposzt, talán arról sem hallottál, hogy jövőhéten AgrárgépShow lesz a Hungexpón. Pedig lesz, nálunk pedig van rengeteg megnyerhető belépő hozzá. Mit kell tenni érte? A következő bekezdésben a válasz. 

Ilyen szakácskönyvet is lehet nyerni
Ilyen szakácskönyvet is lehet nyerni
23 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2018. január 18., 12:02 Módosítva: 2018.01.20 23:41
40
23 hozzászólás

Jövő héten négy napig megint a hazai agrárvilág zarándokhelye lesz a Hungexpo és ahogy ilyenkor lenni szokott, az Axiál ránk borított egy zsák belépőt, hogy szórjuk ki az arra érdemes olvasóknak. Aki hiénát sejt, jó úton jár ez itt egy feladványos poszt ajándék jegyekért az AgrárgépShow-ra

IMG 3027
23 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2018. január 16., 20:56 Módosítva: 2018.01.21 11:44
145
15 hozzászólás

Ha valahonnan, a Times Square-ről nem vártuk volna ezt a videót. Egyrészt a zsúfolt, keresztutcák-szabdalta, millió lámpával tömött Manhattan nem az a hely, ahol nagy divatja van a gumiégetésnek vagy a bármiféle közveszélyes vagánykodásnak. Másrészt az USA nagyon nem az a hely, ahol gázt szokás adni, ha egy rendőr az autód elé áll. Megmagyarázhatatlan másodpercek világ központjának központjából. 

15 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Basszus, új autóm lett!

2018. január 16., 17:32 Módosítva: 2018.01.20 23:41
281
28 hozzászólás

Beülsz hidegben az 1,9-es TDI motoros Octaviába, izzítasz, indítasz, teker kicsit, már megy is. Ugyanez melegben, vagy nagyon meleg motornál már nem megy simán: izzít, teker-teker-teker-teker-teker-teker, aztán beindul. Alkalmanként fehéres füst is távozik ilyenkor a kipufogóból. Másnap reggel megint pöccre forog a motor. Oké, sok benne a kilométer (Ha a kocsim beszélni tudna, hej de nagy mesemondó volna...), de a kopott dízeleknek épp hidegben kéne rosszul, és melegben jól indulniuk, nem?

Természetesen ilyenkor az ember azonnal fórumokat kezd böngészni. Keresőbe beírod angolul, németül esetleg magyarul a problémát, aztán okosodsz. Kis netszántás után kiderült, visszatérő TDI-hiba ez, többféle oka lehet és többféle gyógymód van rá. A probléma oka a nem megfelelő indítási fordulatszám. A magyarázatok szerint nem pörög elég gyorsan az önindító, ezért a motorvezérlő azt hiszi, hideg a motor, rátol az üzemanyag-mennyiségre, ettől aztán a meleg motor kicsit megfullad, de aztán beindul. Ahhá, ez így magyarázza a jelenségeket.

A jelenségnek három oka lehet: gyenge akksi, gyenge önindító, oxidálódott elektromos csatlakozások. Ugyanakkor sokan esküdöznek arra is, hogy chiptuninghoz értőkkel kell átíratni a motorprogramot, és minden fasza lesz. Aztán volt dízelben jártas ismerős, aki azt mondta, kopott az adagoló és ezért nem szállít melegen eleget (megnőnek az illesztések, a gázolaj is folyósabb ilyenkor). Ezt mondjuk a csodaadalék tesztelése alatt mért teljesítmény, illetve a vezérléscsere utáni adagolóbeállításkor látott értékek nem igazolták.

Csináltam egyszer egy gyors kuplungozást az autón, akkor kezemben volt az önindító is. Átnéztem, semmi rendellenest nem láttam rajta, az elektromos érintkezőket mindenhol megtisztítottam. A probléma maradt. Cseréltem akkumulátort, a probléma maradt. Közben Pere Lacinak az Octaviájában totálisan meghalt az önindító, együtt vadásztunk hozzá egy felújított darabot. Nála totális volt az önindító-exitus, de azt mondta a csere után, hogy az autója megtáltosodott, úgy indul, mint új korában. Már pedig ha ez így van, akkor  veszek én is egyet.

Nekem az autóalkatrészes boltban kapható, felújított önindító volt a jó választás (a régi önindítót oda kell adni cserébe), mert van lehetőségem meg kedvem is szerelgetni, és ez instant megoldás volt. De aki nem tud/akar bütykölni, választhatja a műhelyben felújíttatást is, sok autóvillamosságis meg tudja ezt oldani, a gyakoribb típusoknál még nekik is van raktáron általuk újba tett cseredarab. Pere Laci elmondása szerint nála seperc alatt kint volt a kocsiból az önindító, alá se kellett feküdni – és tényleg: akkumulátor, akksitálca ki és minden hozzáférhető volt fentről. Ha csak a régi ki – új be műveletsort csinálom, fél órát sem csavarozok, de minden csatlakozót megdrótkorongoztam-smirgliztem, fotóztam a procedúrát, úgyhogy biztos volt vagy 45 perc az egész.

A kiszerelt önindító is Bosch, a láthatóan profin, nagyüzemi körülmények közt felújított darab is az. Gyanús, hogy amit kiszedtem, szintén egy már rekondicionált önindító volt, mert az egész telibe volt festve, ez tipikus kisipari megoldás. Az „új” viszont csak a motor házán és a behúzómágnesnél volt fekete, az alu öntvény szemcseszórt, a csavarok-apróságok meg horganyzottak.

Mindent akkurátusan visszapakoltam a helyére, bekötöttem az akksit, és jöhetett az igazság pillanata.

Mmmedve anyám, hogy indul már?! Szinte a kulcs elfordításának gondolatára jár a motor. Eltartott egy darabig, mire megszoktam, jó darabig minden indítás elégedett ovis-vigyort varázsolt a fejemre. Tényleg, onnantól, hogy meglett a megfelelő fordulatszám, varázslatosan gyorsan rákezdett a kle-kle-kle, nincs itt semmi baj az adagolóval, kérem tisztelettel. Azóta Pistike haverom is mesélte, hogy ő az öreg Transitjában cserélte ki az önindítót, és annyira drasztikus volt a változás, hogy első indítás után hirtelen leállította a motort, azt hitte, valami tönkrement, mert ilyen gyorsan sosem kelt életre a motor. (Gyorsan megjegyzem, hogy szerettem volna linkelni a Muppet Show sztárját, Topi Mackót, ahogy azt mondja, medve anyám - mert hogy tőle szármzik a mondás -, de sehol egy videó. Kedves olvasók, segítsetek már!)

Mondjuk eltelt pár hónap, azóta hidegben mint ha nem minden henger ébredne fel azonnal. Elindul, de kicsit sántán. Az izzításra gyanakszom...

Az önindító (meg a 109-es relé) átka

Nagyjából hasonló Octaviám van, mint Sipinek. Az enyémben kevesebb a méter, de egy bizonyos szint fölött ez igazából mindegy.

Rendszeresen konzultálunk, ha a perpetum mobilének kikiáltott 1.9 TDI valamiért mégsem mozog vagy a zörög szekér. Az önindító átka szinte egyszerre szállt ránk. Pontosabban nekem már volt korábban 109-es relé problémám, ami szintén gátolja a motor indítását (nyugi, Laci, nekem is megédesítette egy reptérre rohanásomat ez a kis mocsok - Sipos Z.). A 109-es relé eléggé főnök, mert ő adja az áramot az izzításért felelős relének, a légtömegmérőnek, a sebesség jeladónak és még számos fontos áramkörnek. Ez a relé sokszor okoz galibát a korosabb TDI-kben, az enyém is állt már a rakparton miatta. Olyan, mintha az önindító, vagy a gyújtáskapcsoló lenne rossz, de csak az érintkezők vannak eloxidálódva a relé kupakja alatt.

Köztudott, hogy a TDI motor érzékeny az indítási fordulatszámra. A hibás (bár még működő) önindító képes arra, hogy a motor, miután beindult, égtelen csattogással rázza a kasznit. Minden tizedik indítás után zakatolt az autó. Aztán elkezdődött a rapszódikus nem indítás. A kábeleket leellenőriztem, kontakthiba kizárva. Gondoltam, a gyújtáskapcsoló adta meg magát. A kulcs elfordítására kattant az önindító, de a motort nem forgatta. Ok, akkor behúzómágnes lesz a ludas. Kiszereltem az indítómotort, aztán meg szét. A szénkefék viseletesek voltak, a 270000 kilométeres futásteljesítmény mellett ez rendben is van. A szerkezet többi része nem látszott nagyon betegnek, minden mozgott, forgott, csúszott és a satuba befogva vehemensen reagált a 12 voltra Ennek ellenére megrendeltem egy felújított cseredarabot. Amióta beépítettem, se zakatolás, se indítás megtagadás. Az egészben az a furcsa, hogy fülre pont úgy teker, pont úgy csinál mindent, mint a régi. De mégsem. A sok apró hiba összeadódik. A forgórész kommutátorszeletei között a szénkefék kopadéka vezetőréteget hozhat létre. A szénkefék rugói kilágyulnak, már nem olyan erősen nyomják a forgórészhez. Az önindító akkor működik tökéletesen, ha az állórész és a forgórész mágneses mezői egymásra merőlegesek. Ha a perselyek kissé kopottak, a légrés torzul, csökken teljesítmény. A mágneskapcsoló kapcsolóhídja biztosan „beégett”, hiszen nagy áramot kapcsol, elkerülhetetlen az ívképződés. Az ívképződés (szikrázás) pedig anyagmozgással jár.

Megérett a cserére az egész szerkezet. Tizenöt évenként belefér.

28 hozzászólás
2018. január 14., 09:56 Módosítva: 2018.01.16 17:36
333
51 hozzászólás

Az összes szomszéd, na meg a Lajos...

69975

Ez az autó maga a Lét elviselhetetlen könnyűsége. Most olvastam a Dharamsala Zeitung –ban, hogy a Dalai Láma négyszáz ilyet rendelt a szerzeteseinek. Mandala festegetés helyett fogják javítgatni őket, újra meg újra.

51 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még