2016. április 30., 09:49 Módosítva: 2016.05.04 06:33
246
126 hozzászólás
Naná, megint feltört az Alfa-mániám. De ennyire közel sosem voltam az elmúlt négy és fél évben ahhoz, hogy vegyek bármilyen autót. Egy hétig ezzel keltem-feküdtem... aztán nyeltem egyet.

Utálom a Használtautót. ÚÚÚÚTÁLOM. Ez az oka mindennek. Meg a Vatera. Meg az eBay. És a mobile.de. És a Jófogás, a subito.it, a leboncoin.fr, a marktplaats.nl, a willhaben.at... Ehhh... Mind négyméteres márványtalapzatra állított bronzszobrai a végtelen gyengeségemnek, szánalmasságomnak, befolyásolhatóságomnak. Ha valaki azt mondja, minek él az ilyen, mint én, csakis egyetértően tudok vele bólogatni, és segítségül még magamba is döfök néhány rozsdás és életlen rosszindulatú megjegyzést, hogy segítsek az önszapulásomban. Mindent aláírok, ami rossz és becsmérlő rám nézve.

126 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2016. április 27., 17:39 Módosítva: 2016.04.29 10:15
285
17 hozzászólás

Will You Be Here Tomorrow? Itt leszel holnap is? - kérdezi címében Minden Idők Munkavédelmi Videója. A Gizmodo fedezte fel újra a műfaj csúcsát, a kisfilmet, ami szűk öt percben foglalja össze az üzemi balesetek szélsőségeit. Hangolásként néhány gif:  

Amikor rossz helyre parkolod a létra lábát...
Amikor rossz helyre parkolod a létra lábát...
17 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2016. április 27., 15:31 Módosítva: 2016.04.29 11:38
335
23 hozzászólás

Nem nagy túlzás azt állítani, hogy a hazai autó- és motorsport évek óta vergődik. Az ok számtalan, a bűnbakok keresése pazar, csak éppen a helyzet nem változik sokat. Kevés néző, rossz szájíz úgy a rali és a gyorsasági szakág körüli légkör miatt és talán maroknyi pilóta és csapat, akiket még tényleg a versenyzés szeretete motivál. Vannak nálunk felkentebb és bennfentesebb szaklapok, azok fórumaiból csak úgy ömlik a szenny, aki el akar borzadni, ott mindent megtalál.

Van viszont valami, ami személy szerint nekem már hosszú évek óta nagyon hiányzott és ami véleményem szerint könnyen visszahozhatna valamit a gyorsasági OB megkopott fényéből. Nézzék csak az idei kiírást!

23 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Norbi autójával csak a baj volt

2016. április 26., 19:17 Módosítva: 2016.04.29 10:15
70
7 hozzászólás

A videó, ami bizonyítja, ez a WTCC futam még annál is nagyobb szívás volt Michelisznek, mint azt eddig gondoltuk. A pillanat, amikor Norbi elfüstölt turbójú autóját szállító tréler elakadt a Ringen - alacsony volt a Volvo tábla.

7 hozzászólás
2016. április 26., 14:22 Módosítva: 2016.04.29 10:15
6211
53 hozzászólás

Ma van a csernobili atomkatasztrófa harmincadik évfordulója. Ugyan nukleáris balesetek korábban - és ezek után - is történtek, de azok sosem kaptak ekkora médiafigyelmet, igaz, a csernobili balesetről is csak egy svéd atomerőmű méréseinek köszönhetően szerzett tudomást a nyugat. Hatszázezer ember dolgozott a mentésen, egyesek úgy, hogy tudták, a biztos halálba mennek, másoknak nem volt fogalmuk a sugárzás élettani hatásairól. Ironikus, hogy a mentésben résztvevő gépek jórészt a hidegháború őrült és túlpörgetett korszakának szüleményei voltak.

53 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2016. április 25., 14:43 Módosítva: 2016.04.29 10:15
410
8 hozzászólás

A Little Red Corvette az 1999 című 1983-ban megjelent remek album egyik nagy slágere volt. Az 57 évesen elhunyt zseni annak idején egy éjszakai lemezfelvétel után rakta össze fejben egy rózsaszín Ford Edsel hátsó ülésén szunyókálva, amikor Lisa Coleman - aki a Revolution néven futó kísérőzenekar remek billentyűse volt - hazafelé vitte. Valamit ő jegyzett meg a szövegből, valamit Prince és másnap fel is vették a dalt. A General Motorsnál pedig azt vették észre, hogy hirtelen megugrottak a Corvette-eladások, pirosban.

Little Red Corvette
Baby, you're much too fast
Little Red Corvette
Need to find a love that's gonna last, hey hey.
8 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2016. április 24., 18:04 Módosítva: 2016.04.26 15:30
77
2 hozzászólás

Egy versenyautó egyértelműen félkész állapotában a legszebb. Még látszik a komoly technika, amit majd a lemezek eltakarnak, de már látni az egészet, mint mikor a szemünk összeköti a pontokat a gyerekeknek szánt rajzon. Ebben az állapotában csípem el a BME Formula Student csapatának az autóját is, éppen tíz óra múlva telik le a határidő az összeszerelésre. Ezzel együtt sincs eszeveszett kapkodás, persze messze nem lazsálnak, inkább megfontolt a munka. Az új versenyautót négy kerékagymotor hajtja, egyenként 330 newtonméterrel. És az egész alig több 200 kilónál.

2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ferjánczra emlékeztek

2016. április 24., 11:07 Módosítva: 2016.04.26 19:20
88
2 hozzászólás

Az örökös bajnok Ferjáncz Attila halálának híre sokakat megrendített, természetesen egész nap téma volt a Hungaroringen. Este, mikor az összes versenyautót leállították, minden programnak vége volt, komoly tömeg gyűlt össze a Ferjáncz-oltár előtt. Élénk narancssárga lett a depó, minden pályabíró, a Hungaroring szinte összes munkatársa megjelent – és természetesen a magyar versenyzők, csapattagok is mind lerótták a tiszteletüket Ferjáncz Attila képe előtt.

2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2016. április 24., 08:51 Módosítva: 2016.04.26 12:56
62
56 hozzászólás

Wackor Miki mókatára

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Fék szinkron pusztulat: a féktárcsa és a fékbetétek egyszerre fonnyadnak el mint babakék, középkonzol színű virágocskák a lenyugvó Nap fényétől vörösre festett tehénszarban. Ez nagyon szép teljesítmény a fékbetéttől és messze nem olyan szép teljesítmény a féktárcsáktól.

56 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Egy százassal törik fel az autód?

2016. április 24., 06:36 Módosítva: 2016.04.26 17:19
514
39 hozzászólás

Elém dobta a Facebook, hogy mindenki nagyon vigyázzon, mert ha nem figyelek eléggé, egy pénzérmével meghekkelik az autóm zárját, és úgy jutnak be a csibészek a kocsimba, hogy gyakorlatilag én nyitom ki nekik az ajtót. Hiszem, ha látom.

39 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2016. április 19., 15:26 Módosítva: 2016.04.24 20:33
418
226 hozzászólás
Sose undorodtam a férgektől, inkább viccesnek láttam őket, bár amikor papírzacskóból cseresznyét szemezgetve, Moraviát olvasgatva a Rába-parton, fél kiló után vettem észre, hogy minden szem kukacos, akkor kicsit megindult bennem valami, még katonakoromban. Azóta köszönöm semmi, de most, egy életre megutáltam őket. Ugyanis elpusztították, ami a legnagyobb érték volt a Pontonban.

Hihetetlen öröm: a szétkopott motor horrorjainak feltárása, a teljes generál, összerakás, beszabályzás, majd ezer apró-cseprő egyéb probléma megoldása után a Ponton végre készen állt az első bejáratós próbaútjára. Szombat éjjelre terveztem az akciót – nem akartam sem a hétvégi kirándulókat, se a kamionosokat zavarni az első ügyetlen lépésekkel. Jött is volna velem egy kisebb csapat, fotózni, utazni, szurkolni, körben az M0-án.

226 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2016. április 18., 13:42 Módosítva: 2016.04.19 14:05
31
2 hozzászólás

Ideköltözött a srác, a cimbora, a fiú a szomszédból, akit mindenki szeret. Mostantól minden vele kapcsolatos friss hírt megkapsz a címlapunkon is, hiszen Norbi ezentúl a jobb oldali Telex-doboz rendszeres szereplője lesz. Fogadjátok szeretettel, szerintünk nem lesz nehéz.
Találkozunk hétvégén a Hungaroringen!

2 hozzászólás
2016. április 17., 14:53 Módosítva: 2016.04.18 18:01
81
38 hozzászólás

Busz, a javából

Az autó külsejét nem kell túlragozni: Ez egy busz. De nem akármilyen!!! Valahogy megpróbálták a formába passzírozni a sportosságot, némi eleganciát, de a méretei alapján ez egy igazi családi autó. (végül is ezért vettük).

38 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2016. április 17., 10:56 Módosítva: 2016.04.21 06:20
171
11 hozzászólás

Az Oldtimer Premier sikerét jól mutatja a tény, hogy elég volt öt alkalom ahhoz, hogy szétrepessze a rendelkezésre álló több ezer négyzetméternyi helyet Budapest határában és az idei – azaz hatodik – rendezvénynek már jelentősen át kellett alakulnia ahhoz, hogy még több jármű és néző beférjen. Ilyenkor törvényszerűen árat szokás emelni, feltéve, ha eleve nem ingyenes rendezvény lenne ez a remek, autós-motoros összeröffenés. Manapság idehaza nem kis teljesítmény tető alá hozni mindezt.

11 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2016. április 16., 12:01 Módosítva: 2016.04.19 15:33
391
34 hozzászólás

A legjobb körforgalom – ez szerepelt a tárgy mezőben annál a levélnél, amelyet olvasónk, László küldött. Az alábbi képet azzal kommentálta, hogy legalább a baleset ritka lehet, és vélhetően egy kis maradék európai uniós forrást kellett valahova gyorsan elkölteni.

34 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Lebuktatott közteresek a kameránk előtt

2016. április 15., 18:13 Módosítva: 2017.06.19 00:18
2491
131 hozzászólás

A magyar jogszabályok szerint táblával vagy burkolatfestéssel kell jelezni a mozgáskorlátozottak számára fenntartott parkolóhelyeket. Ha a kétféle jelzés közül az egyik a helyén van, már büntethetnek a közteresek. A budapesti gyakorlat szerint büntetnek is, miközben sok helyen kopottak vagy hiányoznak a felfestések, a fa takarja a táblákat, esetleg nem mindkét irányba mutatnak egy kétirányú utcában. A bírság minimum 50 ezer forint, de ha fellebbezel simán lehet 100 is.

131 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2016. április 15., 13:08 Módosítva: 2016.04.19 06:53
286
36 hozzászólás

Mitől leszel igazi hipszter? Azt hitted, a kockás ing, a vastag keretes szemüveg, a nagy szakáll és a kis hátizsák tesz azzá? Hát nem! A németországi Lada megmondja a frankót! Neked egy 4x4 Urban (leánykori nevén Niva) kell!

A kúlságnak új királya van.

36 hozzászólás
2016. április 13., 11:48 Módosítva: 2016.04.15 14:05
251
9 hozzászólás

Emlékeznek még Jean-Claude Van Damme spárgájára két kamion között? A Volvo teherautós ágazata ezúttal is le akar nyűgözni minket: Magnus Samuelsson, a világ korábbi legerősebb embere, valamint Brian Weatherley haszongépjárműves újságíró hoznak mozgásba egy 750 tonnás szerelvényt az új I-Shift kúszófokozat segítségével.

9 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2016. április 11., 18:49 Módosítva: 2016.04.13 11:52
48
2 hozzászólás
Felpörögtek a GT-sorozatok, tömegbaleset ritkította a Nascar-mezőnyt és mindenkit elvert kis-Schumi Misanóban. Ez történt a motorsportban hétvégén.

Olasz Formula-4 - Misano

Ha egy futamot sem nyert volna az olasz Formula-4 szezonnyitóján, akkor is Mick Schumacherről lett volna hangos az autósport-sajtó a hétvégén. De nyert, méghozzá a négyből kettőt, és ezzel az első forduló után újoncként vezeti a pontversenyt a hétszeres Formula-1-es világbajnok fia.

Nevével ellentétben az olasz Formula-4 mezőnye nagyon nemzetközi, eddigi két szezonját egy kanadai és egy észt nyerték, de Kínától Venezueláig van itt mindenfelől induló. Az olyan Formula-1-es előszobáknak tekinthető sorozatok, mint a GP2 vagy a Formula V8 3.5 Series előszobáiba lehet jutni innen. Mick idén itt is teljes szezont tervez az német Formula-4 mellett, ahol tavaly egyetlen futamgyőzelemmel tizedik lett a pontversenyben.

A misanói fordulóban kis-Schumi először szárazon, majd esőben verte el a mezőnyt. A lebonyolítási rendszer szerint az első három futamon rotálják az indulókat, így a háromból mindenki csak két futamon vehet részt. A legjobbak kvalifikálják magukat a negyedik futamra. Ezen a vasárnapi főfutamon két győzelme után Schumacher a pole-ból indult, majd egy rontott rajt után a tizennyolcadik helyről kapaszkodott fel ötödiknek. Ott végül Dél-Amerika uralta el a dobogót: az argentin Marcos Siebert nyert, a mexikói Raúl Guzmán lett a harmadik.

Pontverseny állása Misano után:

1. Mick Schumacher - 62 pont

2. Raúl Guzmán - 58 pont

3. Marcos Siebert - 53 pont

Blancpain GT Series - Misano

Elstartolt a jelen formájában idén hároméves Blancpain GT Series is. Az egy évet megélt FIA GT Series utóda lényegében két különálló sorozat vegyítve. A sprintszériából és hosszútávú szériából összerakott bajnokság egy sprintversennyel startolt Misanóban. A kvalifikációs futamon még úgy tűnt, a tavaly csak év végére magára találó Bentley az M-Sport által elkészített Continental GT-kkel versenyben lesz a belga audis címvédőkkel, aztán közelébe nem ért senki a Vanthoor-Vervish-párosnak.

A 280 éves svájci óramárkáról elnevezett sorozat nagy hírűnek semmiképp sem nevezhető, pedig idén is az ő naptárukban szerepel majd a Spa-i 24 órás. Az majd július végén jön, a Blancpain GT következő futama Monzában lesz két hét múlva.

A kvalifikációs futam legjobb mozzanata amúgy:

Végeredmény:

1.   Frederic Vervisch, Laurens Vanthoor - Audi R8 LMS

2. Dominik Baumann, Maximilian Buhk - Mercedes-AMG GT3

3. Philipp Eng, Alexander Sims - BMW M6 GT3

A misanói futam teljes végeredménye itt, a pontverseny állása majd ide frissül.

2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2016. április 11., 15:17 Módosítva: 2016.04.13 13:12
8 hozzászólás

Az idei Rajzást, a hagyományokhoz híven, április első szombatján rendezte meg a Magyarországi Bogarasok Klubja. Az eseménynek, a korábbi évekhez hasonlóan a biatorbágyi Premier Outlet Center adott otthont. A hűvös, felhős idő sajnos sokakat otthon tartott, de azért így is volt látnivaló a parkolóban.

 

8 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2016. április 11., 13:26 Módosítva: 2016.04.13 16:05
30
14 hozzászólás

Meglepődhetett az utóbbi pár napban, aki a szokásos módon akart befordulni az óbudai Kórház utcába a Szentendrei út felől. Behajtani tilos tábla várja az autósokat, és a Közterület Felügyelet kint álló munkatársai is felhívják a figyelmet arra, hogy a Miklós utcán lehet befordulni, ugyanis a Kórház utca rövid, térköves szakaszt elzárják az autóforgalom elől, és sétálóutcává alakítják.

14 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2016. április 10., 06:41 Módosítva: 2016.04.12 08:42
283
98 hozzászólás
Eljutottunk ide is. Már csak egy szabad, csillagfényes szombat este kell, és nekiindulok az első bejáratós próbaútnak a nagygenerál után. Nem árt tudniuk – nem véletlenül nem írtam két hónapja Dezsőről, rettentő piszmogással teltek a hétvégék.

Van egy pont, ahol a hétvégi barácsoló elválik az autószerelőtől. Nos, ezen rég túlléptem. Nem mellet akarok döngetni, kényszer tette és nem vagyok benne ügyes. Jó ideje autószerelői feladatokat végzek a Pontonon, holott tíz évvel ezelőtt még úgy gondoltam – sose fogok már ilyet, mert majd minden hasonló munkát inkább kiadok a kezemből. De máshogy hozta a kényszer, és megint csak hozzáteszem: nem is csinálom jól. Sajnos az igazán jó szakit nem tudom megfizetni, kivárni sem, ráadásul előfordult már, hogy igazán jó szaki után is napokat kellett szerelnem és rendbe tennem dolgokat. Bénán, zsákutcákba szaladva, folyamatosan verejtékezve a taposóaknákon való lépkedéstől, de a végén diadalittasan. Manapság inkább nekilátok magam, csak drága Kareszom és Háda Szabim telefonszámát tartom készenlétben, just in case. Merazsosemárt.

98 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2016. április 8., 17:12 Módosítva: 2016.04.12 06:23
694
75 hozzászólás

Néhány hete cikket írtam arról, hogy olvasónk magyar tulajdonostól, használtan vásárolt Renault Modusát két évvel azután foglalta le a rendőrség, hogy az autót a vásárlás előtt márkaszervizben bevizsgálták, majd a kötelező, 17 ezer forintos állami eredetiség vizsgálaton is megfelelt. Lopott volt, mint még ki tudja hány használt autó, amelyek átmennek az eredetiségvizsgálaton. Ez azért különösen érdekes, mert bár a vizsgálatot mindig magáncég végzi, az eredményéről szóló bizonyítvány valódi hivatalos közokirat, a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalának fejlécével és egy szép címeres pecséttel. A hivatal nem vállal felelősséget, és ha a vizsgálócég megszűnik, a kártérítés is veszélybe kerül.

75 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2016. április 8., 11:08 Módosítva: 2017.06.17 11:26
1462
7 hozzászólás

Egyvalaki van a Földön, aki tudja, milyen 350 km/h-nál driftre rántani egy autót és az immár hivatalosan Kavabata Maszato. A japán drifter az emirátusokban, Fudzsejra emírség repterén állított fel új drift sebességi rekordot egy 1380 lóerős Nissan GT-R-rel. A rekord egész pontosan 304,96 km/h, ennyivel ment a Nissan, mire harminc fokos szögbe fordult, azaz hivatalosan is driftelt. A pontos mérési metódus nem ismert, ahogy a mutatványból is csak a csúcsmomentumot publikálta még a Nissan. 

7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2016. április 4., 18:40 Módosítva: 2016.04.06 21:13
20
8 hozzászólás
Egy ideje már ez az első hétvége, hogy a Formula-1 izgalmasabb volt a Formula-E-nél. Felpörgött a motorsportélet, egymást érték hétvégén a futamok a világ versenypályáin. Michelisz Norbi mentette a magyar túraautósok becsületét.

IndyCar - Phoenix Grand Prix

A betonfalérintőkről szólt első sorban az IndyCar idei második futama. A Phoenix-i oválra tízenegy év után visszatérő széria nem sok izgalmat termelt a 250 körös futamon. A címvédő Scott Dixon simán nyert, míg két legnagyobb riválisa, Juan-Pablo Montoya és Helio Castroneves versenyét egyaránt egy-egy jobb első defekt rontotta el. Gigahosszú szöveges beszámoló ezen a linken található, a lényeges momentumok szűk három percben pedig: 

Végeredmény:

1. Scott Dixon

2. Simon Peganaud

3. Will Power

A következő futam két hét múlva jön Long Beach-en; a Phoenix-i forduló teljes végeredményét és a pontverseny állását itt találod.

8 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még