9 éves volt amikor megvettem, 196 000 km-el az órájában. Nem ez volt a cél, de mercis szerelő ismerősé volt (ő szervizeli azóta is), és sokat nyomott a latba, hogy nem leszek áthajítva a palánkon. Tetszett, de nem volt szerelem első látásra, azóta viszont fellángolt a szerelem, mert nem tudok betelni vele.
Egy kis AMG Stump Bandi tollából
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Mostanság rákattantam a Red Bull Ládaderbi videókra, amin sajnos Budapest már jópár éve nem szerepel. Az egykori versenyek volt totalcaros vonatkozása is, hiszen Winkler és Karotta volt a speaker, a versenyzők pedig a Citadelláról indultak.
A Totalcar autósmozi nem (csak) arról szól, hogy megnézünk egy filmet, hanem benne van minden, amit egy autós rendezvényben szeretni szoktunk, sőt!
A szeretett kis Trabantom után egy hasonló kis autót szerettem volna, a lehető legkisebbet, de 800 cm3 alatt már alig akad valami. És végül erre a típusra esett a választásom, mert ebből még idehaza is van, igaz nagyon kevés.
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
A Garage 54 csapata előszeretettel használ Ladákat projektalanyként, elég csak a korábbi tandem driftes, vagy 5 féle üzemanyag tankolós videójukat megnézni. Szokásukhoz híven legutóbbi feltöltésük témája is hasonlóan őrült, most azt találták ki, hogy tetőtől-talpig ledes izzóval borítanak be egy Ladát, majd sötétedés után kiviszik az utcára.
Este nyolc óra. Ma este. Akkor fejeződik be a legelső évben gyártott bordó 1200-es Zsiguli árverése a Veterán Zsiguli Egyesület oldalán, itt. Déltájban már volt egy 550 ezer forintos licit is az autóra, annyit pedig a hülyének is megér ez az autó - már ha valaki Lada-mániás, és ezzel még nem is kötelező hülyének lennie. Kicsit részletesebben írtunk a kocsiról ebben az első és ebben a második posztban, érdekes és nagyon ritka cucc ez. De ennél azért vélhetően jóval feljebb megy majd a licit utolsó perceinek hevében az összeg, meglátjuk, hova.
A Nissan Skyline már évtizedek óta megbecsült helyet foglal el az autóbuzik szívében, a Szent Grál pedig a Nissan Skyline R34 GTR, és az ebben lévő RB26 motor. Legendák szólnak arról, hogy hány száz lóerősre húzták fel a gyári motorját. A Youtube-on sok videót találunk, amelyben ezer lóerő fölé húzott kocsikkal szaladgálnak az emberek. Ezek a motorok már a világ összes pénzéből épített műszaki csodák, de mutatják, hogy mit lehetne belőlük kihozni. Itt most rombolunk fogunk némi legendát, mert Borsa kollégám korábban egy olyan cégnél dolgozott, ahol japán turbós motorokat is tuningoltak, ő is épített a saját kezével nem egy 600-800 lóerős motort, tehát első kézből tudja, hogy mire képesek ezek a motorok gyári állapotunkban. Az ő autójában egy RB25 kódra hallgató motor van, és sajnos ennek a történetnek itt jött el a vége.
A magyar Bud Spencer – nem véletlenül illetik gyakran ezzel a névvel Bujtor Istvánt. És nemcsak azért, mert oly sokszor szinkronizálta a legendás olasz pofonosztót. Nekünk, magyaroknak legalább olyan kedves Ötvös Csöpi figurája is, mint Piedone karaktere. Nem csupán egyszerű magyar átiratról van szó, ezek a filmek nagyszerűen lefestenek egy korszakot, amely immár történelem: sokak számára nosztalgiát, másoknak egy soha nem látott kort jelentenek. Ezért is tartogat mindenkinek felhőtlen szórakozást a Hamis a baba vetítése a Lupa Drive-in Autósmoziban.
Nagyjából három-ötmillió forint - e két határ között ér majd a Veterán Zsiguli Egyesület által árverésre bocsátott, litván származású, bordó, 1970-es (tehát az első gyártási évből származó) Ezerkettes, ha elkészül. Annyira korai az autó, hogy Magyarországra hivatalosan még csak egy évvel később jöttek az első példányok belőle, ha be kellene tájolnunk a korhoz értőknek, akkor CZ-IC-ID-IE-táji rendszáma lett volna. Egy ZSIGULINAK! Lesz itt, aki érzi ennek a csodálatos abszurdságát.
Dubajban a legizgalmasabb és egyben legdrágább luxusautók mindegyikét megtalálni, ennek velejárója, hogy az ottani roncstelepek is rengeteg felső kategóriás autóból merítenek. A napokban Supercar Blondie ellátogatott egy ottani autótemetőbe, hogy megnézze a nem akármilyen roncsokat.
Frank Stephenson a leghíresebb formatervezők egyike, olyan márkáknak tervezett autókat, mint a Ferrari, a McLaren, vagy a BMW. Az igen szép karriert maga mögött tudó tervező nemrég egy YT-csatornát is indított, melyen a különböző márkáknak végzett munkáiról beszél, legutóbbi videójában például a BMW első SUV-ja, az X5-ös megtervezése volt a téma.
A magyar, aki megrengette a brit tuingvilágot – kapta a beszédes címet szűk egy éve Ódor Jánosról írt giga életrajzi portrénk. Egy ahhoz hasonlóan tartalmas interjúfilmet forgatott nemrég a Mini Club Hungary a szakmától visszavonult legendával, akinek a műhelyében készültek a 60-as/70-es évek leghegyesebb Minijei. De készült ott sok más is...
Az autógyárak euró milliókat költenek arra, hogy saját design központjukban vagy tervező stúdiókkal karöltve adjanak formát az új modelleknek. Szorgos kezek munkájának gyümölcseként kapunk olyan alkotásokat, mint az Alfa Romeo 8C.
Rézmonyó már rég eladta a lakóautóját, az utolsó darabja lent osztozott a szűk helyen a teremgarázs beállómban. Kicsiny lakóközösségünkben nehezen tudok radar alatt mozogni. Kétszobás lakóautó a ház előtt, ritkán mozgatott kiscápa a garázsban, előtte a lányom és az én Babettám, nomeg Balázs alumínium hárfája. A lakógyűléseket kifékeztem évek óta, de tudom, hogy mekkora szemölcs vagyok a kisimult arcokon. Nehéz megszabadulni az ilyen túlárazott kempingcuccoktól, főleg, hogy a méret a lényeg. Ma áttörésszag terjengett a levegőben, szégyenletes összegre próbálta egy modoros levél írója cserélni a míves olasz portékát. Nem mondhattam neki, hogy mindegy, csak vigye már. Kedélyes beszélgetésben kerültem közelebb a kibírható lakógyűlésekhez. Gyere Balázs, mert annyi pénzed van nálam, hogy forgatni kell vasvillával, csupa penész a rakás alja.
Második autómat kerestem. Kimondottan G Astrát, benzinest, kombit, 1.6-ost. A rászánt összegért legtöbbször lelakott, elhasznált romokat találtam irreálisan drágán, vagy ha megfelelőt, akkor éppen az ország túlvégén.
Nézd meg, milyen egy G Astra OPC az Erőmérőn!
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
A Veterán Zsiguli Egyesület a mai nappal kezdődően rendhagyó autót bocsát internetes árverésre. Ez lett volna az idei Retropartyzánok nagy attrakciója, amelyre a számítások szerint nemcsak Magyarországról, de a környező országokból is özönlöttek volna a népek, hiszen egy 1970-ben gyártott 1200-es Zsigulit csupán látni is nagy szám, hát még a hír, hogy eladósorba került egy.
Azok számára, akik nem ismerik a sorozatot, ezek a videók a németországi autóbeszerző turnékról szólnak. Úgy szép az élet, ha zajlik, ennek jegyében szoktak rendkívüli események történni, most a világot átalakító Covid 19 vírus írta át a szokásos menetrendet. Itthon tizenvalahány fok volt, kint 3-4 celsius, a ruházatunk az itthoni. Magyar mindenhol van, ez már többször bebizonyosodott, most is belefutottunk két magyarba az utunk során, találkoztunk kedves emberekkel, érdekes autókkal, tartsanak velünk, nyerjenek bepillantást ebbe a kívülállók számára rejtett világba.
Ha elhangzik az, hogy a világ legelső autója, az emberek többsége az 1886-os Benz Patent-Motorwagenre gondol, hiszen ez volt az első belső égésű autó, ami ténylegesen létezett, és szabadalmaztatták is. Akik pedig nem tartoznak bele ebbe a bizonyos többségbe, azok valószínűleg hosszadalmas vitába bonyolódnának, hogy valójában Gottlieb Daimler, George B. Selden, Siegfried Marcus, vagy ha a gőzhajtású autókat is idevennénk, Joseph Bozek, vagy Nicolas-Joesph Cugnot találmánya érdemelné-e az első automobil címét - ha róluk bővebben szeretnél olvasni, itt megteheted. A Jalopnik című magazin most az utóbbi fickó járművéről készített egy részletes cikket, és akár úgy gondolod, ez az első igazi automobil, akár nem, a története érdekes.
Vásárlás után pár héttel viszont jött egy váratlan szívás: égve hagytuk benne a belső világítást. A kis akksi a pár hónapos állástól 4 évesen már nem bírta, lemerült, így nem tudtam az autót beindítani. A szorult helyzetből az éppen Bécs környékén járó kereskedő mentett ki, egyszerűen bebikáztuk. Innét üdvözlöm a Toyota mérnökeit, az öregebb és olcsóbb Citroen C3-ban minden lámpa lekapcsol egy idő után magától, ezt a Prius miért nem tudja?!
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
A tervek szerint most épp Toljatti felé tartunk a konvoj valamelyik Ladájának hátsó ülésén, Anti és én. Hatalmas ünnepséget terveztek a gyárban és a mellette levő városban, ahová természetesen indult volna egy magyar csapat is, Ladákkal. Hiszen nincs másik ország a volt KGST-államok sorában, ahol ekkora kultusza lenne a VAZ-termékeknek, még talán a volt Szovjetunió területén sem. Nem véletlen e ragaszkodás – nem is egy év akadt a magyar autózás múltjában, amikor a forgalomban levő kocsik fele Lada-emblémát viselt, így hát cseppet sem túlzás a T-Ford-párhuzam. Mi, újságírók pedig ahhoz a Toljattiba, a Volga folyó melletti autóvárosba tartó túrához csapódtunk volna, hogy a Totalcaron méltóan megemlékezzünk arról az autóról, amely kerékre tette a magyar lakosságot, sőt, szinte az egész keleti blokkot is.
Mindannyiunknak vannak sötét titkai, amiket cipelünk magunkkal. Most kettőt osztanék meg, legalább ennyivel is könnyebb lesz az egész életen át folyamatosan hízó teher. Az egyik – önmagam számára is borzalmasan lélekgyötrő – titkom, hogy bár már rég hallottam, de szerintem a Freddie: Neked nem kell című szám szövege egyáltalán nem rossz. Most, hogy túl vagyunk a nehezén, máris könnyebb lesz elmesélnem, miként sikerült összetörnöm három autót egyetlen pillanat alatt.
Az elmúlt hónapokban San Franciscóban néhány szerencsés autós a 101-es autópálya mellett lencsevégre kapta azt az óriásplakátot, amin egy 1993-as hirdetés áll, és a negyedik generációs Toyota Suprát ábárzolja. Felmerül a kérdés, hogy miért van egy huszonhét éves hirdetés még mindig életben, hogyha ezeket általában pár hónap után már cserélni szokták?