Gondolkoztam valami összetettebb címen ehhez az anyaghoz, de végül úgy gondoltam, felesleges. Korszakos dokumentumok következnek.
Forma-1-es és Formula-E versenyek a dolgok jelenlegi állása szerint még júliusig nem nagyon lesznek, de azért vannak akik próbálják megadni a népnek a show-t. Korábban már többször is írtam a Jelle's Marble Runs üveggolyó versenyeket szervező testvérpár videóiról, akik most igazán illusztris partnert találtak maguknak a Formula E-s Envision Virgin versenyistálló személyében és elindították a Marbula E szériát.
Épp most (2020. május 2, 12:00) kezdődik a szöuli futam, nézzük együtt! Ráadásként, hogy teljes legyen az élmény, a kommentátorok Jack Nicholls és Greg Woods, a BBC szakkommentátorai.
Mindig vágytam egy öreg Shadowra. Kimondottan erre a típusra, az előd Cloud nekem még túl gömbölyű, az utódok meg túl szögletesek. És ha már Rolls, legyen jobbkormányos. Legyen brit.
Így látta a Totalcar a Silver Shadow-t
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Nekünk is volt már több cikkünk azzal kapcsolatban, hogy mivel érdemes elütni az időt karantén alatt - moziajánlóktól kezdve színezőkig. Indianában egy apa-fia párosnak is akadt egy kis ideje - nem is olyan kevés - és építettek egy makett versenypályát otthon – írta a The Drive című magazin.
Amikor először megláttam a lamborghinis képet, semmi különöset nem találtam benne. Gondoltam, oké, csináltak egy király képet az esőben egy sárga Lambóról, de ennyi. Rögtön utána a cím már gyanús lett, és a Jalopnik cikkét megnyitva rájöttem, hogy nagyobbat nem is tévedhettem volna. Nemhogy nem valódi Lamborghini, de még igazi eső sincs a képen.
A Garage 54 a tökéletes tandem drift és a nevetséges látványt nyújtó Hummer után újabb páratlan tartalommal jelentkezett múlthéten. Még tavaly október 27-én jégkockára fagyasztottak egy BMW E30-at - de konkrétan - majd több hónap állás után megpróbálták beindítani. Mindezt természetesen kizárólag tudományos célból.
A húszeurós repülőjegyek korában elszoktunk a gondolattól, hogy autóval utazzunk nagy távokat, de ettől még vannak sokan, akik így indultak neki a bolygó túlfelének. Egy páran olyanok is, akikről már született cikk a Totalcaron – egy helyre szedtük őket, hogy legyen mit olvasnod, ha messzire szakadnál a bezártságból.
Mivel ez egy sokak által várt és kedvelt autó gondoltam, hogy a legelejétől leírom a tapasztalataimat, hogyha esetleg valaki tudni szeretné, hogy milyen is az új Duster a régihez képest és úgy egyáltalán a konkurens modellekhez képest, akkor segíteni tudjak a választásban.
Winkler így látta a Dustert!
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Hogy milyen autó az IS200? Ilyen.
Amikor az 1960-as években Armando Spatafora rendőrt megkérdezték a főnökei, milyen autóra lenne szüksége, hogy bármilyen üldözésből győztesként kerekedjen ki, nem restellte azt válaszolni, hogy mi lehetne jobb egy Ferrarinál? Valószínűleg még őt is meglepetésként érte amikor ő és három társa ténylegesen kaptak két 1962-es Ferrari 250 GTE 2+2-t, szolgálati járműként - írta a The Drive című magazin.
Az Audi az Ur-Quattróval kezdte meg a ralisikereit, és a négykerék-hajtás miatt megalázó módon meg is nyerték vele egyből a világbajnokságot. A márka uralta a sorozatot, de a konkurencia sem ült ölbe tett kézzel, ezért az Audinak fejlesztenie kellet, hogy fürgébbé tegyék az autót. Úgy gondolták, ha kivágnak középről harminc centit, akkor a kis tengelytáv miatt fordulékonyabbá válik az autó, és így is tettek. Ahhoz, hogy az Audi homologizálni tudja a rövidebb Audi Sport Quattrót, és el tudjon indulni vele a Rali VB-n, le kellett gyártania minimum kétszáz darabot belőle. A kis széria miatt, hiába beszélünk autógyárról, kisipari módszerekkel kellett gyártani az autót, vágtak, hegesztettek, műanyagoztak, gitteltek. A Sport Quattróból később megszületett az Audi S1, és a típus neve örökké egybeforrt a hírhedt B csoporttal és Walter Röhrllel. Karottának volt is szerencséje egy ilyen autóhoz.
Az írás igaz történeten alapszik, de fikciós elemeket is tartalmaz.
1994. november 3-át írunk. Fabio Savi izzadó tenyérrel markolja fehér Fiat Tipója kormányát. Nyugtalan mozdulatokkal kutat kabátja zsebében, a gyufáját keresi. Rágyújt egy cigarettára, mélyen beleszív, a füstöt lassan fújja a levegőbe. Közben egy bank ablakait bámulja. Két biztonsági őrt lát, a forgalom a kora délutáni órákban nagyon visszafogott. Több napja jár ide vissza, mostanra feltérképezte a menekülőutakat, nem lehet gond.
Végül úgy dönt, a munkából mára ennyi elég volt. A Tipo némi kelletlen köszörülés után beindul, Fabio hazafelé veszi az irányt. Fél szemmel belenéz a tükörbe, igazít is rajta egyet – mintha követné egy hamuszürke Alfa. Nem aggódik túlzottan, bár kissé hevesebben ver a szíve. A fehér Fiat rendszáma az olvashatatlanságig összemocskolódott, de esze ágában sincs lemosni. Amikor leparkol torrianai otthona előtt, barátnője, az igéző szépségű Eva csókot hint az ablakból. Az Alfa továbbhajt, Fabio végre sóhajt egy nagyot. Megkönnyebbült.
***
Játékfilmekben is sokszor kapnak kiemelkedő szerepet autók, de az csak mutatvány. Szerencsére azonban arról is készítenek filmeket, ahogy mi, egyszerű emberek kötődünk a vashoz. Úgyhogy tessék bekészíteni a zsepiket, ezeken a mozikon nem ciki elérzékenyülni.
Amikor belefutottam a Jalopnik oldalán a függőleges hajóról szóló cikkbe, egy jó húsz másodpercen át csak a képet próbáltam értelmezni, mielőtt megnyitottam volna. Nem sűrű látvány egy hajót úgy látni, hogy csak az orra van kint a vízből, ráadásul ennél ez teljesen okés, sőt!
Múlt héten hirdettük meg az aktuális Hiéna feladatunkat, ahol a szerencsésen megúszott balesetek képeit kértük tőletek. A kommentben beérkezett képeket a szerkesztőség pontozta, és bár több erős jelentkező volt, Kawatom viheti haza a dashcamet és a bögrét. Íme a pályamunka:
A szupersportautók homologizálása horribilis összegekbe kerül, meg persze irtó nagy feladat is, hiszen rengeteg biztonsági- illetve károsanyag-kibocsátással kapcsolatos szabálynak kell megfelelnie az autóknak. A Road and Track a napokban osztott meg egy 2018-as videót, amiben Christian von Koenigsegg - a svéd szuperautó-gyártó alapítója - betekintést enged, hogy náluk ez a folyamat hogyan zajlik, és milyen költségekkel jár.
Ritka az autóverseny, amit végig lehet izgulni, horpadtra csépelt közhely, hogy a Forma-1 már csak egy drága altató. Ecclestone kanapéjának párnái közé szorult apróból viszont két srác összehozott egy ligát, amin tövig rágja a körmét a néző. Ráadásul szinte bárki indulhat, akinél akad otthon Hot Wheels vagy Maisto, esetleg Matchbox, csak el kell postáznia. A két srác, 3DBotmaker és 2D csodás pályát épített, egy rakat cukor érdekességgel a háttérben, okos a szabályrendszerük, és közben a legnagyobbak szintjén űzik a kommentálást. Messze a legjobb sorozat a Ferrari Kupa, tűkön ültem, hogy ki fog nyerni, egy boldog óra volt, míg a végére értem.
A drift nem feltétlen sport, ám remek szórakozás, főleg, ha jégen lehet menni, márpedig abban az országban, ahol a jég és a fillérekért kapható, lekoszlott, hátsókerekes Ladák korlátlanul állnak rendelkezésre, ott előbb-utóbb beüt a baj. Nem tudni, hogy a hosszú téli esték, vagy az olcsó vodka, netán mindkettő teszi-e, de megtörtént: íme a tökéletes tandem drift.
Jó hát azért nem kell minden apróságot felfújni. 1995 óta van jogsim, még szép, hogy csináltam azóta pár hülyeséget. Sőt autót már elötte törtem, mert édesapám megtanított vezetni amint rendesen elértem a pedálokat. Tehát az új tudástól megrészegült tiniként megpróbáltam kiállni szűk garázsunkból anyám kocsijával, és dirr, bele a garázsajtó félfájába. Még szerencse, hogy nem sok a műanyag az 1981-es Audi 80 orrán, viszonylag könnyen javítható volt lakatolással és lámpacserével, de érdekes módon később is inkább csak anyám autóit kaptam meg, apám a sajátját nem szívesen adta.
Gordon Cheng torka szakadtából üvöltő bálnamercijéhez már nem is emlékszem pontosan hogyan jutottam el. Talán régi F1-es onboard felvételeket néztem, amikor beajánlotta a Youtube, de ez nem is lényeges. A törvénytelenül (valójában a videóban elmondottak alapján le van papírozva) üvöltő V12-es S osztályról nem tudom eldönteni, hogy pusztán minden jó ízlést nélkülöző átalakításról van szó, vagy egyszerűen egy elmebeteg, szokatlan, de a maga módján mégis vicces hülyeség az egész.
2 tonnás tömegével, közel 6 méteres hosszúságával igazi cirkáló, a vezetési élménye elmondhatatlan. Hatalmas mérete és formája miatt kitűnik a hétköznapi, szürke autók sorából, tiszteletet parancsol. Szóba sem jöhetnek olyan kérdések, mint egy új autónál: anyagmínőség, kényelem, lábtér, extrák, stb.
Az Ammo NYC egy autók ápolásával és tisztításával foglalkozó cég, akik YT-csatornájuk alapján eléggé értenek ahhoz, amit csinálnak. Nemrég egy óriási autógyűjtemény tulajdonosa is megkereste őket azzal, hogy pár szerzeményét elő kellene készíteni egy aukcióra. Azzal tisztában voltak, hogy jókora kollekcióval lesz dolguk, de arra nem voltak felkészülve, amit találtak.
Érdekel, milyen autó az E39? Akkor erre tovább.
Aki nézi a One More Round műsorokat, már láthatta a Fater Golfját. Ezzel az autóval indult el a sorozatunk, amikor is kiderült, hogy valakinek jobban kellett az önindító.