Michael Jordant minden idők egyik, ha nem a legnagyobb sportolója volt. Sokak örömére, közel két évtizednyi győzködés után 2016-ban végre igent mondott az NBA-nek, hogy az utolsó bullsos szezonjáról készült felvételeket egy dokumentumfilm-sorozat formájában nyilvánosságra hozzák. Ez a sorozat jelent meg idén a Netflixen, The Last Dance címmel - avagy az Utolsó Tánc.
Mint az feltűnhetett, a Totalcar szerzőgárdájától nem áll messze a Legózás. Raktunk már össze Mustangot, űrhajót és elkísértük az életnagyságú Lego Bugattit a Westendbe.
A 2000-es évek elején az egyik budapesti autószalonon be kellett osztanom azt a pár kocka filmtekercset ami még maradt az analóg fényképezőmből. Két kiállított modellt értékeltem úgy, hogy érdemesek a nyersanyag elhasználására: az egyik Michael Schumacher előző évi világbajnok Ferrarija volt, a másik pedig ezen ítélet típusának a tárgya.
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Sokan vágytak rá, de sosem következett be: a Mazda sosem épített Wankelt az MX-5 orrába. Pedig a dolog adta volna magát, hiszen az apró roadster vásárlói mindig vágyták a nagyobb teljesítményt, a Wankellel pedig ez úgy lett volna meg, hogy nem borul az autó balansza. Pár éve olvastam egy prototípus NA-ról, amibe maga a Mazda lógatott be egy 13B REW motort, ez az RX-7 utolsó szériájának kétrotoros biturbója, egészséges 270 lóerővel.
Akik valamennyire képben vannak a flottámmal, vagy látogatják a Parkoló Parádét, azok tudják, hogy a szívemben kiemelt helyet foglal el a Hacsi. Azok kedvéért, akik számára nem egyértelmű, hogy miről beszélek, ez egy harminchat éves, hátsókerék-hajtású Toyota Corolla (típuskódja az AE86), de autós körökben mindenki csak Hacsinak becézi.
Kicsit filmbe illően hangzik, hogy a rendőrség a kilencvenes évek közepén egy speciális egységet alkosson, melynek tagjai olyan autókkal furikázzanak, mint Porsche 911, vagy Audi RS2. Pedig a görög rendőrségnél pont ez történt, mert annyira elfajzott az illegális utcai versenyzés, hogy egyszerűen nem voltak képesek utolérni a résztvevőket, túl lassúak voltak a hétköznapi szolgálati autók.
Ma ismét tanultam valamit, mégpedig azt, hogy bármikor lehetne egy majdnem Bugattim, csupán egy patent optikai tuningot kéne kapni az autómnak. Pár éve egy amerikai férfi ezt komolyan is gondolta, és nem kevés pénzt fektetett abba, hogy 1993-as Civicjéből Bugatti Veyron hasonmást varázsoljon. Nemrég azonban ráunt autójára és meghirdette az eBay-en, sőt, valaki már le is csapott az ajánlatra.
Az autós mozis emlékekből jött az ötlet, hogy autóikkal együtt hívja misére a híveket – mondja Mihályi Miklós plébános, akinek így sikerült egyben tartani az előszállási katolikus közösséget a járvány hetei alatt. Neki köszönhetjük, hogy az amerikai parkolóban tartott gyóntatás vagy a koreai autós misézés mellett Magyarország is mutatott valamit etéren – sőt, Előszálláson nemrég még autós esketés is volt. Ezzel a rövid távinterjúval teszünk hozzá az extrém idők extrém történéseinek dokumentálásához.
Az életvitelünkhöz alapesetben tökéletesen elegendő egy autó. Ez meg is van, hiszen nem is olyan rég írtam arról, milyen volt az első év az Audival. Kettőnknek elég tágas a B5-ös A4. A kombi csomagtartója akkor is elég, ha nagyobb dolgokat kell cuccolni, a rotációs kapának is csak a tolókarjait kellett lehajtani. Bárhova elvisz minket kis fogyasztással, és még aránylag jól lehet is vele haladni. Ennél most nekünk nem kell több. Vagyis nem kellett, egészen a közelmúltig.
Aki esetleg olvasta a múltkori Peugeot-borsőrlőkről-, vagy a régebbi, Spirit of France-ról szóló cikkünket az már valamennyire betekintést nyerhetett a francia cég történelmébe, de egyikben sem volt szó hajókról. Pedig a Peugeot huszonhárom évvel ezelőtt, az 1997-es Frankfurti Autószalonon bemutatott egy koncepcióautót, luxushajónak álcázva.
Egykoron programozónak készültem az azóta megszűnt Jurányi utcai intézményben, de aztán a sors elég sokfelé vetett, ahogy a kollegák mondani szokták, mindent is csináltam már. Az informatika és a kütyük azért azóta se hagynak hidegen. Talán ezért is került elém pár éve a kiváló Floppotron Youtube-csatornája, aki nevéhez illően floppy olvasóval és merevlemezekkel zenél, pár scanner közreműködésével.
Kicsit rendhagyó lesz ez az ítélet, mert nem egy autóról fogok írni, és nem is csak egy változatról. Előrebocsátom, hogy nem vagyok normális (ezt több ismerősöm is alátámaszthatja).
Ha már extrém Skodák – itt egy a közelmúltból.
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
A korábbi, hasonló témájú videóért kattints ide.
Hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy ami régi, az automatikusan rossz, elavult vacak, pedig ez nem mindig van így. Ezt bizonyítja ez a Volkswagen együléses rekordautója, az ARVW is, amely 1980-ban a világ legkisebb légellenállású járműve volt, és valószínűleg most is ott van a legjobbak között.
A drónvideók elöntötték már a netet, vannak jobbak és rosszabbak. Alapvetően egy videó nem attól lesz jó, hogy drónnal veszik fel, hanem attól... hát amitől ez a videó jó. Attól, hogy egy picit hátradőlsz, és végigretteged, nehogy lezúzzon bármit a múzeum kincsei közül. A Mercedes márkanév egyébként pont 120 éve született meg, sajnos az évfordulót beárnyékolja a jelen. De most ne ezzel foglalkozzunk, hanem az egyelőre péntektől vasárnapig, kizárólag maszkban látogatható gyári múzeummal, amelyet a múlt hétvégén nyitottak újra - ennek a promója ez a videó. Szinte hasítod a stuttgarti levegőt:
Az utóbbi két hétben nagy port kavart Karácsony Gergely főpolgármester tervezete, miszerint csökkenteni kéne a főváros sebességhatárait egy biztonságosabb és nyugodtabb Budapest érdekében. Tekintve, hogy a mostani korlátozásokat sem tartja be az autósok zöme esélyes, hogy a csökkentett sebességhatárokat sem fogják önszántukból betartani. Ezzel kapcsolatban merült fel a szerkesztőség egyik online értekezletén a kérdés, hogy máshol, más országokban ezt hogyan oldják meg, hogyan tartatják be a sebességhatárokat?
Matt Denton YT-csatornáját nézegetve gyorsan rá lehet jönni, hogy videói messze nem unalmasak, amikor nem óriásrobotot épít, akkor felnőtt méretű Legót. Múltkori feltöltésének is utóbbi volt a témája, ott egy Lego-gokartot nagyított fel, nyomtatott ki, majd szerelt össze. Most azon dolgozik, hogy fékeket és elektromos motort is szereljen bele.
Ez ugye a tojáslámpás, első vízhűtéses “lenézett” generáció, a korábbiak ára eléggé elszállt, az újabbaké meg még nem esett eleget. A 996-os viszont az ismert IMS/RMS problémák miatt szinte bárki számára elérhető (csak utána győzze fenntartani).
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Mindig távol állt tőlem a háború, vagyis ez így nem igaz, éltetni nem tudtam a háborút, az okai, a következményei, az életünkre gyakorolt hatása, az mindig foglalkoztatott. Sokáig gondolkodtam, mi vonzó a történelemben, aztán rájöttem, hogy nem az évszámok, nem az események, és nem is az összefüggések, hanem az egyén az, ami igazán fontos. Szeretnénk a háborút fekete-fehérnek látni, de a katonák saját történetei mutatják meg, mennyivel többről van szó erkölcsi értelemben.
Ha van olyan sztorizós kör, amiből szívesen maradok ki, az az autótöréses. A környezetemben minden autós ember, legyen újságíró, szerelő, fejlesztő, mindenki tört már autót, de legalábbis támasztott már le árokba. Nekem a saját autómmal is csak egy esős megforgás jutott, tesztautóval meg csak egy karc. Mondjuk attól a karctól úgy egyben volt a gyomrom, hogy egy hétig nem aludtam.
Ezen a linken találod a podcastet, itt alul pedig Youtube-on hallgatható ugyanaz.
Az Albermo nevezetű tuningcégnek rejtély, honnan támadt az ötlete, hogy RAV4-eket próbáljanak Lamborghininek álcázni, mindenesetre megcsinálták, és nem is lett olyan rossz, mint elsőre gondolná az ember - írta a Carscoops.
Scott Chivers YT-csatornája Ratarossa néven fut, és Ferrarikkal foglalkozik töménytelen mennyiségben. Scott Ferrarikat vesz, hoz rendbe, ezen kívül gyűjt is. Sőt, a mindennapokban is egy 2003-as Ferrari 360 Challenge Stradale-vel közlekedik, elmondása szerint ezzel megy boltba, és a gyerekét is ezzel viszi iskolába. Valószínűleg a márka iránti rajongása miatt jutott arra a döntésre, hogy felkeresi az évek óta Irakban porosodó Ferrari F40-et, ami halála előtt Szaddám Huszein pszichopata fiáé volt, Udajé.
Az autókereskedelem elég durva landolást hajtott végre a koronavírus miatt bevezetett korlátozások nyomán. Az autószervizek még csak-csak mennek, sőt, néhol csak a várólista lett kisebb. A márkaszervizek és a nagyobb márkafüggetlenek kidolgozták a fertőtlenítős, érintés nélküli szolgáltatásaikat, akár olyat is, hogy az autót ők hozzák-viszik.
Az imént voltunk megnézni egy szép, garázsban tartott, megkímélt 190-es Mercedest a minden pillanatomat aranyszínbe borító, tündéri feleségemnek. Felhívom rá a figyelmeteket, hogy előbbi mondat mindkét része egy-egy erős túlzást tartalmaz. Hogy miért? A másodikat inkább nem fejtem ki itt, az elsőre a következő a magyarázat.