Miután a kínai autógyártók közt nem lett megfelelő, végül egy autókereskedő hálózatot találtak meg, amely hajlandó nagyobb összeget fizetni a svédeknek. A Pang Da Automobile Audi-, Volkswagen-, Mazda- és Honda-modelleket forgalmaz Kínában, de most részesedést vásárol a Spykerben, így autógyártóvá is válik, legalábbis bizonyos értelemben.
Úgy hallani, a gyáriak minden eddiginél erősebb változaton dolgoznak: a G65 AMG azt a hatliteres, tizenkét hengeres biturbó motort kapná, amelyet a Maybach-okból és az S osztály csúcsmodelljéből már ismerős lehet.
Az új, F30-as kódjelű 3-as BMW-t hivatalosan idén szeptemberben, a frankfurti autó kiállításon mutatják be a közönségnek. Eddig még álcázott formában sem nagyon láthattuk az új modellt, ami a fenti képek alapján alig változik majd jövőre.
A McLaren egy új sportkocsin dolgozik, mely – állításuk szerint – minden eddigi szupersportautónál sokkal jobb és a cég vezérmodellje is lesz egyben. A bennfentes körökben csak Mega Macnek nevezett autócsoda várhatóan 2014-ben debütál majd a rajongók előtt, mindössze 500 darabos szériát készítenek belőle.
A csészelevélgyűjtögetés világbajnokát, Gerhard Plattnert kérték fel, hogy tesztelje a Skoda Fabia Greenline takarékosságát. A kétezer kilométeres túra pozitívan végződött: a hosszú táv alatt egyszer sem kellett újratankolnia az autót.
Vasárnap az autóutakon, autópályákon több terelés és forgalomkorlátozás várható. Az M0-ás régi szakaszán (várhatóan 2011.12. 31-ig) épül a 3. forgalmi sáv. Jól kiépített és kitáblázott terelés mellett folyamatosan dolgoznak, sebességkorlátozás van érvényben. Ez az M0-M7-es csomópontot is érinti. Szinte naponta változnak a korlátozások, ezért fokozott óvatossággal közlekedjenek! Ne vezessenek rutinból!
A Mercedes 2011. január 30-án három B-osztályos Mercedes F-Cell modellt indított útnak Németországban, hogy a célul kitűzött 30 ezer kilométert 125 nap alatt legyűrve bizonyítsák a világ legelső szériagyártású üzemanyagcellás autójának megbízhatóságát. A hármas számú kocsit azonban a napokban összetörték.
A nemzetközi híroldalakat a múlt héten haknizta körbe az M6-os BMW kupéról készült kémfotó sorozat, most pedig már saját, magyar vonatkozású képeink is vannak – ráadásul az olvasónk által meglőtt BMW-n sokkal kevesebb az álca, mint a korábbi verzión.
Felújítási munkálatok miatt a hétvégén több helyen is forgalomkorlátozásra kell számítani az Állami Autópálya Kezelő Zrt. úthálózatán.
Eredetileg semmi sportos nincs ezekben a közepes szabadidő-autókban, amilyen a Q5-ös. Tágas és praktikus járművek, ezért is terjednek viszonylag gyorsan a személyautók rovására. Ahol azonban tömegek vannak, ott megjelenik az igény a tuningra – nyilván így látják ez az Audinál is.
Ilyen Ferrariból összesen kettő készült, és nem csak azért, mert többen nem tudtak megfizetni egy egyedi Ferrarit a 60-as évek végén: akkoriban ennél sokkal vonzóbb gépeket gyártottak sorozatban Maranellóban. Sok kortársával szemben ma sem csodálatos képességei jelentik a legfontosabb értékét, hanem a története: a legnagyobb amerikai Ferrari rajongóé volt.
A Volkswagen már készíttetett néhány érdekes prototípust az amerikai egyetemi szféra tudósai és mérnökei segítségével, de most új kutatóközpontot építettek a Szilícium völgyben, ahol olyan nagyvállalatokkal működnek együtt, mint az Oracle, az Nvidia vagy a Google. A cél olyan autók készítése, amelyek önállóan végzik el az autózás nemszeretem feladatait, amilyen például a parkolóhely-keresés.
Az elektromos autók divatja tovább dühöng az autóiparban, és egész érdekes gépeket szül. A Delta Motorsport E-4 jelzésű autója a Tesla Roadster nyomdokain jár, sőt, bizonyos szempontból még jobb is annál.
A Hyundai megmutatta az i40-es első fotóit, és az adatok is napvilágot láttak. Ezek alapján az új modellt érdemes lesz komolyan venni: legalább olyan jól néz ki, és legalább olyan modern műszakilag, mint a vetélytársak.
Lehetett egy kis kapkodás az első néhány indítási kísérlet és az első megtett méterek között, bár ez a felvételen épp nem látszik. Alighanem gondoskodtak arról is, hogy a kínos részleteket már ne rögzítsék a kamerák. Így csak az látszik, hogy a vágás után már megy a motor, és Putyin elnök szép komótosan elhajt.
Az igazi mentőautók általában valamilyen furgonból, vagy speciálisan megtoldott személyautóból készülnek, hisz így fér el bennük minden, ami az elsősegély-nyújtáshoz szükséges. Ezért meglepő a kínálat, amit a BMW állított ki a hatósági járműveket és felszereléseket felvonultató RETTmobil kiállításon.
Egy pillanatig úgy tűnt, a Hawtai befektetésével a Saab tovább működhet, de az alagút, amelynek már látszott a vége, váratlanul beomlott. A kínai partnerrel megszakadtak a tárgyalások, azaz nem jön a megváltó 120 millió euró, és műszaki együttműködés sem lesz. A pontos okot nem közölték, de így kétségtelenül romlottak a svéd autógyártó esélyei a gyártás újraindítására.
Az Európai Szabadalmi Hivatalnak szánt képsorozaton már egyértelműen látszik a kis Mercedes teljes karakterváltása. A törpe-kisbuszt szokványosabb, de ugyanakkor lendületesebb formájú csapott hátú ötajtós váltja. Itt már nyoma sincs az utastér alatti szendvics-alváznak, ami praktikus szempontból ugyan semmi jót nem ígér, de várhatóan sokat használ a harmadik generáció útfekvésének.
A Focus ST jövőre érkezik, és mivel egyetlen modellel szeretnének az összes hot hatch rajongót meggyőzni, a premier előtt nagyszabású tesztprogramot indítottak.
Rég nem volt ilyen rövid életű Ferrari, és persze ezúttal sem a sikertelenség az ok, hisz az 599-esre most is több évet kell várni. Viszont időközben ugrott egyet előre a Ferrari műszaki verziószámlálója, így a Fiorano utódja minden szempontból sokkal korszerűbb lehet.
Lukács nevű olvasónk találkozott ezzel a járművel, miután leparkolt a budapesti áruház alatti garázsban. Az már számára sem volt rejtély, hogy mi ez, hisz levele címe ez volt: „Hyundai Veloster? Talán...”, ami telitalálat. A kérdés inkább az, hogy mit keres épp itt.
A tuning egy különös, de egyre népszerűbb formája egyenruhába öltöztetni egy-egy érdekesebb autót. Bár gyakoribb, hogy erre a célra a rendőrség színeit használják, ezúttal mentőkocsi-festéssel igyekeztek feldobni a Mercedes SLS-t.
A Mol Nyrt. bruttó 6 forinttal csökkentette a 95-ös benzin és 10 forinttal a gázolaj literenkénti nagykereskedelmi árát szerdán.
Nyolc évvel a londoni dugódíj bevezetése után megvizsgálta egy független intézet, milyen hatással van a forgalomcsökkentő intézkedés a belvárosi levegő minőségére. Mint kiderült, nem kimutatható a különbség a zónán belüli területen.
A Mazda6 végzetét az amerikai piac érdektelensége okozhatja. A vállalat legnagyobb piacán már 50 ezret sem vettek a típusból tavaly, annak ellenére, hogy a piac látványosan túljutott a válság hatásain. Annyi biztos, hogy az amerikai gyártást leállítják, de elképzelhető, hogy a Mazda 6 a többi piacon is eltűnik.