Szombat estétől vasárnap reggelig áll majd a NÚSZ rendszere, eközben új matricát sem lehet majd vásárolni.
Állítólag a szabályok változása okozott gondot az AMG-nek: a WLTP szabvány szerinti mérési ciklusban az F1-ből származó V6-os turbómotor nem felelt meg az Euro6 szabvány határértékeinek. Ám úgy hallani, lesz megoldás.
A Tesla alapmodelljei is viszonylag jól használhatónak tűnnek, a gyári adatok szerint a Standard változat is elmegy egy töltéssel 354 kilométert, ráadásul a viszonylag szigorú EPA szabvány szerint mérve. Ezért igazán meglepő, hogy most megjelent egy 150 km-es hatótávú változat, bár ez csak Kanadában lesz kapható, és minden jel arra mutat, hogy egyetlen példányt sem terveznek eladni belőle.
A Fiat eddig a Mitsubishitől vásárolta Európában forgalmazott pickupját, de úgy néz ki, alig több, mint három év után a forgalmazás beszüntetése mellett döntöttek.
Az érintettekben van hajlam, a szervezkedés is elkezdődött, az ismert infók szerint nem nagyon van akadálya, hogy pár éven belül magyar futama is legyen a világ első, villanyos formulaautók számára szervezett világszériájának, a Formula-E-nek.
A kétszeres Forma-1-es világbajnok Fernando Alonso ráunt az endurance világbajnokságra, ezért az idei Le Mans-i 24 órás verseny után otthagyja sorozatot. A Toyotát nem, nagyon úgy néz ki, hogy ott lesz velük a 2020-as Dakar-ralin.
Nagy a mozgolódás mostanság az AMG körül, azután, hogy nemrég a részleg vezetője bejelentette, 2021-től minden autójuk hajtásában lesz valamennyi villany, most azt hallani róluk, hogy a kínálatot teljesen átállítják az összkerékhajtásra.
A részben vagy egészben elektromos autók eközben először jártak százezer eladás fölött Európában, a Tesla pedig bekerült a 25 legnagyobb autógyártó közé a kontinensen a Jato Dynamic statisztikái szerint. Az elmúlt évek trendjeit tükrözik a márciusi autóeladások.
Nagy-Britannia helyett a szomszédban, Nyitrán gyártja majd a Jaguar Land Rover a visszatérő Defender új generációját a BBC infói szerint.
322 km/h-s végsebesség, 570 literes csomagtér – a két adat, amit egy mondatban nem szokás leírni és amiért az Alpina kombija megkapta a világ leggyorsabbja címet. A BMW-közeli tuningcég 5-ösből készült családi autójáról van szó, teljes nevén a BMW Alpina B5 Biturbo Touring AWD-ről. Ehhez csináltak most egy rövid kedvcsináló videót, hogy nyomatosítsák, tényleg nekik a legnagyobb leggyorsabb.
Az éppen full villanymárkává váló Smart elköszön az amerikai piactól. Se az USA-ban, se Kanadában nem futott be a márka, a tavalyi gyenge szereplés után logikus lépés a kivonulás.
A párt kasszájából és közösségi finanszírozásból tömött be ötven kátyút engedély nélkül Pécsen a Kétfarkú Kutyapárt. Azt mondják, 105 ezer forintból megvolt a munka.
Ugyan csak negyed olyan hosszú, mint az eredeti, de így sem kicsi a Toyota Nordschleifét koppintó új tesztpályája. A japánoknak innentől elég lesz aicsiig menni egy alapos tesztért.
Már a nyáron jöhet a vadiúj Corsa, az Opel pedig addig azt teszi, amit az ilyen alapos generációváltáshoz közel szokás: szélsőséges körülmények között nyüstöli a szériaközeli prototípusokat, hogy kijönnek a kisebb-nagyobb tervezési hibák. Például Lappföldről küldtek pár fotót a hóban csapató maszkolt Corsáról.
A rekordra még nem mentek rá, de már túl vannak az első nordschleife-i tesztkörökön az I.D R-rel a Volkswagennél. A mérnökök begyűjtöttek egy rakat adatot, most elvonulnak feldolgozni, aztán a nyáron visszajönnek a rekordkísérletre.
A hosszú, sokéves csökkenés után az elmúlt két évben megint emelkedett Európában az autóflották átlagos szén-dioxid kibocsátása. Ez senkinek sem jó hír, a gyártóknak különösen nem, hiszen ha csak a következő két-három évben nem képesek drasztikus CO2-csökkentésre, akár 33,6 milliárd eurós (10,8 billió forint) bírságot is kaphatnak a Jato Dynamics számításai szerint.
A tavalyi félmilliárd dollár értékű megállapodás után most egy nagy zsák pénzt ad az Ubernek a Toyota. Az önvezető autós irány miatt nyitnak a japánok ennyire az amerikai közösségi taxis cég felé.
Coloradóban nagyon közel a szabályozás, ami alapján pénzbírságot lehet kiszabni azokra, akik indokolatlanul foglalják a villanytöltőket. Nem csak a benzinféltő pickuposoknak jár majd a büntetés, a plug-inosok és villanyautósok is ugyanúgy megkapják, ha nem használják, de foglalják a töltőt.
Nem elég, hogy már két városi terepjárója, sőt, sportkombija is van, a Porsche még nagyobbra tágítaná a kínálatát a közeljövőben. Állítólag két tök új típusváltozattal már jövőre kijönnek: a Panamera kaphat egy kabriót és egy kupét.
Bár a közlekedés okozta levegőszennyezés kapcsán sokszor elhangzik, a kipufogógázok mellett valahogy kevés figyelem jut a fékpornak. Pedig a városi levegőminőséghez sok köze van a fékezéskor környezetbe kerülő részecskéknek is, a Volkswagen pedig könnyen lehet, hogy ennek begyűjtésével javíthatja tovább a dízelbotránnyal szétvert tekintélyét.
A török hadsereg rendszeresíti hamarosan a képen látható páncélost. Ez lenne az Akrep II-es, az Otokar új saját fejlesztésű, full villanyos harci járműve.
Fogalma sincs a Daimlernek, hogyan jutott hozzá az általa gyártott páncélozott luxusautókhoz Kim Dzsong Un észak-koreai vezető, a német autógyár szerint semmilyen üzleti kapcsolata nincs a nemzetközi szankciókkal sújtott Észak-Koreával.
A Nissan sportkocsijának termékmenedzsere szerint a vásárlók 90%-a nem szeretné, hogy hibrid legyen a következő GT-R, ezért nem is lesz az. Azt is elárulta, miért.
Hiánypótló videót tett közzé az Apex One Youtube csatorna. Megkérték a Koenigsegget, hogy mutassák be, hogyan tesztelik hipersportautóik biztonságát. Ha kell, kézzel gyötrik a bő félmilliárd forintot érő kocsikat.
Kerékpáros felvonulás miatt ideiglenes forgalomkorlátozás lesz vasárnap Budapest I., II., III., V., VI., IX., XI., XIII. és XIV. kerületében. Az időszakos lezárások érintik a többi közt az Árpád hidat, a Margit hidat, a Petőfi hidat, a Hősök terét, valamint a pesti és a budai alsó rakpartot.