Nem örülhetett sokáig rekordjának a NextEV: az elektromos EP9 által két hete felállított csúcsot a McLaren vette el tőlük. A P1 LM a rendszámos autók között lett a leggyorsabb, de a sorozatgyártásúak között nem rúghat labdába.
Még évekig hátrányban lehetnek a villanyautók a hagyományos hajtásúakkal szemben. Ez derül ki legalábbis a Bloomberg legfrissebb jelentéséből. A jövőképről Wolfgang Schäfert, a Continental gazdasági igazgatóját kérdezték. Szerinte 2025-ben billenhet át a mérleg nyelve.
A memphisi Barbecue Fesztiválról tartott hazafelé Carl Webb és felesége, amikor egy rendőr megállította őket. Nem követtek el szabálysértést, még csak gyorsan sem hajtottak, így azt gondolhatták, hogy csak rutinellenőrzésről van szó. Aztán jött a meglepetés.
Egy BAC Mono sportkocsit ajánlott fel a Man-szigeti rendőrségnek a Briggs Automotive Company (BAC). Ezzel ez a gép lett a gyártó első autója, amely ilyen szerepet tölt be. A Monót a cég szerényen csak a világ egyetlen együléses, utcai szupersportkocsijaként emlegeti.
Rengeteg pénzt költ fejlesztésekre, 2021-re már piacra is dobná elektromos autóját a Subaru. Nem maradna le a kis japán márka, jövőre még egy hibridet is beígértek.
Hatliteres dízel V8-nál robban a következő emissziós botrány? A General Motors is a jogászok célkeresztjébe került az Egyesült Államokban a Volkswagen dízelbotrányának tanulságai alapján.
Megkapja az ötliteres V8-at, kategóriája legerősebbje lesz az XE. Goodwoodra időzíti és SV Project 8 néven mutatja be a Jaguar középkategóriása csúcsváltozatát.
Húsz évvel azután, hogy bezárt, olasz és holland befektetők feltámasztanák az Innocentit. Nem tiszta, mit terveznek az egykor liszensz-alapú gyártásban utazó márka nevével.
Egy éve ilyenkor új királya lett a négyajtós utcai autóknak a Nordschleifén. Egy S60 Polestar kategóriája új rekordját futotta, a koronát viszont nem kérte. Már minden hiába.
Már a formát is levédette a BMW, de úgy hallani, a legcélszerűbbnek szánt i modell abban a formában, ahogy korábban tervezték, mégsem készülhet el. A probléma az, hogy az i3-ashoz hasonló módon kezdték el fejleszteni, és az újabb vetélytársak miatt így már nem lenne eladható.
Könnyű szenstégtörést kiáltani, ha valaki Rolls-Royce tuningolásba kezd, különösen ha a végeredmény ennyire hivalkodóra sikerül. De a Ghost (vagy bármelyik változata) végső soron csak egy alaposan átszabott 7-es BMW, azt meg soha senki nem féltette egy kis tuningtól. Nincs kész válaszunk, tessék eldönteni, hogy tetszik-e ez így.
A két Tesla személyautó eléggé hasonlít egymásra, de egyenértékűnek azért nem lehet őket nevezni. A Model 3 sokkal egyszerűbb szerzetnek ígérkezik, de ennyire szépen egymás mellett még nem láthattuk, mi az eltérés.
Törökországban készültek a felvételek egy Isztambul környéki autópálya-kapunál, ahol láthatóan nem fér át egyszerre két autó. Ez azonban, úgy tűnik, nem volt világos legalább az egyik sofőr számára.
Az első, kiszivárgott fotókon fura mód megfoghatatlan karakterű autó látszik. A nagy kupé egyszerre könnyedén elegáns és mérhetetlenül agresszív, attól függően, hogy milyen irányból nézzük. Ez még csak az első tanulmány, a visszajelzések alapján még sokat változhat.
A Renault és Nissan egyes típusai mellett a Mercedes elsőkerék-hajtású alapmodelljeibe szánják az új, közvetlen befecskendezéses motorcsaládot, amelynek egyelőre két változatáról tudunk.
A Camcon Automotive nevét most halljuk először, de a fejlesztésük új esélyt adhat a belsőégésű motoroknak. Az IVA, vagyis intelligens szelepmozgatás révén elvileg az eddig használt szelepvezérlési megoldások minden komolyabb hátránya kiküszöbölhető lenne, azaz sokkal közelebb juthatnának a belsőégésű motorok az ideális működéshez.
A hét végén még csak az első nyilvános tesztjét futja a BMW legújabb gyári versenyautója, de nyilván a korábbi M3 GT4 ütőképes utódjának szánják, elsősorban magáncsapatok számára.
Évek óta téma volt a Proton eladása: a maláj autógyártó a hazai piac liberalizálása óta csak vitte a pénzt. Az új tulajdonos, a kínai Geely Holding most a Protonban 49,9%-os részesedést szerzett, azaz a maláj autógyártó részvénytöbbsége maláj kézben marad. Ugyanakkor a Lotus 51%-át szerezte meg a Geely, azaz a brit gyártónál egyértelműen a kínaiaké az irányítás.
A legnagyobb Volkswagen találkozóra készült a GTI First Decade tanulmány, amelyet ezúttal gyakornokokkal állíttattak össze. A végeredmény ehhez képest igazán professzionálisnak tűnik: brutális teljesítmény, hibrid összkerék-hajtás és igazán látványos külső jellemzi a Wortherseetreffenre szánt Golfot.
Az első N betűs Hyundairól rengeteg apró információmorzsát kiszivárogtattak már, de a bemutató csak nem akar elérkezni. Pedig ígéretből nincs hiány, és már az sem titok egy ideje, hogy a fronthajtású i30-ban legalább 275 lóerős motor dolgozik majd. Most pedig meg is hallgathatjuk, hogyan hörög és durrog a sportosnak szánt turbós kétliteres.
Miután a General Motors egy elegáns húzással eladta európai részlegét, megindult a találgatás, hogy a Ford is ugyanezt tervezi-e. Egyes elemzések szerint lenne értelme, bár a Fordnak sokkal jobban megy Európában, mint a GM-nek.
Az 500L az idén öt éves, így alávetették egy alaposabb frissítésnek. A gyáriak szerint az alkatrészek 40%-a új, bár igazság szerint ebből nem sok látszik az autón.
A Pikes Peak hegyi felfutóra általában félelmetes versenyautók készülnek – ezt a Focust is ott használják majd. Lehet persze, hogy túlzás így nevezni, hisz csupán a karosszéria formáját és a lámpákat kölcsönözték a Fordtól, az elképesztő szárnyrendszertől és az óriási légbeömlőktől azonban ezt sem egyszerű felismerni.
Bár a Tesla elvi alapon ellenez mindenféle utólagos átalakítást, vannak olyan változtatások, amelyeket egyszerűen nem kerülhet el a villanyautó-gyártó sem. A Binz a hamburgi temetkezési szakkiállításra, a Forum Befára vitte el legújabb termékét, amelyet egyszerűen Binz.E-nek neveznek.
A legerősebb utcai Renault Sport modellt a hét végén, a Monacói Nagydíjon mutatja be a Renault: Nico Hülkenberg kergeti majd körbe a pályán a sportos fronthajtású ötajtóst.