Másfél éve emelt áron kínálták, akkor nem vitte el senki. Most az akkori ár közel feléért próbálnak meg túladni I. János Károly két Ferrari FF-jén. A királyi felár eltűnt, már csak a kevés kilométert kell megfizetni.
Május elején állt szolgálatba egy BMW i8, mint elfogóautó a cseh rendőrségnél, máris összetörték. A Brno melletti autópálya szalagkorlátján érte utol a vég.
600 lóerővel ment a Nordschleife körrekordjára a Subaru, talán csak az eső miatt nem jött össze nekik. A leggyorsabb négyajtós címe kellett a japánoknak – azt mondják, visszajönnek érte.
Örülhet az AvtoVaz, a borzalmas évek után úgy tűnik, 2017 már egy jó év lesz az orosz autógyártónak. Az első öt hónap mindenesetre biztató, saját márkájuknál, a Ladánál például tíz százalék fölött nőttek az eladások tavalyhoz képest.
Nyugi, nem fogytak el a spanyol városok, de a Seat nem tudja eldönteni, melyik illik új szabadidő-autójára. A bevezetőkampányként is felfogható akció végére nevet kap jövőre várt hétülésesük.
Ahogy ígérte, meglépte: Elon Musk otthagyja Donald Trump amerikai elnök tanácsadói testületét. A Tesla – és még több más techcég – vezére ezt rögtön azután posztolta Twitterére, hogy Trump bejelentette: az USA kilép a párizsi klímaegyezményből.
Érdekes meccs van kialakulóban az autós parkolások terén, amihez sok közünk már nem lesz: a műfaj jövőjében az automata parkoló funkció meccsel az automata robottal. Párizs óriási repterén jelenleg utóbbi áll jobban.
Kanadából. Egy új kanadai startup, a Havelaar jött elő a semmiből egy érdekes pickup-tanulmánnyal, mindjárt egy villanyossal. Íme Bison, azaz a bölény.
Egy beszállító beszállítója bénította meg a termelést Lipcsétől Kínáig, de már minden oké: megoldódott a BMW alkatrészellátása, újraindulhatott a gyártás több üzemben.
Háromszor gyorsabban, háromszor kevesebb szén-dioxid-kibocsátást termelve érkezett Európába egy szállítmány kínai gyártású S90. A Volvo az első, aki az új selyemúton hozta autóit Kínából a tenger helyett.
A cég, amely egykor felvásárolta a Saab romjait, most megmutatta, mit tudott kezdeni a tizennégy éves műszaki alapokkal az elmúlt évek során. A NEVS 9-3 a szedán, a 9-3X pedig az emelt kombi, mindkét autó az utolsó Saab 9-3 másolata, átalakított orr- és farrésszel. A hajtás viszont egész más: a NEVS mindkét modellje elektromos lesz.
A Škoda Kodiaq és a Mini Countryman öt csillagot kapott az EuroNCAP tesztjén, a Nissan Micrából csak a csúcsváltozat kapta meg a legjobb minősítést, a Suzuki Swift két változata viszont három és négy csillagot kapott. Az alacsony pontszám elsősorban bizonyos biztonsági felszerelések hiányára vezethető vissza.
A McLaren eddigi vezető tervezője, Frank Stephenson állítólag visszamegy első nagy sikere helyszínére, a Minihez, de utódja sem egy nyeretlen kezdő, bár eddig kevesebbet hallhattunk róla. Rob Melville korábban már több McLaren tervezésében részt vett, korábban pedig a GM és a Jaguar-Land Rover tanulmányautóin dolgozott.
Az STi nevet korábban az Impreza legerősebb gyári változatai kapcsán ismertük meg. A szívómotoros BRZ, és testvérmodellje, a Toyota GT86 azonban jóval nehezebben tuningolható, így az is lehetséges, hogy a Subaru gyári tuningrészlege ezúttal csupán egy aerodinamikai csomagot ad ki a kupéhoz.
A kínai hatóságoktól megkapta a BMW a jármű-exportra vonatkozó engedélyeket, így elvben akár Európába, vagy Észak-Amerikába is szállíthatnak autókat kínai gyáraikból. Nem is lehetetlen, hogy erre később sor kerül, azokban az esetekben, ahol ez a lehetőség olcsóbb, mint a helyi gyártás.
Összesen 635 Outlander PHEV-et rendszeresít az ukrán rendőrség, amely így jelentősen csökkentheti a károsanyag- és szén-dioxid-kibocsátást, amellyel a járőrözés során terhelik a környezetet.
Úgy tűnik, a Renaultnál is ismerik a régi mondást: ami működik, azon ne változtass. És a Duster egyértelműen működik: csak Európában bőven 100 ezer példány felett fogy belőle, sőt, a tavalyi volt a legerősebb éve, 2016-ban megközelítette az eredmény a 140 ezer példányt.
Az autógyártók pechére egy formaterv védetté nyilvánításához annak ismertnek kell lennie – így már több típusról jó előre láthattunk vázlatokat. A Jeep új óriás-modelljéről is így szivárogtak ki az első rajzok.
A katonás egyszerűség és a csúcstechnika sajátos keveréke az új brit katonai jármű, amelyet elsősorban az Egyesült Arab Emirátusok számára terveztek, kifejezetten sivatagi körülmények közé. A végeredmény egy nyitott, csővázas, négy tonnás jármű, 160 km/h-s végsebességgel és géppuska-felfüggesztési lehetőséggel.
Nem csak a kora miatt vált esedékessé a kompakt Lexus búcsúja: az eladásai sem igazán indokolják, hogy tovább kínálják. Elsőként Észak-Amerikában tűnik el a kínálatból – ezt a Car & Driver írta meg belső forrásokra hivatkozva – de ezzel együtt a gyártás is leállhat.
A Verdák (Cars) sorozat egyik régi hagyománya, hogy néhány mellékszereplő hangját autós hírességek kölcsönzik. Az első részben Michael Schumacher jelent meg egy Ferrari formájában, és a második rész is hemzsegett a hírességektől – Lewis Hamilton és Sebastian Vettel is felbukkant a film különböző változataiban egy-egy villanásnyi szerepre.
Sweptail. Így hívják ezt az igazán furcsa Rolls-Royce kupét, amelyből ez az egy készül, és az újsághírek szerint 10 millió fontot – olyan 3,5 milliárd forint – kértek érte a megrendelőtől. Ez már tényleg megindokolhatatlan összeg, durván a négyszerese a ma kapható legdrágább limitált példányszámú sportautók új árának.
Ha lassan is, de a Volkswagen dízelbotrányára az Európai Unió is megtalálja a maga válaszát. A legutóbb az EU miniszterei tárgyaltak az ügyről, és abban állapodtak meg, hogy új típusvizsgáztatási szabályok kellenek, az Európai Bizottság pedig új jogokat kap az autógyártókkal szemben: ha a VW dízelekéhez hasonló csaláson kapják a cégeket, közvetlenül szabhat ki bírságot az Unió kormánya.
A BMW közlésének lényege, hogy a polgári 8-as sorozat és a sportos M8 fejlesztése párhuzamosan folyik, azaz várhatóan egyszerre is mutathatják be a két változatot.
Az AMG a nürburgringi 24 órás verseny kapcsán mutatta meg, milyen lesz a szuperkomplikált F1-es hajtásrendszer utcai változata. Első ránézésre egyáltalán nem hasonlít egy szokványos sportkocsi-hajtásra, ám a hírek szerint akár ezer lóerős is lehet az össz-teljesítménye.