A Scania épp csúcsmodelljét, az R sorozatot készül leváltani az új S sorozattal, amely egyebek közt új formatervet is kap. Az új vontató premierje már nincs messze, de a szigorú titoktartás ellenére már nem titok, hogy milyen lesz az újdonság: akár annak idején a Volvo S90-esről, ezúttal is egy kínai makettgyártó révén került ki az internetre két kép, amelyen jól látható az új forma.
Egészen pontosan 1966 augusztus 17-én, egy göteborgi szállodában mutatták be a közönségnek a 144-es Volvót, amely sok tekintetben új korszakot nyitott a svéd autógyártó történetében.
A Jaguar-Land Rover az XJ13 név védjeggyé nyilvánítását kérte, egyelőre ismeretlen céllal. A nevet azonban már viseli egy versenyautó, egy igazi legenda, amely ugyan soha nem versenyzett, de ma is friss, elegáns jelenség ötven éves kora ellenére.
Bár már csak napokra van a bemutató, a Mercedes a biztonság kedvéért mutatott még egy kedvcsináló képet a hatalmas kupéról, amelyet Pebble Beach-re készítettek. Ezen szemből látszik a gép, és hozzá elárulták azt is, mi lesz a neve.
A Honda nem siette el a Civic leváltását: változatról változatra haladva vezetik be az új generációt, először érthető módon Észak-Amerikában, és csak aztán a kisebb forgalmat hozó Európában. Még az Angliában gyártott ötajtós Civic is az Egyesült Államokban jelenik meg először, és csak később kezdik forgalmazni mifelénk.
Az EA189-es dízelmotor-család legkisebb változatát is elkezdheti visszahívni a Volkswagen, miután a KBA, a német közlekedési hatóság jóváhagyta a motoron végrehajtandó változtatásokat.
A változó sűrítésű motor ötlete nem új: az alapötlet már az 1920-as években megszületett, és az 1990-es évek vége óta több cég is kísérletezett vele. A gyártás beindításának költségét azonban eddig még egyetlen gyártó sem vállalta.
Maga Wilhelm Maybach munkálkodott a motorján, megjárta a világháborút, és csak kis csúsztatás azt mondani rá, hogy a legelső Mercedes. Akár egymilliárd forintot is érhet ez a 112 éves Simplex.
Árverésre kerül John Lennon egykori Austinja. A Princess, amely még az Imagine-t is megjárta, 93 millió forintos árról indul majd a szeptemberi árverésen.
Hiába tett 33 millió fontos (12 milliárd forint) ajánlatot a Silverstone Circiut-ra a Jaguar/Land Rover, a Porsche megvétózta azt. Túl jól megy itt a németeknek ahhoz, hogy csak úgy kitegyék őket.
Hatszáz kilométer hatótávú villanyautót mutat be a Volkswagen a Párizsi Autószalonon, a konszern márkaigazgatójának ígérete szerint. Az autóról még nem sokat tudni, Diess akkumulátorparájáról annál többet.
Egy titokzatos McLarenről szivárgott ki egy fotó, amelyre aztán számos fórum és hírportál lecsapott. A brit Autocar megbízható belső forrásokra hivatkozva azt írja: más híresztelésekkel szemben nem a 688HS-ről, hanem az MSO HS-ről lehet szó. A rövidítés nem mást takar, mint az egyfajta gyári tuningcégként működő McLaren Special Operations nevét. A HS pedig a High Speedre utal.
Korábban már Gábor nevű olvasónktól is kaptunk egy olyan kémvideót, amelyen – mint utóbb valószínűsíthettük – egy Karma Revero szerepelt. A Fisker Karma álcázott utódját többször is sikerült már lencsevégre kapni, most azonban végre a hivatalos leleplezés is megvolt.
A sportkocsigyártók közül sokan kínálnak vezetéstechnikai tréningeket. Ezek többségéért persze igen borsos árat kérnek el, de mindenképpen hasznos és tartalmas időtöltést jelenthet az, ha megismerjük saját magunk és autónk határait. Esetleg kipróbálhatjuk az adott márka még durvább gépeit is. Valami hasonlóba fogott a Lexus is – bár a Toyota luxusmárkája nem elsősorban sportos modelljei révén szerzett magának hírnevet, egyre inkább próbálják kibővíteni a róluk alkotott képet.
Nagyjából egy hónappal ezelőtt jelent meg hazánkban is a Pokémon GO című mobiljáték. Az Index már ki is próbálta a fél világot lázban tartó mókát, amely köré igen komoly közösség épült. Nem veszélytelen azonban a virtuális figurák vadászata, volt is már belőle több baleset. A Volkswagen adatbiztonsági és munkavédelmi okokra hivatkozva megtiltotta az alkalmazás munkahelyi használatát, de például az irániak sem játszhatnak.
A Tesla Autopilot funkciója körül az utóbbi hetekben-hónapokban alaposan forrt a levegő. A rendszer halálos áldozatot is szedett már, de voltak egyéb, inkább kínos, mint igazán súlyos balesetek is. Fontos hozzátenni, hogy az Autopilot – bár neve azt sugallja – még nem egy teljesen üzembiztos önvezető rendszer, nem ajánlatos tehát annyira elkalandozni használata közben, hogy szükség esetén ne tudjunk beavatkozni. A második verzió ugyanakkor újabb áttörést hozhat.
Évek óta hallani, hogy az Audinál szélsőséges sportmodellt gyártanának az A1-es alapjaira, de eddig úgy tűnt, a német gyártó mégsem mutat be ilyesmit. Az Autocar azonban most azt állítja, egyfajta búcsúmodellként mégis elkészítik az RS1-est.
Egyelőre csak az orr-dekorációból mutattak valamit, ami viszont az új tervezésű Ladák mindegyikén ugyanilyen. Ennek ellenére vannak egész hihető találgatások arról, hogy mire is számíthatunk.
Nem véletlen, hogy az MAN új piaci szegmensbe merészkedik: a TGE azért született, hogy növelhessék az új VW Crafter vásárlóbázisát, amelyet a Volkswagen haszonjármű-részlege már a Mercedes segítsége nélkül fejlesztett.
Bár a Deltawing már korábban megmutatta csőrformájú utcai autóját, miután a Nissan hasonló elvek alapján épített, háromüléses Bladeglider típusát megmutatták Rióban, az olimpia előtt, mintegy válaszként az amerikaiak is mutattak egy újabb, számítógéppel generált képet saját, GT elnevezésű autójukról.
Korábban már hallhattunk olyan pletykákat, amelyek szerint egész almárkát tervez bevezetni a Mercedes elektromos típusai számára, amelyeket épp most fejlesztenek, erőforrásokat nem kímélve. A legújabb információk szerint már be is adták a kérelmet egy sor, típusjelzésnek használható háromtagú betűsor védelmére.
A japán Gépészmérnökök Szövetsége a különleges elismerésben részesítette a Subaru első autóját, az apró, farmotoros 360-ast. Az ilyen díjak persze mindig megkérdőjelezhetők, de eddig nem sok autótípusról állapították meg, hogy része a gépészmérnöki hagyománynak.
A Birminghami Egyetem kutatócsoportja megtalálta a módját, hogy hogyan törje fel tucatnyi autómárka kulcs nélküli zárrendszerét, egy durván 40 dolláros, kereskedelemben kapható eszköz felhasználásával. Több mint százmillió autó törhető fel a két módszer valamelyikével.
A Škoda minden létező eszközt bevet, hogy fenntartsa a közönség érdeklődését új aszfalt-terepjárója iránt. Most is megvillantottak néhány részletet: ezúttal az autó első és hátsó lámpáit, kerekeit és oldalát mutatták meg egy-egy fényképen. Azt mondanánk, ezek után nehéz lesz további meglepetéseket okozni ezzel az autóval.
Ebben az esetben az Alice nem csupán egy női név: az Autonomus Lidar Concept for Enforcement kifejezés rövidítése, ami lazán fordítva valami olyasmit jelent, hogy önálló lézeres sebességmérő tanulmány a hatóságok számára. A futurisztikus forma azonban nem sokkal több egy hagyományos lézeres traffipaxnál, amit igazán célszerűen csomagoltak.