Latin-Amerikában igazi divattá vált a Bus Rapid Transit, azaz a BRT rendszerek kiépítése: ezek az autóforgalomtól független, zárt pályán közlekedő autóbuszok. A villamosnál jóval olcsóbban és gyorsabban megépíthető buszhálózatok Venezuelától Argentínáig nagy népszerűségnek örvendenek. Egymás után nyitják meg a dél-amerikai városok az új vonalakat. Ezen BRT rendszerek legnagyobb nyertese a Volvo, ugyanis már több mint 4000 duplacsuklós buszalvázat szállítottak a kontinensre.
Már a Dubaiban felhalmozott szuper-rendőrautók előtt is akadtak villámgyors rendőrkocsik. Németországban Porsche 911-eseket használ a rendőrség, Olaszországban pedig gyors Alfa Romeókat, bár Lamborghini is akad fényhíddal és hatósági festéssel.
Hosszú távon önállátó lesz a Tesla Li-ion akkumulátorcellákból, legalábbis ezzel a szándékkal kezdték el a gigafactory építését a Panasonic-kal közösen. Ám amíg a saját akkumulátorgyár nem készül el, máshonnan kell beszerezni az elemi cellákat.
Egyelőre tanulmányként mutatják be a Vanquish Zagato típust, de az az érzésünk, ahogy a legtöbb Zagato Astonból, ebből is készül néhány példány azoknak, akik képesek és hajlandók megfizetni a különleges formát.
Bár a Google azt hirdeti, hogy a gépek vezette autók drasztikusan csökkentik a balesetek valószínűségét, azt ők sem állítják, hogy nem is fordulhat elő ilyesmi. Most a legveszélyeztetettebbek, a gyalogosok és kerékpárosok biztonsága érdekében találták fel a ragasztócsapdát, amely az autók orrának csapódó testet nem engedné tovább sodródni.
A legkisebb Teslát ugyan nagyon sokan megrendelték a gyártónál – azok után is 373 ezer megrendelés maradt, hogy 8000-en meggondolták magukat és 4200-an véletlenül duplán rendeltek – de a gyártás beindítása itt sem olcsóbb, mint bármely más autógyár esetében. A költségek részvénykibocsátással igyekeznek fedezni.
Az már a G90 bemutatásakor világos volt, hogy a Hyundai komolyan gondolja a Genesis márkát, legalább annyira, mint mondjuk a Toyota a Lexust. Ennek megfelelően a jelenleg kéttagú választék gyors bővítését tervezik – egy nemrég kiszivárgott prezentációs lap szerint a kínálat alapját adó három szedánból a hátralevő kettőt 2017 végéig piacra dobják.
A Google az Android Auto telefon-integrációs szabvány révén már most is jelentős teret nyert az autóiparban, de úgy néz ki, most lépnének egy nagyot előre. Olyan prototípust mutattak be, amely teljesen kiválthatná az autók fedélzeti információs és szórakoztató rendszerét.
Az S40 és az XC40 egyelőre csak tanulmányautó, de a Volvónak nem szokása csak úgy belefejleszteni a vakvilágba: szinte biztos, hogy V40-est váltó új kompakt modellek nagyon hasonlítanak majd erre a két járműre.
Nem először merül fel, hogy a világ szegényebbik felén a gyártók egyszerűen elspórolják az autók biztonságát. Most itt a GlobalNCAP újabb bizonyítéka: hét, Indiában forgalmazott típust törtek össze, ijesztő eredménnyel: egyik sem érte el a teszt pontozási minimumát, pedig egyik-másik típus neves gyártók terméke.
Az olasz sajtó szerint a Guangzhou Automobile, röviden a GAC vásárolná meg a Fiat Chrysler részvények többségét, ami talán reményt adhat, hogy lesz pénz a fejlesztések finanszírozására.
Az már önmagában is nagy hír, hogy a Citroën megmutatta tesztelés alatt álló új WRC versenyautóját, de ezúttal talán még érdekesebb az autó formája. Ha minden igaz, most láthatjuk először bármiféle formában a Citroën C3 következő generációját, és ha közelebbről megnézzük a képeket, néhány részlet látható is.
Eddig egyetlen dízelmotorral lehetett megvásárolni a kompakt Mazdát, a 2,2 literes 150 lóerőssel, de most a 3-as is megkapta a 2-esből már ismert 1,5 literes, 105 lóerős turbódízelt. A gyáriak azt remélik, ezzel jóval versenyképesebbé tehetik a típust Európában.
A Mitsubishi után most a Suzuki is elismerte, hogy nem a szabvány szerint mérték egyes típusaik fogyasztását, de azt mondják, az eltérés a szabványos méréshez képest elenyésző. Ennek ellenére a Suzuki részvényei hét éves mélypontra kerültek, csak attól, hogy elterjedt, a cég ugyanúgy csalt mint a Mitsubishi, bár azt mondják, hogy erről szó sincs.
Mint kiderült, a Hyundai kutatási részlegén hat éve foglalkoznak a robotváz ötletén, amelyet három területen alkalmaznának: az egészségügyben, a nehéziparban és persze hadi célokra.
Az eddig is világos volt, hogy leginkább szándék kérdése, meddig erősítik a BMW háromliteres turbómotorját. Készül az M4-esből ötszáz lóerős változat lényegében ugyanezzel a motorral, így nincs abban semmi meglepő, hogy az 1-es és 2-es sorozat közepesen sportos változatai 14 lóerőt és 53 Nm-t izmosodtak.
A brit jogosítványokat kiadó és nyilvántartó ügynökség, a DVLA vezérigazgatója mutatta meg a digitális jogosítvány első mintapéldányát. A virtuális irat az okostelefon képernyőjén jelenik meg, és elvileg ugyanolyan hiteles, mint a zsebünkben hurcolt plasztikkártya.
Elon Musk korábban ugyan kifejtette, hogy a Tesla Roadster betöltötte szerepét, bizonyította, hogy egy villanyautónak nem kell lassúnak vagy unalmasnak lennie, de a Model S megjelenésével feleslegessé vált. Ez azonban nem jelenti feltétlenül, hogy nem készíthet további sportkocsikat a márka. És a cég egyik munkatársa szerint lesz is ilyen, a nem is túl távoli jövőben.
A BMW korábbi, háromturbós szuperdízelét még az 5-ös sorozat egy sportos változatába, az M550xd-be szerelték először. Az új, négyturbós, 400 lóerős dízel-szörnyeteg viszont a legnagyobb BMW-kben kezdi pályafutását, a 750d és a nyújtott 750Ld típusokban.
A Ford GT körül igen nagy a felhajtás. Az amerikai gyártó idén januárban már majdnem végleges formájában mutatta meg a régóta várt sportkocsit, és az igen durván elszállt ár ellenére is sorra érkeztek az előjegyzések. A napokban lezárult az előrendelés időszaka, és tizenháromszoros igényt könyvelhettek el a Fordnál.
A Ferrari-múzeum Olaszország meghatározó nevezetessége, ehhez képest pedig nem is kerül sokba a belépő. Teljes árú jegyet már 15 euróért kapunk, de csak ezért kiutazni nyilván elég költséges. Mostantól azonban akár a fotelból is megnézhetjük a kiállított autókat. Igaz, nem teljesen ugyanaz az élmény, mint élőben, de így Pünkösd hétfőjén talán megteszi.
Ha kedvenc sorozatunkat vagy filmünket reklám szakítja meg a tévében, hajlamosak vagyunk bosszankodni. Az autóipar azonban számos olyan kisfilmet termelt már ki magából, amely valóban szórakoztatva és ötletesen próbálja kiemelni egy-egy termék erősségeit. Most a Fiat pirított oda keményen a 124 Spider promóvideójával. Mert mi szükségünk lenne Viagrára, ha van egy sportkocsink?
Környezettudatos és takarékos autók gyártásával foglalkozó részleg kialakítását fontolgatják a Mercedesnél. Ezzel az i-sorozatú BMW-knek szúrnának oda egy keményet. A tervekről és elképzelésekről az értékesítési osztályt vezető Ola Källenius beszélt.
Hosszú évek óta húzódó pert bukott el a Mercedes. A nyakfűtés feltalálója ment neki a német autógyártónak, és győzött a szabadalmi vitában.
Az Office-ban még jóféle kretén poén volt, egy kanadai nő most megcsinálta: a GPS-t követve egyenesen belehajtott egy tóba. Ez itt a képen az eredmény: egy Toyota Yaris az Ontario tó hideg vizében.