Ez az első eset, hogy a Toyota valamelyik vezetője nyíltan beszél a Supra utódlásának lehetőségéről. Takeshi Uchiyamada, a japán autógyártó következő elnöke, akit napokon belül beiktatnak, úgy fogalmazott, nagyon szeretné, ha elkészülne egy, a GT86-nál jóval komolyabb Toyota sportkocsi.
Görögországról mostanság leginkább az államcsőd fenyegető veszélye kapcsán hallhattunk, de úgy tűnik, ez sem akadályozza meg, hogy sportkocsi épüljön az országban.
Dél-Karolina állam hatóságai vizsgálják annak lehetőségét, hogy bevezessék az e-papír alapú elektronikus rendszámtáblákat a megszokott fémlapok helyett. A rendszám a hatóságok munkáját segítené azzal, hogy jelezné, ha az autóval valami nincsen rendben.
A Renault eddig kizárólag 75 és 90 lóerős kiviteleket készített a Clio negyedik generációjából, leszámítva a 200 lovas RS kivitelt, ám mostanra elkészült a két véglet közti kellemes átmenet, a Clio GT.
Szuperkellemetlen visszahívást kellett hirdetnie az Aston Martinnak: egy gyártási hiba miatt a V8 és V12 Vantage, a Virage, a Rapide és a DB9 modellek gázpedálja egyszerűen letörhet normál használat közben.
A képeket ugyan a gyár adta ki, de ezen kívül semmilyen részletet nem árultak el a nyolcfényszórós gépről, sőt, a részleteket is igyekeztek eltüntetni némi örvénymintás álcafóliával. Néhány fontos részlet azonban enyiből is kiderül.
Az autógyárat átadni sokféleképpen lehet. Ezrek munkájának gyümölcse érik be ilyenkor, még akkor is szükség van egy ilyen ünnepélyes pillanatra, ha tudjuk: az új, négyajtós Audi A3-asokat már egy ideje gyártják. De most már az egész dolog hivatalossá vált.
Bár még nem érezzük, hogy elkopott volna az Insignia formája, az Opel már csak kötelességtudatból is változtatott a csúcsmodell megjelenésén egy keveset. A beavatkozás persze nem túl mélyre ható, hisz legfeljebb két-három évre szólnak.
A Honda láthatóan kezd magára találni a 2008-as válság utáni különös, dermedt állapotból. Európában is jönnek az újdonságok – az 1,6 literes dízelmotor és a Civic formás kombi-változata – de nem csak mifelénk próbál erősíteni a japán márka. Kínában például vadonatúj típus érkezik a hónap végén: a Cridert kifejezetten az ottani vásárlók igényeire szabták.
A Suzukira rossz idők járnak világszerte: az Egyesült Államokból már kivonult a márka, de több piacot nem adhat fel, ha hosszabb távon is versenyben akar maradni. Most Európában próbálnak beleerősíteni: a vadiúj SX4 után állítólag egy kompakt szabadidő-autó érkezik, amely a Renault Captur, a Nissan Juke, az Opel Mokka és a Fiat 500XL közvetlen vetélytársa lehet.
Aligha túlzás, hogy az M3-as történetében az E46-oson alapuló CSL az egyik legjobban sikerült kompromisszum. Nem csoda, hogy komoly rajongótábor alakult a típus körül, amelyben már-már versenyautókra jellemző műszaki megoldásokat használtak a tervezők.
A Volkswagen alapvetően önrelkámozási célból építette meg az 1 literes fogyasztású autót, amelyből néhányat gyártanak is, de úgy hallani, a koncepció drasztikus leegyszerűsítéséből valami sokkal érdekesebb születik a közeljövőben.
Az autógyárak időről időre kirándulnak egyet a játékok világába, így vagy úgy. Van, aki megelégszik azzal, hogy igényes kivitelű pedálos autót kínál, de a Toyota ennél érdekesebb ötletet valósít meg az idei Tokyo Toy Show-ra. A Camatte57s komplett háromszemélyes sportkocsi-féleség, amelyet otthon rakhat össze apa és fia, és akár a gyerek is vezetheti – persze ha van hol.
Úgy néz ki, a tavaly ősszel, Párizsban kiállított RCZ R sorozatgyártásba kerül. A végleges változat egy hónap múlva érkezik, a világpremiert a Goodwood Festival of Speeden, Nagy-Britannia talán legnagyobb sport- és versenyautós rendezvényén tartják.
Míg a Dacia és a Kia eladásai szárnyalnak, a GM olcsó márkájának eredményei romlanak, annak ellenére, hogy az olcsó autók iránt egyre nagyobb a kereslet Európában. Az év első harmadában 33%-os visszaesést szenvedett el a márka Európában, de az egyes modelleket nézve még rosszabb a helyzet: Aveóból például 44%-kal vettek kevesebbet az év elején, mint tavaly ugyanebben az időszakban.
Európában egyre nagyobb a kereslet a megfizethető autók iránt – úgy néz ki, ezt a Nissannál viszonylag hamar észre is vették. Így visszatérhet a Terrano, amely 2006-ig a gyártó utcai terepjárójának szerepét töltötte be.
Úgy tűnik, a Renault ügyvezetője, Carlos Tavares önkritikus hónapot tart: miután beismerte, hogy a Gordini márkanevet kár volt elpazarolni, arról is beszélt, hogy mi lesz a cég egyik legsikertelenebb modelljével, a Lagunával. Lesz utód, de az igazgató szerint okultak a múlt hibáiból.
Az árvíz miatti híd- és útlezárások jelentősen korlátozzák a Magyar Suzuki alkalmazottainak közlekedését, ezért hétfőn nem indul újra a termelés az esztergomi üzemben. Egyelőre nem tudni, a 3100 dolgozó mikor folytathatja a munkát.
Megjárta a második világháborút, több tulajdonost kiszolgált, most, hetven évvel gyártása után pedig visszatért oda, ahonnan elindult. Az amerikai hadsereg híressé lett járművének, a Willys MB-nek egy példánya Olaszországból került vissza az USA-ba.
Az idei az első túraautó-világbajnoki versenyhétvége Oroszországban. Az egy éve átadott moszkvai versenypálya a Formula–1-es naptár aszfaltjainak javát tervező Hermann Tilke munkája, aki egy sok kanyarral és egy tekintélyes emelkedővel tűzdelt pályát alkotott az orosz fővárosnak. Az új környezethez Michelisz Norbi és a Zengő motorsport kiválóan alkalmazkodott, és a negyedik rajthelyet szerezték meg a szombati időmérőn.
Valamivel több, mint két évvel az után, hogy a 2011-es Genfi Autószalon a Lamborghini bemutatta a Murciélagót leváltó Aventadort, az olaszok jelenlegi csúcsmodellje átlépte a kétezres értékesítést.
A legendás hegyi felfutónak otthont adó Pikes Peak-i szerpentinre vitte a Land Rover a legújabb Range Rover Sportot, hogy aztán a pályát jól ismerő – hatszoros kategória-győztes – Paul Dallenbachot a volán mögé ültetve a csúcsra törjenek.
Bár az új Superman-filmet, Az acélembert csak a jövő héten mutatják be az Egyesült Államokban, a hazai premierre pedig június 20-ig kell várni, a Ram nem tétlenkedett, és elkészítette a szuperhős pickupját.
A reggeli órákban a Totalcaron is közzétettük a katasztrófavédelem felhívását, melyben azoktól kértek segítséget, akik teherautóval, vagy gépkocsivezetővel tudnak hozzájárulni az árvízvédelmi munkákhoz. Az összefogás eredményre vezetett.
Fogyasztási rekord beállítására készül az Egyesült Államokban a Volkswagen. A Guinness-rekordok könyvébe azzal kerülnének be, hogy a lehető legalacsonyabb fogyasztással járják be az USA 48 államát.