Nem csak tuning-alapnak alkalmas a Volkswagen pick-upja, de az alvázas felépítésnek köszönhetően megnyújtani is viszonylag egyszerű. Most ezt a lehetőséget használták ki a gyáriak az új XXL változat bemutatásával.
A Volvo egyelőre a Fordtól vásárolja motorjai nagy részét, de már megkezdték a vadiúj, saját fejlesztésű motorgeneráció gyártását. A VEA motorcsalád csupa turbós négyhengeresből áll majd, és egyaránt lesznek benzines és dízelüzemű változatai is.
Elfogytak a számok, így az új Peugeot is a 308-as típusjelzést kapta. Pedig az utolsó csavarig új, és egész más stílusú, mint az elődje volt.
Már nem új keletűek azok a találgatások, melyek a BMW szupersportkocsijának, az M1-esnek a feltámasztásáról szólnak. A bajorok ugyan magabiztosan állítják, hogy nincs szükségük ehhez hasonló modellre, időről időre mégis felütik a fejüket az ezzel kapcsolatos pletykák.
Korábban felröppentek olyan hírek, hogy a Maserati a LaFerrari alapjaira építené az MC12-es utódját – az együttműködés nem is lett volna előzmények nélküli, hiszen a 2004-ben bemutatott MC12 számára éppen a Ferrari Enzo szolgált alapul.
A Mercedes modellpalettájának csúcsán nyolc éve őrizgeti helyét az S-osztály jelenlegi generációja, de már javában zajlanak az előkészületek, hogy bemutathassák az új bálnát, a W222-t. Kémfotókon már korábban is láthattuk, a németek már csak apró részleteket rejtegettek.
Az idén ötvenéves Lamborghini számára 2013 az ünneplésről szól. Egyik születésnapi modelljüket, a Venenót már korábban bemutatták – igaz, a háromdarabos szériában készülő, méregdrága autó külseje meglehetősen megosztóra sikerült. Most itt az újabb meglepetés, az Egoista koncepció.
Az Audi hét éve, 2006-ban mutatta be a második generációs Audi TT-t, mely lassan már kifutó modell lesz. Nem titok azonban, hogy a németek utódláson dolgoznak, a Volkswagen-csoport vezető tervezője, Walter de Silva már korábban elmondta, hogy az első két TT-ből merítenek a harmadik széria megépítésekor.
Rekordáron, közel 1,2 millió dollárért (280 millió forint) kelt el a napokban egy 1967-es Toyota 2000GT az RM Auctions egy árverésén. A hatvanas évek japán sportautója ezzel az ázsiai kontinens márkái által gyártott szériaautók legdrágábbja lett.
Szinte biztosra vehető a Sanghaji Autószalonon nemrég bemutatott Authentics nevű koncepció szériaváltozatának érkezése. A modellt várhatóan a Suzuki és a kínai Chang'an közös vegyesvállalata gyártja majd.
Dél-Korea legnagyobb tetőre telepített naperőművének kiépítésébe kezd a Hyundai. Az óriásvállalat az ország egyik legjelentősebb iparvárosában, Aszanban lát neki a termelés zöldítésének.
Az Aston Martin két éve már tárgyalt a Daimlerrel – úgy volt, hogy az angolok segítenék a Maybach újraélesztését, cserébe Mercedes technikára építkezhetnének. Akkor nem tudtak megállapodni, de most ismét tárgyalóasztalhoz ült a két fél.
Négyről háromra csökken a kiadható környezetvédelmi plakettek száma. A meleg színek kedvelői számára rossz hír, hogy a sárga után a vörös plakett is megszűnik – aki ilyet kapott korábban az autója rendszámára, mostantól feketét fog.
A japán márka Nissan Power 88 néven indított terjeszkedési programot, amelynek célja, hogy 2016-ra Európában a legerősebb ázsiai márkává váljon. A szám magyarázata: nyolc százalékos piaci részesedés és nyolc százalékos profit a kitűzött cél. Ez persze mifelénk nem fog menni, mert Európa bonyolult piac, de itt is érezhető növekedést várnak, négy új típus és a sportos Nismo modellek bevezetésétől.
A Jaguar jó nagyot rúgott saját hagyományaiba a jelenlegi XJ-vel: a nagy, alumínium-vázas luxusautó szinte az autó végéig érő kupétetőt kapott, így nem igazán emlékeztet egy hagyományos szedánra. Most azonban készül egy hatalmas, elnöki változat, kifejezetten a kínai vevők igényei szerint, amelyről már az első képek is kiszivárogtak.
A PSA konszernen belül régóta probléma, hogy miképp válasszák el egymástól a Peugeot és a Citroen modelljeit. Frederic Banzet, a Citroen ügyvezetője azt ígéri, a jövőben nem készül több átcímkézett Peugeot-klón a márkánál.
A Volkswagen Amarok annyira ésszerű szerkezet, hogy már a neve hallatán is az ásító unalom jut az ember eszébe. Nem baj ez egy pick-up esetében, ha cserébe hasznos – és az Amarok az – de az valahogy eszünkbe sem jutott, milyen lehet a sematikus kisteher, ha néhány ügyes kezű tuningmester kezelésbe veszi. A VW gyári szakemberei most megmutatták.
Ahogy a Wörtherseetreffen alkalmával szokás, a VW tervezői hagyták elgurulni a gyógyszerüket: olyan Golfot készítettek, amely fej-fej mellett gyorsul egy Lamborghini Gallardóval. Volt már durvább is, de nem sokkal.
Nemrégiben a Fisker csődjétől volt hangos az amerikai sajtó, most pedig egy másik, államilag is támogatott cég szüntette be a működését. A VPG Autos valószínűleg a világ legormótlanabb járművét gyártotta, kifejezetten mozgássérültek számára, de a gép nem igazán lett népszerű – az eladások nem tartották el a gyárat.
A Volkswagen Kínában már márciusban kénytelen volt egy 384 ezer autót érintő visszahívást elrendelni, de most már Japánra is kiterjesztették az akciót. A szigetországban ugyan csupán 91 ezer autót kell berendelni a szervizekbe, de a történet így is elég kínos a németek számára.
Két nagy politikai párt, a Zöld Párt és a Szociáldemokrata Párt (SPD) terjesztette a német törvényhozás elé azt a javaslatot, amely az autópályán történő balesetek csökkentését célozza. Ha megszavaznák, azzal megszűnne az utolsó olyan autópálya-hálózat Európában, ahol nincsen általános sebességkorlátozás.
A Beijing Auto luxusmodelljét már többféle helyszínen és többféle néven láthattuk, de ez most már valóban a sorozatgyártásra szánt kivitel. A Shengbao D sorozat a Saab 9-5 első generációján alapszik, de ez nem igazán látszik rajta. Csak a műszaki tartalmat nézve találunk ismerős elemeket.
Ahogy az Audi, a Seat és a VW, a Skoda is készített egy különleges, egyedi autót a rendes évi GTI találkozóra, a Wörtherseetreffenre. Ezúttal a Rapid az alap, amelyből minden eszközzel igyekeztek érdekessé tenni. Nem egyszerű feladat ez egy unalmasnak tervezett családi szedán esetében, de a végeredmény nem is rossz.
A General Motors az elmúlt években nem csak a Pontiac és a Saturn márkákat vesztette el, de velük együtt a Mazda MX-5 ellenfeleinek szánt kis sportkocsik gyártása is megszűnt. Ugyanakkor most, a Toyota GT-86 és a Subaru BRZ megjelenése kapcsán kiderült, hogy elérhető árú, hátsókerék-hajtású élményautók iránt még mindig bőven lenne igény. Úgy tűnik, a GM is megpróbál beszállni erre az újra felfedezett piacra.
Elsősorban a tengerentúli eladások növekedésének köszönhetően jó hónapot zárt az Audi áprilisban: a Volkswagen csoporthoz tartozó prémiummárka autóiból 133 ezer kelt el világszerte, 6,6 százalékkal több, mint egy évvel korábban.