A Ferrari 458-ast eddig is az egyik legjobb utcai sportkocsiként ismertük, de ebben a kategóriában a számok legalább olyan fontosak, mint a vezetési élmény. Ezen a téren pedig már beelőzött a McLaren MP4-12C: 625 lóerős, míg a 458-as 570. Nem mintha ezt bárki érezné, de presztízs-szempontból nem mindegy, hogy ötössel, vagy hatossal kezdődik-e a teljesítmény-adat.
A pick-up tuning manapság nagy divat Észak-Amerikában, de az még nem túl gyakori, hogy egy hosszú, sokszemélyes szabadidő-autóba kerüljön terepverseny-technika. A Hennessey azonban épp egy ilyen géppel lepte meg a rajongóti.
A BMW és a Toyota közt nem új az együttműködés, de eddig kevés látszatja volt. Nem is igen lehetett, hisz a német és a japán mérnökök leginkább a hibrid hajtások és akkumulátorok fejlesztése kapcsán talált egymásra. Bár lesznek BMW dízelmotoros Toyoták is, ezek is csak évek múlva bukkanhatnak fel a piacon.
A múlt hét elején olyan pletykák röppentek fel a Fiat háza tájáról, melyek szerint az olasz gyártó Torinóból az egyesült államokbeli Detroitba teszi át székhelyét. A híreket a Chrysler közelmúltbeli sikereivel igyekeztek alátámasztani – a Fiat ugyanis fokozatosan bekebelezi az amerikai autógyártót, amely hosszú évek után először, 2012-ben újra nyereséges tudott lenni.
Nem mindennapi munkába fogott az egyik pennsylvaniai középiskola végzős diákja: szabadidejében úgy döntött, sportautót épít magának – de nem összevásárolgatott alkatrészekből: maga tervezte meg az elektromos hajtást autójába.
A Citroën akár egy éven belül bevezetheti a C3 utódját, mellyel a teljes C-sorozat megújítása kezdődhet el. A francia gyártó ügyvezetője, Frederic Banzet úgy fogalmazott, hogy versenyképes árral próbálnak majd vásárlókat csalogatni, de nem akarnak a Daciával rivalizálni.
Az aktuális BMW M5-ös nem túl régóta – 2011 novemberétől – van piacon, de a bajor gyártó most úgy döntött, az ötös sorozat többi tagjához hasonlóan az M-es modellt is felfrissíti. A változások közül legizgalmasabbnak a gyári versenycsomag, a Competition Package ígérkezik.
Bemutatta végre McLaren 12C Spiderhez készült csomagjait a német Gemballa. A tuningcég visszafogta magát, egy szolid kivitellel próbálja megnyerni az ügyfeleket.
Az első futamon nem vártunk csodát. A mezőny végére száműzött Honda-trió nem szólhatott bele komolyan az első helyekért folyó harcba, pláne nem úgy, hogy a villámgyors Chevrolet-kompánia előttük volt. Nykjaer bezsebelte a győzelmet, Yvan Müller pedig úgy ment át a mezőnyön, mint kés a vajon. A tizedik helyről végül a harmadikig jutott, bizonyítva ezzel, hogy lett légyen sokak számára ellenszenves, azért vezetni piszokmód jól tud és a Chevy még mindig a mezőny leggyorsabb autója.
Az Aston Matin idén ünnepli fennállásának századik évét. A centenáriumi ünnepségek egy meghatározó része a CC100 nevű kétüléses bemutatása, amely a márka sikertípusát, a DBR1-est idéző koncepció. Az autót egy videóval leplezték le a britek.
Évekre visszanyúló hagyomány azon borongani, hogy pokoltúrán van az európai autópiac, és vele az Európai Unió autóipara. Minderről kevesen tudják, hogy a nagyjából húszéves mélyponton stagnáló eladások egyik oka az eurozóna válsága, melynek következménye, hogy a vásárlók egyszerűen nem mernek nagyobb költekezésbe, például autóvásárlásba fogni.
A tegnapi (szombati) időmérő második felében a túraautózás történelmében addig soha nem látott dolog történt: az edzést akkor uraló - és a jó rajtpozícióban lévő - pilóták lelassítottak, hogy ne szolgáljanak szélárnyékkal a mögöttük érkezőknek és azok ne tudjanak javítani kvalifikációs idejükön.
A Dubai rendőrautó-őrület a csúcspontjához ért – legalábbis ötletünk sincs, hogyan lehetne ezután tovább fokozni az érdeklődést. Az dúsgazdag emirátus legújabb járőrkocsija egy Bugatti Veyron.
Az új Opel SIDI motor a régi 16 LET jelzésű motort váltja az Astrában, amely papíron ugyanúgy 170 lóerős, mint az új négyhengeres. A fejlesztés azonban minden fronton érezhető a gyáriak szerint.
Egy angol pénzember a haszon reménye nélkül fejleszttette ki az OX nevű haszonjárművet, amely leginkább a harmadik világban lehet sikeres. A nagyrészt négyszög-keresztmetszetű csövekből és síklemezekből álló szerkezet kifejlesztésekor a célszerűség volt az elsődleges szempont, a cél pedig a harmadik világ ellátása olcsó és hasznos járművekkel.
A korábbi pletykákkal összhangban a McLaren és a Honda bejelentette, hogy ismét közösen célozzák meg a Formula 1 csúcsát 2015-től, most, hogy a sportág visszatér a hathengeres turbómotorok használatára.
Mivel a Maybachot beszántották, az új S osztálynak az eddigieknél is komolyabb szerep jut: vitathatatlanul ő lesz a csúcs-Benz. A szerdai rongyrázós bemutató után megérkeztek végre a hivatalos adatok is, amelyek alapján viszont aligha lehet megmondani, tényleg annyival jobb lett-e az S.
Az új BMW-féle számmisztika szerint 2-es sorozat lesz a neve a legkisebb kupénak, amit jóval a bemutatója előtt, mindenféle álcázás nélkül lefotóztak. Ez a BMW talán a legkívánatosabb az elmúlt évtized terméséből.
Míg a Mercedes az S osztály bemutatójának előkészítésével szöszmötölt, a BMW-nél úgy gondolták, tekernek egyet az M5-össel. Aztán annyira belejöttek, hogy meg sem álltak 322 körig - ezzel meg is lett a leghosszabb drift világrekordja.
Az első generációs Logant ugyan már csak használt autóként lehet beszerezni Európában, de másutt tovább folytatódik a karrierje. És nem csak Oroszországban, ahol a Logan MCV Lada Largus néven tarol a piacon tovább, de Indiában is, ahol most épp egy ötajtós változatot fejlesztenek nagy erőkkel.
A Mercedes hónapok óta csöpögtette az információkat következő csúcsmodelljéről, így már elég jól tudjuk, hogy néz ki, és egyéb részletek is kiszivárogtak. A hivatalos bemutató azonban, ahol még több információ hangzik majd el, még hátra van. Egész pontosan május 15-én, közép-európai idő szerint este 7:15-kor kezdődik a ceremónia, amelyet - ha minden jól megy - az alábbi videófolyam beindításával ön is élőben követhet nyomon.
Németország, sőt, talán egész Európa leghíresebb, és egyik legrégebbi versenypályája évek óta bizonytalan helyzetben van. Már tavaly júliusban csődeljárás alá került az üzemeltető cég, most pedig eladásra kínálják az egész komplexumot, szállodával, szórakoztató- és konferencia-központostul.
A Porsche korábban kezdte a 918-as fejlesztését, mint bármelyik vetélytársa, de a komplikált, hárommotoros hajtáslánc – és talán a német alaposság – miatt később érkezik, mint akár a McLaren P1, akár a LaFerrari.
A BMW rég nem készít igazán nagy luxus-kupét, amely összemérhető lenne a Mercedes CL-lel vagy a Bentley Continental GT-vel, most mégis egy ilyen luxusjárművel próbálják elhomályosítani a világ legszebb autóit. Talán érezték, hogy egyedül nem jönne össze a mutatvány, így a Pininfarinára bízták a forma kialakítását.
A Jaguar és a Land Rover új fejlesztőközpontot nyitott Dubaiban, ami hosszabb távon jót tehet a brit luxusmodellek tartósságának, illetve az off-road felhasználásra szánt modellek esetében a terepjáró képességeknek is.