Felfedte jövő évre szánt módosításait a Scion: jön az új generációs limitált xD és xB. Nem egy különösen nagy figyelemre érdemes kiadásról van szó, de az USA-ban biztos könnyen elkel majd.
Raúl megtette azt, amire Fidel alatt csak vártak a kubaiak: egy törvénymódosításnak köszönhetően immár szabadon adják-veszik az autókat az ország állampolgárai.
Ötven darabos limitált szériát ad ki a Renault a Clio 200-asból. A Rider október végétől lesz kapható az Egyesült Királyságban.
A Hyundai egy ideje már próbálkozik a fiatal amerikai vásárlók meghódításával: a Genesis Coupé volt az első komolyan vehető lépésük ebbe az irányba, de igazi bestsellernek a Veloster kupét szánják. A szériamodell viszont érdekes formaterve ellenére sem az a brutális vadállat, amelyre azonnal rákattannak a gimisek tömegei – viszont használható alap egy igazán látványos géphez.
Jövő májusban, amikor a Kia Optima Hybrid az ígéret szerint megérkezik Magyarországra, jó eséllyel magányosan, valódi vetélytárs nélkül kell majd szomorkodnia. Ekkora hibird limuzint ebben az árkategóriában ugyanis egyelőre senki nem forgalmaz nálunk.
A hivatalos hír így szól: megjött a BMW Active Hybrid sorozat legújabb tagja, az 5-ös BMW alapjain. A 340 lóerős bálna viszont nem igazán hiteles a környezet barátjának szerepében.
Az unalmas első középső légzsák név roppant hasznos biztonsági fejlesztést takar, amelyet rövidesen be is építenek a General Motors szériamodelljeibe.
A Radical-Toyotát ugyan nem tudták megelőzni a finnek, de az Electric RaceAbout így is hihetetlen időt ment a Nürburgringen.
A Peugeot-Citroen és a Mitsubishi együttműködése újabb álfrancia modelleket szült: ezúttal a Mitsubishi ASX hobbiterepjárót igazították saját stílusukhoz a PSA-csoport tervezői.
Több mint tíz évet és két felújítást ért meg a Saab nagykocsija, de nem hagyják békében elmúlni: a kínai állam tulajdonában levő Beijing Auto vette meg a komplett gyártósort, hogy a felismerhetetlenségig átalakítva újrakezdje a gyártást.
A G-Power korábban a leggyorsabb rendszámos M5-ös BMW-k készítőjeként szerzett nevet magának, de most, hogy a V10-es eltűnt a palettáról, az M3-asból kezdik kifacsarni, amit lehet.
Az őrületet annak idején a Mercedes kezdte az azóta is használt hétsebességes automatával, majd a Lexus jött a nyolcfokozatú váltóval. Azóta a ZF is elkészítette a saját nyolcas váltóját, amelyet a BMW és az Audi luxusautóiba építenek, sőt, az év elején bejelentették, hogy már dolgoznak egy kilencsebességes szörnyen is. A Hyundai azonban túl szeretne licitálni mindenkit.
A Supráról azóta pletykálják, hogy visszatér, amióta 2002-ben eltűnt a kínálatból, de a híreket inkább a megszállottak kívánságai tartják életben, mint a gyáriak valós fejlesztései. A típus neve azonban még most is jól cseng – talán ennek köszönhető, hogy egy független tervező is nekiállt megrajzolni a lehetséges utódot.
A dél-koreai bíróság előtt van az LG Electronics keresete, amellyel kitiltanák a két német autómárkát a helyi piacról. A háttérben egy elmérgesedett szabadalmi per áll.
A Volkswagen új modellekkel bővíti a Bentley kínálatot, és ehhez tapasztalt szakembert keresett házon belül, aki a luxus-SUV fejlesztésben nem járatlan.
A Renault alig négy éve mutatta be az aktuális Lagunát, de az a hír járja, hogy lassan elkészül az utódja, méghozzá külső segítséggel. A magyarázat egyszerű: az eladások nem felelnek meg az elvárásoknak.
A BMW M divízió ugyan elkészült a biturbó M5-össel, de még nem fejeződött be a fejlesztés: most a fékrendszert próbálják tökéletesíteni, karbon-kerámia féktárcsák felhasználásával. A BMW persze nem egyedül végzi a fejlesztéseket, hanem két specialistával együtt.
A Volkswagen csoport tanult a múlt hibáiból: a legkisebb Skodánál látványosan ügyeltek rá, hogy még véletlenül se legyen vonzóbb, mint testvérmodellje, a VW Up, hiszen a két autó között csak a forma és a belső tér jelent némi különbséget.
A koreai kompakt eddig is kiválóan kiszolgálta az átlagautósok igényeit, így most azoknak is megpróbálnak a kedvében járni, akik az autóban nem csak a közlekedési eszközt keresik.
A Mercedes eddig csak veszített saját tervezésű Rolls-Royce riválisán, és úgy néz ki, ez egy darabig még így is marad. Az angolokkal tervezett együttműködés legalábbis aligha segít.
Az autószalonok nem csak a közönségnek és a sajtónak szólnak: itt az autógyárak is büntetlenül tapogathatják egymás modelljeit. Ki is használják a lehetőséget egy kis ipari kémkedésre, amiben a távol-keletiek járnak az élen. A VW vezérigazgatója azonban egész kis hadsereget, sőt, forgatócsoportot vitt magával, hogy kikémlelje az új Hyundai i30-ast.
Annyit sikerült megtudnunk, hogy az álcázott tesztautó, amelyet Grazban sikerült lefényképezni, egy helyi autófejlesztő cég tesztflottájához tartozik, de hogy az osztrák mérnökök kinek dolgoznak éppen, az nem derült ki.
A Fiat annak idején azzal a feltétellel kapta meg a Chrysler irányítását, hogy új technológiát hoz az amerikaiak megsegítésére. Ami azt illeti, nem siették el: miközben több amerikai típust is bemutattak Fiat vagy Lancia márkajelzéssel, Észak-Amerikában nem tettek semmi mást, csak a meglevő Chrysler modelleket újítgatták fel. Ez azonban megváltozik.
A Mitsubishi hosszú ideje nem készít luxusautókat: azokra a típusokra koncentrál, amelyek hasznot hozhatnak, egyetlen presztízsmodell kifejlesztése pedig tiszta ráfizetés, ha nem tudnak belőle évente több tízezer példányt eladni. Ezt a japánok is tudják, de azt is, hogy nem hagyhatják üresen a korábbi modellek helyét, ha valaha akarnak még valamit a luxuskategóriában.
Az európai Nissan mindent megtesz annak érdekében, hogy a Juke ismertségét tovább növelje – legalábbis erre következtethetünk a legújabb pletykákból. Állítólag keresztezik a mini-hobbiterepjárót és a cég legdurvább modelljét, a GT-R sportkocsit.