Sajnos Leccebe nem jutottunk ki, valami kártyát kértek volna hozzá és mint kiderült a makk felsőt nem fogadják el. Jobb esetben itthon költjük el a pénzünk.
Lehet jobban is jártunk, hogy nem indultunk olyan nagy útra, ugyanis valamikor a tavasszal Jászalsópiszkos és Kunszentborzasztó között elkezdett rángatni a kocsi. Leállt, beindítottam, vagy beindult vagy nem, amikor hajlandó volt, akkor sem volt sok köszönet benne. Lehúzódtam az út szélére, felnyitottam a géptetőt és akkor kezdjünk el gondolkodni, hogy mi lehet a baj. Igazi autószerelésre való idő volt, 8 ℃ és szemerkélő eső. Volt már hasonló baj máskor is, most is rutinnal kutakodtam a mindenféle tyúkbelek között, természetesen az adagoló mágnesszelepének az egyetlen vezetéke tört el. Ez csatlakozóval van megoldva, a csatlakozó tövénél fáradt el a réz. Meg kellett blankolnom mindkét vezetéket, ami tekintve, hogy csak egy csorba Tramontina kés volt nálam, elég nehéz műveletnek bizonyult, úgy nézhettem ki, mint amikor az unatkozó juhász pipát farag.
Ha már ismered a korábbi eseményeket, a friss részekért katt ide!
Ha azt hiszed, az a durva, hogy idehaza fényes nappal leflexelik a katalizátorodat, mert kell belőle a palládium, akkor ezennel a nyomor egészen új bugyrai nyílnak meg előtted is. Kinshasa a Kongói Demokratikus Köztársaság legnagyobb városa, tizenötmillió ember él benne, másfél Magyarország. És a Reuters videóján megtekintheted, ahogy a helyiek a lopott katalizátorok porrá tört kerámiabetétjét szívják fel bekészülni. Drognak.
Minden azzal kezdődött, hogy a Chrysler az addigi hagyományoktól eltérő módon gyártásba küldte a Dodge Vipert. Az 1989 elején, még nyolchengeres motorral bemutatott tanulmányt csak félig-meddig vette komolyan a detroiti konkurencia, de 1991-re elkészült a kompromisszummentes amerikai sportkocsi, a Lamborghini segítségével hangolt 400 lóerős V10-es motorral, és ez komoly fenyegetésnek tűnhetett a Corvette-et gyártó General Motors számára.
Aki szerint egy Mercedes kizárólag ezüst lehet, a BMW színe mindenképpen a kék és a Ferrari kizárólag pirosban mutat, az valószínűleg az Aston Martinra is csak akkor néz rá, ha sötét zöld színű. Mi tagadás, baromi elegáns tud lenni egy szép British Racing Green, bézs belsővel és valódi fabetétekkel, de ha a feltűnés a cél, akkor korszaktól függetlenül kevés jobb megoldás van egy rózsaszín Vantage V550-nél.
Régebben is szemeztünk a '17 utáni Swifttel, de végül mindig elmentünk mellette, aztán '20-ban az egyik kereskedésből "megsúgták" hogy drágulni fog jelentősen '21-től, de minő véletlen pont van náluk raktáron még 2 cvt... manuált nem akartam mert a kuplung problémás.
Felültem a kupectrükkre, de legalább választhattam színt, mivel a piros lett volna az egyik és arra a fényezésre több helyről hallottam panaszt, inkább elengedtem, pedig élőbe vagány volt. Viszont nagyon úgy néz ki nem csak az a szín gyenge, egyetlenegyszer mentem országúton cirka 400km-t, már 3 kavicsnyom lett a lökhárító fényezésén. Egyszerűen vacak a minőség.
Ilyen volt nálunk a Suzuki CVT-je
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Paul Brickman pontosan tudta, hogy milyen autót szeretne látni a Kockázatos üzlet (Risky business) című film főszereplője mellett. Az autó kiválasztása egyébként rendkívül fontos feladat, általában több lehetséges opció közül választják ki a tökéleteset. Vagy azt, aminek a megjelenéséért a gyártó komoly összeget fizet. Nagyban hozzátesz egy mozihoz, hiszen az autó árulkodó részlet, amiből rögtön megvan a szereplő személyisége, az anyagi körülményei és az ízlésvilága. A rendező ebben az esetben például a 911-est túl hétköznapinak találta, ezért maradtak a 928-as Porschénál.
1988-ban kezdődött meg a harmadik generációs 7-es BMW fejlesztése, melyből aztán több mint 340 ezer darabot készítettek, az utolsó autó 2001. július 27-én gurult le a szalagról. Szerintem ez volt minden idők legszebb 7-es BMW-je és valószínűleg a leghíresebb is, hiszen nem csak a Dick és Jane trükkjeiben jelenik meg, hanem A szállítóban is felbukkan Jason Stathammel, de sokan a Holnap markában című James Bond film miatt ismerik, ahol Pierce Brosnan küzd vele az aktuális főgonosz ellen.
Gyerekként (én most is) sokszor álmodozunk, hogy de jó lenne ilyen meg olyan autókat élőben látni. Nekem a Lancia Stratos az egyik ilyen álmom. Negyven éve nem gyártják, de akkor olyan formát alkottak az olaszok, ami ma sem fáradt el, és embereket inspirált arra, hogy mai köntösbe öltöztessék.
Világos a leosztás, aminek alapján az autózás tetején a Rolls-Royce és a Bentley adja a luxuslimuzinokat, illetve sportosabb kupékat, a Mercedes mindenből kínál közel tökéleteset, gyors autóért pedig a Bugattinál kell kopogtatni. Romano Artioli nem csak a márka 110 éves évfordulójára készített EB110-est vitte véghez, de világos elképzelése volt arról is, hogy miként térhetne vissza a Bugatti a luxuslimuzinok közé.
A szupersportkocsik méregdrágák – ez a kijelentés aligha lep meg bárkit is. Ahogy valószínűleg azzal sem mondunk újat, hogy az ilyen autókat fenntartani sem lehet színes gombokkal és üveggolyókkal, nyilván egy kisebb időszaki szerviz is zsebbenyúlós, ha pedig nagyobb javításra van szükség, arra egy kisebb afrikai ország éves költségvetése sem feltétlenül elég.
Elképesztően nagy ívet járt be az 1972-ben megjelent Renault 5, mely hosszmotoros, elsőkerék-hajtású kisautóként jelent meg, de a második generációra már keresztbe lógatták bele a blokkot. Megjelenésétől egészen 1986-ig volt a legnépszerűbb autó Franciaországban, de eljutott Amerikába is. Pár évvel az autó bemutatása után Jean Terramorsi, a Renault termelésért felelős alelnöke kitalálta, hogy egy nagyon súlyos R5 lesz a válasz a középmotoros Lancia Stratos ralis sikereire.
Peter Schutz, a Porsche akkoriban frissen megválasztott igazgatója és Helmuth Bott főmérnök egyetértettek abban, hogy a márkának szüksége van egy olyan sportautóra, mely bátran kiállhat a Lamborghini Countach és a Ferrari 288 GTO, valamint a közelgő F40-es ellen. Persze, az is fontos szempont volt, hogy sikeres legyen a versenysportban is, így rögtön Gruppe B néven indult meg az összkerékhajtású szupersportautó fejlesztése a ‘80-as évek elején, a szériaváltozatot pedig az 1985-ös Frankfurti Autószalonon mutatták be.
Akármennyire is szeretnénk hinni az internetnek, az alábbi képen nem David Bowie dolgozik egy Mini-gyárban: a kép valószínűleg 1959-ben készült, Bowie ekkor 12 éves volt. Ráadásul civil állása nem is volt, már 15 éves korától a show-biznisz előszobájában gürizett - a képen egy hozzá nagyon hasonló úr szerepel egy csodálatos frizura társaságában.
Igazi négy keréken guruló dolce vita a ‘60-as évek Ferrari 250 Californiája, de az az alig több mint száz példány, amit gyártottak, eszelős pénzbe kerül már. A legutóbb 16 millió dollárért kelt el egy aukción, de még az 1986-os Meglógtam a Ferrarival című film béna replikája is megért valakinek 400 ezer dollárt, pedig azon messziről látszik a hamissága. Az angol GTO Engineering viszont megtalálta az aranyközéputat, így azoknak is lehet már 250 Californiája, akiknek csak 1 millió dollárig ér a takarójuk.
A járványhelyzet miatt már többször elhalasztották a legújabb James Bond-film premierjét. A Nincs idő meghalni az utolsó olyan 007-es mozi, amelyben Daniel Craig játssza a főszerepet. Nehéz lenne megtippelni, hogy az újabb és újabb elnapolás egyre csigázza az érdeklődést, vagy épp ellenkezőleg. Mindenesetre most egy rövid videóban engednek betekintést a készítők a kulisszák mögé, nevezetesen egy üldözéses jelenetbe.
Idehaza a keleti blokkos autók köré valóságos kultusz épült az évek során, amit nagyrészt a nosztalgia hajt. Vannak persze vágyottabb márkák és kevésbé népszerű modellek, itt az ízlésen kívül nyilván az számít rengeteget, hogy kinek melyik kocsihoz fűződnek fiatalkori élményei, gyermekkori emlékei. A Trabantokat egyenesen imádják, a Ladákért sokan megvesznek, de Škodával is szívesen veteránoznak, ezekből egy-egy igazán szép darab ára már vastagon milliós.
Áprilisra végre minden tervezett módosítás, felújítás elkészült. Már írom a következő felújítási listát, többnyire motor ügyben kell intézkedni, elkezdte csipegetni az olajat, és gázadásra szépen füstöl, remélem "csak" hegerfej felújítással orvosolni lehet.
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
William Woodward a tetoválóasztalon világosodott meg. Az illinois-i gépészmérnök éppen Portlandben varratott magára egy újabb motívumot, amikor beszélgetésbe elegyedett a művésszel. A tetováló arról mesélt neki, hogy van egy öreg Volkswagen Transportere, amelyet el is nevezett Rubynek. Azt tervezi, hogy fiával együtt végigjárják az oregoni partvidéket, és szörföznek.
Egy lassú, csöndes szeptemberi napon, 2021-ben elhunyt Jean-Paul Belmondo. A francia mozi legendája 88 éves volt, és egy dolgot biztosan nem lehet rá mondani: hogy lassú, csöndes életet élt volna. Rengeteg emlékezetes filmet adott a világnak, és ezen a ponton alighanem mindenki más-más felsorolásba kezdene. A Profi, Kellemes húsvéti ünnepeket, Zsaru vagy csirkefogó?, Kifulladásig, Az arany bűvöletében... Lehetne sorolni. És számos nagy filmjében feltűntek gyönyörű, gyors autók, a látványos üldözéses jelenetekben sokszor ő maga ült a volánnál, nem kellett kaszkadőr.
A 24 órás verseny egy furcsa hely, az ember a felkészülés során rengeteget dolgozik, javítja az autót, próbál előre gondolkodni, mi romolhat, törhet el, mi legyen a kaja, milyen szerszámot vigyen, milyen pótalkatrészt kell vinni. Aztán jön az élet, és az ember az arcába nevet.
Miután beköltöztünk, a szomszédtól tudtuk meg, hogy van a közös padláson egy nyestcsapda, és a kapást a padlásról származó éktelen csörgés-zörgés jelzi - jellemzően az éjszaka közepén. Nem is a zörgésre ébredtem, hanem arra, hogy ahogyan a feleségem a nappaliban a nyúllal veszekszik, hogy mi az anyjáért kell éjjel zörögnie, majd feljön, és közli, hogy ugyan a nyulat lecseszte, mint a pengős malacot, az igazából békésen aludt a lépcső tetején, szóval a nyestcsapda lesz az, úgyhogy mozduljak meg. Mintha fél négykor ez olyan könnyű lenne.
Második virágkorát éli a Lamborghini Countach, de nem volt mindig állat leejtő újdonság vagy sokkal később millió dolláros veterán, aminek tökéletesre restaurált darabjai már csak két aukció között mozognak. Volt viszont egy korszak, a 2000-es évek eleje, amikor néhány helyen egy Audi TT áráért hozzá lehetett jutni Lamborghini Countach-hoz.
A kevés fennmaradt forrás egyike sem említi, így mára már nehéz megmondani, hogy a szovjet mérnökök csak kísérletezgetni szerettek volna, vagy tényleg teljesen komolyan gondolták a KhTZ-12-es, tápkábelről működtethető elektromos traktor megvalósítását. Ami igazából inkább egy rendszer volt, amelynek egyik eleme volt a KhTZ villanytraktor.
Az elmúlt egy hétben többet voltam a garázsban, mint nem. Volt, hogy tizennégy órát szereltem, volt, hogy csak tízet. Hétvégén is természetesen. A huszonnégy órás verseny nehézsége, hogy hiába gondolod, hogy megtettél mindent, erre nem lehet teljesen felkészülni. Kerülhetsz karambolba, kilökhetnek, ennek következtében lehet egy rendkívüli szerelés, mialatt a többiek folyamatosan köröznek. Onnantól kezdve drasztikusan csökkentek az esélyeink. Meglátjuk, mi odatesszük magunkat, az biztos. Szombaton 14 órakor rajt, vasárnap 14 órakor már okosabbak leszünk és tapasztaltabbak. A versenyről huszonnégy órás live adás lesz a Becsületesnepper Youtube csatornán, mindenkit várunk szeretettel.
Átkozott megalománia, hogy mindig mindenből a nagyobb, az erősebb és a gyorsabb kell. Sokáig volt védjegye egy igazi sportautónak a kézi váltó, aztán ahogyan az automaták egyre élesebbek lettek, egyre többen nézték a tizedmásodpercekkel jobb nullaszázakat a katalógusokban, és fedezték fel, mennyivel egyszerűbb kihozni belőle a maximumot kuplungpedál és hadonászás nélkül.