A kilométeróra tekerés még mindig nem veszett ki a mindennapokból, mert amíg erre igény van, addig ez a szolgáltatás is lesz. Jellemzően a kereskedők, de nem csak kizárólag ők csinálják, kisebb mértékben magánszemélyek is részt vesznek ebben a „játékban”. Én ebből a sztoriból már nagyon régen kiírtam magam, tudok olyanokról, akik napi szinten csinálják, de az ismerettségi körömbe tartozó kereskedők jó része is felhagyott már ezzel a népszokással. Nem gondoltam volna, hogy ebben az életben erre kerül a sor, de most órát tekertem.
Múlt héten befutotta az internetet, hogy a Rolls-Royce rajzpályázatán 80 ország több ezer pályázója közül egy 11 éves, magyar kislány is nyert. Mivel utánozós majmok vagyunk, Léna tiszteletére most mi is hirdetünk egy Hiénát.
A Kontra podcast egy bringázásról szóló, kötetlen beszélgetős műsor. Grósz Béla és Bognár Tamás minden héten egyszer jelentkeznek a Totalcar címlapján, és kitárgyalnak valamilyen a tekeréshez kapcsolódó témát. Ha pedig nem megy a lejátszó, hallgasd Youtube-ról:
John Clower már gyermekkorától fogva az autók rabja, és tulajdonképpen egész életét végigkísérte a szenvedélye, versenyzés, illetve szuperautók formájában. Előbbiről már rég lemondott, de utóbbiak, azaz a sportautók még most, 80 évesen is aktívan jelen vannak az életében: a hétvégi autója egy Ferrari F40, a mindennapokban pedig egy Ferrari Scuderia Spider M16-ot használ.
Egy teherautós baleseteket és közúti ellenőrzéseket szemléző Facebook-oldalon osztották meg a golfos srác filmre kívánkozó sztoriját. Hogy mi köze a Golfnak a teherautókhoz? Várd ki a végét.
Minden autógyár életében eljön a pillanat, amikor egyfajta stílust már nem lehet tovább ragozni, és váltani kell. Így szűnt meg a még nagyobb lámpát és szájat a Peugeot-ra-dizájn, így szorította ki a New Edge-et a Fordnál a One Ford irányzat, így lett a kizárólag élekkel megrajzolt Citroënekből pufi C3 Aircross és a többi.
A BMW-nél is eljött az idő, de amíg egy viszonylag általános márka, mondjuk a Toyota, Hyundai, Renault, stb. azt csinál, amit akar a formával, addig a BMW-nek gondolnia kell a folytonosságra is. A vesékre.
Rengeteget kavartak már ezzel a formával, de ezek tényleg vesék? Szerintem nem. Nézzük meg a leges-legelső valódi, saját tervezésű BMW-t, a 303-ast. Eltéveszthetetlenül BMW, de hogy ez vese lenne? Segítek.
Nápoly legnagyobb terének, a Piazza del Plebiscitónak a két legfőbb látványossága az azt közrefogó királyi palota és a bazilika. Pedig a tér közelében, egész pontosan harminc méterrel alatta van egy harmadik, igen elképesztő látnivaló is: a 160 éves Bourbon-alagút, amiben 1900-as évekbeli autók és motorok porosodnak.
Előre bocsájtom, hogy egyrészt autóbuzinak tartom magam, másrészt 2 évnyi Nissan Primera P11 144-el járás után vettem a Golfot. Ez a kettősség talán érzékelteti, hogy a realista énem felül tud kerekedni azon, hogy mik a vágyaim. Viszont 2 év spórolás után végre eljött az idő, hogy egy élménydús izgalmas valamit tudtam magamnak szerezni. Nagyon sok típus megnézése után állítottam fel egy listát, aminek meg kellett felelnie az új gépnek.
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Nehéz elképzelni, hogy pontosan mi hangzott el a Letvision nevű török cég és partnerei megbeszélésén, amin kitalálták, hogy valódi, működő Transzformereket építsenek. Állítólag futurisztikus és egyedi dolgot akartak csinálni, de elképzelhetőnek tartom, hogy csak simán volt egy túllelkesült rajongó a csapatban, aki gyerekkori álma beteljesülésére kihagyhatatlan ziccert látott, és lecsapott a lehetőségre. Igazából teljesen mindegy, egész elképesztő a robottá alakuló BMW.
Vannak márkák, típusok, amik nagyon tartják az árukat, és vannak olyan típusok, amikből ugyanannyi pénzért 6-7 évvel fiatalabbat lehet venni. Az átlag vásárló pedig ezt nézi, mert ha megkérdezi a szomszéd, akkor fiatalabb autója van, ne nézzék már le. A kilométer tekerés is azért megy még mindig –a kereskedői kapzsiság mellett-, mert a vevői oldalon sem tudja mindenki lefogadni a magasabb óra állást. Olcsón akarnak keveset futott, fiatal, megbízható autót venni. Egy autó ára a típus piaci megítélésének, évjáratának, futásteljesítményének, állapotának kombinációja. Ha sokat vagy extrém sokat futott egy autó, annak akkor is meg kell jelennie az árban, ha egy kedvelt, nagyon megbízható típusról van szó, viszont csak ez nem kell, hogy elriasszon bennünket a vételtől, mert lehet egy autó ennek ellenére nagyon jó állapotban, és járhatunk vele évekig nyugalomban, ha meg adjuk neki a törődést. Erre mutatok egy példát.
A Kontra podcast egy bringázásról szóló, kötetlen beszélgetős műsor. Grósz Béla és Bognár Tamás minden héten egyszer jelentkeznek a Totalcar címlapján, és kitárgyalnak valamilyen a tekeréshez kapcsolódó témát. Ha pedig nem megy a lejátszó, hallgasd Youtube-ról:
Egy hete hirdettük meg a Hiéna-feladványt, ahol arra voltunk kíváncsiak, ti milyen hajmeresztő dolgot láttatok, amit más csinált vezetés közben. Eredetileg öt kommentet akartunk kiválasztani, végül kilenc döntősünk maradt, annyira jól szórakoztunk a pályaműveken. Álljanak itt az elrettentő példák, és döntsetek ti, kié a legjobb sztori, és soha, még csak hasonlót se csináljatok vezetés közben!
A Kontra podcast egy bringázásról szóló, kötetlen beszélgetős műsor. Grósz Béla és Bognár Tamás minden héten egyszer jelentkeznek a Totalcar címlapján, és kitárgyalnak valamilyen a tekeréshez kapcsolódó témát. Ha pedig nem megy a lejátszó, hallgasd Youtube-ról:
Mercedes-Benz 220 szedán kilinccsel előre a hóban? Lancia Flavia Coupé, Porsche 911, Rover 2000 és Ford Mustang küzd a másodpercekért a jeges úton? Ez az 1966-os Monte Carlo ralli, amiből még a korabeli francia kommentárok szerint is igazságtalan körülmények között zárták ki a Mini Coopereket, melynek köszönhetően egy Citroën DS 21 végzett az élen. Ám ezúttal nem híradófelvételeken elevenedik meg a motorsport egyik nagy korszaka, hanem egy kedves, és nagyon emberi történet részeként. Claude Lelouch, aki tíz évvel később a C'était un rendez vous rövidfilmet is rendezte, ebben a lassan csordogáló, mégis nagyon megragadó filmben szívhez szóló imát mond az autózás isteneinek. Ugyanis egy rendezőasszisztens meg egy autóversenyző románcát meséli el, és a filmidő komoly részét azzal tölti, hogy a munkájukon keresztül mutatja be figuráit.
Csodálatos dolog látni, ahogy sokan nem hagyják, hogy a modern technika a fejükre nőjön. Mert lehetne pörgetni vezetés közben a Tik-Tokot, a Candy Crush Sagat, régimódibb arcoknak még az Angry Birds is fent lehet. Viszont egyik sem ér a közelébe annak a keményvonalas hipszter-ikonnak, aki KERESZTREJTVÉNYT FEJT vezetés közben. Elképesztő magasság ez, tényleg, csak azzal lehetne felülmúlni, ha még esetleg pulóvert is horgolna közben. A képet köszönjük Virágnak.
Az IIHS-től már számos elrettentő és ijesztő töréstesztet láttunk az elmúlt években, de ezek közelébe sem érnek annak a tesztnek, amit ez a bolgár csapat készített.
Amúgy mindig új gumit veszek a kocsira, elolvasgatom a teszteket és az első háromból választok. Az azért elég erős, amikor tizen millás autókon limlom (valami kínai vacak) gumikat látok. Egész autó kinézete lett, a 4 felni az új gumikkal megint csak megduplázta a kocsi értékét.
Ha már olvastad a korábbi részeket, katt ide a legfrissebbért és nem kell sokat lapozni ;) (Nyegleo)
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
A Kontra podcast egy bringázásról szóló, kötetlen beszélgetős műsor. Grósz Béla és Bognár Tamás ezentúl minden héten egyszer jelentkeznek a Totalcar címlapján, és kitárgyalnak valamilyen a tekeréshez kapcsolódó témát. Ha pedig nem megy a lejátszó, hallgasd Youtube-ról:
A One More Round csapata nem retten meg egyetlen kihívástól sem. Nógrád megye egyik lankájának sarkában pihent az a Tatra 148, aminek piszkálása már ránézésre is rossz ötletnek tűnt. Aki a nyolcvanas években volt fiatal, emlékezhet a kerékpározás közbeni előzésekre: a sofőr szúrt egy másodikat, felüvöltött a porszívó, ütemesen dohogott a vényolc és elcsattogott a 10 tonnás mozdony. A Tatra mindig kilógott a sorból, a teherszállítás nehézipara volt, egyetemes megoldóképlete.
Eljött a mi időnk, Karancslapujtő már nem kimondatlan szó, Tatra teherautót akarunk vezetni!
A KreszFM 19.75 első látásra kétes ötletnek tűnik. Az embert ösztönösen rázza ki a hideg, amikor felmerül, hogy a rendőrség műsort gyárt a saját munkájáról. Beugranak a semmitmondó régi sajtóközlemények, a bikkfanyelv és még egy csomó dolog, ami miatt őszintén lehetett mérgelődni valahányszor megjött a rendőrségi kinyilatkoztatás egy-egy ügyben.
És mégis, talán éppen ez az Országos Baleset-megelőzési Bizottság által készített egyszerű beszélgetős műsor most az, amelyben látszik a szándék, hogy jó irányba változzanak a dolgok, hogy a lakosság értse is amit a rendőr akar, ne csak tartson tőle. Pár hete meghívtak a műsorba, hogy elmondjam, mit látok az utakon, változik-e a közlekedéskultúra, lesz-e kevesebb baleset, van-e értelme a jelöletlen autós razziáknak, illetve az ezekről készített videóknak. Beszéltünk még Pintér József, az embernyelven beszélő főtörzszászlós munkásságáról, az éppen álmából ébredező Dr. Herpy rendel című sorozatról és más ötleteinkről, amelyekkel szeretnénk felhívni a figyelmet: egyetlen rossz döntésnek is súlyos baleset lehet a vége, vagyis nem a bírság a legrosszabb, ami a szabálytalankodóval történhet.
Az amerikai IIHS (Közlekedésbiztonsági Biztosító Intézet) egy olyan non-profit szervezet, ami már hosszú évek óta törésteszteket végez mindenféle autón. Tesztjeiknek igen komoly súlya van, jó pár modell hírneve csorbult már meg egy-egy különösen rosszul sikerült próba után. Ezekből általában mi már csak azokat a pillanatokat látjuk, amikor az autó felgyorsul, és nekiütközik az akadálynak, pedig sokkal több munka van a kísérletek mögött. Egyik mérnökük ezernyi Lego segítségével most megmutatta, hogy néz ki a teljes folyamat.
Nem mondom, hogy egy hajszálon múlt az életünk, vagy akár csak a csattanás. Hiszen volt jobbra egy buszsáv, simán ki tudtam kerülni az elém kanyarodó Peugeot-t. Persze, ha nem lett volna ott az üres sáv, bizony meg lett volna az esélye, hogy kárbejelentő töltögetésével üssünk el egy kis időt.
Valamiért az volt az érzésem, hogy emberünk nem is azért kanyarodott ki a forgalmas Veres Péter útra, mert úgy gondolta, hogy én csak kerüljem ki őt, mert úgyis a külső sávban lenne a helyem. Mert hát ugye ott csak a buszok (meg a kivételek) haladhatnak. És persze a sávváltásra kényszerítés sem olyasmi, amit egy arra járó rendőr buksisimogatással jutalmazott volna. A Peugeot mozgásából úgy éreztem, a sofőrnek fogalma sem volt arról, mit is csinált. Még csak nem is gyorsított rendesen, mikor kikanyarodott. Furdalta az oldalam a kíváncsiság, hogy vajon tényleg vakon repült, vagy ennyire hanyagul leszar mindent és mindenkit, ami körülötte van.
Nü, akkor kezdjük az elején.
Tavaly előtt tavasszal kiköltöztem a "kis családom"-mal a susnyásba, az Isten háta mögött kettővel. Jó hely, sok a vaddisznó, kevés az ember. Lényeg, hogy valameddig eljut az ember viszonylag használható kavicsos úton, oszt utána marad még másfél kilométer olyan földúton, ami esőben (meg utána) járhatatlan a w124-es kombival (jó, s124).
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
A Nissannak új importőre van, a gyári leány helyett egy magáncég, és mint ilyenkor szokás, szeretnének hamar eredményt felmutatni. Tehát felkértek pár ismert arcot márkanagykövetnek. Hajnóczy Soma és Katus Attila mellett Kovács Lázár séf is elvállalta, úgyhogy meg sem lepődtünk, amikor Navara-platón sütött hamburgerek elfogyasztására invitálták a sajtót. De az érkezésünkkor még piros lepellel letakart pick-up váratlanul nagynak tűnt minden irányban.
A rali-világbajnokságon az Audi már jól állt , de az Uhrquattro hosszú volt, rosszul fordult, kellett egy rövidebb kaszni. Ahhoz, hogy el lehessen vele indulni a vb-n, kellett egy kétszáz darabos szériát gyártani belőle utcára. Megszületett a Sport utcai változata, amiből a gyári autó karosszériáját is darabokból hegesztették össze lakatosok. Az akkor is csak nagyon kis számban létező autóból, mára alig maradt, azoknak az ára pedig a csillagokban van. Magyarországon készült egy pince garázsban egy replika, amit hivatalosan is elfogadtak Sport Quattronak, csak ezen már ki vannak javítva a gyári autó hiányosságai. Ezt az autót nézzük meg tüzetesebben a mai videóban, hogy milyen speciális alkatrészek miatt lesz egy autóból méreg drága ritkaság.