Az új motorcsalád nem csak a franciáknál, de a BMW típusaiban is felbukkanhat – különösen az új, turbós változat, amelyet utólag vettek fel a fejlesztési programba.
A német tuningcég azt próbálta pótolni, ami a Chevrolet kínálatából egyelőre teljesen hiányzik: egy látványosan sportos modellváltozatot.
Rétegmodelljeivel hatásosan kiszorította magát számos piacról a Nissan, miután leállította az Almera és a Primera gyártását. A cég vezetői azonban felismerték a hibát, és dolgoznak a kijavításán.
A Geely nem csak a Volvo felvásárlásával foglalatoskodott az elmúlt hónapokban: a Pekingi Autószalonra összeraktak jó néhány érdekes tanulmányautót, köztük egy modern London-taxi utánérzést is.
Metin Senturk, a török popénekes egyedül ült a Ferrari F430-as volánjához, ami világtalanul meglehetősen bátor vállalkozás. Túlélte, és még rekordot is döntött.
Egy baja van a Nissan R35 GTR-nek a tulajdonosok szerint: nagyon nehéz. A gyári teljesítményhez mindenképpen, és emiatt nem tudják kivinni a pályanapokra – illetve ki tudják, csak szégyellik, amikor mindenki kitolja őket a fűbe a féktávokon. Valamit tennie kellett annak a New England-i autóörültnek is, aki szívesen hobbiautózott volna Nissánjával, de lépten-nyomon kikerülte mindenki, ami egy idő után nyilván nagyon derogált.
Szereti a Ford a Focus RS sorozatot, nem csoda, hogy az aktuális forma nyugdíjba küldése előtt megpróbálnak róla minden bőrt lehúzni. Pár hónappal ezelőtt libbentették meg az RS500 névre hallgató limitált példányszámos különkiadást. Abból ötszázat gyártanak majd, és írd és mondd, tizenkét óra alatt úgy adták el előrendelésben az összes darabot, hogy a mai napig nem tudjuk, mennyibe fog kerülni. Az RS500 Focus a sportosabb beltéren és a 350 lóerős motorján kívül megegyezett a sima, mezítlábas RS-ekkel.
A hitelközvetítők díját júniustól két részre kell osztani: a szerzési jutalék a szerződés létrejöttééért, míg a fenntartási jutalék annak meghatározott időpontig történő fennállásáért jár. A kettő aránya a kölcsön jellegétől függ - az erről szóló kormányrendelet a legutóbbi Magyar Közlönyben jelent meg.
Nem a Renault az első, aki az ajtók felé forgó székeket szerelt az első üléssorba. A Chevrolet már a hetvenes évek elején, sőt, a Chrysler már a hatvanas években gyártott hasonló szerkezetet, ráadásul az nemcsak a jobb első, de a vezető oldalon is forgatható volt.
Sokáig úgy bántak a karbonnal, mintha aranyat bányásznának. Drága volt, már-már elérhetetlen; úgy általában kevés dologra használták, nehezen tudták megmunkálni, és a végtermék egy beszerezhetetlen, megfizethetetlen valami lett – egy bizonyos erőhatásoknak jól ellenálló, rideg, könnyű valami, ha egészen pontosak akarunk lenni.
Mint a vízbe dobott kavics, újabb és újabb gyűrűket vet a kis háromajtós Saab gondolata. A legfrissebb, 92010 Sixten névre hallgató tanulmány van annyira szép, hogy megérdemelné a sorozatgyártást.
Először fordult elő a történelemben, hogy az Audi megelőzze a Mercedest a globális eladások terén.
Jól futott az Audinak a 2010-es első negyedév: januártól március végéig 264 100 autót értékesítettek, míg a Mercedes „csupán” 248 500 darabot. Ezzel nem csak a fenti párharcot nyerték meg, de a 264 ezer értékesített járművel saját eddigi rekordjukat is megdöntötték.
A Lotus masszív kutatás-fejlesztési munkával dolgozik környezetbarát megoldásokon - autógyárak technológiai partnereként, meg persze saját sportkocsijaik fejlődése érdekében. Még jóval az elmúlt néhány év turbós törpemotor-láza előtt felismerték, hogy a súlycsökkentés legalább olyan hatékony fegyver a hatékonyság növeléséhez, mint a motorfejlesztés, és nem mellesleg az autó vezetési élményét is jótékonyan befolyásolja.
Sokak fantáziáját megmozgatja az Audi R8, főleg azokét, akik ki is próbálták. Meggyőző ereje, német precizitása és gonosz megjelenése olyan vegyületet alkot, amely kívánatossá teszi szinte minden autóbuzi számára.
A négy ajtó kivételével az összes karosszériaelemet átszabták a Volkswagen egyterűjén. De nem csak a külcsín, a belbecs is változott: számos új motor lesz kapható a felfrissített Touranban.
A rendőrség sajtótájékoztatóján beszámoltak a közkedvelt „zéró tolerancia” és „objektív felelősség” intézmények bevezetése óta kétségkívül csökkenő baleseti számokról, de talán érdekesebb a statisztikáknál, hogy március 1-jétől a Vas Megyei Rendőr-főkapitányság szombathelyi székhelyére fut be minden objektív felelősség körébe tartozó szabályszegés. A zárt informatikai rendszer automatikusan feldolgozza az adatokat, 5 napon belül értesíti az elkövetőt és 22 napon belül határozatot hoz.
Sokan kritizálják az autógyárakat az unalmas, embléma nélkül azonosíthatatlan formatervek miatt. Ugur Sahin nem ócsárol, inkább megmutatja, ő hogyan csinálná.
Nem állítjuk, hogy ok-okozati összefüggés van a magyar valóságot bemutató anyagunk és a hatóság legújabb fogása között, de hogy változatlanul aktuális a téma, az biztos. Újabb autóhamisítókat kapott el ugyanis a rendőrség, akik átütött alvázszámú járművek vizsgáztatásával foglalkoztak.
Elérkezett a TT számára is a frissítés ideje. Mit mást tehettek volna az ingolstadtiak, behúzták a karácsonyfaégőket a fényszórók alá, kitágították a légbeömlőket és átküllőzték a hűtőrácsot.
Egyelőre csak ígéret, de annak elég feltűnő: Lamborghini-szerű középmotoros, V10-es utcai versenygép lesz az Amoritz GT DR7, az első brazil szupersportkocsi.
Nem vicc, pedig annak néz ki: íme a Daewoo Matiz, R betűs Bentley-logóval, egyben nyíló szedánfarral és Subaru-nózival. Kínában biztosan népszerű lesz.
Nem volt bukás a BMW első kis álterepjárója - a három betű mágikus ereje elég volt ahhoz, hogy megvegyék a feleségnek porontyokat szállítani. De eljött a váltás ideje, jövőre teljesen új modellt dob piacra a BMW. A kémfotók alapján konzervatívabb külsőt szabtak neki Münchenben.
Többször eltemettük már a Chrysler brutális sportkocsiját, de ez már tényleg a történet vége. A Dodge most egy dedikált búcsúszériát ad ki, mielőtt végleg leállítaná a gyártást.
Aláírták a Mercedes és a Renault-Nissan közti együttműködési megállapodást. A tervek között közös autó-, haszonjármű- és motorfejlesztés szerepel. A szándék komolyságát kölcsönös részvénycserével hangsúlyozza a két gyártó, bár ez elsősorban gesztusként értékelhető.
Senki nem számított rá, de a Fiat visszahozhatja a furcsa egyterűt, méghozzá Chrysler alapokon. A szervdonor állítólag a Dodge Journey lesz, de a formatervet állítólag alaposan átalakítják az olaszok.