Egy szűk merítésen végzett tanulmány szerint sokkal kisebb eséllyel ér koccanás olyan autót, amiben van automata vészfékező rendszer. Ez idáig nem meglepő, de az Amerikai Nemzeti Biztosítási Intézet konkrét számokat is tud mondani erről.
Ahogy a legtöbb luxusautó-márka, az Audi is nyújtott, kis motoros modelleket készít a helyi piacra Kínában, azzal a nem elhanyagolható különbséggel, hogy az A4 és A6 nyújtott változatai talán a leggyakoribb állami limuzinok közé tartoznak.
A németek ragaszkodnak autóikhoz, a környezetkímélő eszközök használatának ösztönzése csak a járműállomány növekményében jelentkezett - állapítja meg a német szövetségi közlekedési minisztériumnak a lakosság közlekedési szokásairól összeállított, szerdán bemutatott tanulmánya.
Az Autolib éveken át volt meghatározó eleme Párizs utcaképének. A Pininfarina tervezte Bolloré Bluecar elektromos kisautókat 2011 végétől 2018 közepéig használhatták a szolgáltatás előfizetői, akik mintegy 127 ezren voltak.
A felújított L200 bemutatása kapcsán beszélt a Mitsubishi, és a megmaradt személyautók jövőjéről a cég ügyvezetője, Trevor Mann. Úgy néz ki, kitartanak mellettük, legalábbis egyelőre.
Az új Suzuki Jimnyben eleve felfedezhető egy kevés a Mercedes G osztály karakteréből, ám egy japán tuningcégnél elkészítették azt az átalakító készletet, amellyel a hasonlóság tökéletesíthető. És készült egy másik is, amellyel Land Rover Defenderhez tehető hasonlóvá a japán miniterepjáró.
Alaposan meg kell nézni az új lépcsős hátú Corollát, hogy rádöbbenjünk, itt semmit sem hagytak érintetlenül, annyira hasonló stílusú az elődjéhez. Pedig lecserélték a műszaki alapokat és újraterveztek minden egyes lemezt, de nyilván nem akarták feladni a folytonosság érzését.
A Charge újdonsága igazi restomod csoda: korszerű stílusban utánépített kupé, amely nagyrészt megegyezik az 1967-es kiadású Mustanggal. Akad persze jó néhány részlet, amely jelzi, hogy itt valami mással van dolgunk, kezdve a jelvénnyel, amely egy máltai keresztre emlékeztet, nem egy száguldó vadlóra.
Bár több szó esik az elektromos autókról, egyelőre az üzemanyagcellás hidrogénhajtást is tovább fejlesztik a gyártók. A Mercedes például most kezdi a GLC F-Cell kis sorozatú gyártását, amelyet első körben minisztériumok és nagyvállalatok flottáinak szállítanak, jövő tavasszal azonban már magánszemélyeknek is kölcsönöznek majd néhányat.
Hivatalosan is megerősítették, amit korábban már sejteni lehetett: a Volkswagen két németországi gyárát is átállítja elektromos modellek előállítására. Emdenben és Hannoverben a következő évtized elején indulhat a villanyautók összeszerelése, de ehhez az ott készülő modellek gyártását máshová kell telepíteni.
Az amerikai terepjáró-márka nem először használná a Gladiator nevet: 2005-ben így nevezték a Wrangler alapú pick-up tanulmányukat. Ezúttal azonban a szériamodell kapja a nevet, amelyről már néhány gyári kép is kiszivárgott.
A Nemzetközi Energiaügynökség előrejelzése szerint a következő hét évben valamikor tetőzik majd az autók által felélt kőolaj mennyisége, majd lassanként csökkenni kezd, a jelenlegi szintjét valamikor 2040 körül érheti el ismét.
Úgy néz ki, egy zárt előadásról szivárgott ki az a három kép, amelyen a még fejlesztés alatt álló Bronco látványtervét mutatták meg néhány kiválasztottnak. Ezek alapján akár slágertermék is válhat a terepjáróból, amely a Mustanghoz hasonlóan a múltban igyekszik megtalálni a siker receptjét.
A Land Rover ugyanazt a poént süti el másodszor: 2015-ben az Evoque nyitott változatának érkezését jelezték életnagyságú drótváz-modellek London utcáin, és most a második generációs Evoque-ra is így készítik fel a népeket.
Néhány éve még csak drága játszadozásnak tűnt a 3D nyomtatás, de szép lassan eljut oda a technika, ahol már komoly, teherviselő alkatrészek megbízható előállítására is használható.
A Ferrari SUV-ja még nem jött meg, de a legtöbb sportkocsimárka ma már kínál emelt hasmagasságú, négy oldalajtós modellt, miután a Porsche megmutatta, hogy ezzel lehet a jól csengő névből a legtöbb pénzt kisajtolni. Hamarosan az Aston Martin is csatlakozik a klubhoz, most azt is megmutatták, mivel.
A Geely mifelénk leginkább a Volvo és a Lotus tulajdonosaként, illetve a Mercedes legnagyobb részvényeseként ismert, Kínában azonban autómárkaként is működik, és az utóbbi években egész korszerű kínálatot hoztak össze. Ez bővül most újabb modellel.
Itt is kiválóan látszik, hogy az amerikaiak többsége nem azért jár pickuppal, mert szüksége lenne rá, hanem mert megteheti.
Az autógyárak egy ideje már próbálkoznak az előfizetéses modell meghonosításával gazdagabb piacokon. A lényeg, hogy havi átalányért a vásárló komplett csomagot kap, biztosítással, szervizzel, csereautóval. A Care by Volvo Észak-Amerikában tavaly jelent meg, és úgy néz ki, ez az első ilyen szolgáltatás, amely tetszik a vásárlóknak.
A Citroën ugyan forgalmazza a C-Zero típust, de azt a Mitsubishi szállítja, és a jelvényeitől eltekintve megegyezik a japánok i-MIEV modelljével. Van még két másik villanyautó is a kínálatban, de ezek is külső forrásból érkeznek: az elektromos Berlingo a Venturitól érkezik, az e-Meharit pedig a Bolloré állítja elő a Citroën számára.
A BMW az új 3-asból eddig csak dízelmotoros hathengerest mutatott, benzinest csak négyhengeres turbómotorral láthattunk. Ám még a forgalmazás kezdete előtt leleplezik a hiányzó hathengeres benzinest: ez lesz az újdonság a hetedik generációs 3-as sorozat amerikai premierjén.
A villanyautó-forradalom most már biztosan eljön, a kérdés csak az, hogy mikor. Erről beszélt a Volkswagen vezérigazgatója, Herbert Diess, méghozzá meglehetősen magabiztos hangnemben.
Az rég nem titok, hogy a koreai gyártó a legnagyobb amerikai terepjáró-kategóriára készül rávetni magát. Ez az egyik olyan kategória, ahol még nem igazán sikerült megingatni a detroiti autógyártók uralmát az Egyesült Államokban, pedig a japánok egy ideje már próbálkoznak, mérsékelt sikerrel.
A kínai Guangzhou Autóról, és a Trumpchi márkáról épp csak tudomást szerezhetett az európai közönség az idei Párizsi Autószalonon, ám van egy modelljük, a GS4, amely hamarosan négy nagy nemzetközi autómárkánál is felbukkanhat. Mindez annak köszönhető, hogy Kínában az elektromos és hibrid modellek eladásától tették függővé a többi autó lehetséges maximális eladásait, a GS4 pedig elég népszerű.
E pillanatban csak a brit statisztikákat ismerjük, de a jelenség, ha nem is pont ugyanilyen mértékben, de egész Európára jellemző. Az újonnan eladott autók szén-dioxid-kibocsátási, és ezzel fogyasztási értékei is érezhető növekedést mutatnak, de a jelenség csak részben valós, részben arról van szó, hogy most a valósághoz közelebb álló adatokat kénytelenek közölni a gyártók.