Nem ez az első alkalom, hogy a Ferrari hűséges és bőkezű vásárlói számára egyedi sportkocsit épített. Ez a konkrét példány az F12 Berlinetta alapjaira épül, de jóval konzervatívabb karosszériát kapott.
Az önvezetős autókkal kapcsolatos tervei körül nagy a homály, de az ilyen járművekre vonatkozó szabályok kidolgozásában szívesen részt venne az Apple - derül ki a techóriás NHTSA amerikai közúti közlekedésbiztonsági hivatalnak megküldött leveléből.
Narendra Modi indiai miniszterelnök november 8-án jelentette be, hogy az adócsalás, a korrupció és a pénzmosás elleni küzdelem jegyében azonnali hatállyal érvénytelenítik a két legnagyobb címletű és leggyakrabban használt bankjegyet, az 500 és az 1000 rúpiásat. Ezzel hirtelen 24 milliárd bankjegy lett érvénytelen anélkül, hogy a bankokat és bankautomatákat felkészítették volna a váltásra. Mindezt egy olyan országban, ahol a tranzakciók 90 százalékát készpénzben bonyolítják. Nem csoda, hogy visszaesett a nagyobb váráslások száma, így az autóvásárlásoké is.
A 675 LT-nél is erősebb lehet a két éven belül érkező 650S-utód. Már kémvideó is van a P14-ről.
A nőkre is kiterjesztené az autóvezetés jogát Al-Waleed bin Talal szaúd-arábiai herceg. Azzal érvel, hogy ez hasonló lenne az oktatásban való részvétel jogához - ezzel próbálja meggyőzni azokat, akik szerint rossz hatással lenne az ország jövőjére egy ilyen lépés.
Éppen egy hónapja jelentette be a Volkswagen, hogy otthagyja a rali-világbajnokságot. Azt mondjuk sejteni lehetett, hogy kényszerű és nem régóta fontolgatott döntésről van szó, hiszen már javában folyt a 2017-es Polo WRC tesztelése. Az autóba fektetett munkát nem hagyják veszni.
Idén ünnepli fennállása negyvenedik évfordulóját a craiovai autógyár. A romániai üzemet 1976-ban építették a Citroënnel közösen, eredetileg az Oltcit számára. A kilencvenes évek közepén megvette a Daewoo. Miután a koreaiaknál megtörtént a General Motors hatalomátvétele, az olyan korosabb modelleket gyárthatták mint a Matiz és a Nubira. 2008-ban aztán jött a Ford: a jubileumot most velük közösen, látványosan ünneplik.
Kettős mérföldkőhöz érkezett a magyar Audi-gyár. A motorgyártást 1994-ben kezdte meg az üzem, mostanra pedig elkészült a harmincmilliomodik egység is. Ez a motor ráadásul az egymilliomodik autóba került: egy TT RS-be. Az autók összeszerelése 1998-ban kezdődött.
Digital Light névre hallgat a Mercedes új intelligens fényszóró-rendszere, amely a tervezők szerint a lehető legjobb megvilágítást biztosítja, miközben nem vakítja a szembejövőt. Ám nem ez az egyetlen különleges képessége.
Megmásztam a hegyemet, a csúcson vagyok – írja a világbajnok a Facebookon, mielőtt bejelentené, hogy visszavonul a versenyzéstől. Úgy tűnik, Rosberg egyedül döntött így, meglepve mindenkit: a feleségét, a menedzserét, a csapatát és mindenki mást.
A Peugeot-nak komoly múltja van Le Mans-ban, de már öt éve kivonultak a hosszú távú versenyzésből. Ám a cég láthatóan túljutott a válságon, ismét nyereséges, és úgy hallani, a World Endurance Championship szervezői igyekeznek meggyőzni a franciákat, hogy térjenek vissza a versenypályára. Nagy kérdés persze, hogy kész-e a cég befektetni azt az összeget, ami egy új autó fejlesztéséhez és eredményes versenyeztetéséhez kell.
A nyáron még csak egy vázlat és egy csokor ígéret volt a Nikola Motors, amelyről senki nem tudta, mennyire lehet komolyan venni. Most hatalmas lépést tettek előre: a One nevű vontatót élőben is bemutatták, így az ígéreteiknek is könnyebb hitelt adni.
A Rolls-Royce egy ideje már dolgozik saját SUV-ján, és úgy döntöttek most közölnek egy fotót az egyik prototípusról. Az álcafólia ugyan rajta maradt, de így is érzékelhető, hogy mekkora tégla lesz a világ egyik legdrágább utcai terepjárója.
Ez a tizenkilencedik alkalom, hogy a BMW sikeres művészeket kér fel egy-egy autó kidekorálására. Az idén John Baldessari alakíthatta kedvére az M6-os hosszú távú versenyekre szánt változatát.
A Bloomberg értesülései szerint 8-9000 dollár veszteséget hoz a GM-nek az elektromos modell minden példánya, úgy, hogy a 37 500 dolláros alapár az autó használati értékéhez képest még mindig kifejezetten drága. Hogy miért gyártják mégis? A kreditért.
Nagyjából tudjuk, hogy néz ki egy álcázott prototípus: általában szürke-fekete mintás matricázás jellemzi, alatta esetenként a formát eltorzító idomokkal. Ám ez az első alkalom, amikor valaki erre a sémára építi egy autó reklámját.
Láttuk a formát, és bő fél nappal később az autó műszaki adatait is nyilvánosságra hozták. Akad néhány részlet, amelyről a bemutató során nagyvonalúan megfeledkeztek, például az új háromhengeres benzines szívómotorokról, amelyek az adatok alapján nem ígérnek sokat.
Néha igazi csodának hat, amikor egy autó évtizedek után előkerül egy pajtából, a széna és az állati ürülék rétegei alól, lényegében sértetlenül. Itt azonban nem egészen erről van szó: bár a cél lehetett épp az autók megmentése a német megszállók elől 1940 körül, a nedves üregekben így is elérte mindet az elmúlás.
Tovább folytatódik a bohózat, amit az európai autók biztonságát vizsgáló szervezet, az EuroNCAP előad: hiába kielégítő egy autó biztonsága, megfelelő elektronika híján durván lepontozzák. Így lehet az új Ignis egyszerre három- és ötcsillagos. A japán kisautó mellett tesztelték az Audi Q2-est, a Hyundai Ioniq-ot, a Ford Edge-et, a Ssangyong Tivolit és a Ssangyong XLV-t is. Ez utóbbi két modell is a Suzukihoz hasonlóan járt.
A WM Motor tapasztalt autóipari szakemberek, és jelentős mennyiségű kínai tőke találkozásából jött létre – talán így kevésbé meglepő, hogy mindössze egy év kellett a kezdő választék terveinek elkészítéséhez. Ezzel együtt is érdekes azonban, amit ígérnek: olyan elektromos autókat, amelyek állami támogatás nélkül is elérhetők.
A Volvo Trucks PR-osai láthatóan értik a dolgukat: legalább évente egyszer mutatnak valamit, amitől leesik az emberek álla, és van benne Volvo kamion. A legemlékezetesebb persze Jean Claurde Van Damme spárgája volt a két FM tükrein, de volt távirányítású teherautó egy kislány kezében, 750 tonnás vontatás a 750 lóerős FH-val, legutóbb pedig 2400 lovas rekorddöntő szörnyet építettek.
Az új gyár legelső terméke a Land Rover Discovery lesz, amelyet szeptemberben mutattak be. A közel ötméteres, tágas SUV fontos modellnek számít a Jaguar Land-Rover kínálatában azzal, hogy ez az utolsó, még szélesebb vásárlóréteg számára elérhető típus, így indulómodellnek nagyszerű lehet.
Nem is egy, de rögtön négy változatban és színben mutatta be a Ford az új Fiestát. És ezen nincs is mit csodálkozni: az autó formája annyira sablonos, hogy egyértelműen tenniük kellett valamit, ha azt akarták, hogy bárki is észrevegye, ez nem valamelyik régebbi Ford hatchback. Pedig a látvány ellenére nagy váltásnak ígérkezik a típus, a baj csak az, hogy továbbra is csak sejtéseink lehetnek arról, hogy mekkora is ez a váltás.
A villanyautózás gyors terjedésének egyik akadálya – az autók magas árán túl – a töltési lehetőségek hiánya. Benzinkút kis túlzással minden sarkon akad, a hagyományos autóknál kisebb hatótávolságú elektromos autók számára viszont alig akad gyorstöltő. Ezt a helyzetet enyhítheti az új kezdeményezés, amelynek első célja, hogy 400 nagy teljesítményű gyorstöltőt állítson fel Európa legforgalmasabb közlekedési útvonalai mentén.
Az Audi még 1983-ban alapította meg sportrészlegét, a Quattro GmbH-t. Az elnevezés logikus: a márka legfontosabb innovációja addig az állandó összkerék-hajtás bevezetése volt, és a raliversenyeken is tarolt az Audi Quattro versenyváltozata. Ennek az idén már 33 éve, és most valamiért mégis eldobják a patinás nevet. Mostantól Audi Sport néven folytatják, bár látszólag nem változik semmi más.