A 2017 közepe optimista céldátum, sőt, 2018-nak is inkább a végére érdemes várni az idén bemutatott Model 3-at a Morgan Stanley elemzője szerint. És ez még semmi, Adam Jones szerint lesznek, akik hat évvel az előrendelés után kapják meg a kis Teslát.
A recept maradt, csak a részletek változtak: a 3,5 literes, kompresszoros Toyota motor még erősebb, az apró, középmotoros sportkocsi teste pedig még könnyebb lett az átdolgozás során. Így az új Exige Sport 380 most a legdurvább Lotus, amelyet ma gyártanak.
Nem ez lenne az első alkalom, hogy egy jól megépített Lego-autó gyártásba kerül, a közönség támogatásának köszönhetően. A támogatók több mint tíz százaléka már összejött, de a következő bő hatszáz napban még vagy kilencezerre lenne szükség.
A Volkswagen rég nem tud igazán nagy piaci szereplővé válni Észak-Amerikában, és a helyzetén csak rontott a dízelbotrány. Ám a németek ezzel együtt sem adták fel az amerikai terjeszkedésről szóló terveiket: legújabb akciótervük is erről szól. A jövőben beleerősít a márka a terepjáró-fazonú modellek terén, és az elektromos járművek piacán is nagy offenzívát terveznek, nagyjából ebben a sorrendben.
Bár hosszú ideig egyáltalán nem volt sportprogramja a General Motorsnak Európában, rövid időn belül ez a második gyári verseny-Astra. Elsőként a TCR túrakocsik közt indították a típust, most pedig a brit túrakocsi-bajnokságban, a BTCC-ben bukkan fel, persze Vauxhall márkanév alatt.
A Volkswagen vezére még szeptemberben is azt mondta, értelmetlenül drága lenne egy saját akkumulátorgyár, de úgy néz ki, időközben átszámolták a pénzügyi osztályon a kérdést. Matthias Müller most már azt nyilatkozta, hogy akár lehet is értelme a saját akkumulátor-gyártásnak, feltéve hogy elegendő elektromos autó készülne évente.
Az egykori Top Gear műsorvezetők nem csak egy új autós műsorral, a The Grand Tourral jelentkeznek így az ősz végén, de elindítanak egyfajta közösségi oldalt is.
Tavasszal Qamfree felirattal állították ki a hidropneumatikus szelepvezérlésű csodamotort a Qoros standján, most, Kvangcsúban viszont Freevalve felirattal volt látható. A lényeg persze ugyanaz: az eddig használt legkorszerűbb szelepvezérlési megoldást készülnek gyártásba küldeni.
A Passat alapú négyajtós kupé nem lett igazán népszerű, mégsem mondanak le róla – alighanem azért, mert az utódja lényegében készen van. A brit Autocar híre szerint a gyártást már leállították, de a forgalmazás folytatódik, valószínűleg elegendő raktárkészletet halmoztak fel, hogy még hónapokig a kínálat része maradhasson a leköszönő modell.
Az 1990-es évek eleji háromajtós Civic talán máig az egyik legsportosabb nagy tömegben gyártott Honda: könnyű, alacsony építésű és áramvonalas formájú. Talán ezért is építette meg James Kemp épp ebből a világ leggyorsabb fronthajtású gyorsulási versenygépét.
Nemrég még csak a Great Wall luxusmárkájának nevét ismertük, ám azóta megejtették a hivatalos bemutatót, ahol a két első modellt, a W01-est és a W02-est is megmutatták. A kínai gyártó, amely elsősorban megfizethető pick-upjaival szerzett jelentős piaci részesedést a hazai piacon, érthető módon SUV-kkal indítja el luxusmárkáját.
A NIO EP9 típusjelzésű gép ránézésre Koenigsegg-utánérzésnek tűnik, a látványos fajtából, és hogy bizonyítsák, hogy nem csupán elméletben nagyon gyors, hamar futottak egy körrekordot a Nürburgring Nordschleifén. Az új villanyautós rekord 7 perc 5,12 másodperc.
Bár a Seat szerepe a Volkswagen csoporton belül sem egészen egyértelmű, úgy tűnik, a sportosságot, mint a márka karakteralkotó jellegzetességét, egyelőre nem engedték el. A Leonból jelenleg is létezik sportváltozat, 290 lóerővel, de a brit Autocar szerint a spanyolok most még ennek is fölé lőnének.
Egyszerre hazafias, látványos és teljesen indokolatlan az a világrekord, amelyet egy Ford pick-uppal állítottak fel a Texas Motor Speedwayen. Az F-450 Super Duty ugyanis a legnagyobb lobogót vonatta körbe a pályán, amellyel valaha próbálkoztak, és hosszabban, mint a korábbi csúcstartó.
Bemutatta az XKSS első újragyártott példányát a Jaguar. A szerencsétlen történetű típust változatlan formában gyártják, mindössze kilenc példányban.
Az elmúlt hét vírusképe lett a képpár, amin a japán Fukuoka hónap elején beszakadt csomópontja látható. Az öt sáv széles, több méter mélyen beszakadt út villámgyors javítása a japán munkaszervezés friss szimbóluma a neten, pedig a javításról csak előtte-utána-fotók keringtek. Mostanáig. Videón a 0-24-es munka:
Alsó-Szászország német tartomány kötelezővé tenné a járművek szervizkönyvét a valós futásteljesítmény nyomon követése érdekében - számolt be vasárnap az Automobilwoche német autóipari hírportál.
Bő három évtizeden át csinált terepraliautókat Land Roverekből, neve összeforrt a márka sportsikereivel a műfajban. Váratlanul elhunyt Drew Bowler.
A kínai Guangzhou Auto Show kereteiben mutatta be a South East Motor új szabadidőautóját, a DX3-at. A kompakt méretű SUV-tól sokat remél a SEM, a formatervezéssel a Pininfarinát bízták meg.
Sikeresen pályára állították az Európai Unió saját, Galileo műholdas navigációs rendszerének újabb négy műholdját, ezzel a számuk 18-ra nőtt. A műholdakat még csütörtök délután bocsátották fel a Francia Guyanában lévő Kourouban található űrközpontból egy Ariane-5 típusú hordozórakéta segítségével.
A Los Angeles Auto Show keretein belül, most először mutatják meg az Audi sportkocsijának, az R8 Plusnak a különleges sorozatát, az Exclusive Editiont. Vegyük sorra, hogy mit ért az Audi exkluzivitás alatt.
A napokban zajlik Guangzhou Auto Show Kínában, ahol végre hivatalosan is bemutatják a kifejezetten kínai piacra készített, négyajtós 1-es BMW-t. Hiába az ötajtós praktikuma, Kínában még mindig jobban szeretik ezt a klasszikus felépítést.
A General Motors legerősebb márkája Kínában a Buick, amely most egy tanulmányautót állított ki a Kvangcsui Autószalonon. A Velite nevet egyszer már elsütötte a Buick, de nyilván arra számítottak, hogy a 2004-es kabrió-tanulmányra már senki sem emlékszik, ezért hasznosították újra az elnevezést. Az új tanulmánynak semmi köze a régihez: ez egy alsó-középkategóriás méretű ötajtós, amelyet azért készítettek, hogy kipróbálják, hogyan reagál a márka új stílusára a közönség.
A BMW annak idején jó érzékkel nyúlt a Rover márka felélesztéséhez, de tizenöt év után ebből már semmi nem látszik. A kínai Rover-utánzat, a Roewe ma már afféle sablon-autó, amelyre történetesen a vörös-fekete címert ragasztották fel.
Az egyértelműen bukásnak minősülő Tribeca óta a Subaru nem készített igazán nagy autót, de hamarosan változhat a helyzet. A Viziv-7 nevű crossover-tanulmányuk legalábbis nagyobb, mint bármi a kategóriájában.