Ugyan a gyár nem erősítette meg, de az Auto Motor und Sport információi szerint jön egy versenyzésre átalakított M2-es BMW, amelynek a neve GTS vagy CSL lehet. A német magazin értesülései szerint már zöld utat is kapott a fejlesztés.
Megnyertek vele egy Le Mans-i 24 órást hatvan éve, de szinte még új ez a korán nyugdíjazott Jaguar D-Type, amely augusztusban kerül az RM Sotheby's árverésére. A szervezők rekord árat várnak érte.
Már egy ideje csepegnek a hírek a Toyota Supra utódjáról, amelyet a japán gyártó a BMW-vel közösen fejleszt. Azt eddig is sejteni lehetett, hogy a hagyományoknak megfelelően turbós sorhatos kerülhet az autóba, de a legújabb hírek egy hibrid rendszerről szólnak.
Idén január végén írtunk arról, hogy nem készül több Land Rover Defender. Az 1948 óta jórészt változatlan alapkonstrukció miatt a típus gyártása gazdaságtalanná vált, ráadásul a biztonsági normákat sem tudta többé teljesíteni, ezért döntöttek a gyártás leállítása mellett. Most egy angol milliárdos mégis folytatná a Defenderek összeszerelését.
A Renault Mégane aktuális generációja tavaly jelent meg, eddig csak kombi, valamint ferde hátú kasznival készült. Viszont mostanáig kérdéses volt a Fluence utódlásának sorsa, amely gyakorlatilag az előző Mégane-nak volt a szedán verziója. Azonban a Fluence egy kifejezetten olcsó, főleg a keleti piacokra szánt modell volt, viszont a Mégane szedánnal nem feltétlenül ez a célja a Renault-nak. Így eltűnik a Fluence név, és az új modell névleg is betagozódik a Mégane-sorozatba: a neve Mégane Grandcoupé lesz. Ne kérdezzék, hogy miért, hiszen az autó egy szokásos arányú, négyajtós limuzin. A gyáriak ígérete szerint a nagyobb lábtér jut a hátsó utasoknak, és a csomagtér térfogata is 508 literre nőtt, ami igaz, ha az ötajtóshoz viszonyítunk. Viszont a most búcsúzó Fluence csomagtartója 530 literes volt.
Ausztráliában imádják a kemény sportkocsikat. Éppen ezért nagyon szomorú dolog a helyi autógyártás hanyatlása, a kontinensen gyártó márkák egymás után bejelentett visszavonulása. Abban azonban biztosak lehetünk, hogy erős autóból így sem lesz hiány. A BMW plusz száz darab M2 Coupét visz az országba az eredeti terven felül, az Alpina a B4 Bi-Turbo Coupéval készül novemberre, a Honda pedig máris küldött nekik egy új NSX-et.
Elhagyja a BMW-t a Mini vezető tervezője, Anders Warming – derül ki a GTSpirit értesüléseiből . A dán szakember 2010-ben azért érkezett a bajorokhoz, hogy a márka külső formaterveit felügyelje. 2011-ben vette át a dizájnrészleg irányítását a Mininél, akkor Gert Hildebrandot váltotta.
A Skoda vezérigazgatója, Bernhard Maier egy interjúban beszélt arról, hogy komoly potenciált látnak a nagyobb modellek sportos változataiban. 2018-2019 körül a Superb és a most érkező Kodiaq hobbiterepjáróból is készülhet vRS kiadás.
Az első sorozatgyártású okosautó piacra dobásán dolgozik az Alibaba. Az internetes kereskedelem egyik meghatározó szereplője Kína legnagyobb autógyártójával, a SAIC-kal szövetkezett. Közös munkájuk eredménye az RX5 névre keresztelt hobbiterepjáró, amelyről már azt mondják, tömegtermelésben nyomnának, és megnyitották az előrendeléseket.
Elektromos hajtásláncot kaphat a Bentley Mulsanne. Az angol gyártó azért kényszerülhet erre a lépésre, mert a jövőben is meg kell felelniük az egyre szigorodó, flottaszintű emissziós előírásoknak. Erről Hans Holzgartner, a márka termék- és marketingmenedzsere beszélt a brit Autocarnak.
Tanulni kéne az elmúlt évtizedek vásárlói visszajelzéseiből, mert az elektromos autók irreális hatótáv-adatai miatt is bizalmi válságba keveredhet az autóipar, hasonlóba, mint amit a belső égésű motorok életszerűtlen fogyasztási és károsanyag-kibocsátási tesztjei váltottak ki - osztotta meg gondolatait a témában az IFA (Institut für Automobilwirtschaft) autóipari kutató intézet igazgatója, Willi Diez egy interjúban.
Nem akarták tovább tartani a csendet, de a formát csak nem mutatják még meg – egy trükkös bemutatóval visz közelebb a Skoda a Kodiaq-hoz.
A Honda is beállt a sorba, a japánok is elgondolkoznak, beszálljanak-e a Formula-E-be. Az autóipari óriások már eddig sem rövid listáját gyarapítanák, ha csatlakoznak a villanyautós sorozathoz.
Régóta nem volt ilyen jó állapotban a Bonneville-i sós síkság, két év kihagyás után augusztusban jöhet az újabb Speed Week. Ha nem történik nagy változás, nyolc mérföldön is próbálkozhatnak majd a rekordra hajtók.
Érdekes eredményre vezetett a brit Autocar és a What Car? közös felmérése. Mintegy ezerkétszáz autóst kérdeztek meg, végül pedig azt tapasztalták, hogy a különböző kényelmi és szórakoztató extrák fontosabb szempontok a vásárlásnál, mint a biztonságot szolgáló berendezések.
Kap egy negyedik műsort az eddigi három mellé Chris Harris a BBC-től. A mostanság a Top Gear körül munkálkodó Harris egy saját korábbi vlogját folytatja a BBC Americán.
Fedélzeti kamerával rögzítette egy autós, hogyan törnek ripityára egy krómszínűre fóliázott Lamborghinit az orosz autópályán. A baleset Moszkva közelében történt, amikor a sportkocsi sofőrje a nedves úton elvesztette uralmát járműve felett.
Egy üldözési mániás férfi gyújtotta fel a Google egyik Street View-autóját. Raul Diaz több járművet is megpróbált megrongálni, többször is próbálkozott, míg végül sikerrel járt. Akár húsz évet is ülhet.
Őrület – így hívják azt a nem mindennapi autót, amelyet egy kanadai férfi épített magának. Ryan McQueen sem időt, sem pénzt nem sajnált, hogy megvalósíthassa álmát: a repülőgép-hajtóművel szerelt Ferrari Enzót.
Az Audi az SQ7 TDI-ben mutatta be a villanyturbós technológiával megspékelt új V8-as motorját, ami a hírek szerint az utolsó V8-as lehet a márka kínálatában.
A lehető legalkalmasabb embert találta meg a Honda a saját háza táján, hogy csapjon egy kis hírverést az új NSX-nek. Fernando Alonsót ültették be egy körre Estorilban. A pályán, ahol az első NSX-et fejlesztő Aytron Senna első Formula-1-es nagydíját nyerte harmincegy éve. Ha már a sorozatgyártás késve indult, legalább fedélzetikamerás videót kapunk a japán/amerikai csúcsmodellből, íme.
Truck for Audi nevű projektjével mutatja meg két szabadúszó dizájner az Audinak, merre van a kamionok formatervének jövője. Artem Smirnov és Vladimir Panchenko szerint erre.
Budapesten az új buszüzemeltetési modell segítségével 2014 végén nyílt meg az út hibrid buszok forgalomba állítása előtt. Végre Budapesten is megjelenhettek a környezetbarát járművek. A 28 darabos tenderen a nyertes ajánlattevő a T & J Busz Projekt Kft. lett, ez a cég üzemeltette eddig ezeket a buszokat kilométerdíj ellenében. A hibrid buszok magas beszerzési ára miatt a kilométerdíj az eddigi legmagasabb a fővárosban, 959 forint kilométerenként. Összehasonlításként a VT-Arriva Mercedes Citaro 2 G csuklós buszai 754 forintos kilométerdíjért dolgoznak, ami óriási különbség.
A legbefolyásosabb nagy-britanniai nők listáját ezúttal a világ autóiparára vetítve vizsgálta meg az Autocar. Az összesített győztes Linda Jackson, a Citroën vezérigazgatója lett.
Jövőre lesz húsz éve, hogy Gerhard Berger megnyerte vele az 1997-es német nagydíjat, most darabokra törték egy monzai futamon. Egy szintén nem fiatal Panozzal meccselt a Benetton félprofi sofőrje, amikor a Lesmo és az Ascari között jött a baj.