Ha Paul Newman és autóversenyzés, az emberek fejében Datsunok és Nissanok durrognak, pedig a huszadik század egyik legnagyobb színésze versenyzői karrierje legnagyobb sikerét ezzel a Porsche 935-össel érte el. Az autóval, ami hamarosan gazdát cserél.
Megígérték, megcsinálták. Az Aston Martin és a Red Bull Racing összeállt, hogy egy új szereplővel dagassza a szupersportautók szűk társaságát. Az eredmény az AM-RB 001 lett.
Az Opel nem váltotta le az öt éve futó Zafirát, de teljesen átrajzolta az elejét, a régi, Ampera-stílusú orr már nem passzolt a mai vonulatba. És a Tourer utónév is a múlté, mostantól simán Zafirának hívják, mivel nem kell megkülönböztetni a vele egy ideig párhuzamosan gyártott korábbi modelltől.
Francia rendszámmal járkált az eredetileg magyar rendszámos Porschéval. Kár volt, szabadságvesztés lehet a vége.
Halmozottan jön a baj a Teslánál mostanság. Nem elég, hogy a második negyedéves eredményük jóval elmaradt a várttól, az alapítózsenire rúgják a port az üzlettársai, nemrég pedig meghalt egy ember, miközben önvezető funkcióban használta Model S-ét, itt az újabb balé. Egy másik önvezetős fiaskó, ezúttal a Model X-szel, de legalább halott nélkül.
A német versenypiaci felügyelet vizsgálatot indított a BMW, a Volkswagen és a Daimler autógyáraknál és a Robert Bosch, valamint ZF Friedrichshafen autóipari beszállítóknál, mert a gyanú szerint árrögzítést alkalmaztak az acél beszerzéseknél. A bírság akár az éves bevétel 10 százalékát is elérheti.
A britekre eddig nem volt jellemző, de most a Rolls-Royce is belekóstolt a sejtelmes teaser-fotók világába. Rögtön egy új irányzatot nyitnak a műfajban, és egy kész autó részletfotója helyett ők inkább a készülő új Phantom részletével jelzik a világnak, hogy folyik náluk a munka.
Nem akar új szereplőt a gárdába a BBC, öt szereplővel (+Stig) folytatják a műsort most, hogy Chris Evans lelépett.
Bizony már a Ferrari aktuális csúcsmodellje, a LaFerrari is benne van a korban, így épp ideje, hogy ő is megkapja a Spider-változatot, ami a márka kódnyelvében a kabrióval egyenlő. Jön, és így néz majd ki.
Három év és bárki vehet napelemes autót a Hanergy-től, méghozzá elég extrémet – ígéri a kínai zöldenergia-ipari vállalat. De nem csak úgy beszélnek, négy nagyon furcsa prototípust küldtek az utcára.
Új mélypontra zuhant a kínai autógyártás pofátlan klónmániája. A Zotye régi játékos a műfajban, de a VW tavalyi SUV-tanulmányának másolása még tőlük is erős. Sőt, a klón és a másolás szavak itt semmitmondó eufémizmusok. Amit a képen látunk, azért egy jobb világban börtön járna.
Meglepő adattal jött ki Németországból a Verband der Automobilindustrie (VDA), azaz a helyi autóipari vállalatok képviseleti szervezete. Hiába a dízelbotrány, hiába a nagy közlekedés-zöldítési tervek, a németek továbbra is nagyon veszik a dízelautót. Sőt, sosem vették annyira, mint idén.
Miközben a Model 3 előrendelési őrületére már elfogytak a jelzők, a tényleges eladásokkal a vártnál rosszabbul áll a Tesla. Majd háromezerrel kevesebb autót adtak el a második negyedévben, mint tervezték.
Lényegesen nagyobb sérülésveszély fenyegeti bizonyos hobbiterepjárók jobb első ülésének utasát, mint a vezetőt, ha egy negyedátfedéses karambolban – állítja az IIHS (Insurance Institute for Highway Safety), amerikai biztosítási szervezet egy most megjelent tanulmányában.
Egy pofonegyszerű, napelemes tolatóradarral jött ki a Pearl, egy javarészt korábbi Apple-fejlesztőkből álló cég. Tessék technosznobok, új területre tör be a iPhone-mentalitás: itt az egyszerű, dizájnos és előremutató tolatóradar.
Lelépek a Top Gearből. A legjobb formámat hoztam hoztam, de van, hogy ez sem elég. A csapat több mint zseniális, a legjobbakat kívánom nekik - írta Chris Evans a Twitter oldalán.
Stepping down from Top Gear. Gave it my best shot but sometimes that's not enough. The team are beyond brilliant, I wish them all the best.
— Chris Evans (@achrisevans) 2016. július 4.
Jelentős megnőtt a forgalomba helyezett autók száma 2015. júniusához képest. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének közleménye szerint a magánvásárlók inkább a használtautó-kínálatból elégítik ki igényeiket. Valószínű ugyanakkor, hogy a vállalati vásárlások egy része mindeközben magánvásárlásnak tekinthető, csak az általános forgalmi adó visszaigénylése miatt vesznek autót a cégek nevére.
Komoly változások várhatóak a környezetvédelmi normákkal kapcsolatos szabályozásban Németországban. Annyira határozott előírásokat alakítanának ki, hogy az autógyártóknak mindenféleképpen az elektromos járművek gyártása felé kelljen mozdulniuk.
Hibrid hobbiterepjárón dolgoznak a Citroën luxusmárkájaként számon tartott DS mérnökei. A luxus SUV-ot 2018-ban mutathatják be, és a márka második hullámos modellsorozatának első tagja lehet.
Öt különböző, limitált szériás modellt dobott piacra a Dodge a Viper huszonötödik születésnapjára. Ez összesen 206 autót jelentett, amelyek a forgalmazás június végi kezdése után rövid időn belül gazdára is találtak. Most jöhet a hatodik.
Aki sokat autózik, már csak a nagy számok törvénye alapján is dugóba keveredik előbb-utóbb. A torlódások persze Magyarországon sem ritkák, ilyenkor pedig hajlamosak vagyunk az adott város közlekedési megoldásait és lehetőségeit a fenébe kívánni. Azt azért gyorsan hozzá kell tenni, hogy nálunk messze nem olyan rossz a helyzet, mint a témában rekordernek számító országokban, településeken.
Július negyedike az Amerikai Egyesült Államok egyik fontos szövetségi ünnepe. A függetlenség napja, ekkor emlékeznek meg ugyanis a függetlenségi nyilatkozat 1776-os kihirdetéséről. Az évek során megszámlálhatatlanul sok módját mutatták már be az ünneplésnek, így nem könnyű mindig eredetit alkotni. Az egyik Ford-kereskedőnek mégis sikerült.
Az Ariel Atom leszakítja az arcunkat. Elképesztően könnyű, erős, gyors és élvezetes. Az élményautózás egészen közvetlen műfaja ez, nem csoda, ha más gyártóknak is megmozgatja a fantáziáját. Például a svájci Kyburznak, akik elkészítették a saját villanyos variációjukat a témára.
A pénteki Hidegindítóban már mi is beszámoltunk arról, hogy halálos balesetben volt érintett egy Autopilot-módban közlekedő Tesla Model S. Az eset kivizsgálása természetesen nagy erőkkel zajlik, a tényleges kiváltó okokra hetek, vagy talán csak hónapok múlva derül majd fény. Most azonban napvilágot látott néhány új, ugyanakkor egymásnak ellentmondó részlet a baleset körülményeiről.
Alig egy hónapja jelentek meg azok a hírek a BMW-vel kapcsolatban, amelyek szerint a bajorok a jövőben az autonóm járművek fejlesztésének szentelik az i-részleget. Most úgy tűnik, a Project i Next programmal a német gyártó beszáll a nagy versenybe, és időben sem nagyon akar elmaradni a konkurensektől.