A Shelby Cobra a legnagyobb sportkocsi-legendák egyikévé nőtt – ez itt a sikeres karrier legelső lépése. A CSX2000 a Cobra prototípusának tekinthető – ezen próbálta ki először Carroll Shelby, a texasi farmer, hogy mi történik, ha egy erős V8-as motort épít a könnyű AC ACE vérszegény Bristol hathengeresének a helyére.
Az új Panamera ugyan csupán háromféle motorral mutatkozott be, de a legújabb pletykák szerint két benzin-elektromos változaton is dolgoznak a németek.
A Volkswagen eddig a Mercedesnél gyártatta nagyobbik furgon-családját: a Crafter a jelvényektől és a hűtőmaszktól eltekintve azonos volt a Mercedes Sprinterrel. Ám a következő generációval más a helyzet: a VW maga végezte a fejlesztést, és maga is gyártja a típust – nem csoda, hogy több lesz a rokon vonás a Transporter T6-ossal.
Már létezik egy működő prototípus, de még kérdéses, hogy mire lehet alkalmas az oldalazó kerék. Egyelőre egy öreg Toyota Echón bizonyíthatja, mire képes.
Elon Musk neve a közvélemény számára egyet jelent a Teslával, de a nem egyszer prófétának, vagy zseninek nevezett üzletember most saját üzlettársait mérgesítette fel, akik ennek nyomán a cég vezetési struktúrájának átalakítását követelik.
Az öreg autók átépítése komoly iparág Észak-Amerikában, de ilyet ott is ritkán lát az ember. Az 1952-es Buick olyan, mintha valami dieselpunk képergényből ugrott volna elő. Mellesleg sebességi rekordok döntögetésére is alkalmas.
Rég nem titok, hogy a Renault pick-uppal bővítené a választékát, ahogy az sem, hogy ebben japán szövetségese, a Nissan segíti. Most bemutatták a közös munka eredményét, a Renault Alaskant, amely csak részleteiben tér el a Navara NP300-astól.
Látványos showműsor lett a vége az ötéves küzdelemnek az ausztrál Fiat Chrysler importőr és a házaspár között, amelynek kiváltója egy Dodge Journey – vagy ahogy felénk ismerik, Fiat Freemont – volt.
A 2010-es évben még csak alig több mint 11 000, 2014-ben viszont 17 500, tavaly pedig már több mint húszezer teherautót raboltak ki Brazília útjain. A 2015-ös évben majd 300 millió euró (nagyjából egymilliárd forint) értékben lovasítottak meg értékes szállítmányokat a dél-amerikai országban. Persze a kamionok elleni támadások alkalmával nemcsak a szállítmányok vannak veszélyben, hanem a sofőrök is. Tavaly tizenheten vesztették életüket, miközben próbálták ellopni tőlük a szállítmányukat.
Az ötös BMW utódjának jönnie kell, elvégre a jelenleg kapható autó már több mint hat éves. És úgy néz ki, jön is, legalábbis már tesztelik a prototípusokat a Nürburgring Nordschleifén és közúton is, ami azt jelenti, hogy nincs már sok hátra – legfeljebb egy-másfél év – a hivatalos bemutatóig.
Nagy-Britanniában adta be szabadalmi kérelmét a Mercedes egy olyan rendszerre, amely a korábban összegyűjtött vízzel permetezné a kerekeket. Az az érdekes, hogy a szabadalmi leírásban több lehetséges felhasználási módról is szó esik, mintha a feltalálók maguk sem tudnák, mit is kezdjenek az ötlettel.
A The Grand Tour az Amazon Prime megbízásából készül, Johannesburgban veszik fel az első epizódot, amelyet még harmincöt másik követ a szerződés szerint.
Már tegnap láttunk néhány képet a C3-asról, amelyről már akkor kiderült, mennyire emlékeztet egy átöltöztetett Peugeot 208-asra, amelyet szépen telepakoltak a C4 Cactus jellegzetes részleteivel. Most az is kiderült, hogy műszakilag semmiféle újdonságot nem hoz a típus, viszont van benne beépített kamera, és jól ellátták a manapság már minden újabb autóban megtalálható biztonsági elektronikával is.
Jelenleg külföldi autógyártó csak úgy telepedhet meg Kínában, ha előbb egy helyi céggel alapít vegyes vállalatot, amelynek legalább 50%-ban kínai kézben kell lennie. A legnagyobbak számára sincs kivétel, igaz, a Volkswagen például több helyi partnerrel dolgozik együtt. Ám sokan támogatnák, hogy lazítsanak ezen a korlátozáson, és úgy tűnik, mostanra elérték, hogy az állami vezetők fontolóra vegyék a javaslatot.
Már a kezdetekkor megkapta a négyajtós Porsche, hogy a hátsó része rontja el. Így a második generációnál a tervezők egyszerűen a 911-es hátsó részéhez hasonló feneket készítettek a Panamerának, ami nem valami innovatív ötlet, de legalább jól áll az autónak. A modellváltás persze nem csak erről szól: új padlólemezt és új, Kína-kompatibilis motorokat kapott a típus.
Nem elég, hogy harmat gyenge lett az új stáb, pletykák szerint az egyik vezérarc rühelli a másikat, újabb csapás érte a Top Gear-brandet. A műsor amerikai változata egy időre megszűnik, és még nem tudni, mikor jön a folytatása.
A Vesta nem csak az egyik legújabb, de messze a legkorszerűbb Lada a kínálatban: már nem a Kalina 90-es években tervezett alapjaira épül, és a formavilágát is nevezhetjük korszerűnek, hisz valamikor 2012 közepén láthattuk először ezt a külsőt. És most mutattak egy sportváltozatot is, közepesen erős motorral, viszont ugyanolyan szédítően sárga festéssel, amilyet a WTCC-s versenygépek viselnek.
Természetesen a VW Bogarakból is számtalan alváltozat létezik, némelyik kifejezetten értékes, mint ez itt. Hiába készült több mint 21 millió Bogár, ebből a háború előtti változatból, amely technikailag nem is Volkswagen, hanem KdF Type 60, nagyjából negyven példány létezik.
Eddig is valószínűnek tűnt, hogy az Egyesült Államok nem veszi félvállról a Volkswagen csaló dízelmotorjainak ügyét, amely ezúttal arról szól, hogy megmutassák minden autógyártónak, mennyire komolyan veszik a szabályok betartatását. Ezt mutatja az EPA és a VW közt létrejött megállapodás, amely akár 14,7 milliárd dollárba is kerülhet a Volkswagennek.
Az olcsó és különös ötletekkel teli Cactus láthatóan sikert aratott – nem csoda, hogy ugyanezt a fazont használták fel a C3-as következő generációjánál is.
Tavasszal, Genfben már hüledeztünk egy sort azon, hogy mit küld gyártásba a Toyota. A C-HR, akár annak idején a Nissan Juke, lényegében egy gyártásra alkalmassá tett tanulmányautó. A Toyota, amely az autógyártásban az unalom legalkalmasabb szinonimája lehetne, ha nem volna ebben is eredményes versenytársa a Volkswagen, most valami határozottan érdekeset hozott létre – legalábbis külsőre. Most viszont megmutatták az autó belsejét, ami a külső kialakításhoz képest nem látszik valami ötletesnek.
A Volkswagen egyelőre tárgyal az amerikai hatóságokkal, de az első kiszivárgott információk szerint akár 15 milliárd dollárba is kerülhet a megegyezés, ha az összes csalószoftveres, kétliteres TDI motoros autót vissza kell vásárolnia a cégnek, és kártalanítani kell az összes vásárlót.
A szépen beméretezett rajzok alapján már nem nehéz elképzelni, milyen is lesz a Renault új szedánja. Az elődhöz hasonlóan ez is feszegeti a kompakt kategória határait – azt viszont csak remélhetjük, hogy az ára is hasonlóan barátságos lesz.
Ma már majdnem minden helyettesíthető a képernyőn számítógép generálta grafikával, az egyetlen, egyelőre nem tökéletesen megoldható probléma a valósághű mozgások előállítása. Ennek megoldására fejlesztette ki egy reklámfilmeket készítő cég a Blackbird fantázianevű járművet, amely a képernyőn bármivé átváltozhat.
Eddig autószervizekben használt járműinformációs adatbázis segíti mostantól az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság (OKF) munkáját baleseti mentéskor. A szoftver, amelynek használatát ingyenesen adta át az OKF-nek a Bosch, tartalmazza az utakon futó járművek több mint 95 százalékának pontos műszaki paramétereit.