Hírek

2016. július 2., 06:34 Módosítva: 2016.07.05 15:18
174

A Shelby Cobra a legnagyobb sportkocsi-legendák egyikévé nőtt – ez itt a sikeres karrier legelső lépése. A CSX2000 a Cobra prototípusának tekinthető – ezen próbálta ki először Carroll Shelby, a texasi farmer, hogy mi történik, ha egy erős V8-as motort épít a könnyű AC ACE vérszegény Bristol hathengeresének a helyére.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. július 1., 17:32 Módosítva: 2020.07.06 09:24
114

Az új Panamera ugyan csupán háromféle motorral mutatkozott be, de a legújabb pletykák szerint két benzin-elektromos változaton is dolgoznak a németek.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. július 1., 16:07 Módosítva: 2016.07.03 16:01
19

A Volkswagen eddig a Mercedesnél gyártatta nagyobbik furgon-családját: a Crafter a jelvényektől és a hűtőmaszktól eltekintve azonos volt a Mercedes Sprinterrel. Ám a következő generációval más a helyzet: a VW maga végezte a fejlesztést, és maga is gyártja a típust – nem csoda, hogy több lesz a rokon vonás a Transporter T6-ossal.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. július 1., 13:53 Módosítva: 2016.07.05 13:58
126

Már létezik egy működő prototípus, de még kérdéses, hogy mire lehet alkalmas az oldalazó kerék. Egyelőre egy öreg Toyota Echón bizonyíthatja, mire képes.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. július 1., 12:22 Módosítva: 2016.07.05 15:18
74

Elon Musk neve a közvélemény számára egyet jelent a Teslával, de a nem egyszer prófétának, vagy zseninek nevezett üzletember most saját üzlettársait mérgesítette fel, akik ennek nyomán a cég vezetési struktúrájának átalakítását követelik.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. július 1., 10:57 Módosítva: 2016.07.05 15:18
10

Az öreg autók átépítése komoly iparág Észak-Amerikában, de ilyet ott is ritkán lát az ember. Az 1952-es Buick olyan, mintha valami dieselpunk képergényből ugrott volna elő. Mellesleg sebességi rekordok döntögetésére is alkalmas.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. július 1., 06:39 Módosítva: 2016.07.04 13:09
134

Rég nem titok, hogy a Renault pick-uppal bővítené a választékát, ahogy az sem, hogy ebben japán szövetségese, a Nissan segíti. Most bemutatták a közös munka eredményét, a Renault Alaskant, amely csak részleteiben tér el a Navara NP300-astól.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. június 30., 16:17 Módosítva: 2016.07.06 06:24
341

Látványos showműsor lett a vége az ötéves küzdelemnek az ausztrál Fiat Chrysler importőr és a házaspár között, amelynek kiváltója egy Dodge Journey – vagy ahogy felénk ismerik, Fiat Freemont – volt.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. június 30., 14:33 Módosítva: 2016.07.04 10:30
121

A 2010-es évben még csak alig több mint 11 000, 2014-ben viszont 17 500, tavaly pedig már több mint húszezer teherautót raboltak ki Brazília útjain. A 2015-ös évben majd 300 millió euró (nagyjából egymilliárd forint) értékben lovasítottak meg értékes szállítmányokat a dél-amerikai országban. Persze a kamionok elleni támadások alkalmával nemcsak a szállítmányok vannak veszélyben, hanem a sofőrök is. Tavaly tizenheten vesztették életüket, miközben próbálták ellopni tőlük a szállítmányukat.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. június 30., 14:11 Módosítva: 2016.07.05 15:18
68

Az ötös BMW utódjának jönnie kell, elvégre a jelenleg kapható autó már több mint hat éves. És úgy néz ki, jön is, legalábbis már tesztelik a prototípusokat a Nürburgring Nordschleifén és közúton is, ami azt jelenti, hogy nincs már sok hátra – legfeljebb egy-másfél év – a hivatalos bemutatóig.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. június 30., 13:14 Módosítva: 2016.07.04 10:30
146

Nagy-Britanniában adta be szabadalmi kérelmét a Mercedes egy olyan rendszerre, amely a korábban összegyűjtött vízzel permetezné a kerekeket. Az az érdekes, hogy a szabadalmi leírásban több lehetséges felhasználási módról is szó esik, mintha a feltalálók maguk sem tudnák, mit is kezdjenek az ötlettel.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. június 30., 06:05 Módosítva: 2016.07.04 13:09
219

A The Grand Tour az Amazon Prime megbízásából készül, Johannesburgban veszik fel az első epizódot, amelyet még harmincöt másik követ a szerződés szerint.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. június 29., 18:13 Módosítva: 2016.07.01 08:59
35

Már tegnap láttunk néhány képet a C3-asról, amelyről már akkor kiderült, mennyire emlékeztet egy átöltöztetett Peugeot 208-asra, amelyet szépen telepakoltak a C4 Cactus jellegzetes részleteivel. Most az is kiderült, hogy műszakilag semmiféle újdonságot nem hoz a típus, viszont van benne beépített kamera, és jól ellátták a manapság már minden újabb autóban megtalálható biztonsági elektronikával is.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. június 29., 15:54 Módosítva: 2016.07.03 11:20
7

Jelenleg külföldi autógyártó csak úgy telepedhet meg Kínában, ha előbb egy helyi céggel alapít vegyes vállalatot, amelynek legalább 50%-ban kínai kézben kell lennie. A legnagyobbak számára sincs kivétel, igaz, a Volkswagen például több helyi partnerrel dolgozik együtt. Ám sokan támogatnák, hogy lazítsanak ezen a korlátozáson, és úgy tűnik, mostanra elérték, hogy az állami vezetők fontolóra vegyék a javaslatot.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. június 29., 12:10 Módosítva: 2016.07.03 11:19
140

Már a kezdetekkor megkapta a négyajtós Porsche, hogy a hátsó része rontja el. Így a második generációnál a tervezők egyszerűen a 911-es hátsó részéhez hasonló feneket készítettek a Panamerának, ami nem valami innovatív ötlet, de legalább jól áll az autónak. A modellváltás persze nem csak erről szól: új padlólemezt és új, Kína-kompatibilis motorokat kapott a típus.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. június 29., 11:33 Módosítva: 2016.07.03 11:51
50

Nem elég, hogy harmat gyenge lett az új stáb, pletykák szerint az egyik vezérarc rühelli a másikat, újabb csapás érte a Top Gear-brandet. A műsor amerikai változata egy időre megszűnik, és még nem tudni, mikor jön a folytatása.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. június 29., 11:17 Módosítva: 2016.07.01 10:59
633

A Vesta nem csak az egyik legújabb, de messze a legkorszerűbb Lada a kínálatban: már nem a Kalina 90-es években tervezett alapjaira épül, és a formavilágát is nevezhetjük korszerűnek, hisz valamikor 2012 közepén láthattuk először ezt a külsőt. És most mutattak egy sportváltozatot is, közepesen erős motorral, viszont ugyanolyan szédítően sárga festéssel, amilyet a WTCC-s versenygépek viselnek.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. június 29., 06:14 Módosítva: 2016.07.03 10:06
241

Természetesen a VW Bogarakból is számtalan alváltozat létezik, némelyik kifejezetten értékes, mint ez itt. Hiába készült több mint 21 millió Bogár, ebből a háború előtti változatból, amely technikailag nem is Volkswagen, hanem KdF Type 60, nagyjából negyven példány létezik.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. június 28., 17:57 Módosítva: 2016.07.01 12:26
287

Eddig is valószínűnek tűnt, hogy az Egyesült Államok nem veszi félvállról a Volkswagen csaló dízelmotorjainak ügyét, amely ezúttal arról szól, hogy megmutassák minden autógyártónak, mennyire komolyan veszik a szabályok betartatását. Ezt mutatja az EPA és a VW közt létrejött megállapodás, amely akár 14,7 milliárd dollárba is kerülhet a Volkswagennek.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. június 28., 16:30 Módosítva: 2016.06.29 18:08
56

Az olcsó és különös ötletekkel teli Cactus láthatóan sikert aratott – nem csoda, hogy ugyanezt a fazont használták fel a C3-as következő generációjánál is.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. június 28., 14:41 Módosítva: 2016.07.02 11:04
160

Tavasszal, Genfben már hüledeztünk egy sort azon, hogy mit küld gyártásba a Toyota. A C-HR, akár annak idején a Nissan Juke, lényegében egy gyártásra alkalmassá tett tanulmányautó. A Toyota, amely az autógyártásban az unalom legalkalmasabb szinonimája lehetne, ha nem volna ebben is eredményes versenytársa a Volkswagen, most valami határozottan érdekeset hozott létre – legalábbis külsőre. Most viszont megmutatták az autó belsejét, ami a külső kialakításhoz képest nem látszik valami ötletesnek.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. június 28., 12:15 Módosítva: 2016.06.28 18:07
81

A Volkswagen egyelőre tárgyal az amerikai hatóságokkal, de az első kiszivárgott információk szerint akár 15 milliárd dollárba is kerülhet a megegyezés, ha az összes csalószoftveres, kétliteres TDI motoros autót vissza kell vásárolnia a cégnek, és kártalanítani kell az összes vásárlót.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. június 28., 06:15 Módosítva: 2016.07.01 06:52
16

A szépen beméretezett rajzok alapján már nem nehéz elképzelni, milyen is lesz a Renault új szedánja. Az elődhöz hasonlóan ez is feszegeti a kompakt kategória határait – azt viszont csak remélhetjük, hogy az ára is hasonlóan barátságos lesz.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. június 27., 17:32 Módosítva: 2016.06.29 10:20
95

Ma már majdnem minden helyettesíthető a képernyőn számítógép generálta grafikával, az egyetlen, egyelőre nem tökéletesen megoldható probléma a valósághű mozgások előállítása. Ennek megoldására fejlesztette ki egy reklámfilmeket készítő cég a Blackbird fantázianevű járművet, amely a képernyőn bármivé átváltozhat.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. június 27., 16:58 Módosítva: 2016.06.29 18:14
221

Eddig autószervizekben használt járműinformációs adatbázis segíti mostantól az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság (OKF) munkáját baleseti mentéskor. A szoftver, amelynek használatát ingyenesen adta át az OKF-nek a Bosch, tartalmazza az utakon futó járművek több mint 95 százalékának pontos műszaki paramétereit.

Távolról sincs vége, olvasson még