A Toyotát tavaly eléggé leiskolázta az Audi és a Porsche a sportkocsiversenyeken, és sejthető volt, hogy ezt nem szívesen hagynák annyiban, de még februárban, az új TS050 bemutatásakor sem derült ki, mit találtak ki Kölnben a Toyota Motorsport szakemberei. Mostanáig.
Az utóbbi években, a Google és az Apple önvezető autófejlesztései kapcsán felmerült, hogy a tech-nagyágyúk akár veszélyessé is válhatnak a hagyományos autógyárakra. A Renault-Nissan vezér, Carlos Ghosn a New York Auto Show-n megosztotta a közönséggel saját véleményét: azt mondja, nem hisz ezekben az elméletekben.
A Subarunál nem először követik el ugyanazt a hibát: a kifejezetten kellemes arányú tanulmányautókból csak az arányokat nem tartották meg, minden mást igen, és ez az ötajtós kivitelnék talán még szembetűnőbb. Viszont azt mondják, műszaki szempontból rengeteget fejlődött a típus.
Bár a Corolla talán Európában a legkevésbé népszerű kompakt Toyota, hisz errefelé keresettebb a csapott hátú Auris, a japánok alaposan felújították az itteni változatot az idei évre.
A New York Auto Show-n hirdetett eredményt a World Car of the Year díjat kiosztó zsűri. Az abszolút első díjat a Mazda MX-5 kapta, de örülhetett még a Toyota, az Audi és a BMW, hisz ezek a márkák egy-egy kategóriában kaptak díjat.
Bár a Chevrolet Európából eltűnt, Észak-Amerikában továbbra is a GM húzómárkája. Most a Camaro csúcsváltozatát mutatták be, amelybe a Corvette-ből ismert kompresszoros V8-ast építik.
A Porsche sportkocsiján a leglátványosabb külső változás az új fekete-fehér festés, de a burkolat alatt azért akadnak változások.
Ha valami, hát a legkisebb Genesis válhat igazi slágermodellé, bár durva verseny elé néz a típus. Manapság már nem csak a német és japán konkurensekkel kell megküzdeni a vásárlókért, de a Cadillac, a Jaguar, a Lincoln és az Alfa Romeo is elkészült saját középkategóriás presztízsmodelljével. Talán ezért is indítanak óvatosan a koreaiak.
Úgy látszik, a Jaguarnál rájöttek, micsoda üzlet a régi sportkocsik építése. Két éve döntöttek úgy, hogy megépítik azokat a tervezett Lightweight E-type példányokat, amelyek ötven évvel korábban nem készültek el, most pedig ugyanezt teszik az XKSS típussal.
Aki nyitott autóban szeret háromszáz felett száguldani, hamarosan ismét megteheti egy Audiban. Az R8 Spyder tisztességes munka, de csodát az Audinál sem tudtak tenni: a vászontetőért áldozatot kell hozni.
Nem kell ide külső fenyegetés, a veszély belülről jön, s ehhez elég, ha a Mazda lendületbe hozza magát. A márka menedzserei New York-i idő szerint kilenckor halálos csapást mértek az autós társadalomra. Kihozták azt a kocsit, amit senki se tud majd kibírni. Akár hárommillió forintos Daciára, akár használt, tízéves BMW-re, akár ötéves Subaru WRC-re, akár pedig sok tízmilliós Mercedes S osztályra, negyvenéves veteránra vagy fullextrás BMW enduróra spórolt valaki, most mind egy emberként megáll és elgondolkozik a célkereszt áthelyezésén. Mert 2017 januárjára, nyolc misiért lehetne egy ilyenje...
A csábítás óriási, ugyanis a világ sajtójában eddig is nagyot ütő mindenki lieblingje, a negyedik generációs MX-5 (ND széria) egy újabb változata jelent meg. Egészen a tegnap esti szeánszig képtelen voltam felfogni, vajon a Mazda miért utaztat bennünket egy kisebb vagyonért New Yorkba, amikor már tudtam: egy nyamvadt keménytető bemutatása a cél.
Aztán begurult az MX-5 RF, és mindent megértettem. Ilyen orgia a szem számára Ferrarin és Aston Martinon innen kevés akad manapság, pláne nem felfogható árú árucikken, potenciálisan a garázsunkba tehetően. Hajlok rá, hogy azt mondjam: amikor gyerekkoromban, Autótípusok és Autó-Motorok hosszas böngészése után, homályosan megjelent a fejemben álmaim autója, az ilyen volt.
Úgy látszik, a Ford egyelőre nem mond le korábban elhanyagolt luxusmárkájáról, sőt, New Yorkban egy újabb tanulmánnyal lepték meg a közönséget. A Navigator tanulmány érdekes karakter: van benne egy kevés a Range Rover stílusából, szemből viszont Audis a gigászi hűtőráccsal az orrán. És van benne néhány ötlet, amely kifejezetten érdekessé teszi.
Nagyon nem meglepő, hogy a New York Auto Show-n a Subaru leleplezte az új Imprezát – pontosabban egyelőre csak a négyajtós kivitelt, és csak néhány kiválasztott előtt – hisz már vagy fél éve mutogatják a tanulmányautókat. Van azért némi változás azokhoz képest, és nem feltétlen a jó irányba, így az új Impreza ránézésre inkább csak egy újabb átlag japán szedánnak tűnik.
Bár a műfajt a BMW találta ki, úgy tűnik, a Mercedesnél nagyon belejöttek a kupétetős aszfaltjárók tervezésébe. Ez már a második: a GLE Coupé után itt az egy számmal kisebb GLC Coupé is, ami a típusjelzés ellenére nem csupán egy GLC változat, hanem új, önálló modell.
Az Audi alaposan átdolgozta az idei évre az R18-ast, nyilvánvalóan azzal a céllal, hogy ismét a kategória csúcsára érjenek. A négyliteres, V6-is turbódízel motoron kívül nem sok alkatrész maradt meg a korábbi autóból, sőt, ami igazán meglepő, a tavalyi szezon végén bemutatott prototípusra is csak nyomokban emlékeztet az új versenygép.
Úgy tűnik, a könnyű, hátsókerék-hajtású Opel kupé annyira nagy érdeklődést váltott ki, hogy minden akadály ellenére megfontolják a gyártást. Persze ehhez változtatni kell az alapkoncepción is, hisz a General Motorsnak nincs megfelelő hátsókerék-hajtású padlólemeze, amire egy ilyen autó épülhetne. Ám az Opel vezérigazgatója szerint ez a probléma sem megoldhatatlan.
250 millió eurós (75 milliárd forint) beruházással épít új karosszériaüzemet a Mercedes kecskeméti gyárában. A kompaktok világpiaci erősödésére reagálnak.
A döntés érthető: az aszfalt-terepjárók, és azon belül is a kisebb, elérhetőbb változatok piaca villámgyors növekedésnek indult, legalábbis ez olvasható ki a statisztikákból. Erről a lehetőségről pedig a Ford sem szeretne lemaradni.
Szerencsére komolyabb sérülések nélkül megúszta mindenki, akár végzetes kimenetelű is lehetett volna a baleset, ha a kamionsofőr nem cselekszik helyesen az utolsó pillanatban. Így csak az anyagi kár lett jelentős.
A Ford 1966-ban készített először akár versenyzésre is alkalmas autókat a Hertz autókölcsönző számára. A Shelby Mustang GT350-H a Rent-A-Racer, azaz bérelj egy versenyautót program alapja lett: akkor összesen 1001 ilyen autó készült a jellegzetes arany csíkozással. Most, ötven évvel később az aktuális Shelby GT-ből is készítenek egy ilyen változatot, igaz, a fekete-arany GT-H-ból sokkal kevesebb készül.
Ellenőrző- és átengedőpontot állít fel a rendőrség a ferihegyi repülőtérre bevezető út elágazásánál - közölte az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) kedd délelőtt. A brüsszeli terrortámadásokra reagálva páncélosokat is küldtek a Liszt Ferenc Repülőtérhez.
Már csaknem kész a Fiat új modellje, amelyet korábban Topolino néven emlegettek, de úgy tűnik, a végleges autó a Mobi nevet kapja. A típus méretben valahova a Panda és a Punto közé illeszkedik, de nem biztos, hogy Európában is forgalmazni fogják.
Mintegy két év múlva érkezik az óriási SUV, a hétüléses BMW X7-es, amely a kontúrja alapján egy túlméretezett X5-ösnek hat.
Hosszú és hányattatásokkal teli az egyik legkorábbi Ferrari története, amelyet most újra használható, sőt, lényegében új állapotba hoztak a gyári restaurátor-műhely szakemberei.
A Hyundai Ioniq épp csak túl van a nemzetközi bemutatóin, de úgy néz ki, van még mit reszelni rajta. Dél-Koreában ugyanis eléggé kellemetlen hibát fedeztek fel az egyik korai tesztpéldányon, bár több mint valószínű, hogy a jelenség egyszerű szoftverfrissítéssel orvosolható lesz.