Hírek

2016. március 25., 10:51 Módosítva: 2016.03.29 11:05
59

A Toyotát tavaly eléggé leiskolázta az Audi és a Porsche a sportkocsiversenyeken, és sejthető volt, hogy ezt nem szívesen hagynák annyiban, de még februárban, az új TS050 bemutatásakor sem derült ki, mit találtak ki Kölnben a Toyota Motorsport szakemberei. Mostanáig.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. március 25., 06:07 Módosítva: 2016.03.29 11:05
33

Az utóbbi években, a Google és az Apple önvezető autófejlesztései kapcsán felmerült, hogy a tech-nagyágyúk akár veszélyessé is válhatnak a hagyományos autógyárakra. A Renault-Nissan vezér, Carlos Ghosn a New York Auto Show-n megosztotta a közönséggel saját véleményét: azt mondja, nem hisz ezekben az elméletekben.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. március 24., 18:14 Módosítva: 2016.03.29 11:05
56

A Subarunál nem először követik el ugyanazt a hibát: a kifejezetten kellemes arányú tanulmányautókból csak az arányokat nem tartották meg, minden mást igen, és ez az ötajtós kivitelnék talán még szembetűnőbb. Viszont azt mondják, műszaki szempontból rengeteget fejlődött a típus.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. március 24., 17:32 Módosítva: 2016.03.29 08:19
84

Bár a Corolla talán Európában a legkevésbé népszerű kompakt Toyota, hisz errefelé keresettebb a csapott hátú Auris, a japánok alaposan felújították az itteni változatot az idei évre.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. március 24., 16:44 Módosítva: 2016.03.29 11:05
537

A New York Auto Show-n hirdetett eredményt a World Car of the Year díjat kiosztó zsűri. Az abszolút első díjat a Mazda MX-5 kapta, de örülhetett még a Toyota, az Audi és a BMW, hisz ezek a márkák egy-egy kategóriában kaptak díjat.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. március 24., 14:58 Módosítva: 2016.03.29 11:05
172

Bár a Chevrolet Európából eltűnt, Észak-Amerikában továbbra is a GM húzómárkája. Most a Camaro csúcsváltozatát mutatták be, amelybe a Corvette-ből ismert kompresszoros V8-ast építik.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. március 24., 12:40 Módosítva: 2016.03.28 15:40
38

A Porsche sportkocsiján a leglátványosabb külső változás az új fekete-fehér festés, de a burkolat alatt azért akadnak változások.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. március 24., 10:54 Módosítva: 2016.03.27 09:01
94

Ha valami, hát a legkisebb Genesis válhat igazi slágermodellé, bár durva verseny elé néz a típus. Manapság már nem csak a német és japán konkurensekkel kell megküzdeni a vásárlókért, de a Cadillac, a Jaguar, a Lincoln és az Alfa Romeo is elkészült saját középkategóriás presztízsmodelljével. Talán ezért is indítanak óvatosan a koreaiak.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. március 24., 06:04 Módosítva: 2016.03.27 12:57
122

Úgy látszik, a Jaguarnál rájöttek, micsoda üzlet a régi sportkocsik építése. Két éve döntöttek úgy, hogy megépítik azokat a tervezett Lightweight E-type példányokat, amelyek ötven évvel korábban nem készültek el, most pedig ugyanezt teszik az XKSS típussal.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. március 23., 17:37 Módosítva: 2016.03.27 12:57
5

Aki nyitott autóban szeret háromszáz felett száguldani, hamarosan ismét megteheti egy Audiban. Az R8 Spyder tisztességes munka, de csodát az Audinál sem tudtak tenni: a vászontetőért áldozatot kell hozni.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. március 23., 16:24 Módosítva: 2016.03.27 12:57
2927
Nem tudom, mikortól kell 18-as karikát akasztani egy autóra, vagy hogy a médiahatóság előírhat-e egyáltalán erre a műfajra a korlátozást, de a helyükben én biztosan kitetetném a Mazdával.

Nem kell ide külső fenyegetés, a veszély belülről jön, s ehhez elég, ha a Mazda lendületbe hozza magát. A márka menedzserei New York-i idő szerint kilenckor halálos csapást mértek az autós társadalomra. Kihozták azt a kocsit, amit senki se tud majd kibírni. Akár hárommillió forintos Daciára, akár használt, tízéves BMW-re, akár ötéves Subaru WRC-re, akár pedig sok tízmilliós Mercedes S osztályra, negyvenéves veteránra vagy fullextrás BMW enduróra spórolt valaki, most mind egy emberként megáll és elgondolkozik a célkereszt áthelyezésén. Mert 2017 januárjára, nyolc misiért lehetne egy ilyenje...

A csábítás óriási, ugyanis a világ sajtójában eddig is nagyot ütő mindenki lieblingje, a negyedik generációs MX-5 (ND széria) egy újabb változata jelent meg. Egészen a tegnap esti szeánszig képtelen voltam felfogni, vajon a Mazda miért utaztat bennünket egy kisebb vagyonért New Yorkba, amikor már tudtam: egy nyamvadt keménytető bemutatása a cél.

Aztán begurult az MX-5 RF, és mindent megértettem. Ilyen orgia a szem számára Ferrarin és Aston Martinon innen kevés akad manapság, pláne nem felfogható árú árucikken, potenciálisan a garázsunkba tehetően. Hajlok rá, hogy azt mondjam: amikor gyerekkoromban, Autótípusok és Autó-Motorok hosszas böngészése után, homályosan megjelent a fejemben álmaim autója, az ilyen volt.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. március 23., 16:06 Módosítva: 2016.03.28 07:28
100

Úgy látszik, a Ford egyelőre nem mond le korábban elhanyagolt luxusmárkájáról, sőt, New Yorkban egy újabb tanulmánnyal lepték meg a közönséget. A Navigator tanulmány érdekes karakter: van benne egy kevés a Range Rover stílusából, szemből viszont Audis a gigászi hűtőráccsal az orrán. És van benne néhány ötlet, amely kifejezetten érdekessé teszi.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. március 23., 13:52 Módosítva: 2016.03.25 13:52
205

Nagyon nem meglepő, hogy a New York Auto Show-n a Subaru leleplezte az új Imprezát – pontosabban egyelőre csak a négyajtós kivitelt, és csak néhány kiválasztott előtt – hisz már vagy fél éve mutogatják a tanulmányautókat. Van azért némi változás azokhoz képest, és nem feltétlen a jó irányba, így az új Impreza ránézésre inkább csak egy újabb átlag japán szedánnak tűnik.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. március 23., 12:49 Módosítva: 2016.03.26 13:04
1

Bár a műfajt a BMW találta ki, úgy tűnik, a Mercedesnél nagyon belejöttek a kupétetős aszfaltjárók tervezésébe. Ez már a második: a GLE Coupé után itt az egy számmal kisebb GLC Coupé is, ami a típusjelzés ellenére nem csupán egy GLC változat, hanem új, önálló modell.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. március 23., 11:24 Módosítva: 2016.03.26 14:24
89

Az Audi alaposan átdolgozta az idei évre az R18-ast, nyilvánvalóan azzal a céllal, hogy ismét a kategória csúcsára érjenek. A négyliteres, V6-is turbódízel motoron kívül nem sok alkatrész maradt meg a korábbi autóból, sőt, ami igazán meglepő, a tavalyi szezon végén bemutatott prototípusra is csak nyomokban emlékeztet az új versenygép.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. március 23., 06:06 Módosítva: 2016.03.26 06:44
62

Úgy tűnik, a könnyű, hátsókerék-hajtású Opel kupé annyira nagy érdeklődést váltott ki, hogy minden akadály ellenére megfontolják a gyártást. Persze ehhez változtatni kell az alapkoncepción is, hisz a General Motorsnak nincs megfelelő hátsókerék-hajtású padlólemeze, amire egy ilyen autó épülhetne. Ám az Opel vezérigazgatója szerint ez a probléma sem megoldhatatlan.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. március 22., 17:28 Módosítva: 2016.03.25 11:49
468

250 millió eurós (75 milliárd forint) beruházással épít új karosszériaüzemet a Mercedes kecskeméti gyárában. A kompaktok világpiaci erősödésére reagálnak.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. március 22., 14:13 Módosítva: 2016.03.23 13:57
30

A döntés érthető: az aszfalt-terepjárók, és azon belül is a kisebb, elérhetőbb változatok piaca villámgyors növekedésnek indult, legalábbis ez olvasható ki a statisztikákból. Erről a lehetőségről pedig a Ford sem szeretne lemaradni.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. március 22., 13:14 Módosítva: 2016.03.27 12:57
12

Szerencsére komolyabb sérülések nélkül megúszta mindenki, akár végzetes kimenetelű is lehetett volna a baleset, ha a kamionsofőr nem cselekszik helyesen az utolsó pillanatban. Így csak az anyagi kár lett jelentős.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. március 22., 11:23 Módosítva: 2016.03.29 11:05
128

A Ford 1966-ban készített először akár versenyzésre is alkalmas autókat a Hertz autókölcsönző számára. A Shelby Mustang GT350-H a Rent-A-Racer, azaz bérelj egy versenyautót program alapja lett: akkor összesen 1001 ilyen autó készült a jellegzetes arany csíkozással. Most, ötven évvel később az aktuális Shelby GT-ből is készítenek egy ilyen változatot, igaz, a fekete-arany GT-H-ból sokkal kevesebb készül.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. március 22., 11:07 Módosítva: 2016.03.22 17:30
69

Ellenőrző- és átengedőpontot állít fel a rendőrség a ferihegyi repülőtérre bevezető út elágazásánál - közölte az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) kedd délelőtt. A brüsszeli terrortámadásokra reagálva páncélosokat is küldtek a Liszt Ferenc Repülőtérhez.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. március 22., 06:08 Módosítva: 2016.03.24 16:49
30

Már csaknem kész a Fiat új modellje, amelyet korábban Topolino néven emlegettek, de úgy tűnik, a végleges autó a Mobi nevet kapja. A típus méretben valahova a Panda és a Punto közé illeszkedik, de nem biztos, hogy Európában is forgalmazni fogják.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. március 21., 16:11 Módosítva: 2016.03.22 17:41
207

Mintegy két év múlva érkezik az óriási SUV, a hétüléses BMW X7-es, amely a kontúrja alapján egy túlméretezett X5-ösnek hat.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. március 21., 15:03 Módosítva: 2016.03.24 12:47
87

Hosszú és hányattatásokkal teli az egyik legkorábbi Ferrari története, amelyet most újra használható, sőt, lényegében új állapotba hoztak a gyári restaurátor-műhely szakemberei.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. március 21., 13:20 Módosítva: 2016.03.25 06:27
44

A Hyundai Ioniq épp csak túl van a nemzetközi bemutatóin, de úgy néz ki, van még mit reszelni rajta. Dél-Koreában ugyanis eléggé kellemetlen hibát fedeztek fel az egyik korai tesztpéldányon, bár több mint valószínű, hogy a jelenség egyszerű szoftverfrissítéssel orvosolható lesz.

Távolról sincs vége, olvasson még